REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-commerce: sklep internetowy czy tradycyjny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
E-commerce
E-commerce

REKLAMA

REKLAMA

E-commerce. Prowadzenie e-firmy nie tylko wiążę się z ponoszeniem niższych kosztów niż w przypadku tradycyjnych przedsiębiorstw. Pozwala przenieść na kupującego niektóre obowiązki sprzedawcy.

Działalność on-line jest ukierunkowana na szybkie zdobycie klientów oraz nowych segmentów w skali krajowej i międzynarodowej. Internet pozwala na poznanie potrzeb i potencjału kupujących, jest  środkiem dla wzmocnienie akcji promocyjnych. Sieć  www  pozwala przesunąć wiele zadań firmy na klienta.  Elektroniczny system obsługi zamówień, reklamacji  i informacji jest zarówno praktycznym rozwiązaniem jak  i trudnością dla wielu osób i firm. 

REKLAMA

REKLAMA

Oszczędności z prowadzenia firmy on-line to niższe koszty utrzymania i prezentacji produktów. Wprowadzenie systemu zamówień elektronicznych oraz obsługi na zamówienie pozwala rozwinąć system sprzedaży i ograniczyć jego koszty. Hipermarkety i galerie handlowe działające w Polsce wymagają znacznie wyższych nakładów dla utrzymania firmy niż portale internetowe.  Wprowadzenie na polski rynek platform handlowych o zasięgu międzynarodowym przyciąga wiele firm, plany rozwoju dotyczą wprowadzenia firm na portale współpracujące, reprezentacyjne oraz do baz ogłoszeń i danych.

Polecamy: Obowiązki prawne sklepu internetowego

Działalność on-line pozwala firmie na wysoka elastyczność i dostosowanie się do rynku oraz konkurencji. Wymiana oferty, prezentacja nowości oraz  baza informacji i galeria realizacji jest prowadzona przy znacznie niższych kosztach. Efekt to wprowadzanie ofert czasowych, zgodnych z trendami na szeroką skalę. Przy ułatwionej wymianie produktów prezentacja nowości jest szybsza i  łatwiejsza. Klienci szukają produktów zgodnych z trendami, okresowych. Niestety prowadzenie tylko takiej polityki produktowej jest nadmiernym obciążeniem dla firm, wizerunek sprzedawcy jest niestabilny i trudny do oceny.

REKLAMA

Elastyczność firm on-line jest wykorzystywana dla  wzmocnienia marki, wiele dostosowań przynosi wymierne korzyści. Szybkość dostosowań cenowych czy kosztowych jest w firmach internetowych zaletą. Możliwość wymiany asortymentu oraz wzbogacenie oferty przy ograniczonych kosztach i czasie pracy pozwala na szybszy rozwój i większe zaangażowanie w grę rynkową i konkurencyjną. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: E-commerce - jak zacząć?

Przez ostatnie lata widać wzmacniającą się rywalizacje i konkurencje firm on-line i firm klasycznych.  Decyzje konsumentów o wyborze sposobu zakupu opierają się na  podejściu do obsługi klientów, cenach oraz ofercie produktowej.  Bezpieczeństwo zakupów jest jednym z priorytetów, zaufanie jest ukierunkowane na  tradycyjna sprzedaż. Obecnie prowadzone programy dla bezpieczeństwa i rozwoju rynku płatności, przelewów  w ciągu najbliższych lat będą oceniane,  wyceniane przez firmy i klientów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA