REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą e-handlu jest funkcjonalna w zakresie technologicznym platforma internetowa oraz przemyślana strategia sprzedażowa. Połączenie tych obszarów pozwoli na stworzenie miejsca, które zapewni klientom pozytywne doświadczenia, a co za tym idzie, zwiększy ruch na stronie i liczbę transakcji. Za pomocą np. open-source przedsiębiorstwo w prosty sposób może stworzyć platformę sprzedażową B2B oraz samodzielnie i efektywnie zarządzać procesami sprzedaży po swojej stronie.

Spójność strategii i technologii

REKLAMA

Od kilku lat coraz więcej mówi się o usprawnianiu ścieżki, jaką przechodzi klient indywidualny oraz biznesowy w sklepie internetowym. Wynika to z często negatywnych doświadczeń, jakie są udziałem osób decydujących się na tę formę transakcji. Przede wszystkim zdarza się, że firmy nie traktują poszczególnych elementów procesu zakupowego jako jednej całości. Skupiając się na samej technologii, zaniedbują strategie marketingowe i sprzedażowe oraz pomijają istotną rolę bezpośrednich kontaktów z klientami poprzez pracowników działu handlowego.

REKLAMA

Tymczasem według raportu z badania przygotowanego przez McKinsey&Company[1] „klienci biznesowi nie powinni wybierać pomiędzy pracownikami działów sprzedaży a zasobami cyfrowymi. Jeśli firmy chcą rozwijać się, potrzebują obu tych elementów jednocześnie.” Z raportu wynika również, że osobiste kontakty są niezwykle istotne zwłaszcza przy zdobywaniu nowych klientów - 76% z nich postrzega możliwość rozmowy z „żywym człowiekiem” za pomocny przy decyzji o wyborze nowych produktów lub usług. Według badania klient biznesowy w trakcie podejmowania decyzji używa sześciu różnych kanałów interakcji mobilnej. Prawie 65% klientów zrezygnuje z zakupu ze względu na niespójne doświadczenia w każdym z nich. Wgląd do prostych informacji, takich jak historyczne zamówienia klientów czy niedokończone zakupy, może zapewnić sprzedawcom istotne informacje. Według McKinsey „ponad połowa sprzedaży B2B polega na przypomnieniu o dokonaniu ponownych zakupów”.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

Na ratunek chatboty

Nawet sprawdzony model biznesowy i silny zespół sprzedażowy nie domkną kontraktów, jeśli proces zakupowy nie spełni pewnych standardów. Obecnie dostępnych jest całe mnóstwo nowych technologii i narzędzi dedykowanych sektorowi B2B. Jednym z nich są chatboty, które pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny do odpowiadania klientom na niekończącą się listę pytań lub pomagających w umówieniu spotkań. Takie narzędzia pozwalają uzyskać klientom odpowiedź szybciej i w momencie, w którym tego oczekują. Należy jednak pamiętać o wadach i korzyściach wynikających z użycia chatbotów oraz przeanalizować, czy opłaca się je wdrożyć w danym środowisku – są one dosyć kosztowne i wymagają zaprogramowania wielu precyzyjnych informacji.

Narzędzia optymalizacji ceny

REKLAMA

Kolejną technologiczną innowacją wdrażaną w ostatnim czasie przez wiele przedsiębiorstw są narzędzia do optymalizacji cen. Gartner, niezależna firma analityczno-badawcza specjalizująca się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii oraz zarządzania nią, zauważyła nagły wzrost zapytań o PO&M (ang. price optimization & management, narzędzie optymalizacji cen). Firmy dostarczające usługi z zakresu optymalizacji cen analizują historyczne dane sprzedażowe oraz informacje o cenach konkurencji i na tej podstawie wyznaczają optymalną cenę. Krytycy tego podejścia doradzają jednak weryfikację ceny najpierw w zakresie jednego działu bądź produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie jest łatwo zaspokoić wszystkie potrzeby klientów, tym bardziej w świecie, w którym mają oni tak naprawdę nieograniczone możliwości wyboru. Stanowi to istotne wyzwanie dla organizacji, które muszą nieustannie walczyć o bycie bardziej konkurencyjnymi. Na szczęście na rynku pojawia się wiele narzędzi możliwych do wdrożenia i zapewnienia klientom idealnych doświadczeń zakupowych.


[1] McKinsey&Company, “Do you really understand how your business customers buy?”, February 2015

https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/do-you-really-understand-how-your-business-customers-buy?reload

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

REKLAMA

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA

Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

REKLAMA