REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą e-handlu jest funkcjonalna w zakresie technologicznym platforma internetowa oraz przemyślana strategia sprzedażowa. Połączenie tych obszarów pozwoli na stworzenie miejsca, które zapewni klientom pozytywne doświadczenia, a co za tym idzie, zwiększy ruch na stronie i liczbę transakcji. Za pomocą np. open-source przedsiębiorstwo w prosty sposób może stworzyć platformę sprzedażową B2B oraz samodzielnie i efektywnie zarządzać procesami sprzedaży po swojej stronie.

Spójność strategii i technologii

Od kilku lat coraz więcej mówi się o usprawnianiu ścieżki, jaką przechodzi klient indywidualny oraz biznesowy w sklepie internetowym. Wynika to z często negatywnych doświadczeń, jakie są udziałem osób decydujących się na tę formę transakcji. Przede wszystkim zdarza się, że firmy nie traktują poszczególnych elementów procesu zakupowego jako jednej całości. Skupiając się na samej technologii, zaniedbują strategie marketingowe i sprzedażowe oraz pomijają istotną rolę bezpośrednich kontaktów z klientami poprzez pracowników działu handlowego.

REKLAMA

Tymczasem według raportu z badania przygotowanego przez McKinsey&Company[1] „klienci biznesowi nie powinni wybierać pomiędzy pracownikami działów sprzedaży a zasobami cyfrowymi. Jeśli firmy chcą rozwijać się, potrzebują obu tych elementów jednocześnie.” Z raportu wynika również, że osobiste kontakty są niezwykle istotne zwłaszcza przy zdobywaniu nowych klientów - 76% z nich postrzega możliwość rozmowy z „żywym człowiekiem” za pomocny przy decyzji o wyborze nowych produktów lub usług. Według badania klient biznesowy w trakcie podejmowania decyzji używa sześciu różnych kanałów interakcji mobilnej. Prawie 65% klientów zrezygnuje z zakupu ze względu na niespójne doświadczenia w każdym z nich. Wgląd do prostych informacji, takich jak historyczne zamówienia klientów czy niedokończone zakupy, może zapewnić sprzedawcom istotne informacje. Według McKinsey „ponad połowa sprzedaży B2B polega na przypomnieniu o dokonaniu ponownych zakupów”.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

Na ratunek chatboty

Nawet sprawdzony model biznesowy i silny zespół sprzedażowy nie domkną kontraktów, jeśli proces zakupowy nie spełni pewnych standardów. Obecnie dostępnych jest całe mnóstwo nowych technologii i narzędzi dedykowanych sektorowi B2B. Jednym z nich są chatboty, które pozwalają zaoszczędzić czas potrzebny do odpowiadania klientom na niekończącą się listę pytań lub pomagających w umówieniu spotkań. Takie narzędzia pozwalają uzyskać klientom odpowiedź szybciej i w momencie, w którym tego oczekują. Należy jednak pamiętać o wadach i korzyściach wynikających z użycia chatbotów oraz przeanalizować, czy opłaca się je wdrożyć w danym środowisku – są one dosyć kosztowne i wymagają zaprogramowania wielu precyzyjnych informacji.

Narzędzia optymalizacji ceny

REKLAMA

Kolejną technologiczną innowacją wdrażaną w ostatnim czasie przez wiele przedsiębiorstw są narzędzia do optymalizacji cen. Gartner, niezależna firma analityczno-badawcza specjalizująca się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania technologii oraz zarządzania nią, zauważyła nagły wzrost zapytań o PO&M (ang. price optimization & management, narzędzie optymalizacji cen). Firmy dostarczające usługi z zakresu optymalizacji cen analizują historyczne dane sprzedażowe oraz informacje o cenach konkurencji i na tej podstawie wyznaczają optymalną cenę. Krytycy tego podejścia doradzają jednak weryfikację ceny najpierw w zakresie jednego działu bądź produktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie jest łatwo zaspokoić wszystkie potrzeby klientów, tym bardziej w świecie, w którym mają oni tak naprawdę nieograniczone możliwości wyboru. Stanowi to istotne wyzwanie dla organizacji, które muszą nieustannie walczyć o bycie bardziej konkurencyjnymi. Na szczęście na rynku pojawia się wiele narzędzi możliwych do wdrożenia i zapewnienia klientom idealnych doświadczeń zakupowych.


[1] McKinsey&Company, “Do you really understand how your business customers buy?”, February 2015

https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/do-you-really-understand-how-your-business-customers-buy?reload

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA