REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-firma, Ochrona danych osobowych

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy polskie firmy są przygotowane na cyberataki?

Jak wynika z badań przeprowadzonych w marcu tego roku przez TNS Polska w dużych polskich przedsiębiorstwach, ponad jedna trzecia firm spodziewa się poważnego cyberataku w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Czy procedury i metody zabezpieczeń stosowane w firmach są wystarczające, by zapobiec tym atakom?

Rejestracja kart pre-paid: problem ochrony danych osobowych

Nowy projekt ustawy antyterrorystycznej zakłada, iż każda karta sim oferowana w modelu pre-paid będzie podlegała rejestracji. Takie rozwiązanie będzie wymuszało na przedsiębiorcach oferujących takie karty zawarcie z operatorami umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.

E-maile przypominające o rejestracji strony www - co robić?

Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymamy wiadomość z informacją, iż nasza strona www nie została zarejestrowana w rejestrze prowadzonym przez GIODO? Co mają na celu takie wezwania?

Konferencja „Bezpieczeństwo firmowych sieci” - 18 maja w Warszawie

Zapraszamy do zapoznania się z tematem zagrożeń, na które narażona jest firmowa sieć oraz sposobów wdrożenia pełnego systemu zabezpieczającego podczas konferencji: „Bezpieczeństwo firmowych sieci”, 18 maja w Warszawie. Podczas wykładów uczestnik będzie miał możliwość dowiedzieć się jak uniknąć włamań, awarii czy utraty cennych informacji w firmie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

REKLAMA

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Każde przedsiębiorstwo handlowo-usługowe korzysta z oprogramowania, które wspiera sprzedaż. Od czasów kiedy Internet nie był jeszcze tak powszechny, sporo się jednak zmieniło. Przeskok na programy okienkowe był dużym krokiem w przyszłość i przyniósł szereg korzyści, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie pracy. Jednym z takich plusów jest możliwość zdalnego dostępu do bazy danych, z każdego miejsca na świecie. I to zarówno przez przedsiębiorcę oraz jego pracowników, jak i przez kontrahentów.

Rynek płatnościach e-commerce w 2016 roku

Rynek płatności e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Najpierw obserwowaliśmy mozolne początki, w tym zakaz wykorzystania internetu do celów komercyjnych, później jedynie kontakt telefoniczny ze sprzedawcą, aż wreszcie pojawienie się funkcji „koszyka zakupów” i intensywny rozwój metod płatności w e-commerce. Początek roku 2016 to dobry czas na to, aby dokonać retrospekcji i wskazać główne trendy w dalszym rozwoju tego rynku.

Zaostrzenie przepisów o ochronie danych i prywatności przez UE

Unia Europejska wypracowała założenia do pakietu prawnego, który regulować ma ochronę danych oraz prywatności w Internecie. Jak planowane przepisy wpłyną na rozwój Internetu w Polsce?

REKLAMA

Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane

Występujące w przestrzeni teleinformatycznej ataki ukierunkowane polegają na potajemnej kradzieży danych z systemów firmy. Ocenia się, że w najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy.

Strona WWW wizytówką internetową przedsiębiorcy

Badania wskazują, że blisko 35% polskich firm nie posiada strony WWW. Własna witryna internetowa daje mikro- i małym przedsiębiorstwom możliwość łatwego i taniego dotarcia do potencjalnych klientów. Dlaczego przedsiębiorcy nie dostrzegają korzyści płynących z obecności w sieci i nie wykorzystują możliwości, jakie daje internet?

Zakładasz działalność? Zacznij od domeny

Myśląc o założeniu własnej działalności gospodarczej, oprócz wyboru formy prawnej czy decydowaniu o konkretnych kodach PKD, konieczne będzie wybranie nazwy firmy. Przedsiębiorcy często bagatelizują ten krok, bo nazwę swojego przedsiębiorstwa planują widywać wyłącznie na fakturach. Problem pojawia się, gdy chcą zaprezentować swoją firmę w sieci, a domena z wybraną przez nich nazwą okazuje się być zajęta.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Elektroniczne usługi dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy umożliwia przedsiębiorcom znalezienie informacji o obowiązujących procedurach oraz dopełnienie formalności związanych z działalnością gospodarczą. Ponadto za pośrednictwem elektronicznej usługi, przedsiębiorca może złożyć wnioski o przyznanie licencji wspólnotowych, zezwalających na przewóz rzeczy czy osób.

Przetarg a ochrona danych osobowych

Przepisy o zamówieniach publicznych nie regulują kwestii ochrony danych osobowych w przetargach. Zgodnie z art. 8 pzp postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne, a zamawiający może ograniczyć dostęp do informacji związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia tylko w przypadkach określonych w ustawie.

UOKiK przeprowadzi kontrole w firmach w 2016 r.

Na początku 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma przeprowadzić kontrole w związku ze zmianą ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. UOKiK sprawdzi jak w praktyce wygląda stosowanie nowych przepisów przez przedsiębiorców. W razie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 10 proc. obrotu.

Media społecznościowe pomagają budować wizerunek firmy

Firmy coraz chętniej korzystają z mediów społecznościowych w celu promocji swojej firmy. Dzięki takiej formie promocji można obserwować reakcje klientów, słuchać ich opinii i natychmiastowo odpowiadać na ich komentarze.

E-procedury transportowe dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki daje możliwość przedsiębiorcom wykonania wielu procedur realizowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego drogą elektroniczną, m.in. zmiana nazwy, adresu przedsiębiorstwa, osoby zarządzającej transportem, uzyskanie zezwoleń, licencji.

Ochrona danych osobowych podczas wakacji

Odpoczywając na wakacjach nie powinniśmy zapominać o tym, że należy chronić nasze dane osobowe. Warto wiedzieć, że jeżeli wypożyczalnie np. sprzętu sportowego poproszą nas o pozostawienie w zastaw jakichkolwiek dokumentów potwierdzających tożsamość, naruszają ustawę o ochronie danych osobowych.

E-faktury bardziej popularne w małych firmach

Zaletą e-faktur jest przede wszystkim czas oraz wygoda. Nadal jednak jest ona bardziej popularna w mniejszych firmach.

Inicjatywa "Obywatel" ułatwi kontakt z administracją

Do końca lipca 2015 r. ma zostać wdrożona inicjatywa "Obywatel", która ma ułatwić kontakt z administracją. Dzięki temu łatwiej będzie sprawdzić jak załatwić sprawę w urzędzie lub przez internet, np. co przygotować, gdzie pójść.

Rewolucyjne zmiany w ochronie danych osobowych

Zdaniem GIODO wiedza o ochronie danych osobowych jest niewystarczająca. Jako przykład konsekwencji braku wiedzy o ochronie danych osobowych można zaliczyć coraz częstsze przypadki kradzieży tożsamości, np. w celu zaciągnięcia kredytu. Zmiany podyktowane są wejściem w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych w UE.

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Każdego roku coraz więcej użytkowników przegląda zawartość Sieci przy pomocy urządzeń mobilnych i wszystko wskazuje na to, że trend ten nadal będzie się nasilał. Wymusza to na przedsiębiorstwach działających w Internecie dopasowanie swoich witryn do nowych kanałów komunikacji w taki sposób, aby i na mniejszym ekranie prezentowały swoją pełną wartość. Które z dostępnych rozwiązań wybrać – stronę mobilną, responsywną, czy może coś jeszcze innego?

Założenia nowej "konstytucji" dla przedsiębiorców

Rząd przyjął założenia do projektu ustawy Prawo o działalności gospodarczej. Nowa "konstytucja" dla przedsiębiorców ma określać zbiór praw i gwarancji, m.in. wolność podejmowania działalności gospodarczej, zasada „Co nie jest prawem zabronione - jest dozwolone”, przyjazna interpretacja przepisów czy domniemanie uczciwości przedsiębiorcy.

E-doręczenia ułatwią firmom dochodzenie należności w UE

Polska dołączyła do pilotażu systemu e-CODEX, który ma m.in. wyeliminować tradycyjne i zarazem czasochłonne doręczenia do sądów w innych krajach UE. Teraz polscy przedsiębiorcy będą mogli dochodzić swoich należności wobec unijnych kontrahentów przez internet.

Zainteresowanie Internetem

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie Internetem. Wysoką dynamikę widać przy serwisach video oraz telewizji internetowej. W 2011 r. 53% internautów korzystało z telewizji internetowej. Dla wielu internautów motywem do obejrzenia strony jest popularność, ilość użytkowników, oceny użytkowników. Niezbędne są również wyszukiwarki tematyczne oraz katalogi tematyczne.

E-usługi sądowe dla przedsiębiorców

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad wprowadzeniem projektu E-codex, którego zadaniem jest poprawa dostępu obywateli i przedsiębiorców do środków prawnych na terenie Europy. W przypadku powstania sporów bądź problemów prawnych, przedsiębiorca łatwiej znajdzie odpowiedni sąd oraz rozezna się w obcych procedurach.

KNF chce mieć prawo do wykreślania z listy ostrzeżeń publicznych

Komisja Nadzoru Finansowego wystąpiła z postulatem do MF o zmianę przepisów, co do możliwości wykreślania podmiotów z listy ostrzeżeń publicznych w przypadkach: odmowy wszczęcia postępowania przygotowawczego, umorzenia postępowania albo wyroku uniewinniającego.

Edyta Bielak-Jomaa nowym szefem GIODO

22 kwietnia 2015 r. dr Edyta Bielak-Jomaa złożyła w Sejmie ślubowanie na stanowisko Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Od tego dnia nowy szef GIODO rozpoczyna swoją czteroletnią kadencję.

Warsztaty „Ochrona danych osobowych w instytucjach finansowych” – 14 kwietnia 2015 r.

Zapraszamy do udziału w warsztatach „Ochrona danych osobowych w instytucjach finansowych - regulacje, pułapki i perspektywy rozwoju ODO w Polsce (ujęcie praktyczne)”, które odbędą się 14 kwietnia 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Pięć darmowych aplikacji mobilnych, które musi mieć każdy posiadacz smartfona

Ci, którzy decydują się na zakup jednego z produktów Apple, zazwyczaj są nim bezwzględnie zachwyceni. Wspaniały design, niezawodność, wygoda … Wszystko to prawda, ale niektórzy pomimo codziennego użytkowania nie wykorzystują pełni możliwości swojego sprzętu. Jak to zmienić? Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie aplikacje!

Pięć przydatnych sztuczek na Twitterze - „ćwierkanie” jeszcze nigdy nie było tak proste!

Choć w Polsce mania na Twittera rozpoczęła się z lekkim opóźnieniem, obecnie już nikt nie wyobraża sobie działalności w social media bez regularnego tweetowania. Jednak pomimo tego, że korzystamy z niego codziennie, niewielu zdaje sobie sprawę z tego, jakie możliwości oferuje.

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na rynku mobilnym?

Z każdym kolejnym miesiącem, coraz więcej użytkowników decyduje się na zakupy w oparciu o to, co ujrzeli na swoich smartfonach. Jak sprawić, aby ten trend stał się udziałem także i Twojego biznesu?

Zmiany w ochronie danych osobowych

Od 1 stycznia 2015 roku obowiązują nowe przepisy związane z ochroną danych osobowych. Zmiany wynikają z wejścia w życie ustawy z 7 listopada 2014 r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej. Co to oznacza w praktyce?

Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych - czy nowe prawo naprawi ABI?

1 stycznia 2015 r. wejdą w życie przepisy ustawy z dnia 7 listopada 2014 r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej - zwanej IV pakietem deregulacyjnym - m.in. w zakresie nowelizującym ustawę o ochronie danych osobowych. Niestety, wady przepisów nowelizujących poddają w wątpliwość ich ułatwiający wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej. Z jednej strony, przedsiębiorcy-administratorzy danych zyskają bardziej precyzyjne wskazania co do pozycji, obowiązków i odpowiedzialności administratora bezpieczeństwa informacji (ABI). Z drugiej strony, niejasne umiejscowienie ABI pomiędzy pracownikiem administratora danych a człowiekiem GIODO, a także wprowadzenie kolejnych obowiązków rejestracyjnych – gdy założeniem było ich ograniczenie – staną się źródłem dalszych obciążeń i kosztów.

Od 1 stycznia 2015 r. zmiany w ochronie danych osobowych

Od 2015 r. zmienią się zasady ochrony danych osobowych. Ich przetwarzanie w firmach będzie musiało być regulowane przez administratorów bezpieczeństwa informacji. Jednostki te mają być wewnętrznymi inspektorami ochrony danych. Po zmianach GIODO będzie miał uprawnienia do sprawdzenia danej firmy.

Ułatwienia dla firm w przekazywaniu danych osobowych od 2015 r.

1 stycznia 2015 r. wejdą w życie przepisy wprowadzające zmiany w przekazywaniu przez firmy danych osobowych do państw trzecich. Będzie to możliwe bez konieczności uzyskania zgody Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Przekazywanie danych w ramach jednej grupy międzynarodowej będzie odbywać się zgodnie z tzw. wiążącymi regułami korporacyjnymi.

Ochrona osób informujących o nieprawidłowościach w pracy

Kluczową rolę w wielu firmach odgrywają osoby informujące o nieprawidłowościach występujących w miejscu pracy. Dlatego też należy zapewnić im odpowiednią ochronę poprzez stworzenie bezpiecznej procedury pozyskiwania przez nich wiadomości. Najwięcej problemów i niejasności powstaje na tle ochrony danych osobowych a obecnie obowiązujące przepisy są niewystarczające.

Kontrola GIODO w firmie

Czy wszyscy przedsiębiorcy mają świadomość obowiązków związanych z ochroną danych osobowych? Czy dopełniają wymogu rejestracji zbiorów danych? Czy wdrażają w firmach polityki dotyczące bezpieczeństwa i są gotowi na wypadek kontroli GIODO? Praktyka pokazuje, że nie.

Ochrona danych osobowych w mikrofirmach

Ochrona danych osobowych jest obowiązkiem właścicieli mikrofirm. Czy jako przedsiębiorcy znamy obowiązki ciążące na podmiotach przetwarzających dane osobowe?

Kiedy przedsiębiorca internetowy nie musi posiadać kasy fiskalnej?

Przy sprzedaży internetowej sprzedawca ma obowiązek wystawiać faktury i paragony, choć w niektórych przypadkach nie będzie musiał robić ani jednego, ani drugiego. Kiedy przedsiębiorca internetowy nie ma obowiązku rejestrować sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej?

Pomysł na biznes – e – booki

Książki w formie papierowej są coraz częściej odkładane są na półki. W dobie rynku e – commerce zauważyć można wzrost sprzedaży treści w formie e – booków. Warto zatem pomyśleć nad własnym biznesem i poszukać inspiracji właśnie w e – bookach.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

Treści wideo to nie tylko virale rozprzestrzeniające się w zastraszającym tempie. Wideo stało się również jednym z najpopularniejszych formatów treści w działalności marketingowej. Napotykamy je wszędzie - od ocen wystawianych przez użytkowników na Amazon, poprzez aplikacje mobilne, takie jak Vine, Snapchat, czy Instagram, aż po opcje reklamy wideo, niedawno dodane przez Facebook. Wideo jest wszędzie.

Jak rozwinąć firmę w sieci?

Prowadzisz już swój biznes, masz stronę internetową, której głównym celem jest pozyskanie nowych klientów i zastanawiasz się jak do nich dotrzeć? Na pewno nie jest to prosta sprawa. Podpowiadamy na co szczególnie zwrócić uwagę, aby rozwinąć swoją firmę w sieci.

Ochrona przed nieuzasadniony zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych

W jaki sposób można ochronić się przed nieuzasadnionym zbieraniem i przetwarzaniem danych osobowych?

Umowa z operatorem telefonicznym a dane osobowe

Administrator danych osobowych może je przetwarzać, jeżeli istnieje ku temu podstawa prawna legalizująca takie działanie. Musi ona znajdować odzwierciedlenie w brzmieniu powszechnie obowiązujących aktów prawnych takich jak ustawa. Co w takim razie może operator telekomunikacyjny?

Czy domena internetowa powinna być krótka?

Krótka domena jest lepsza – zgodnie twierdzą poradniki dla początkujących przedsiębiorców. Niewiele z nich wyjaśnia jednak, co to oznacza w praktyce. Dlaczego domena internetowa firmy nie powinna być za długa?

Jak rozpoznać fałszywego e-maila?

Jeśli masz podejrzenie, że otrzymałeś fałszywego e-maila, wysłanego przez cyberprzestępcę, zwróć uwagę na kilka jego elementów. Dzięki temu unikniesz konsekwencji internetowych oszustw – spoofingu i phishingu.

Jakie dane osobowe może zbierać agencja zatrudnienia?

Jeżeli obawiasz się samodzielnie szukać pracy w innym państwie UE, możesz skorzystać z pomocy agencji zatrudnienia. Podmioty te świadczą usługi w zakresie: doradztwa zawodowego, pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej. Tym samym należy uznać je jako jeden z kanałów poszukiwania pracy. Oznacza to, że agencje zatrudnienia mogą zbierać i przetwarzać dane osobowe kandydatów do pracy także jako odrębni administratorzy danych.

O czym pamiętać zamieszczając CV w Internecie?

Gromadzenie danych przez Internet jest jedną z najbardziej popularnych form tworzenia baz danych, często wykorzystywaną także w procesie rekrutacji pracowników. Jeżeli potencjalny pracodawca zdecyduje się pozyskiwać dane kandydatów przez Internet (np. poprzez swoją stronę internetową lub na adres e-mail), powinien wdrożyć w celu ich ochrony środki techniczne i organizacyjne, odpowiednie do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną.

Jakie jest znaczenie zgody na przetwarzanie danych osobowych?

Zgoda jest jedną z podstaw prawnych uprawniających administratora danych do przetwarzania informacji o osobie, która taką zgodę wyraziła. Może ona zostać udzielona w formie pisemnej lub ustnej. Obecnie niektórzy pracodawcy wymagają od kandydatów do pracy zamieszczenia w CV zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych. Generalnie jednak, jeżeli wysyłasz swoje CV bezpośrednio do pracodawcy w odpowiedzi na określoną ofertę pracy, możesz, ale nie musisz zamieszczać w nim takiej zgody. Wyraźna zgoda na przetwarzanie danych może być niezbędna jedynie w określonych sytuacjach.

REKLAMA