REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B

Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą e-handlu jest funkcjonalna w zakresie technologicznym platforma internetowa oraz przemyślana strategia sprzedażowa. Połączenie tych obszarów pozwoli na stworzenie miejsca, które zapewni klientom pozytywne doświadczenia, a co za tym idzie, zwiększy ruch na stronie i liczbę transakcji. Za pomocą np. open-source przedsiębiorstwo w prosty sposób może stworzyć platformę sprzedażową B2B oraz samodzielnie i efektywnie zarządzać procesami sprzedaży po swojej stronie.

Spójność strategii i technologii

Od kilku lat coraz więcej mówi się o usprawnianiu ścieżki, jaką przechodzi klient indywidualny oraz biznesowy w sklepie internetowym. Wynika to z często negatywnych doświadczeń, jakie są udziałem osób decydujących się na tę formę transakcji. Przede wszystkim zdarza się, że firmy nie traktują poszczególnych elementów procesu zakupowego jako jednej całości. Skupiając się na samej technologii, zaniedbują strategie marketingowe i sprzedażowe oraz pomijają istotną rolę bezpośrednich kontaktów z klientami poprzez pracowników działu handlowego.

REKLAMA

REKLAMA

Tymczasem według raportu z badania przygotowanego przez McKinsey&Company[1] „klienci biznesowi nie powinni wybierać pomiędzy pracownikami działów sprzedaży a zasobami cyfrowymi. Jeśli firmy chcą rozwijać się, potrzebują obu tych elementów jednocześnie.” Z raportu wynika również, że osobiste kontakty są niezwykle istotne zwłaszcza przy zdobywaniu nowych klientów - 76% z nich postrzega możliwość rozmowy z „żywym człowiekiem” za pomocny przy decyzji o wyborze nowych produktów lub usług. Według badania klient biznesowy w trakcie podejmowania decyzji używa sześciu różnych kanałów interakcji mobilnej. Prawie 65% klientów zrezygnuje z zakupu ze względu na niespójne doświadczenia w każdym z nich. Wgląd do prostych informacji, takich jak historyczne zamówienia klientów czy niedokończone zakupy, może zapewnić sprzedawcom istotne informacje. Według McKinsey „ponad połowa sprzedaży B2B polega na przypomnieniu o dokonaniu ponownych zakupów”.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

Na ratunek chatboty

Nawet sprawdzony model biznesowy i silny zespół sprzedażowy nie domkną kontraktów, jeśli proces zakupowy nie spełni pewnych standardów. Obecnie dostępnych jest całe mnóstwo nowych technologii i narzędzi dedykowanych sektorowi B2B. Jednym z nich są chatboty, które pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny do odpowiadania klientom na niekończącą się listę pytań lub pomagających w umówieniu spotkań. Takie narzędzia pozwalają uzyskać klientom odpowiedź szybciej i w momencie, w którym tego oczekują. Należy jednak pamiętać o wadach i korzyściach wynikających z użycia chatbotów oraz przeanalizować, czy opłaca się je wdrożyć w danym środowisku – są one dosyć kosztowne i wymagają zaprogramowania wielu precyzyjnych informacji.

REKLAMA

Narzędzia optymalizacji ceny

Kolejną technologiczną innowacją wdrażaną w ostatnim czasie przez wiele przedsiębiorstw są narzędzia do optymalizacji cen. Gartner, niezależna firma analityczno-badawcza specjalizująca się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii oraz zarządzania nią, zauważyła nagły wzrost zapytań o PO&M (ang. price optimization & management, narzędzie optymalizacji cen). Firmy dostarczające usługi z zakresu optymalizacji cen analizują historyczne dane sprzedażowe oraz informacje o cenach konkurencji i na tej podstawie wyznaczają optymalną cenę. Krytycy tego podejścia doradzają jednak weryfikację ceny najpierw w zakresie jednego działu bądź produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie jest łatwo zaspokoić wszystkie potrzeby klientów, tym bardziej w świecie, w którym mają oni tak naprawdę nieograniczone możliwości wyboru. Stanowi to istotne wyzwanie dla organizacji, które muszą nieustannie walczyć o bycie bardziej konkurencyjnymi. Na szczęście na rynku pojawia się wiele narzędzi możliwych do wdrożenia i zapewnienia klientom idealnych doświadczeń zakupowych.


[1] McKinsey&Company, “Do you really understand how your business customers buy?”, February 2015

https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/do-you-really-understand-how-your-business-customers-buy?reload

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA