REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Uprawnienia wspólników spółki jawnej

Przepisy przewidują liczne uprawnienia wspólników spółki jawnej. Każdy wspólnik ma prawo i obowiązek prowadzenia spraw spółki. Może on bez uprzedniej uchwały wspólników prowadzić sprawy nieprzekraczające zakresu zwykłych czynności spółki. Warto także wiedzieć,że za prowadzenie spraw spółki wspólnik nie otrzymuje wynagrodzenia.

Wypłata środków z IKE nie podlega PIT

Czym jest spółka jawna?

Spółka jawna jest najprostszą organizacyjnie i stanowiącą podstawę dla innych spółek, spółką prawa handlowego. Jest bardzo często spotykana w obrocie.

Co to jest spółka?

Zgodnie ze słownikową definicją, spółka to określony w umowie związek dwóch lub więcej osób mający służyć osiągnięciu wspólnego celu, głównie gospodarczego. W obecnym stanie prawnym, w Polsce możemy spotkać się ze spółkami w rozumieniu prawa cywilnego oraz spółkami w rozumieniu prawa handlowego.

REKLAMA

Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?

Każdy menedżer HR nie raz zastanawia się, jak wybrać kompetentną firmę doradztwa personalnego, która wykona zleconą usługę na wysokim poziomie jakościowym. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.

Kontroluj swój biznes

Dotacje, jakie otrzymują przedsiębiorcy z UE na założenie własnego biznesu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) w wysokości do 40 tys. zł stanowią pomoc publiczną de minimis. Przedsiębiorcy muszą więc wiedzieć, że w ciągu trzech kolejnych lat kalendarzowych ich firma nie może otrzymać takiej pomocy powyżej 200 tys. euro i jest zobowiązana na bieżąco kontrolować poziom wykorzystania tego pułapu.

Określenie wynagrodzenia w umowie o dzieło

Przy bardziej rozbudowanych zleceniach na wykonanie dzieła, gdy trudno jest z góry dokładnie oszacować nakład pracy i materiałów, można zastosować wynagrodzenie kosztorysowe. Jednak w takim przypadku ostateczna wysokość wynagrodzenia znana będzie dopiero po wykonaniu dzieła.

50 proc. firm prawie wcale nie odczuło kryzysu

Około 50 proc. małych i średnich firm w Polsce uważa, że światowy kryzys finansowy prawie wcale nie wpłynął na ich działalność - wynika z badania przeprowadzonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA

Przedsiębiorca nie zapłaci odsetek w razie przedłużającej się kontroli skarbowej

Podatnikowi nie będą naliczane odsetki za zwłokę od zaległości podatkowych, jeżeli w terminie sześciu miesięcy od dnia wszczęcia postępowania kontrolnego nie zostanie doręczona mu decyzja podatkowa.

Zaskarżanie uchwał zgromadzeń spółek kapitałowych

Legitymacja czynna do występowania przeciwko spółce kapitałowej z powództwem o uchylenie, stwierdzenie nieważności lub stwierdzenie nieistnienia uchwały jej zgromadzenia stanowi niezwykle doniosły problem, zarówno z praktycznego, jak i z teoretycznego punktu widzenia.

Nowe instrumenty wsparcia przedsiębiorców

Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w ustawie o Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - podało CIR. Rząd chce m.in. wprowadzić nowe instrumenty wsparcia przedsiębiorców i poszerzyć krąg potencjalnych odbiorców pomocy udzielanej przez Agencję.

Zaskakujący rynek złota

W krytycznych chwilach dla rynku akcji, złoto zawsze zyskiwało na wartości, inwestorzy starali się zabezpieczyć kapitały w metalach szlachetnych. W ostatnim czasie zauważyć można duży wzrost zainteresowania złotem.

Wzrośnie sprzedaż kredytów mieszkaniowych

Z przygotowanego przez KNF Raportu o sytuacji banków w 2009 r. wynika, że w obecnym roku wartość portfela kredytów mieszkaniowych wzrośnie o ponad 30 proc.

Ile kont tyle wynagrodzeń

Banki oczekują od klienta założenia konta z wpływami wynagrodzenia już nie tylko przy udzielaniu kredytu mieszkaniowego czy gotówkowego. Po hipotekach i gotówkach przyszła kolej na karty kredytowe.

Możesz wręczyć klientowi prezent nie droższy niż 200 zł bez PIT-8C

Do 200 złotych (czyli o 100 zł więcej) wynosić będzie od 20 maja 2010 r. limit wartości upominków (i innych świadczeń) wręczanych w celach promocyjnych i reklamowych przez przedsiębiorców swoim klientom i kontrahentom.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

Różnice kulturowe - jak sobie z nimi poradzić?

Migracje pracowników i globalizacja firm powodują, że coraz więcej ludzi pracuje w zespołach zróżnicowanych kulturowo. Również w Polsce menedżerowie coraz częściej zarządzają ludźmi z różnych stron świata, posługującymi się różnymi językami, mającymi inne wyobrażenia o tym, czym jest dobra współpraca, porządek, obowiązek.

System wartości menedżera

Aby umiejętnie zarządzać samym sobą, menedżer powinien poznać własny system wartości. W odniesieniu do etyki zasady są jednolite dla każdego.

Jak powinien działać menedżer doskonały?

Zadziwiająco niewielka liczba ludzi zdaje sobie sprawę ze sposobu, w jaki działa: jak podejmuje decyzje, jak się zachowuje. Ich działaniu nie towarzyszy refleksja. Przeciwnie, większość ludzi nie wie nawet, że różne osoby wykonują swoje zadania w odmienny sposób.

Jak efektywnie zarządzać czasem?

Aby działać sprawnie, menedżer powinien nieustannie podejmować działania w celu doskonalenia organizacji swojej pracy. Do takich działań należy efektywne wykorzystanie swojego czasu, co wiąże się z zarządzaniem czasem, a tym samym zarządzaniem samym sobą.

Praca koncepcyjna menedżera

Sam pomysł wydzielenia czasu na pracę koncepcyjną menedżera może zastanawiać, ponieważ jest on najbardziej typowym pracownikiem koncepcyjnym i stale podejmuje decyzje, tworząc niejako w ten sposób nowe sytuacje, nową rzeczywistość. Tymczasem okazuje się, że w pracy menedżera można zupełnie wyraźnie oddzielić czynności o charakterze doraźnym i zrutynizowanym od namysłu nad zagadnieniami istotnymi, perspektywicznymi, o szerszym zasięgu.

Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Podstawową charakterystyczną cechą pracy menedżerów jest przekraczanie nominalnego czasu pracy. W badaniach przeciętnej długości dnia pracy stwierdzono, że kierownicy przekraczają czas nominalny od 48 minut do około 7 godzin dziennie, co oczywiście musi powodować stan poważnego zmęczenia.

Jak zarządzać samym sobą?

Wyniki badań nad organizacją pracy współczesnych menedżerów nie pozostawiają wątpliwości, że większość czasu pracy jest poświęcana działaniom zainicjowanym przez przełożonego wyższego szczebla oraz klientów — podwładnych i kooperantów. Typowy menedżer pracuje wprawdzie bardzo intensywnie, ale nieregularnie, zajmując się dużą liczbą szybkich zadań i podejmując decyzje spontaniczne.

Jakie załączniki należy przedłożyć w ramach poddziałania 8 2.1 na Warmii i Mazurach

Aplikowanie o środki unijne w ramach poddziałania 8 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego powoduje konieczność starannego przygotowania wniosku o dofinansowanie oraz załączników do wniosku.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy headhunterskiej?

Musisz pamiętać, że head hunter, pracownik zatrudnionej agencji, będzie przez jakiś czas stanowić wizytówkę Twojej firmy. To jego profesjonalizm i sposób traktowania kandydatów będzie świadczył o firmie zlecającej rekrutację.

Niebezpieczeństwo headhuntingu

Niestety, nie zawsze wyciąganie kandydatów, błyskotliwych talentów, przynosi pozytywne rezultaty. W metodzie headhuntingu drzemią też zagrożenia.

Łowcy głów – metoda rekrutacji

Czy wiesz, jak dobrze wybrać head huntera, aby zachować dobre imię własnej firmy i pozyskać najcenniejszych pracowników? W poniższym artykule odpowiemy na te i inne pytania.

Ocena kompetencji zawodowych

Przeprowadzając rozmowy rekrutacyjne staramy się ocenić potencjał kandydata, wychwyć nieuchwytne sygnały świadczące o tym, że to właśnie on jest tym, którego nam trzeba. odejmujemy decyzję zwracając uwagę na jego doświadczenia, deklarowane umiejętności, cechy osobowości. Często jednak opieramy się na przeczuciach i pobieżnych ocenach – czy nie lepiej byłoby zmierzyć możliwości kandydata?

Przedstawianie przez osoby trzecie - porady

Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym spotykamy się czasem z sytuacją, że należy kogoś przedstawić drugiej osobie. Czasem możemy zostać o to poproszeni przez znajomego z pracy lub wręcz będzie to naszym obowiązkiem np. w trakcie pełnienia funkcji gospodarza przyjęcia lub podczas asystowania ważnej osobie.

Powitania biznesowe w innych kulturach

Etykieta biznesowa, tak samo jak protokół dyplomatyczny, zakłada określony kanon zachowana. Dzięki tym zasadom jesteśmy w stanie uniknąć przynajmniej większości gaf. Jednak podróżując po świecie lub przyjmując gości zagranicznych, powinniśmy mieć świadomość odmienności kulturowych, i to nie tylko na gruncie językowym, kulinarnym, ale też tych związanych np. z powitaniem.

Rodzaje leasingu a amortyzacja

W polskim systemie prawnym umowa leasingu do 2000 roku była umową nienazwaną, co oznacza, że strony mogły dowolnie kształtować uprawnienia i obowiązki wynikające z zawartej umowy. W wyniku nowelizacji kodeksu cywilnego dokonanej ustawą z dnia 26 lipca 2000 roku przepisy dotyczące relacji leasingobiorca - leasingodawca zostały wprowadzone do polskiego systemu prawa.

Raport: serwery w firmie

Jeśli włodarze przedsiębiorstwa nie decydują się na skorzystanie z usług hostingowych, muszą zakupić (obok wyposażenia serwerowni, własnego łącza itp.) własne serwery. Na rynku istnieje bardzo duży wybór takich maszyn.

60 mln zł dla początkujących firm

Krajowy Fundusz Kapitałowy chce rozdysponować co najmniej 60 mln zł wśród funduszy wysokiego ryzyka, które będą inwestowały w młode firmy. Konkurs potrwa do 1 października.

Przedsiębiorcy zyskają dostęp do innowacyjnych rozwiązań

Od czerwca właściciele firm zyskają dostęp do wiedzy o nowych technologiach powstałych w jednostkach badawczo-rozwojowych.

NIK sprawdził nadzór rozliczeń wewnątrzwspólnotowych VAT

Najwyższa Izba Kontroli, pomimo nieprawidłowości, pozytywnie oceniła nadzór urzędów skarbowych nad płaceniem podatku VAT przez firmy, które wykonują transakcje między Polską a krajami UE - poinformował rzecznik Izby Paweł Biedziak.

Ewidencja czasu pracy pracownika

Jestem właścicielką niewielkiej firmy. Ostatnio zatrudniłam dwóch pracowników. Podobno mam obowiązek prowadzić ewidencję ich czasu pracy. Jak prawidłowo prowadzić taką ewidencję i jakie informacje powinny w niej zostać zawarte? Czy wystarczy, jeśli pracownicy podpisują listę obecności?

Nie ma jeszcze decyzji ws sprawie podniesienia składki zdrowotnej

Rzecznik rządu Paweł Graś powiedział, że decyzja odnośnie wzrostu składki zdrowotnej w przyszłym roku jeszcze nie zapadła.

Dążenie do optymalizacji projektu

Kosztorys projektu powinien być opracowany zgodnie ze wzorem przyjętym we wniosku o dofinansowanie projektu.

Najczęstsze błędy we wnioskach o dofinansowanie

Instytucje wdrażające zwracają uwagę na najczęściej popełniane przez wnioskodawców błędy. Dotyczą one treści wniosku oraz spraw formalnych.

Jak oceniany jest wniosek o dotację

Składany przez zainteresowanych wniosek o dotację podlega szczegółowej ocenie dokonywanej przez instytucje wdrażającą. Pozytywna ocena pozwala na podpisanie umowy na dofinansowanie projektu.

Kosztorys projektu a elastyczność i zmienność

Kosztorys projektu jest dokumentem, który pełni istotną rolę w przypadku ubiegania się o dotację. Musi on spełnić określone kryteria.

Budowanie kosztorysu projektu

Kosztorys projektu jest bardzo ważnym dokumentem, stanowi bowiem podstawowy dokument finansowy, na podstawie którego instytucja wdrażająca ocenia jakość projektu oraz w przypadku podpisania umowy monitoruje jego finansowy przebieg.

Aplikowanie o dofinansowanie projektu

Złożony wniosek mający doprowadzić do uzyskania dotacji podlega trzyetapowej ocenie. Instytucje rozpatrujące zwracają uwagę na często popełniane błędy.

Szykują się nowości w PIT i CIT od 2011 roku

Opublikowane zostały założenia nowelizacji ustawy o PIT i CIT na 2011 rok. Planowane zmiany są podyktowane koniecznością dostosowania niektórych rozwiązań naszych ustaw o podatkach dochodowych do prawa UE. Ponadto zmiany mają objąć zagadnienie opodatkowania dochodów z tytułu udziału w spółkach niebędących osobami prawnymi.

Cmok nonsens na spotkaniach biznesowych

Buchnięcie w mankiet lub tzw. cmok nonsens, czyli całowanie w dłoń — w kontaktach biznesowych jest praktycznie odradzane, w towarzyskich odchodzi wprawdzie do lamusa, niemniej jest stosowane.

Spotkania biznesowe, czyli jak podajemy dłoń

O ile zwyczaj nakazuje osobie niższej rangą powitać przełożonego, to już wyciągniecie dłoni leży w gestii tego drugiego, czyli ważniejszego. Gafą, zatem będzie, jeżeli mówiąc naszemu przełożonemu „dzień dobry”, od razu wyciągniemy doń rękę. W wielu firmach może być praktykowany inny zwyczaj, np., kto pierwszy, ten lepszy, bez zwracania uwagi na rangę.

Spotkania biznesowe, czyli jak to jest z powitaniami

Nie trzeba być handlowcem, by starać się budować pozytywny wizerunek za każdym razem, gdy spotykamy się z klientami, współpracownikami czy osobami całkiem niezaangażowanymi w naszą zawodową rzeczywistość. Dama i Dżentelmen po prostu wiedzą, że pod każdą szerokością geograficzną właściwe powitanie drugiej osoby jest niezbędnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej społeczności. A zatem kto i komu powinien pierwszy powiedzieć ,,dzień dobry"?

Przy słabym złotym mogą powrócić kredyty we frankach

Kurs franka szwajcarskiego w ostatnim czasie wzrósł do rzadko spotykanego w historii poziomu. Dla osób zaciągających kredyty hipoteczne oznacza to znaczne podwyższenie atrakcyjności kredytu we frankach.

ECB wytoczył ciężkie działa

Miniony weekend był bardzo pracowity dla europejskich polityków. Przyjęto plan pomocy dla Grecji oraz powstał pomysł powołania Europejskiego Funduszu Stabilizacyjnego, który będzie pomagał państwom znajdującym się w podobnej jak Grecja sytuacji.

Czy koszty ubezpieczenie samochodu są kosztami podatkowymi?

Co do zasady odpowiedź na pytanie tytułowe jest twierdząca. Koszty ubezpieczenia samochodu firmowego przedsiębiorca może wrzucić do kosztów uzyskania przychodu. Są jednak wyjątki od tej zasady.

REKLAMA