REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rośnie liczba wniosków o windykację

Subskrybuj nas na Youtube
Rośnie liczba wniosków o windykację
Rośnie liczba wniosków o windykację

REKLAMA

REKLAMA

Epidemia zachwiała gospodarką i tym samym stabilnością finansową przedsiębiorstw. W miesiącach wakacyjnych liczba wniosków o windykację on-line była większa niż przez całe pierwsze półrocze. Przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z usług windykacyjnych w formule one-click, dodając takie zabezpieczenie już na etapie wystawiania faktury. Co daje windykacja on-line i czy wymaga dużych nakładów inwestycyjnych?

Coraz więcej wniosków o windykację

REKLAMA

Epidemia zachwiała podstawami gospodarki i zdezorganizowała wiele wypracowywanych przez lata modeli działania w biznesie. Tak stało się m.in. w branży windykacyjnej. Wezwania do pozostania w domu i okresowy brak wizyt negocjatorów terenowych w czasie ostrych restrykcji ograniczył możliwość odzyskiwania długów. Potrzeby firm były jednak w tym zakresie ogromne - w marcu mały i średni biznes, zaniepokojony o swoją przyszłość, ruszył po pieniądze ze starych, niezapłaconych faktur - liczba przyjętych wniosków o windykację zobowiązań była wyższa o 375% niż w lutym (dane e-Kancelaria).

REKLAMA

- Wiosną były duże problemy z windykacją osobową, prowadzoną przez ludzi w terenie. Powodem były ograniczenia w kontakcie - zamrożenie gospodarki pogorszyło spłacalność. Można powiedzieć, że skuteczność ściągania długów w marcu i kwietniu spadła. To był duży problem szczególnie dla firm, które właśnie wtedy najbardziej potrzebowały środków, które byli im winni kontrahenci. Windykatorzy bazujący tylko na tradycyjnych metodach przestali być skuteczni. My już wcześniej rozbudowywaliśmy zautomatyzowane systemy cyfrowe, dlatego przeniesienie środka ciężkości na odzyskiwanie zobowiązań on-line nie było problemem. Taka windykacja jest pod wieloma względami bardziej efektywna. Pozwala na przeprowadzenie większej liczby operacji w tym samym czasie, zapewnia też lepszy kontakt z dłużnikami – mówi Piotr Maciągowski, Prezes Zarządu w e-Kancelaria.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Windykacja w małych firmach

REKLAMA

Zainteresowanie windykacją on-line jest bardzo wysokie. Wg danych Faktura.pl, serwisu, za pomocą którego małe firmy wystawiają faktury, ale mogą też zlecać windykację, w I półroczu ilość zgłoszeń należności do odzyskania on-line wzrosła o 49% w porównaniu do podobnego okresu rok wcześniej. Praktycznie każde przedsiębiorstwo zmuszone było do korekty budżetu przychodowego. Wiele podmiotów w dalszym ciągu dotykają ograniczenia związane z bieżącym prowadzeniem działalności. Dlatego środki z zaległych faktur stały się jeszcze bardziej istotne dla utrzymania płynności, a podczas pandemii najlepiej sprawdza się windykacja on-line.

- Wzmożone zainteresowanie spowodowało, że rozpoczęliśmy pracę nad dostosowaniem serwisu, aby przedsiębiorcy mogli łatwiej aplikować o windykację on-line. W efekcie w okresie wakacyjnym otrzymaliśmy większą ilość takich wniosków niż przez całe pierwsze pół roku. Małe firmy, niezatrudniające księgowych czy wręcz jednoosobowe działalności gospodarcze poszukują przejrzystych, zintegrowanych rozwiązań, z których mogą korzystać na zasadzie one-click. W okresie powakacyjnym przewidujemy dalszy wzrost zainteresowania windykacją on-line, dlatego inwestujemy i rozwijamy nasze funkcjonalności w tym kierunku – mówi Grzegorz Grodek z Faktura.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Narzędzia windykacji

Coraz częściej wdrażane są narzędzia dostosowane do potrzeb małego biznesu i oferowane jako dodatek czy uzupełnienie do wystawiania faktury w dedykowanym do tego serwisie. To np. pieczęć prewencyjna, którą firma może zamieścić na swojej fakturze. Wskazuje, że dokument jest „pod nadzorem” specjalistycznej firmy, która będzie pilnować terminu przelewu. Innym przykładem jest jednorazowe wezwanie do zapłaty lub jednorazowy telefon windykacyjny dostępny dla przedsiębiorcy w formule one-click. Nie ma mowy o drukowaniu, podpisywaniu czy odsyłaniu pocztą umów. Wystarczy akceptacja regulaminów i warunków współpracy on-line. Windykatorzy stawiający na bardziej bezpośrednie, konserwatywne metody mają teraz z przyczyn obiektywnych mniejszą efektywność.

Inwestycja w windykację

Nie wszyscy windykatorzy byli gotowi do przejścia na on-line. Taka transformacja wiąże się z dużymi inwestycjami i generuje znaczący początkowy koszt związany z uruchomieniem procesów wewnątrz firmy - wynikający np. z drogiej pracy specjalistów IT. Długofalowo narzędzia on-line są jednak korzystne dla windykatorów, ale także dla firm korzystających z takich usług. Automatyzacja procesów ogranicza bardzo mocno konieczność korzystania z zasobów osobowych i eliminuje błędy ludzkie.

- Innowacje i automatyzacja pozwalają działać efektywniej i skuteczniej. W tym samym czasie jesteśmy w stanie wysłać kilkadziesiąt tysięcy maili, sms-ów czy vms-ów. Dzięki automatyzacji jeden negocjator jest w stanie obsłużyć w trakcie 8 godzin pracy do 4500 połączeń. Komunikacja przebiega sprawnie, szybciej otrzymujemy też informację zwrotną, która pozwala nam dopasować najbardziej efektywny model działania do danego przypadku. Stosowana przez nas technologia umożliwia klientom podgląd on-line do czynności podejmowanych w sprawie. W każdym momencie wiedzą na jakim etapie są negocjacje w sprawie odzyskania ich pieniędzy – mówi Piotr Maciągowski z e-Kancelaria.


Jesienią zapotrzebowanie na skuteczną windykację on-line nie zmaleje, a będzie dalej rosnąć. Wskazuje na to pogłębiająca się nieterminowość w płatnościach za faktury. Najnowsze badanie Krajowego Rejestru Długów „Zatory płatnicze” wskazuje, że ponad połowa małych i średnich firm skarży się, że ich klienci nieterminowo płacą za produkty lub usługi. Głównym powodem zatorów płatniczych w czasie pandemii jest spadek sprzedaży i zleceń - na co wskazuje 95 proc. MŚP - niemal wszyscy przedstawiciele firm, które przyznały, że zdarzają im się opóźnienia w płatnościach. Odzyskanie takich przeterminowanych środków możliwe jest tylko w oparciu o windykację.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

REKLAMA

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA