REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dofinansowanie turystyki - dotacje unijne
Dofinansowanie turystyki - dotacje unijne

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs 1.1.D.1a w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, związany z dofinansowaniem przedsięwzięć turystycznych, cieszył się tak ogromną popularnością, iż ocena formalna wszystkich złożonych wniosków zajęła Instytucji Pośredniczącej prawie 4 miesiące. Z czego wynika aż tak duża popularność tego typu konkursów?

Podmioty działające w branży turystycznej chcące czerpać z możliwości dofinansowania swoich projektów mogą skorzystać z poszczególnych programów operacyjnych, w tym: 16 Regionalnych Programów Operacyjnych , Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. 

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

REKLAMA

W sierpniu 2009 roku Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca, będąca Instytucją Pośredniczącą zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, ogłosiła po raz pierwszy konkurs związany z dofinansowaniem przedsięwzięć turystycznych. Konkurs dotyczył podschematu 1.1.D1a, a więc projektów inwestycyjnych zwiększających atrakcyjność turystyczną regionu ( z wykluczeniem projektów z zakresu tworzenia centrów pobytowych na EURO 2012 ).

Ze środków unijnych wspierane miały być inwestycje w środki trwałe i wartości niematerialne i prawne związane z utworzeniem nowego przedsiębiorstwa, rozbudową istniejącego przedsiębiorstwa, dywersyfikacją produkcji przedsiębiorstwa i zmianami dotyczącymi dotychczasowego procesu produkcyjnego. Projekty biorące udział w konkursie musiały w znaczący sposób zwiększyć atrakcyjność turystyczną regionu Dolnego Śląska, a więc wpisać się w obowiązującą wersję Programu rozwoju Turystyki dla Województwa Dolnośląskiego. Wykluczone zostały zaś z dofinansowania projekty związane z prowadzeniem działalności uzdrowiskowej, bowiem tego typu inwestycje miały być dofinansowywane w ramach innego działania. 

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O wsparcie w ramach tego konkursu ubiegać się mogły przedsiębiorstwa z sektora MŚP, czyli mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, prowadzące działalność gospodarczą powyżej dwóch lat. Ponadto firma, która chciała brać udział w konkursie musiała prowadzić działalność w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego oraz zamierzać realizować na tym terenie planowaną inwestycje. 

REKLAMA

Wysokość wsparcia uzależniona była od pewnych czynników, między innymi od wielkości przedsiębiorstwa i kategorii wydatków. Przykładowo mikro i małe przedsiębiorstwa planujące projekty inwestycyjne mogły uzyskać dofinansowanie do wysokości 60% kosztów kwalifikowanych, średnie natomiast do 50%. Minimalna wartość projektu nie mogła jednak przekroczyć kwoty 100 tysięcy złotych, maksymalna natomiast 8 milionów złotych.

Ostatecznie złożone zostały w ramach konkursu 304 wnioski, wśród których pozytywnie ocenionych zostało 219, negatywnie zaś 85. Kolejną ocenę, ocenę merytoryczną przeszło z wynikiem pozytywnym 129 wniosków, pozostałe wnioski uzyskały ocenę negatywną i zostały odrzucone. Spośród tych 129 wniosków, które przeszły pozytywnie ocenę merytoryczną, ze względu na określoną alokację, dofinansowanie uzyskało jedynie 51, pozostałe znalazły się na liście rezerwowej.

Jakie typy inwestycji uzyskały ostatecznie dofinansowanie w ramach tego konkursu? W głównej mierze były to projekty inwestycyjne polegające na budowie hoteli, baz noclegowych, spa i welness. Niewątpliwie baza noclegowa będzie niezbędna dla turystów którzy przybędą na organizowane w 2012 roku Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, niemniej jednak wydaje mi się , że wśród projektów które otrzymały dofinansowanie, znajduje się za mało tych, które w znaczący sposób uatrakcyjniałyby turystyczne aspekty regionu województwa dolnośląskiego.

Porównaj: Dotacje na szkolenia oraz doradztwo w województwie dolnośląskim – działanie 8.1.1 POKL

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA