REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes i usługi, Podatnik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Polski Ład a zmiana formy opodatkowania

Polski Ład - zmiana formy opodatkowania. Coraz mniej czasu pozostało tym przedsiębiorcom, którzy chcieliby dokonać zmiany w sposobie rozliczania się z fiskusem. Do kiedy możliwa jest zmiana formy opodatkowania?

Ulga termomodernizacyjna 2020 nie dla wszystkich. Kto może z niej skorzystać?

Z ulgi termomodernizacyjnej mogą skorzystać właściciele domów jednorodzinnych. Składając PIT za 2019 r. odzyskać można nawet 53 tys. zł.i budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Czy niewykorzystana kwota ulgi termomodernizacyjnej przepada?

Rejestracja podatnika dla celów podatku VAT w biurze wirtualnym? Według NSA niedopuszczalna

W wyroku z 13 listopada 2019 r. (sygn. I FSK 1363/17), Naczelny Sąd Administracyjny zakwestionował możliwość zarejestrowania działalności podatnika dla celów podatku od towarów i usług pod adresem biura wirtualnego. To kolejne orzeczenie, które ogranicza podatnikom swobodę wyboru siedziby.

Kiedy sprzedawca może wystawić fakturę przed wydaniem towaru nabywcy

Czy podatnik może wystawić fakturę przed wydaniem towaru klientowi? Kontrahent (firma handlowa) chce otrzymać fakturę przed wydaniem towaru.

REKLAMA

Rentowność hoteli

Czy biznes hotelowy jest opłacalny? Jak prawidłowo zarządzać hotelem? Czy hotel wykorzystuje maksimum swoich możliwości? Na te i inne pytania odpowiem w niniejszym artykule.

Jak postąpić, gdy podatnik omyłkowo nie ujął w pkpir faktury sprzedażowej

Podatniczka prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym i rozlicza się na podstawie pkpir. Za każdy miesiąc płaci całą należną zaliczkę. We wrześniu 2018 r. zorientowała się, że w kwietniu 2018 r. popełniła błąd i nie uwzględniła w pkpir za ten miesiąc jednej z faktur sprzedażowych. Do jakiego miesiąca doliczyć przychód z tej faktury? Do kwietnia czy do września? Jak postąpić z zaliczką na podatek?

Rzecznik Praw Podatnika 2019 - czy jest potrzebny?

Niedawno powołano Rzecznika Praw Przedsiębiorców, Czy Rzecznik Praw Podatnika będzie zatem potrzebny?

Rzecznik Praw Podatnika – nowa instytucja od 2020 r.

Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt ustawy o Rzeczniku Praw Podatnika. Ma on wzmocnić pozycję podatnika w stosunku do organów skarbowych.

REKLAMA

Wyroki sądów administracyjnych w sprawach podatkowych - tylko 25% korzystnych dla podatników

W 2017 roku sądy administracyjne (WSA i NSA) wydały w sumie 27 tys. wyroków w sprawach podatkowych. Orzeczeń uchylających decyzje fiskusa było 25 proc. Część sądowych rozstrzygnięć w sprawach podatkowych budzi zastrzeżenia tak ekspertów, jak i samych podatników. Ich zdaniem to efekt nie tylko profiskalnej wykładni, lecz także niedoskonałości przepisów.

Usługi współdzielone - w jakich dziedzinach się sprawdzą?

Współdzielenie świetnie działa już w transporcie, sektorze hotelarskim, czy turystyce. Gdzie jeszcze sprawdza się ekonomia współdzielenia? Czy takie usługi zdominują rynek?

Co podatnik może zrobić w przypadku przewlekłego prowadzenia postępowania lub kontroli celno-skarbowej

Kontrola celno-skarbowa powinna być zakończona bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej wszczęcia (art. 63 ust. 1 ustawy o KAS). Co jednak zrobić w przypadku, gdy kontrola ta przedłuża się – według podatnika zazwyczaj z przyczyn nieuzasadnionych?

Powiadomienia w sprawie korekty JPK_VAT

W elektronicznym narzędziu ANALIZATOR_JPK kompleksowo sprawdzono już 650 mln faktur z Jednolitych Plików Kontrolnych dla potrzeb VAT (JPK_VAT) za styczeń 2018 r. Podatnicy, u których pojawiły się niezgodności, otrzymają powiadomienia z Ministerstwa Finansów z prośbą o weryfikację przesłanych JPK_VAT.

NIP w 2018 - jak go uzyskać i jak zgłaszać zmiany

Osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej lub niebędące zarejestrowanym podatnikiem VAT lub niebędące płatnikiem podatków lub składek na ubezpieczenia społeczne oraz zdrowotne posługują się tylko numerem PESEL, który jest identyfikatorem obywatela w kontaktach z urzędem skarbowym. Jako przedsiębiorca, będziesz najczęściej posługiwał się identyfikatorem podatkowym NIP. Poniżej znajdziesz informacje, jakie są zasady dokonywania zgłoszenia NIP oraz aktualizacji danych.

Jak ustalić proporcję i preproporcję na 2018 r. i przeprowadzić korektę roczną

W deklaracji VAT-7 i JPK_VAT za styczeń 2018 r. podatnicy, którzy odliczali VAT ustalany według proporcji lub preproporcji, muszą rozliczyć korektę roczną. Pierwszym krokiem jest ustalenie ostatecznego wskaźnika preproporcji i proporcji, który będzie stosowany również do odliczeń VAT w 2018 r. Następnie należy ustalić kwoty VAT naliczonego podlegające korekcie. Do korekty mogą być zobowiązani również podatnicy, którzy zmienili przeznaczenie kupionych środków trwałych.

Koszty egzekucji podatków, czyli ile podatnik płaci za ściągnięcie należności przez fiskusa

Z różnych względów może dojść do sytuacji, w której podatnik nie może albo nie chce zapłacić podatku, który został już określony - czy to w deklaracji złożonej przez podatnika, czy też w decyzji wymiarowej organu podatkowego. W takiej sytuacji następuje wszczęcie postępowania egzekucyjnego, które ma doprowadzić do przymusowego ściągnięcia należności na rzecz fiskusa. Oczywiście, podatnik musi ponieść koszty tego postępowania.

Elektroniczna ewidencja VAT już od 1 stycznia 2018 r.

Ministerstwo Finansów przypomina, że już od 1 stycznia 2018 r. podatnicy składający VAT-7 lub VAT-7K będą mieć obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT.

Już od 1 stycznia 2018 r. jeden przelew na własny rachunek w ZUS

Składki już niedługo będzie można wpłacać na jeden indywidualny rachunek w ZUS. Już 1 stycznia 2018 r. skorzystają z tego firmy, przedsiębiorcy, jak również osoby samozatrudnione.

Jak wypromować lokalny biznes?

Od wielu lat w Polsce panuje moda na lokalne biznesy. Porzucamy sieciówki na rzecz lokalnych kawiarni, restauracji, sklepów i punktów usługowych. Popularność takich miejsc po części budują ich klienci, polecając je sobie wzajemnie. Jednak w głównej mierze sukces wynika z dobrze zbudowanego wizerunku i odpowiedniej promocji firmy na długo przed otwarciem.

Polska odnotowuje wzrost inwestycji zagranicznych

W ubiegłym roku Polska po raz pierwszy od 2008 r. znalazła się w pierwszej piątce najpopularniejszych europejskich kierunków dla inwestorów zagranicznych. Tak wynika z badania „Atrakcyjność inwestycyjna Polski”, przeprowadzonego przez firmę doradczą EY.

Jak zostać organizatorem turystyki w 2017 r.?

Organizowanie wycieczek, świadczenie usług hotelarskich i praca jako przewodnik to działalność regulowana. Dlatego też przed rozpoczęciem wykonywania tych usług konieczne jest uzyskanie wypisu do odpowiedniego rejestru i spełnienie ustawowych wymogów.

START-UP - Co zrobić, kiedy współzałożyciel odchodzi z firmy?

Startupom zawsze trudno jest pogodzić się z utratą pracowników, dlatego tym bardziej pożegnanie jednego z założycieli jest jednym z najtrudniejszych testów dla zespołu. Jak było w przypadku ukraińskiego startupu Preply.com i czego możemy się nauczyć na błędach innych?

Założyłem piekarnię. Czy jestem startupowcem? O różnicach między małą firmą a startupem

Czy każda mała firma to starup? Wg polskich mediów tak. Nowa kawiarnia-startup, nowa butik - startup, nowy sklep internetowy- podwójny startup ze względu na to, funkcjonuje w internecie. W rzeczywistości dane pojęcie oznacza zupełnie coś innego. Co się zatem kryje pod tym wyświechtanym nieco słowem?

X Konferencja Sieci Szerokopasmowe

Konferencja Sieci Szerokopasmowe to unikalna platforma wymiany opinii, wiedzy i doświadczeń pomiędzy decyzyjnymi na rynku podmiotami, zainteresowanymi rozwojem sieci szerokopasmowych w naszym kraju. Podczas spotkania zostaną omówione, między innymi, kierunki rozwoju sieci oraz możliwości ich finansowania, planowane modele inwestycyjne, współpraca administracji lokalnej, centralnej oraz firm działających na rynku. Podczas uroczystego otwarcia jubileuszowej edycji Konferencji Sieci Szerokopasmowe wystąpią Goście Honorowi: Anna Streżyńska, Minister Cyfryzacji i Marcin Cichy, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Współpraca z agencją tłumaczeń - proces powstawania przekładu

W przypadku gdy w firmie zaistnieje konieczność profesjonalnego przetłumaczenia materiałów na inny język, przedsiębiorca może skorzystać z usług podmiotów zewnętrznych specjalizujących się w tym zakresie, tj. agencji tłumaczeń. Aby jednak współpraca z agencją tłumaczeń przebiegała efektywnie, warto wiedzieć jak przebiega cały proces przekładu. Pozwoli to uniknąć komplikacji oraz zaoszczędzić cenny dla projektu czas.

Biznes hotelowy w Polsce osiąga rekordowe zyski

W ostatnich latach sektor hotelarski w Polsce przeżywa obecnie swój najlepszy okres. Wskazuje na to wyraźnie dynamika wzrostu wskaźników rynkowych. Inwestorzy związani z rynkiem intensyfikują swoje działania.

Obsługa zleceń ekspresowych realizowanych przez firmę

Niejednokrotnie o czymś zapomnimy lub musimy coś zrobić na ostatnią chwilę, wówczas przydają się firmy, które oferują opcję szybkiego wykonania danego zlecenia. Jak wygląda praca w firmie oferującej niestandardowe, ekspresowe usługi?

Mobilna (r)ewolucja - systemy i narzędzia wspierające organizację, doradztwo i obsługę klienta

Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji "Mobilna (r)ewolucja - systemy i narzędzia wspierające organizację, doradztwo i obsługę klienta", które odbędzie się 26 kwietnia w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Analityka biznesowa i procesy w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych

Zapraszamy do udziału w XIII edycji wydarzenia "Analityka biznesowa i procesy w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych", podczas którego omówione zostaną procesy zarządzania biznesowego, analityki danych w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych - w dniu 23 lutego 2016 r. Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Nowe prawo dla przedsiębiorców w Sejmie

Przygotowany przez resort gospodarki projekt Prawa działalności gospodarczej zakłada wzmocnienie praw przedsiębiorców. W myśl projektu niedające się usunąć wątpliwości będą rozstrzygane na korzyść przedsiębiorcy.

Asystent przedsiębiorcy od września - pilotaż

Od września br. rusza pilotażowy program, w ramach którego ok. 100 asystentów podatnika będzie pomagało mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Pilotaż ma trwać do końca roku i po tym czasie asystenci podatnika pojawią się we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce.

Prezydent podpisał ustawę o administracji podatkowej

Podpisana przez Prezydenta ustawa o administracji podatkowej zawiera regulacje dotyczące obsługi i wsparcia podatnika, m. in. powołana zostanie instytucja asystenta podatnika, który pomoże zaczynającym działalność gospodarczą przedsiębiorcom w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych przez pierwsze 18 miesięcy działalności.

In dubio pro tributario w Sejmie

Zasada in dubio pro tributario, czyli rozstrzygania wątpliwości prawnych na korzyść podatnika, ma szansę na uchwalenie w tej kadencji. Do Sejmu trafił projekt prezydencki, który daje możliwość jej wprowadzenia.

Przedsiębiorcy uzyskają informację o planach przestrzennych miast

Nowelizacja do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym zakłada, iż przedsiębiorcy uzyskają dostęp do informacji o planowanych działaniach przestrzennych gminy, który umożliwi im przedstawienie uwag oraz wniosków w początkowej fazie planowania przestrzennego. Przedsiębiorcy będą mogli porozmawiać o tym na Międzynarodowych Targach Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build 2015, które odbędą się w dniach 16-18 września 2015 r.

Jak zrobić karierę w branży BPO?

Outsourcing procesów biznesowych (Business Process Outsourcing - BPO) jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów biznesowych w Polsce. Najbardziej przyszłościowe kierunki studiów są związane z kierunkami usług IT, finansowo - księgowymi oraz kadrowo - płacowymi. Jak zrobić karierę w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu?

Powstanie specjalny program do walki z przestępczością "białych kołnierzyków"

Jak poinformowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych we współpracy z Ministerstwem Finansów i Prokuraturą Generalną, powstał projekt Programu przeciwdziałania i zwalczania przestępczości gospodarczej na lata 2015-2020. Program ma na celu ograniczenie przestępczości gospodarczej, która jak twierdzi MSW - systematycznie wzrasta.

Nowe standardy kontaktów telefonicznych urzędników z podatnikami

Resort finansów chce, aby urzędnicy skarbowi kontaktowali się z podatnikami telefonicznie. Jeżeli okaże się, że sprawę da się załatwić tym kanałem, podatnik nie będzie musiał składać żadnych dodatkowych wyjaśnień, bo urzędnik sporządzi odpowiednią notatkę z rozmowy. Jeśli jednak wizyta podatnika w urzędzie będzie konieczna, zaproszenie też zostanie przekazane przez telefon.

Zalety wniosku o interpretację podatkową

Do obowiązków fiskusa należy pomaganie podatnikowi w zrozumieniu przepisów prawa podatkowego. Służą do tego interpretacje podatkowe, wydawane na wniosek samego podatnika. Taka „porada u źródła” jest wielce korzystna – chroni m.in. przed karnymi odsetkami albo nadpłatą podatku.

Przepisy podatkowe będą prostsze dla podatników

Nowo powołana Rada Podatkowa przy ministrze finansów licząca 25 ekspertów będzie opiniowała projekt zmian w przepisach podatkowych. Mają one być prostsze i bardziej przyjazne dla podatników. Rada ma wspierać resort również we wprowadzaniu zmian w administracji podatkowej i kontroli skarbowej.

Rozliczanie usług cyfrowych od 2015 r.

Przedsiębiorcy świadczący usługi cyfrowe w Unii Europejskiej będą mogli rozliczać VAT w każdym państwie miejsca zamieszkania od 2015 r. Będą mogli również wybrać elektroniczne rozliczenie sprzedaży usług w jednym kraju za pomocą systemu MOSS.

Jak usprawnić swoją firmę?

Obecnie powszechną formą prowadzenia działalności są małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające mniej niż 50 bądź 250 pracowników. Często są to firmy rodzinne, zarządzane od pokoleń w ten sam sposób. Przedsiębiorcy mogą częściej liczyć na pomoc finansową ze strony państwa oraz Unii. Warto jednak usprawnić swoją firmę. Jak tego dokonać?

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Usługi niepriorytetowe w zamówieniach publicznych

Od 19 października 2014 r. obowiązują zmienione przepisy prawa zamówień publicznych, które wprowadzają zmiany w zakresie udzielania zamówień na tzw. usługi niepriorytetowe o wartościach poniżej progów unijnych.

Kto będzie mógł skorzystać z interpretacji ogólnej?

Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt zmian w Ordynacji podatkowej, aby stała się ona bardziej przyjazna dla podatnika. Przygotowane zostały odpowiednie rekomendacje, m.in. dotyczące możliwości korzystania przez podatnika z interpretacji ogólnej. Resort chce również zmniejszyć represyjność przepisów karno – skarbowych.

Pierwsze kroki w biznesie? Sprawdź na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę!

Polacy, pod względem liczby funkcjonujących przedsiębiorstw – 3,8 mln w sektorze MSP – należą do najbardziej przedsiębiorczych narodów w Europie. Biorąc pod uwagę te statystyki, można by dojść do wniosku, że założenie firmy, która z powodzeniem rozwinie swoją działalność to nic trudnego. Ale czy faktycznie tak jest? Z jakimi wyzwaniami muszą poradzić sobie „młodzi przedsiębiorcy”, aby firma faktycznie okazała się sukcesem?

Zwiększenie komunikacji elektronicznej z fiskusem

Sejmowa komisja finansów publicznych opowiedziała się w środę za przyjęciem zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, która ma umożliwić m.in. wstępne wypełnianie deklaracji podatkowych przez administrację.

Kiedy nie trzeba płacić za usługę kosmetyczną?

Jeżeli usługodawca w trakcie wykonywania określonych prac wykonał dodatkowe prace, usługi bez zgody zamawiającego, wówczas nie może on żądać podwyższenia wynagrodzenia. Kiedy konsument nie będzie musiał zapłacić za dodatkową usługę kosmetyczną?

Samozatrudnienie a zawarcie umowy o współpracę

Umowa o współpracę, czyli o świadczenie usług w ramach samozatrudnienia powinna być zawarta pomiędzy dwoma, niezależnymi podmiotami gospodarczymi. Dla jej prawidłowości nie powinna być zawierana między pracodawcą a pracownikiem. Jak prawidłowo określić warunki współpracy, aby umowa nie miała znamion stosunku pracy?

Ceny dóbr usług spadły – mamy deflację

Główny Urząd Statystyczny podał, że ceny dóbr i usług spadły w lipcu o 0,2 proc. w ujęciu rocznym i tym samym w ujęciu miesięcznym.

Koniec z metkowaniem towarów

25 lipca 2014 r. wchodzą w życie nowe regulacje dotyczące informowania o cenach towarów i usług. Zmniejszą się wymogi związane z oznaczaniem produktów. Pozwoli to również na zmniejszenie kosztów punktów handlowych, a jednocześnie wzrosną kary za uchylanie się od obowiązków.

Nowa bezpłatna aplikacja dla przedsiębiorców

Aplikacja „Warszawa dla Biznesu” ma za zadanie ułatwić przedsiębiorcom dostęp do informacji o aktualnych usługach wsparcia oferowanych przez instytucje otoczenia biznesu działające na terenie Warszawy.

REKLAMA