REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B

Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą e-handlu jest funkcjonalna w zakresie technologicznym platforma internetowa oraz przemyślana strategia sprzedażowa. Połączenie tych obszarów pozwoli na stworzenie miejsca, które zapewni klientom pozytywne doświadczenia, a co za tym idzie, zwiększy ruch na stronie i liczbę transakcji. Za pomocą np. open-source przedsiębiorstwo w prosty sposób może stworzyć platformę sprzedażową B2B oraz samodzielnie i efektywnie zarządzać procesami sprzedaży po swojej stronie.

Spójność strategii i technologii

REKLAMA

Od kilku lat coraz więcej mówi się o usprawnianiu ścieżki, jaką przechodzi klient indywidualny oraz biznesowy w sklepie internetowym. Wynika to z często negatywnych doświadczeń, jakie są udziałem osób decydujących się na tę formę transakcji. Przede wszystkim zdarza się, że firmy nie traktują poszczególnych elementów procesu zakupowego jako jednej całości. Skupiając się na samej technologii, zaniedbują strategie marketingowe i sprzedażowe oraz pomijają istotną rolę bezpośrednich kontaktów z klientami poprzez pracowników działu handlowego.

REKLAMA

Tymczasem według raportu z badania przygotowanego przez McKinsey&Company[1] „klienci biznesowi nie powinni wybierać pomiędzy pracownikami działów sprzedaży a zasobami cyfrowymi. Jeśli firmy chcą rozwijać się, potrzebują obu tych elementów jednocześnie.” Z raportu wynika również, że osobiste kontakty są niezwykle istotne zwłaszcza przy zdobywaniu nowych klientów - 76% z nich postrzega możliwość rozmowy z „żywym człowiekiem” za pomocny przy decyzji o wyborze nowych produktów lub usług. Według badania klient biznesowy w trakcie podejmowania decyzji używa sześciu różnych kanałów interakcji mobilnej. Prawie 65% klientów zrezygnuje z zakupu ze względu na niespójne doświadczenia w każdym z nich. Wgląd do prostych informacji, takich jak historyczne zamówienia klientów czy niedokończone zakupy, może zapewnić sprzedawcom istotne informacje. Według McKinsey „ponad połowa sprzedaży B2B polega na przypomnieniu o dokonaniu ponownych zakupów”.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

Na ratunek chatboty

Nawet sprawdzony model biznesowy i silny zespół sprzedażowy nie domkną kontraktów, jeśli proces zakupowy nie spełni pewnych standardów. Obecnie dostępnych jest całe mnóstwo nowych technologii i narzędzi dedykowanych sektorowi B2B. Jednym z nich są chatboty, które pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny do odpowiadania klientom na niekończącą się listę pytań lub pomagających w umówieniu spotkań. Takie narzędzia pozwalają uzyskać klientom odpowiedź szybciej i w momencie, w którym tego oczekują. Należy jednak pamiętać o wadach i korzyściach wynikających z użycia chatbotów oraz przeanalizować, czy opłaca się je wdrożyć w danym środowisku – są one dosyć kosztowne i wymagają zaprogramowania wielu precyzyjnych informacji.

Narzędzia optymalizacji ceny

REKLAMA

Kolejną technologiczną innowacją wdrażaną w ostatnim czasie przez wiele przedsiębiorstw są narzędzia do optymalizacji cen. Gartner, niezależna firma analityczno-badawcza specjalizująca się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii oraz zarządzania nią, zauważyła nagły wzrost zapytań o PO&M (ang. price optimization & management, narzędzie optymalizacji cen). Firmy dostarczające usługi z zakresu optymalizacji cen analizują historyczne dane sprzedażowe oraz informacje o cenach konkurencji i na tej podstawie wyznaczają optymalną cenę. Krytycy tego podejścia doradzają jednak weryfikację ceny najpierw w zakresie jednego działu bądź produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie jest łatwo zaspokoić wszystkie potrzeby klientów, tym bardziej w świecie, w którym mają oni tak naprawdę nieograniczone możliwości wyboru. Stanowi to istotne wyzwanie dla organizacji, które muszą nieustannie walczyć o bycie bardziej konkurencyjnymi. Na szczęście na rynku pojawia się wiele narzędzi możliwych do wdrożenia i zapewnienia klientom idealnych doświadczeń zakupowych.


[1] McKinsey&Company, “Do you really understand how your business customers buy?”, February 2015

https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/do-you-really-understand-how-your-business-customers-buy?reload

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA