REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim
Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Podczas kompletowania dokumentacji aplikacyjnej nie możemy zapominać o wszystkich wymaganych załącznikach do wniosku. W przypadku niekompletności złożonej dokumentacji możemy zostać poproszeni o jej uzupełnienie podczas oceny wniosku.

W I części artykułu zostały przybliżone podstawowe zasady podczas przygotowywania dodatkowych dokumentów, których załączenie do wniosku o dofinansowanie jest wymagane w procesie ubiegania się o środki unijne. Teraz nadszedł czas, aby dokładnie poznać te dokumenty. 

REKLAMA

Załączniki powinny zostać przygotowane zgodnie z Regulaminem konkursu dla działania III.3 oraz wzorami poszczególnych dokumentów. Są one dostępne pod adresem strony internetowej: http://www.cop.lodzkie.pl

Wykaz załączników

Lista wymaganych załączników jest wskazana na końcu wniosku o dofinansowanie. Po pierwsze do wniosku należy załączyć dokumenty potwierdzające status prawny i dane wnioskodawcy oraz partnera projektu.

Może to być na przykład wypis z KRS, wypis z Ewidencji Działalności Gospodarczej, umowa spółki cywilnej. 

REKLAMA

Po drugie – biznes plan, który powinien być załączony do wniosku o dofinansowanie również w wersji elektronicznej. Wzór biznes planu stanowi załącznik nr 3 do dokumentacji konkursowej i zamieszczony jest na stronie instytucji organizującej konkurs w działaniu III.3. Podczas przygotowywania biznes planu dla naszego projektu musi pamiętać, aby dane w nim zawarte były tożsame z danymi zawartymi we wniosku o dofinansowanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, że spójność informacji zawartych we wniosku i załącznikach jest badana podczas oceny wniosku. Nasza dokumentacja aplikacyjna powinna również zawierać informacje dotyczące oddziaływania inwestycji na środowisko naturalne. W tym celu do wniosku o dofinansowanie niezbędne jest załączenie pełnej dokumentacji z postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko/Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub kopii dokumentu potwierdzającego, że dla danej inwestycji raport nie musi być sporządzany.

Porównaj: Dotacje unijne na szkolenia, usługi doradcze oraz studia podyplomowe

REKLAMA

Ponadto należy załączyć „Oświadczenie dotyczące wpływu projektu na obszary objęte siecią Natura 2000” oraz „Formularz do wniosku o dofinansowanie w zakresie oceny oddziaływania na środowisko”. Na etapie oceny wniosku o dofinansowanie weryfikowane będzie również posiadanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy/robót budowlanych (w zależności o typu projektu). Regulamin nakłada także na wnioskodawcę konieczność załączenia wyciągu z dokumentacji technicznej (lub program funkcjonalno-użytkowy) i/lub specyfikę zakupywanego sprzętu/usług. Ponadto musimy pamiętać o załączeniu szeregu oświadczeń, których wzory umieszczone zostały na stronie internetowej instytucji organizującej konkurs. Zatem do wniosku obligatoryjnie powinniśmy załączyć m.in. „Oświadczenie dotyczące pomocy publicznej”, „Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT”, „Oświadczenie o zabezpieczeniu środków finansowych na realizację projektu”, „Oświadczenie Beneficjenta o niepodleganiu wykluczeniom”. 

Szczegółowy wykaz dokumentów dodatkowych, które muszą zostać załączone do dokumentacji aplikacyjnej zawiera wniosek o dofinansowanie, dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.cop.lodzkie.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA