E-commerce: sklep internetowy czy tradycyjny?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Działalność on-line jest ukierunkowana na szybkie zdobycie klientów oraz nowych segmentów w skali krajowej i międzynarodowej. Internet pozwala na poznanie potrzeb i potencjału kupujących, jest środkiem dla wzmocnienie akcji promocyjnych. Sieć www pozwala przesunąć wiele zadań firmy na klienta. Elektroniczny system obsługi zamówień, reklamacji i informacji jest zarówno praktycznym rozwiązaniem jak i trudnością dla wielu osób i firm.
REKLAMA
Oszczędności z prowadzenia firmy on-line to niższe koszty utrzymania i prezentacji produktów. Wprowadzenie systemu zamówień elektronicznych oraz obsługi na zamówienie pozwala rozwinąć system sprzedaży i ograniczyć jego koszty. Hipermarkety i galerie handlowe działające w Polsce wymagają znacznie wyższych nakładów dla utrzymania firmy niż portale internetowe. Wprowadzenie na polski rynek platform handlowych o zasięgu międzynarodowym przyciąga wiele firm, plany rozwoju dotyczą wprowadzenia firm na portale współpracujące, reprezentacyjne oraz do baz ogłoszeń i danych.
Polecamy: Obowiązki prawne sklepu internetowego
REKLAMA
Działalność on-line pozwala firmie na wysoka elastyczność i dostosowanie się do rynku oraz konkurencji. Wymiana oferty, prezentacja nowości oraz baza informacji i galeria realizacji jest prowadzona przy znacznie niższych kosztach. Efekt to wprowadzanie ofert czasowych, zgodnych z trendami na szeroką skalę. Przy ułatwionej wymianie produktów prezentacja nowości jest szybsza i łatwiejsza. Klienci szukają produktów zgodnych z trendami, okresowych. Niestety prowadzenie tylko takiej polityki produktowej jest nadmiernym obciążeniem dla firm, wizerunek sprzedawcy jest niestabilny i trudny do oceny.
Elastyczność firm on-line jest wykorzystywana dla wzmocnienia marki, wiele dostosowań przynosi wymierne korzyści. Szybkość dostosowań cenowych czy kosztowych jest w firmach internetowych zaletą. Możliwość wymiany asortymentu oraz wzbogacenie oferty przy ograniczonych kosztach i czasie pracy pozwala na szybszy rozwój i większe zaangażowanie w grę rynkową i konkurencyjną.
Polecamy: E-commerce - jak zacząć?
Przez ostatnie lata widać wzmacniającą się rywalizacje i konkurencje firm on-line i firm klasycznych. Decyzje konsumentów o wyborze sposobu zakupu opierają się na podejściu do obsługi klientów, cenach oraz ofercie produktowej. Bezpieczeństwo zakupów jest jednym z priorytetów, zaufanie jest ukierunkowane na tradycyjna sprzedaż. Obecnie prowadzone programy dla bezpieczeństwa i rozwoju rynku płatności, przelewów w ciągu najbliższych lat będą oceniane, wyceniane przez firmy i klientów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.