REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim
Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Podczas kompletowania dokumentacji aplikacyjnej nie możemy zapominać o wszystkich wymaganych załącznikach do wniosku. W przypadku niekompletności złożonej dokumentacji możemy zostać poproszeni o jej uzupełnienie podczas oceny wniosku.

W I części artykułu zostały przybliżone podstawowe zasady podczas przygotowywania dodatkowych dokumentów, których załączenie do wniosku o dofinansowanie jest wymagane w procesie ubiegania się o środki unijne. Teraz nadszedł czas, aby dokładnie poznać te dokumenty. 

REKLAMA

Załączniki powinny zostać przygotowane zgodnie z Regulaminem konkursu dla działania III.3 oraz wzorami poszczególnych dokumentów. Są one dostępne pod adresem strony internetowej: http://www.cop.lodzkie.pl

Wykaz załączników

Lista wymaganych załączników jest wskazana na końcu wniosku o dofinansowanie. Po pierwsze do wniosku należy załączyć dokumenty potwierdzające status prawny i dane wnioskodawcy oraz partnera projektu.

Może to być na przykład wypis z KRS, wypis z Ewidencji Działalności Gospodarczej, umowa spółki cywilnej. 

REKLAMA

Po drugie – biznes plan, który powinien być załączony do wniosku o dofinansowanie również w wersji elektronicznej. Wzór biznes planu stanowi załącznik nr 3 do dokumentacji konkursowej i zamieszczony jest na stronie instytucji organizującej konkurs w działaniu III.3. Podczas przygotowywania biznes planu dla naszego projektu musi pamiętać, aby dane w nim zawarte były tożsame z danymi zawartymi we wniosku o dofinansowanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, że spójność informacji zawartych we wniosku i załącznikach jest badana podczas oceny wniosku. Nasza dokumentacja aplikacyjna powinna również zawierać informacje dotyczące oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne. W tym celu do wniosku o dofinansowanie niezbędne jest załączenie pełnej dokumentacji z postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko/Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub kopii dokumentu potwierdzającego, że dla danej inwestycji raport nie musi być sporządzany.

Porównaj: Dotacje unijne na szkolenia, usługi doradcze oraz studia podyplomowe

REKLAMA

Ponadto należy załączyć „Oświadczenie dotyczące wpływu projektu na obszary objęte siecią Natura 2000” oraz „Formularz do wniosku o dofinansowanie w zakresie oceny oddziaływania na środowisko”. Na etapie oceny wniosku o dofinansowanie weryfikowane będzie również posiadanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy/robót budowlanych (w zależności o typu projektu). Regulamin nakłada także na wnioskodawcę konieczność załączenia wyciągu z dokumentacji technicznej (lub program funkcjonalno-użytkowy) i/lub specyfikę zakupywanego sprzętu/usług. Ponadto musimy pamiętać o załączeniu szeregu oświadczeń, których wzory umieszczone zostały na stronie internetowej instytucji organizującej konkurs. Zatem do wniosku obligatoryjnie powinniśmy załączyć m.in. „Oświadczenie dotyczące pomocy publicznej”, „Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT”, „Oświadczenie o zabezpieczeniu środków finansowych na realizację projektu”, „Oświadczenie Beneficjenta o niepodleganiu wykluczeniom”. 

Szczegółowy wykaz dokumentów dodatkowych, które muszą zostać załączone do dokumentacji aplikacyjnej zawiera wniosek o dofinansowanie, dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.cop.lodzkie.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA