REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-commerce - jak zacząć?

Subskrybuj nas na Youtube
Zakupy przez internet./ Fot. Fotolia
Zakupy przez internet./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

E-commerce. Już tylko nieliczne sklepy stacjonarne nie są obecne w internecie. Eksperci wyjaśniają od czego zacząć prowadzenie działalności gospodarczej w internecie?

E-commerce

Właściciele tradycyjnych sklepów coraz częściej przenoszą swoją działalność z ulicy do Internetu. Decyzja o otwarciu e-biznesu lub o dostosowaniu swojej firmy do rzeczywistości wirtualnej nie jest łatwa, jednak wydaje się być naturalnym krokiem na drodze do rozwoju przedsiębiorstwa. Zanim rozpoczniemy sprzedaż w Internecie warto zastanowić się, który kanał dystrybucji jest najbardziej dopasowany do profilu naszej działalności.

REKLAMA

REKLAMA

Prosta samodzielność

Jeśli rozpoczynamy naszą przygodę z działalnością e-commerce, najłatwiejszym sposobem będzie założenie konta na jednej z popularnych witryn handlowych np. allegro.pl i eBay. - Jest to idealna propozycja dla tych, którzy jeszcze nie do końca odnajdują się w wirtualnym świecie, bariera wejścia jest bardzo niska, ponieważ są to stosunkowo proste w użyciu narzędzia” – mówi Jakub Wietrzyk specjalista od nowych technologii wfirma.pl. Niestety platformy handlowe mają również swoje wady. Pamiętajmy, że są to miejsca sprzedaży masowej, gdzie bardzo trudno jest się wyróżnić spośród innych sprzedawców oferujących towar z tej samej kategorii. Dlatego powinniśmy dokładnie przemyśleć czym wyróżnia się asortyment, który proponujemy naszym klientom. Niezależnie od tego czy cechuje go wyjątkowa jakość, oryginalna estetyka czy najniższa cena, właśnie w ten sposób powinniśmy podkreślać jego walory.

Polecamy: Nowa dyrektywa unijna dla sklepów internetowych

Sklep w pudełku

Bardziej zindywidualizowaną formę biznesu internetowego oferują nam platformy sklepów hostowanych. Wybierając takie rozwiązanie koszty prowadzenia e-biznesu są nieco większe niż w przypadku allegro czy ebay, jednak wciąż jest to wydatek nieporównywalnie mniejszy od tego związanego z prowadzeniem tradycyjnego handlu. - Dzięki sklepom hostowanym można zapomnieć o aktualizacjach. Wszystkim zajmuje się producent oprogramowania uzupełniając swój produkt o nowe rozwiązania najczęściej dostępne bez dodatkowych opłat – mówi Jakub Wietrzyk. Decydując się na tego typu usługę nie musimy się też martwić o trudną administrację serwerami, otrzymujemy wiele przydatnych narzędzi. I tak korzystając np. z platformy shoper.pl lub clickshop.pl zintegrowanej z wfirma.pl połączyć proces przyjmowania zamówień z wystawianiem dokumentów sprzedaży i księgowością internetową, dzięki czemu sprzedawca zwolniony jest z przepisywania danych kontrahenta ręcznie – dodaje ekspert. Warto jednak wiedzieć, że wybierając platformy sklepów hostowanych cała promocja prowadzonego w ten sposób e-sklepu jest całkowicie w rękach sprzedawcy. Dlatego będzie nam łatwiej, jeśli działania e-commerce na platformach hostingowych są rozszerzeniem tradycyjnego handlu firmy.

REKLAMA

Wsparcie dla twórców

Jeśli zajmujemy się sprzedażą dóbr niematerialnych takich jak muzyka, e-booki czy choćby oprogramowanie, możemy skorzystać ze specjalnie dedykowanych do tego celu platform. iTunes i AppStore - platforma specjalizująca się w sprzedaży muzyki, książek i oprogramowania firmowana prze Apple (zalety: ogromny rynek i jednorodność; wady: duże koszty wejścia dla twórcy), Amazon Kindle - książek elektronicznych, GooglePlay - aplikacji webowych i na system Android i Steam - gier komputerowych. To swego rodzaju pośrednicy między twórcami a odbiorcami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z zasady stawiają na równi wszystkich autorów dlatego nawet niskobudżetowa, ale ciekawa produkcja jest prezentowana tuż obok najbardziej popularnych wydawnictw. Dzięki temu początkujący autor książek, muzyki lub gier może nie tylko z powodzeniem sprzedawać swoje „produkty”, ale również ominąć długą drogę przed podpisaniem kontraktu z tradycyjnymi wydawcami.

Polecamy: Obowiązki prawne sklepu internetowego

- Trudnością jest tutaj fakt, że handel z kontrahentami takimi jak Amazon UE wymaga dodatkowych rozliczeń podatkowych oraz wypełnienia deklaracji VAT UE – mówi Jakub Wietrzyk - Ponadto wszystkie dokumenty dla kontrahenta czyli np. faktury powinny być sporządzone w odpowiednim języku i jednocześnie w zgodzie z polskimi przepisami – dodaje.

Sieć internetowa daje możliwość dotarcia do nieograniczonej liczby kontrahentów, redukuje koszty związane z utrzymaniem powierzchni sklepowej oraz stawia nawet najmniejszą firmę na równi z ofertami dużych koncernów. Dzięki tym zaletom założenie e-biznesu ma duże szanse na powodzenie. Jest wiele możliwości prowadzenia firmy w wirtualnym świecie, które wymagają od właściciela większej lub mniejszej samodzielności. Niezależnie jednak od tego, który sposób wybierzemy, pamiętajmy, że powinien on być dostosowany do naszej oferty, profilu przyszłych klientów oraz planowanego kierunku rozwoju.

Źródło: wfirma.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA