REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura VAT, E-commerce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Mediacje online dla rynku e-commerce

Centrum e-mediacji przy Ultima RATIO to nowe rozwiązanie dla rynku e-commerce. Niezależny mediator sądowy pomoże rozstrzygnąć spór między kupującym i sprzedającym.

Konferencja HR, IT, AI, E-COMMERCE – prawne wyzwania dla przedsiębiorców (6 kwietnia 2022 r.)

W środę 6 kwietnia 2022 r. odbędzie się konferencja online dla przedsiębiorców z cyklu Rzeczowo o Prawie „HR, IT, AI, E-COMMERCE – prawne wyzwania dla przedsiębiorców”. Prawnicy z Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych przedstawią zagadnienia z dziedziny prawa, z którymi właściciele firm spotykają się na co dzień. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Patronat nad Konferencją objął portal infor.pl.

Polski Ład. Jakie zmiany czekają sklepy internetowe?

Polski Ład w e-commerce. Polski Ład to szereg zmian, które dotyczą każdego z przedsiębiorców. Są one skomplikowane i często niejednoznaczne. Które z nowych przepisów odnoszą się do e-commerce? Czy wszystkie sprawią, że właściciele firm będą tracić?

Design serwisu, a wyniki finansowe e-sklepów

Nawet 231 milionów euro może wynosić utracony przychód sklepów internetowych z powodu barier związanych ze złym doświadczeniem użytkownika na smartfonie. Przeprowadzony przez Google i e-point audyt potwierdził tezę, że nieprawidłowy design serwisu oraz jego powolne działanie może mieć poważny wpływ na wyniki finansowe.

REKLAMA

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

E-commerce. Trendy na 2022

Co czeka e-commerce w nowym roku? Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022?

Zaległości branży e-commerce [BADANIE]

Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK wynika, iż zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł. Rosną jednak wolniej niż przed pandemią.

Dostęp do Internetu posiada 92,4 proc. gospodarstw domowych

W 2021 roku dostęp do Internetu posiadało 92,4 proc. gospodarstw domowych, o 2 pkt. proc. więcej rdr - podał GUS.

REKLAMA

Handel internetowy napędza magazyny

Handel internetowy będzie rósł średnio o kilkanaście procent rocznie. Wiadomo też, że rozwój e-commerce nadal będzie miał ogromny wpływ na rynek powierzchni magazynowej, przed którym rysuje się wiele szans – mówi Natalia Mika, doradca w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Cresa Polska.

Na święta wydamy prawie bilion dolarów

Branża e-commerce już dziś może otwierać szampany. Na całym świecie konsumenci przeznaczą ponad bilion dolarów na zakupy w sieci. Rekordy z zeszłego roku zostaną wymazane dość szybko. Szczególnie że zakupy w internecie sprzyjają poszukiwaniu tańszych produktów, a w dobie szalejącej inflacji każda złotówka będzie miała znaczenie.

Operatorzy logistyczni największymi beneficjentami skutków pandemii koronawirusa

Sektor logistyczny jest jednym z największych beneficjentów rzeczywistości powstałej na skutek pandemii koronawirusa. Od wiosny 2020 roku w znacznym stopniu zmieniły się struktury zakupowe Polaków, zarówno w relacjach B2B, B2C, jak i C2C. Największym wygranym jest e-commerce.

Rynek e-commerce w czasie pandemii zwiększył się o 35%

Pandemiczna rzeczywistość, w której żyjemy już od ponad roku, miała znaczący wpływ na zmianę zachowań zakupowych konsumentów w każdym sektorze. Nie od dziś słyszy się o coraz większym znaczeniu digitalizacji w naszym życiu, jednak z pewnością Covid przyspieszył te procesy. Dzięki temu, w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce, który tylko w Polsce według szacunków PwC zwiększył się o 35% i osiągnął tym samym w 2020 roku aż 14% udziału w wartości sprzedaży detalicznej.

Branża opakowań rośnie dzięki e-commerce [BADANIE]

Pomimo wzrostu cen surowców branża opakowań rośnie w rekordowym tempie. Ważnym impulsem rozwoju pozostaje e-commerce.

E-commerce wpływa na rozwój transakcji bezgotówkowych

Co sprawia, że rynek płatności bezgotówkowych stale rośnie? Odpowiedź jest prosta: e-commerce.

Pakiet e-commerce, kasy fiskalne on-line - przepisy od 1 lipca 2021 r.

Rozwiązania zawarte w pakiecie e-commerce zapewniają ułatwienia w rozliczaniu VAT od sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych państwach członkowskich UE. Sprawdź przepisy obowiązujące od 1 lipca 2021 r., o których warto pamiętać.

Niezapłacone faktury wpływają na kondycję firmy

60 proc. firm w pandemii skarży się, że ich kontrahenci nie płacą w terminie faktur. Dodatkowo 44 proc. wskazuje, że odbiorcy w ostatnich trzech miesiącach w ogóle nie uregulowali należności za otrzymane towary czy wykonane usługi.

Rośnie zainteresowanie firm windykacją na życzenie

Pandemia spowodowała wzrost zainteresowania windykacją na zlecenie, dzięki której udaje się odzyskać pieniądze od kontrahentów. Utrzymanie płynności finansowej to dla biznesu prawdziwe „być albo nie być”.

Wzrosła liczba wystawionych faktur przez przedsiębiorców

W tym roku w kwietniu w biznesie nie było tak dużego załamania jak rok temu – pokazują to dane GUS, ale i liczba wystawianych faktur w sektorze MŚP. Ile faktur wystawiono? Jaka jest kondycja gospodarki?

Czy bilet za przejazd może być fakturą?

Resort finansów proponuje, aby bilety za przejazd środkami komunikacji były fakturami bez względu na długość przejeżdżanego odcinka. Co to zmieni dla prowadzących działalność gospodarczą?

Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

Paweł Sapek w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) wyjaśnia, czy zakupy on-line są korzystniejsze dla środowiska i w którym kierunku będzie rozwijać się branża e-commerce. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Cross-Border Commerce gwałtownie rośnie

Cross-Border Commerce - zdaniem ekspertów - w najbliższych latach rozwijać się będzie najprężniej. Czym jest Cross-Border Commerce?

Platformy e-commerce przejmują rynek handlu [RAPORT]

Jak podają analitycy PwC: rynek e-commerce w Polsce w ciągu pięciu lat osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12%. Które sektory rosną najszybciej? Co z tradycyjnym modelem zakupów?

Ile można zarobić w branży e-commerce?

Specjaliści ds. e-commerce mogą być pretendentami do zajęcia czołowego miejsca na online’owym podium wynagrodzeń. Jak wyglądają zarobki w sektorze e-commerce? Kto może zarobić najwięcej?

Rośnie liczba wniosków o windykację

Epidemia zachwiała gospodarką i tym samym stabilnością finansową przedsiębiorstw. W miesiącach wakacyjnych liczba wniosków o windykację on-line była większa niż przez całe pierwsze półrocze. Przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z usług windykacyjnych w formule one-click, dodając takie zabezpieczenie już na etapie wystawiania faktury. Co daje windykacja on-line i czy wymaga dużych nakładów inwestycyjnych?

Koronawirus rozwinął branżę e-commerce [VIDEO]

Jak pandemia wpłynęła na branżę e-commerce – m. in. o tym Adam Miziołek, ‎Country Manager ‎TWISTO Polska, rozmawiał z Robertem Bohdanowiczem z Dziennika Gazety Prawnej podczas Impact’20. Zapraszamy do obejrzenia video.

Czy e-commerce rozkręci polską logistykę?

Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych. E-commerce jest wymieniany jako jeden z trendów mających wpływ na transport i logistykę w najbliższych latach.

40 milionów użytkowników korzysta z kryptowalut

Kryptowaluty z roku na rok zyskują na popularności. Zainteresowanie wzbudzają również wśród właścicieli oraz managerów e-sklepów. Jak kryptowaluty wpłyną na e-commerce? I kto na tym skorzysta?

Coraz więcej opóźnionych płatności

Właściciele firm transportowych mają coraz większe kłopoty z przeterminowanymi fakturami. Już co 10 firma w tym sektorze ma zaległości w regulowaniu faktur czy spłacie kredytu. To najwyższy wskaźnik spośród wszystkich branż. Zdecydowanie na pogorszenie sytuacji w sektorze wpłynął koronawirus, którzy przyczynił się do przestojów transportu.

Wzrost sprzedaży e-commerce – jak Twoja firma może to wykorzystać?

Już ponad 60% internautów regularnie robi zakupy online i jest to tendencja wzrostowa. Dlatego, aby sprawnie i szybko obsłużyć klienta firmy działające w tym zakresie powinny wzmocnić swoje struktury sprzedażowe. Jak to zrobić sprawnie i efektywnie?

#StaySafe, czyli o bezpieczeństwie w sieci w dobie COVID-19

Nasze życie ostatnimi czasy w znacznej mierze przeniosło się do sieci. Codziennością stały się e-zakupy, e-konsultacje medyczne, e-rozrywka, czy załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem tzw. e-urzędu. W ostatnim artykule pisaliśmy też o e-posiedzeniach organów spółek kapitałowych. Wkrótce najprawdopodobniej będziemy mieli okazję uczestniczyć w e-posiedzeniach sądowych. Wszystko to ma nas chronić przed ryzykiem zarażenia się koronawirusem. Czy jednak korzystając ze wskazanych e-rozwiązań, jesteśmy na pewno bezpieczni?

Hossa w handlu internetowym - koronawirus przyśpiesza rozwój e-commerce

W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.

Tarcza antykryzysowa – rozliczenie VAT za okres wygaszenia umów najmu w galeriach handlowych

W okresie obowiązywania zakazu prowadzenia działalności w galeriach handlowych umowy między wynajmującymi powierzchnię a najemcami uległy z mocy prawa wygaszeniu. Wynika to z zapisów tarczy antykryzysowej. Powstaje pytanie, czy za ten okres wynajmujący mimo wszystko powinni wystawić faktury i rozliczyć VAT oraz jak powinno wyglądać rozliczenie po odwieszeniu zakazu handlu.

Kiedy można odliczyć VAT z duplikatu nieopłaconej faktury

Porada dotyczy problematyki odliczenia podatku VAT.

Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B

Podstawą e-handlu jest funkcjonalna w zakresie technologicznym platforma internetowa oraz przemyślana strategia sprzedażowa. Połączenie tych obszarów pozwoli na stworzenie miejsca, które zapewni klientom pozytywne doświadczenia, a co za tym idzie, zwiększy ruch na stronie i liczbę transakcji. Za pomocą np. open-source przedsiębiorstwo w prosty sposób może stworzyć platformę sprzedażową B2B oraz samodzielnie i efektywnie zarządzać procesami sprzedaży po swojej stronie.

Odroczona płatność dla firm w e-commerce

Polski fintech oferuje już nie tylko leasing i raty dla firm, ale także odroczoną płatność. Można kupić produkt teraz a zapłacić później.

Kiedy rozliczyć VAT z faktur korygujących na plus, gdy faktury pierwotne zostały wystawione szacunkowo

Spółka świadczy usługi z obszaru technologii informatycznych (IT). W przypadku niektórych umów o świadczenie usług należne Spółce wynagrodzenie kalkulowane jest na podstawie rzeczywistych kosztów oraz ustalonego narzutu na koszty. W momencie wystawienia faktury nie posiada pełnej informacji o wszystkich ponoszonych przez nią kosztach i wystawia faktury, kalkulując wynagrodzenie ryczałtowo. Po zakończeniu kwartału, oblicza należne jej wynagrodzenie oraz wystawia zbiorcze faktury korygujące wartość przychodów z tytułu usług świadczonych w danym kwartale. Czy Spółka jest uprawniona do ujmowania kwot wynikających z faktur korygujących, zwiększających podstawę opodatkowania oraz wartość podatku VAT należnego w rozliczeniu za okres, w którym nastąpiły zdarzenia powodujące konieczność wystawienia korekt?

Zmiany w zasadach wystawiania faktur i paragonów 2018

Trwają prace nad nowelizacją ustawy o VAT i niektórych innych ustaw. Przewiduje ona zmiany w wystawianiu faktur i paragonów.

Wyniki analizy JPK_VAT

94,5 proc. przedsiębiorców złożyło w terminie JPK_VAT za styczeń 2018 r. Spośród 650 mln faktur – 85 tys. będzie wymagać szczegółowego sprawdzenia przez Krajową Administrację Skarbową (KAS).

Jak rozliczyć zakup towaru od zagranicznego podatnika, gdy wystawił fakturę z polskim VAT

Mamy fakturę z Irlandii za telefon komórkowy. Sprzedawca nie jest zarejestrowany do VAT-UE, więc wystawił fakturę z polskim VAT, bo ma polski NIP. Fakturę wystawił bez naszego NIP. Czy możemy odliczyć VAT, np. po wysłaniu mu noty korygującej?

Czy istnieje obowiązek podpisywania faktur VAT RR

Poza fakturami VAT RR wystawianymi przez nabywającego towary i usługi od rolnika ryczałtowego żadne inne faktury nie muszą być podpisywane ani przez nabywców, ani przez sprzedawców. Jedynie wystawiona faktura VAT RR powinna zawierać podpisy sprzedawcy i nabywcy. Brak podpisu rolnika ryczałtowego (lub innej osoby uprawnionej do otrzymania faktury) wyłącza możliwość uznania wystawionego dokumentu za fakturę VAT RR, a tym samym nie przysługuje na jej podstawie zryczałtowany zwrot podatku.

Zakaz handlu 2018 - kto zyska

Od 1 marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w co drugą niedzielę o ile nie przypadnie w nią święto wolne od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady Izby Gospodarki Elektronicznej przeniesie to część obrotów do internetu i wpłynie na rozwój tego kanału dystrybucji. Zyskają także firmy kurierskie.

Jak korygować błędy na fakturze niewpływające na rozliczenie VAT

Nikogo nie trzeba przekonywać, że faktura jest dokumentem o dużym znaczeniu – zarówno dla sprzedawcy, jak i dla nabywcy towarów czy usług. Faktura powinna zatem zawierać wszystkie wymagane przepisami elementy. Nierzadko dochodzi jednak do błędów, pomyłek, przy czym nieprawidłowości mogą mieć różną skalę.

Jak korygować błędy na fakturze niewpływające na rozliczenie VAT

Faktura powinna zawierać wszystkie wymagane przepisami elementy. Nierzadko dochodzi jednak do błędów, pomyłek, przy czym nieprawidłowości mogą mieć różną skalę. Wystawca faktury może również popełnić błędy, które nie wpływają na rozliczenie VAT. Są to tzw. błędy mniejszej wagi. Przy czym i w tym przypadku zasadna jest ostrożność oraz korygowanie takich błędów. Niektóre z tych błędów mogą powodować obowiązek skorygowania wysłanego JPK_VAT.

Jak uchronić się przed dysponowaniem pustymi fakturami?

Uszczelnianie systemu podatkowego należy uznać za dobre posunięcie, jednakże może ono negatywnie wpłynąć na uczciwych przedsiębiorców, którzy wskutek niedochowania staranności mogą ponieść bardzo poważne konsekwencje. Najbardziej problematyczną może okazać się kwestia tzw. pustych faktur. W dalszej części artykułu postaram się wyjaśnić, czym są puste faktury oraz jakie podjąć działania aby uchronić się przed posiadaniem takich faktur.

Jakie są konsekwencje posługiwania się pustymi fakturami?

Organy podatkowe otrzymują coraz więcej instrumentów, które pozwalają im na walkę z pustymi fakturami. Wystawca pustej faktury ma obowiązek zapłaty z niej VAT bezpośrednio do urzędu skarbowego. Nie wystarczy, że podatnik, który chce naprawić swój błąd, wystawi fakturę korygującą. Aby korekta była skuteczna, nabywca musi skorygować swoje rozliczenie.

Kiedy firma powinna zdecydować się na elektroniczny obieg dokumentów?

Pisma, deklaracje, faktury, umowy czy wnioski – to tylko niektóre z dokumentów, z którymi styczność mają pracownicy firm. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że prawidłowe zarządzanie dokumentacją nie tylko pozwala na bardziej efektywną pracę, ale przede wszystkim oszczędza cenny czas. Obecnie coraz więcej firm nie wyobraża sobie funkcjonowania bez elektronicznych systemów zarządzania dokumentami. Dlaczego tak się dzieje i kiedy warto wprowadzić w firmie elektroniczny obieg dokumentów?

Czy z faktury za wynajem przyczepy do samochodu można odliczyć 100% VAT

Prowadzę sklep spożywczy. W firmie wykorzystuję samochód osobowy, od którego odliczam 50% wydatków. Czasami dokonuję większych zakupów i muszę wynająć przyczepę do tego samochodu. Czy z otrzymanej faktury za wynajem przyczepy mogę odliczyć 100% VAT?

Kiedy podatnik powinien wystawić fakturę na żądanie klienta?

W jakim terminie należy wystawić fakturę klientowi, na rzecz którego sprzedaż została udokumentowana paragonem? Klient w lipcu 2016 r. dokonał u nas zakupów, na które został wystawiony paragon. W lutym 2017 r. przyszedł z paragonem z żądaniem wystawienia faktury. Czy musimy mu ją wystawić?

Jak rozliczyć korektę faktury opodatkowanej na zasadzie „odwrotnego obciążenia”

W listopadzie 2015 r. podatnik VAT zakupił blachy opodatkowane w ramach odwrotnego obciążenia. Wtedy też rozliczył VAT należny i naliczony. We wrześniu 2016 r. zwrócił część blach i otrzymał fakturę korygującą. Za jaki miesiąc należy rozliczyć fakturę korygującą w VAT?

Kiedy nie można odliczyć VAT z otrzymanej faktury

Podstawowym prawem podatnika VAT jest możliwość odliczenia podatku naliczonego. Aby było to możliwe, wydatek powinien być prawidłowo udokumentowany. Do tego celu, co do zasady, służy faktura. Jednak sam fakt otrzymania prawidłowo wystawionej faktury nie zawsze wystarczy do tego, aby przyjąć, że podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia.

REKLAMA