REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-commerce - jak zacząć?

Subskrybuj nas na Youtube
Zakupy przez internet./ Fot. Fotolia
Zakupy przez internet./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

E-commerce. Już tylko nieliczne sklepy stacjonarne nie są obecne w internecie. Eksperci wyjaśniają od czego zacząć prowadzenie działalności gospodarczej w internecie?

E-commerce

Właściciele tradycyjnych sklepów coraz częściej przenoszą swoją działalność z ulicy do Internetu. Decyzja o otwarciu e-biznesu lub o dostosowaniu swojej firmy do rzeczywistości wirtualnej nie jest łatwa, jednak wydaje się być naturalnym krokiem na drodze do rozwoju przedsiębiorstwa. Zanim rozpoczniemy sprzedaż w Internecie warto zastanowić się, który kanał dystrybucji jest najbardziej dopasowany do profilu naszej działalności.

REKLAMA

Prosta samodzielność

Jeśli rozpoczynamy naszą przygodę z działalnością e-commerce, najłatwiejszym sposobem będzie założenie konta na jednej z popularnych witryn handlowych np. allegro.pl i eBay. - Jest to idealna propozycja dla tych, którzy jeszcze nie do końca odnajdują się w wirtualnym świecie, bariera wejścia jest bardzo niska, ponieważ są to stosunkowo proste w użyciu narzędzia” – mówi Jakub Wietrzyk specjalista od nowych technologii wfirma.pl. Niestety platformy handlowe mają również swoje wady. Pamiętajmy, że są to miejsca sprzedaży masowej, gdzie bardzo trudno jest się wyróżnić spośród innych sprzedawców oferujących towar z tej samej kategorii. Dlatego powinniśmy dokładnie przemyśleć czym wyróżnia się asortyment, który proponujemy naszym klientom. Niezależnie od tego czy cechuje go wyjątkowa jakość, oryginalna estetyka czy najniższa cena, właśnie w ten sposób powinniśmy podkreślać jego walory.

Polecamy: Nowa dyrektywa unijna dla sklepów internetowych

Sklep w pudełku

Bardziej zindywidualizowaną formę biznesu internetowego oferują nam platformy sklepów hostowanych. Wybierając takie rozwiązanie koszty prowadzenia e-biznesu są nieco większe niż w przypadku allegro czy ebay, jednak wciąż jest to wydatek nieporównywalnie mniejszy od tego związanego z prowadzeniem tradycyjnego handlu. - Dzięki sklepom hostowanym można zapomnieć o aktualizacjach. Wszystkim zajmuje się producent oprogramowania uzupełniając swój produkt o nowe rozwiązania najczęściej dostępne bez dodatkowych opłat – mówi Jakub Wietrzyk. Decydując się na tego typu usługę nie musimy się też martwić o trudną administrację serwerami, otrzymujemy wiele przydatnych narzędzi. I tak korzystając np. z platformy shoper.pl lub clickshop.pl zintegrowanej z wfirma.pl połączyć proces przyjmowania zamówień z wystawianiem dokumentów sprzedaży i księgowością internetową, dzięki czemu sprzedawca zwolniony jest z przepisywania danych kontrahenta ręcznie – dodaje ekspert. Warto jednak wiedzieć, że wybierając platformy sklepów hostowanych cała promocja prowadzonego w ten sposób e-sklepu jest całkowicie w rękach sprzedawcy. Dlatego będzie nam łatwiej, jeśli działania e-commerce na platformach hostingowych są rozszerzeniem tradycyjnego handlu firmy.

Wsparcie dla twórców

REKLAMA

Jeśli zajmujemy się sprzedażą dóbr niematerialnych takich jak muzyka, e-booki czy choćby oprogramowanie, możemy skorzystać ze specjalnie dedykowanych do tego celu platform. iTunes i AppStore - platforma specjalizująca się w sprzedaży muzyki, książek i oprogramowania firmowana prze Apple (zalety: ogromny rynek i jednorodność; wady: duże koszty wejścia dla twórcy), Amazon Kindle - książek elektronicznych, GooglePlay - aplikacji webowych i na system Android i Steam - gier komputerowych. To swego rodzaju pośrednicy między twórcami a odbiorcami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z zasady stawiają na równi wszystkich autorów dlatego nawet niskobudżetowa, ale ciekawa produkcja jest prezentowana tuż obok najbardziej popularnych wydawnictw. Dzięki temu początkujący autor książek, muzyki lub gier może nie tylko z powodzeniem sprzedawać swoje „produkty”, ale również ominąć długą drogę przed podpisaniem kontraktu z tradycyjnymi wydawcami.

Polecamy: Obowiązki prawne sklepu internetowego

REKLAMA

- Trudnością jest tutaj fakt, że handel z kontrahentami takimi jak Amazon UE wymaga dodatkowych rozliczeń podatkowych oraz wypełnienia deklaracji VAT UE – mówi Jakub Wietrzyk - Ponadto wszystkie dokumenty dla kontrahenta czyli np. faktury powinny być sporządzone w odpowiednim języku i jednocześnie w zgodzie z polskimi przepisami – dodaje.

Sieć internetowa daje możliwość dotarcia do nieograniczonej liczby kontrahentów, redukuje koszty związane z utrzymaniem powierzchni sklepowej oraz stawia nawet najmniejszą firmę na równi z ofertami dużych koncernów. Dzięki tym zaletom założenie e-biznesu ma duże szanse na powodzenie. Jest wiele możliwości prowadzenia firmy w wirtualnym świecie, które wymagają od właściciela większej lub mniejszej samodzielności. Niezależnie jednak od tego, który sposób wybierzemy, pamiętajmy, że powinien on być dostosowany do naszej oferty, profilu przyszłych klientów oraz planowanego kierunku rozwoju.

Źródło: wfirma.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA