REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim
Załączniki do wniosku na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

W procesie aplikowania o środki unijne nie mniej ważnymi dokumentami jak wniosek o dofinansowanie są załączniki do wniosku. W zależności o wymogów programowych oraz Instytucji Organizującej Konkurs ich liczba oraz zakres może być różny.

W ramach obecnie trwającego naboru wniosków do konkursu w ramach działania III.3 „Rozwój B+R w przedsiębiorstwach” w województwie łódzkim, wnioskodawca jest zobligowany do złożenia do Centrum Obsługi Przedsiębiorcy w Łodzi kompletnej dokumentacji aplikacyjnej. Przez termin ten rozumiane jest złożenie w wymaganym terminie naboru, wniosku o dofinansowanie wraz z kompletem załączników. Kompletność wniosku o dofinansowanie i załączników badana jest podczas oceny wniosku w ramach kryteriów administracyjnych. 

REKLAMA

Wykaz załączników dla projektów realizowanych przez przedsiębiorców jest wskazana w formularzu wniosku o dofinansowanie.

Zobacz także Popularność konkursów dofinansowujących przedsięwzięcia turystyczne

REKLAMA

W przypadku braku kompletności dokumentacji aplikacyjnej, wnioskodawca może zostać wezwany do jej uzupełnienia. Uzupełnienie następuje na wniosek Instytucji Organizującej Konkurs. W takim przypadku wnioskodawca ma 10 dni roboczych od daty otrzymania wezwania, na uzupełnienie wniosku/załączników.

Musimy pamiętać, że liczba załączników, które jesteśmy, jako wnioskodawcy zobowiązani załączyć do wniosku jest uzależniona od typu projektu, który chcemy zrealizować przy współudziale funduszy unijnych. W przypadku, gdy w ramach realizowanego projektu nie przewidujemy np. budowy czy przebudowy przedsiębiorstwa, w odpowiedniej kolumnie we wniosku o dofinansowanie powinniśmy zaznaczyć „Nie dotyczy”. Działa to też w drugą stronę, tzn. jeżeli chcemy załączyć do wniosku inny dodatkowy załącznik, które nie jest przewidziany w „Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie”, odpowiednią informację należy umieścić w wykazie załączników, znajdującym się we wniosku o dofinansowanie, nadając mu odpowiedni numer.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Umowy

W przypadku, gdy do wniosku o dofinansowanie załączamy oświadczenia (np. o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane) lub inne dokumenty dla których został opracowany wzór, wnioskodawca musi wypełnić ten dokument na opracowany wzorze. 

Wzory oświadczeń stanowią załączniki do dokumentacji konkursowej i dostępne są pod adresem strony internetowej: http://www.cop.lodzkie.pl

Wykaz załączników wymaganych podczas składania wniosku o dofinansowanie na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w województwie łódzkim zostanie przedstawiona w II części artykułu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA