REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

40 milionów użytkowników korzysta z kryptowalut

Subskrybuj nas na Youtube
40 milionów użytkowników korzysta z kryptowalut
40 milionów użytkowników korzysta z kryptowalut

REKLAMA

REKLAMA

Kryptowaluty z roku na rok zyskują na popularności. Zainteresowanie wzbudzają również wśród właścicieli oraz managerów e-sklepów. Jak kryptowaluty wpłyną na e-commerce? I kto na tym skorzysta?

W 2009 roku Bitcoin stał się pierwszą oficjalną kryptowalutą, nie można nim było płacić praktycznie za nic, w wyniku czego nie miał on – tak naprawdę – żadnej realnej wartości. W tym momencie sytuacja wygląda jednak zupełnie inaczej, choć Bitcoin nadal pozostaje najpopularniejszą kryptowalutą na świecie.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Brak opłat

REKLAMA

Kryptowaluty są niezależne od jakichkolwiek instytucji, banków czy nawet rządów. Nie trzeba zatem nikomu za nic dodatkowo płacić, a cała metoda jest w 100% darmowa. Ważne jest również to, że dzięki niej trafisz do większej liczby klientów – coraz częściej zainteresowani są oni właśnie tego typu płatnościami.  Aby płacić Bitcoinami, wystarczy zaledwie dostęp do internetu oraz komputer, telefon lub tablet. Należy tylko wcześniej sprawdzić, czy dany sklep akceptuje taką formę płatności – wraz ze wzrostem popularności kryptowalut, pojawia się ich jednak coraz więcej. Do tego kryptowaluty określa się mianem „najbezpieczniejszych walut na świecie”. Nie można ich sfałszować, zablokować czy też wyprodukować w zbyt dużej ilości. Nie mogą być one również skonfiskowane przez żadną wyższą instancję. 

Transakcje z udziałem kryptowalut odbywają się znacznie szybciej niż typowe transakcje online – tak naprawdę trafiają one natychmiast na określone konto bankowe. Docenia to wielu sprzedawców, którzy oferują w zamian osobom płacącym kryptowalutami atrakcyjne rabaty. W ten sposób zyskują dwie strony: i klienci, i sprzedawcy. Kryptowaluta to również waluta międzynarodowa, dzięki czemu nie traci się dodatkowo czasu na przewalutowywanie 

Wahania kursu

Największą wadą kryptowalut są duże wahania kursu, związane ze zmieniającą się sytuacją na rynku. O jego cenie decyduje często popyt: jeśli jest on duży, kurs jest w stanie wzrosnąć nawet o kilkaset procent, jednak również o tyle może w pewnym momencie spaść. Chcąc stworzyć własną kryptowalutę, należy nastawić się na wysokie wydatki. Urządzenia przeznaczone do tego celu pobierają dużo prądu i generują sporo ciepła. Komputer musi posiadać również odpowiednią moc obliczeniową. Należy jednak pamiętać, że nie trzeba mieć własnej kryptowaluty – płacić za różne produkty można innymi, dostępnymi już na giełdzie. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kryptowaluty w e-commerce

Jeśli chodzi o wdrażanie płatności w kryptowalutach do e-sklepu, należy na początku stworzyć wirtualny portfel, który działa podobnie jak konto w banku. Można to zrobić, korzystając z przeznaczonych do tego serwisów internetowych lub aplikacji. Koniecznie trzeba też zadbać o odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu będzie można zautomatyzować transakcję – należy skorzystać tu z pomocy programisty, darmowych lub płatnych modułów do płatności lub specjalnego procesora płatności, czyli portalu internetowego przeznaczonego do międzynarodowych transakcji internetowych. 

Natalia Suchocka, xsale

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

REKLAMA

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

REKLAMA

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA