REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-commerce - jak zacząć?

Zakupy przez internet./ Fot. Fotolia
Zakupy przez internet./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

E-commerce. Już tylko nieliczne sklepy stacjonarne nie są obecne w internecie. Eksperci wyjaśniają od czego zacząć prowadzenie działalności gospodarczej w internecie?

E-commerce

Właściciele tradycyjnych sklepów coraz częściej przenoszą swoją działalność z ulicy do Internetu. Decyzja o otwarciu e-biznesu lub o dostosowaniu swojej firmy do rzeczywistości wirtualnej nie jest łatwa, jednak wydaje się być naturalnym krokiem na drodze do rozwoju przedsiębiorstwa. Zanim rozpoczniemy sprzedaż w Internecie warto zastanowić się, który kanał dystrybucji jest najbardziej dopasowany do profilu naszej działalności.

REKLAMA

REKLAMA

Prosta samodzielność

Jeśli rozpoczynamy naszą przygodę z działalnością e-commerce, najłatwiejszym sposobem będzie założenie konta na jednej z popularnych witryn handlowych np. allegro.pl i eBay. - Jest to idealna propozycja dla tych, którzy jeszcze nie do końca odnajdują się w wirtualnym świecie, bariera wejścia jest bardzo niska, ponieważ są to stosunkowo proste w użyciu narzędzia” – mówi Jakub Wietrzyk specjalista od nowych technologii wfirma.pl. Niestety platformy handlowe mają również swoje wady. Pamiętajmy, że są to miejsca sprzedaży masowej, gdzie bardzo trudno jest się wyróżnić spośród innych sprzedawców oferujących towar z tej samej kategorii. Dlatego powinniśmy dokładnie przemyśleć czym wyróżnia się asortyment, który proponujemy naszym klientom. Niezależnie od tego czy cechuje go wyjątkowa jakość, oryginalna estetyka czy najniższa cena, właśnie w ten sposób powinniśmy podkreślać jego walory.

Polecamy: Nowa dyrektywa unijna dla sklepów internetowych

Sklep w pudełku

Bardziej zindywidualizowaną formę biznesu internetowego oferują nam platformy sklepów hostowanych. Wybierając takie rozwiązanie koszty prowadzenia e-biznesu są nieco większe niż w przypadku allegro czy ebay, jednak wciąż jest to wydatek nieporównywalnie mniejszy od tego związanego z prowadzeniem tradycyjnego handlu. - Dzięki sklepom hostowanym można zapomnieć o aktualizacjach. Wszystkim zajmuje się producent oprogramowania uzupełniając swój produkt o nowe rozwiązania najczęściej dostępne bez dodatkowych opłat – mówi Jakub Wietrzyk. Decydując się na tego typu usługę nie musimy się też martwić o trudną administrację serwerami, otrzymujemy wiele przydatnych narzędzi. I tak korzystając np. z platformy shoper.pl lub clickshop.pl zintegrowanej z wfirma.pl połączyć proces przyjmowania zamówień z wystawianiem dokumentów sprzedaży i księgowością internetową, dzięki czemu sprzedawca zwolniony jest z przepisywania danych kontrahenta ręcznie – dodaje ekspert. Warto jednak wiedzieć, że wybierając platformy sklepów hostowanych cała promocja prowadzonego w ten sposób e-sklepu jest całkowicie w rękach sprzedawcy. Dlatego będzie nam łatwiej, jeśli działania e-commerce na platformach hostingowych są rozszerzeniem tradycyjnego handlu firmy.

REKLAMA

Wsparcie dla twórców

Jeśli zajmujemy się sprzedażą dóbr niematerialnych takich jak muzyka, e-booki czy choćby oprogramowanie, możemy skorzystać ze specjalnie dedykowanych do tego celu platform. iTunes i AppStore - platforma specjalizująca się w sprzedaży muzyki, książek i oprogramowania firmowana prze Apple (zalety: ogromny rynek i jednorodność; wady: duże koszty wejścia dla twórcy), Amazon Kindle - książek elektronicznych, GooglePlay - aplikacji webowych i na system Android i Steam - gier komputerowych. To swego rodzaju pośrednicy między twórcami a odbiorcami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z zasady stawiają na równi wszystkich autorów dlatego nawet niskobudżetowa, ale ciekawa produkcja jest prezentowana tuż obok najbardziej popularnych wydawnictw. Dzięki temu początkujący autor książek, muzyki lub gier może nie tylko z powodzeniem sprzedawać swoje „produkty”, ale również ominąć długą drogę przed podpisaniem kontraktu z tradycyjnymi wydawcami.

Polecamy: Obowiązki prawne sklepu internetowego

- Trudnością jest tutaj fakt, że handel z kontrahentami takimi jak Amazon UE wymaga dodatkowych rozliczeń podatkowych oraz wypełnienia deklaracji VAT UE – mówi Jakub Wietrzyk - Ponadto wszystkie dokumenty dla kontrahenta czyli np. faktury powinny być sporządzone w odpowiednim języku i jednocześnie w zgodzie z polskimi przepisami – dodaje.

Sieć internetowa daje możliwość dotarcia do nieograniczonej liczby kontrahentów, redukuje koszty związane z utrzymaniem powierzchni sklepowej oraz stawia nawet najmniejszą firmę na równi z ofertami dużych koncernów. Dzięki tym zaletom założenie e-biznesu ma duże szanse na powodzenie. Jest wiele możliwości prowadzenia firmy w wirtualnym świecie, które wymagają od właściciela większej lub mniejszej samodzielności. Niezależnie jednak od tego, który sposób wybierzemy, pamiętajmy, że powinien on być dostosowany do naszej oferty, profilu przyszłych klientów oraz planowanego kierunku rozwoju.

Źródło: wfirma.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA