REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-commerce: sklep internetowy czy tradycyjny?

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
E-commerce
E-commerce

REKLAMA

REKLAMA

E-commerce. Prowadzenie e-firmy nie tylko wiążę się z ponoszeniem niższych kosztów niż w przypadku tradycyjnych przedsiębiorstw. Pozwala przenieść na kupującego niektóre obowiązki sprzedawcy.

REKLAMA

Działalność on-line jest ukierunkowana na szybkie zdobycie klientów oraz nowych segmentów w skali krajowej i międzynarodowej. Internet pozwala na poznanie potrzeb i potencjału kupujących, jest  środkiem dla wzmocnienie akcji promocyjnych. Sieć  www  pozwala przesunąć wiele zadań firmy na klienta.  Elektroniczny system obsługi zamówień, reklamacji  i informacji jest zarówno praktycznym rozwiązaniem jak  i trudnością dla wielu osób i firm. 

REKLAMA

Oszczędności z prowadzenia firmy on-line to niższe koszty utrzymania i prezentacji produktów. Wprowadzenie systemu zamówień elektronicznych oraz obsługi na zamówienie pozwala rozwinąć system sprzedaży i ograniczyć jego koszty. Hipermarkety i galerie handlowe działające w Polsce wymagają znacznie wyższych nakładów dla utrzymania firmy niż portale internetowe.  Wprowadzenie na polski rynek platform handlowych o zasięgu międzynarodowym przyciąga wiele firm, plany rozwoju dotyczą wprowadzenia firm na portale współpracujące, reprezentacyjne oraz do baz ogłoszeń i danych.

Polecamy: Obowiązki prawne sklepu internetowego

REKLAMA

Działalność on-line pozwala firmie na wysoka elastyczność i dostosowanie się do rynku oraz konkurencji. Wymiana oferty, prezentacja nowości oraz  baza informacji i galeria realizacji jest prowadzona przy znacznie niższych kosztach. Efekt to wprowadzanie ofert czasowych, zgodnych z trendami na szeroką skalę. Przy ułatwionej wymianie produktów prezentacja nowości jest szybsza i  łatwiejsza. Klienci szukają produktów zgodnych z trendami, okresowych. Niestety prowadzenie tylko takiej polityki produktowej jest nadmiernym obciążeniem dla firm, wizerunek sprzedawcy jest niestabilny i trudny do oceny.

Elastyczność firm on-line jest wykorzystywana dla  wzmocnienia marki, wiele dostosowań przynosi wymierne korzyści. Szybkość dostosowań cenowych czy kosztowych jest w firmach internetowych zaletą. Możliwość wymiany asortymentu oraz wzbogacenie oferty przy ograniczonych kosztach i czasie pracy pozwala na szybszy rozwój i większe zaangażowanie w grę rynkową i konkurencyjną. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: E-commerce - jak zacząć?

Przez ostatnie lata widać wzmacniającą się rywalizacje i konkurencje firm on-line i firm klasycznych.  Decyzje konsumentów o wyborze sposobu zakupu opierają się na  podejściu do obsługi klientów, cenach oraz ofercie produktowej.  Bezpieczeństwo zakupów jest jednym z priorytetów, zaufanie jest ukierunkowane na  tradycyjna sprzedaż. Obecnie prowadzone programy dla bezpieczeństwa i rozwoju rynku płatności, przelewów  w ciągu najbliższych lat będą oceniane,  wyceniane przez firmy i klientów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA