REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim
Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Podczas kompletowania dokumentacji aplikacyjnej nie możemy zapominać o wszystkich wymaganych załącznikach do wniosku. W przypadku niekompletności złożonej dokumentacji możemy zostać poproszeni o jej uzupełnienie podczas oceny wniosku.

W I części artykułu zostały przybliżone podstawowe zasady podczas przygotowywania dodatkowych dokumentów, których załączenie do wniosku o dofinansowanie jest wymagane w procesie ubiegania się o środki unijne. Teraz nadszedł czas, aby dokładnie poznać te dokumenty. 

REKLAMA

REKLAMA

Załączniki powinny zostać przygotowane zgodnie z Regulaminem konkursu dla działania III.3 oraz wzorami poszczególnych dokumentów. Są one dostępne pod adresem strony internetowej: http://www.cop.lodzkie.pl

Wykaz załączników

Lista wymaganych załączników jest wskazana na końcu wniosku o dofinansowanie. Po pierwsze do wniosku należy załączyć dokumenty potwierdzające status prawny i dane wnioskodawcy oraz partnera projektu.

Może to być na przykład wypis z KRS, wypis z Ewidencji Działalności Gospodarczej, umowa spółki cywilnej. 

REKLAMA

Po drugie – biznes plan, który powinien być załączony do wniosku o dofinansowanie również w wersji elektronicznej. Wzór biznes planu stanowi załącznik nr 3 do dokumentacji konkursowej i zamieszczony jest na stronie instytucji organizującej konkurs w działaniu III.3. Podczas przygotowywania biznes planu dla naszego projektu musi pamiętać, aby dane w nim zawarte były tożsame z danymi zawartymi we wniosku o dofinansowanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, że spójność informacji zawartych we wniosku i załącznikach jest badana podczas oceny wniosku. Nasza dokumentacja aplikacyjna powinna również zawierać informacje dotyczące oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne. W tym celu do wniosku o dofinansowanie niezbędne jest załączenie pełnej dokumentacji z postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko/Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub kopii dokumentu potwierdzającego, że dla danej inwestycji raport nie musi być sporządzany.

Porównaj: Dotacje unijne na szkolenia, usługi doradcze oraz studia podyplomowe

Ponadto należy załączyć „Oświadczenie dotyczące wpływu projektu na obszary objęte siecią Natura 2000” oraz „Formularz do wniosku o dofinansowanie w zakresie oceny oddziaływania na środowisko”. Na etapie oceny wniosku o dofinansowanie weryfikowane będzie również posiadanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy/robót budowlanych (w zależności o typu projektu). Regulamin nakłada także na wnioskodawcę konieczność załączenia wyciągu z dokumentacji technicznej (lub program funkcjonalno-użytkowy) i/lub specyfikę zakupywanego sprzętu/usług. Ponadto musimy pamiętać o załączeniu szeregu oświadczeń, których wzory umieszczone zostały na stronie internetowej instytucji organizującej konkurs. Zatem do wniosku obligatoryjnie powinniśmy załączyć m.in. „Oświadczenie dotyczące pomocy publicznej”, „Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT”, „Oświadczenie o zabezpieczeniu środków finansowych na realizację projektu”, „Oświadczenie Beneficjenta o niepodleganiu wykluczeniom”. 

Szczegółowy wykaz dokumentów dodatkowych, które muszą zostać załączone do dokumentacji aplikacyjnej zawiera wniosek o dofinansowanie, dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.cop.lodzkie.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

REKLAMA

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

REKLAMA

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA