Mediacje online dla rynku e-commerce
REKLAMA
REKLAMA
Program ochrony kupujących, ale w sklepie internetowym
Przy sądzie polubownym Ultima RATIO wystartowało właśnie centrum mediacji online. Zakłada, że spory z kupującymi rozstrzygać będą niezależni mediatorzy sądowi, a składanie skarg odbywać się będzie w witrynach sklepów. Podobne programy ochrony kupujących już od dawna działają na największych platformach handlowych, takich jak Amazon czy Allegro. W sklepach internetowych były jednak do tej pory niedostępne. Pomysłodawcy centrum proponują jeden system zgłaszania problemów i mediacje online. Centrum jest już wpisane do rejestru UOKiK i notyfikowane Komisji Europejskiej.
REKLAMA
Reklamacje w zewnętrznym systemie
Sklepy uczestniczące w programie instalują na swojej stronie widget Ultima RATIO. Pozwala to ich klientom składać skargi dotyczące zakupów. Podobnie jak w przypadku platform handlowych, problemów nie zgłasza się sprzedającemu. Klienci zgłaszają je wyspecjalizowanej jednostce, rozmowa przebiega „pod okiem” tej jednostki a sprzedający jest „tylko” stroną postępowania. Mediatorami w takiej e-mediacji są notariusze, adwokaci, radcowie prawni i inne osoby posiadając wykształcenie prawnicze.
Honorową mediatorką i ambasadorką Centrum jest Joanna Jabłczyńska, radca prawny i jednocześnie znana aktorka.
„Aby zaoferować klientom program ochrony kupujących, sklep powinien wykupić miesięczny abonament w wysokości od 199 złotych netto" - mówi Robert Szczepanek, pomysłodawca rozwiązania, prezes zarządu Causa Finita S.A., operatora Centrum.
Podobnie jak w przypadku platform handlowych, i tutaj sklep powinien zastosować się do przedstawionej przez mediatora propozycji. Jeżeli tego nie zrobi, Centrum może zerwać współpracę.
REKLAMA
REKLAMA