REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ruszył konkurs na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Ruszył konkurs na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim
Ruszył konkurs na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs ma na celu podniesienie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw w województwie łódzkim poprzez rozwijanie i wykorzystanie wyników prac badawczo-rozwojowych.

Podmioty zainteresowane otrzymaniem wsparcia na tego typu inwestycje ponoszą różne kategorie kosztów. Zazwyczaj tylko część z nich będzie mogła zostać uznana za kwalifikowane i będzie podlegać refundacji ze środków unijnych. W tej części artykułu przybliżę specyficzne kategorie wydatków ponoszonych przez wnioskodawców w związku z realizacją projektów w działaniu III.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego jak również maksymalne wysokości unijnego dofinansowania, o które będzie mógł się starać wnioskodawca projektu.

REKLAMA

REKLAMA

Koszty kwalifikowane

Do specyficznych wydatków ponoszonych w związku z realizacją projektów z działania III. 3 należy zaliczyć:

  • zakup specjalistycznych usług doradczych związanych z przygotowaniem do wdrożenia oraz bezpośrednim wdrożeniem zakupionej lub wytworzonej aparatury B+R,
  • zakup wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, nieopatentowanej wiedzy technicznej, technologicznej lub z zakresu organizacji i zarządzania,
  • wydatki na uzyskanie patentu i doradztwo w zakresie ochrony własności intelektualnej wraz z opłatami za pierwsze zgłoszenie patentowe będące bezpośrednim wynikiem realizowanego projektu,
  • wydatki kwalifikowane dla projektów inwestycyjnych, w tym wydatki na certyfikacje związane z wprowadzeniem produktu lub usługi na rynek oraz zakup, wytworzenie, instalacja i uruchomienie aparatury lub sprzętu naukowo-badawczego zaliczanego do środków trwałych wraz ze specjalistycznym instruktażem w ich obsłudze,
  • wydatki kwalifikowane dla projektów badawczych (B+R), w tym m.in. wydatki ponoszone na wynagrodzenie personelu (naukowcy, pracownicy techniczni), wydatki na doradztwo i usługi równoważne wykorzystywane wyłącznie na potrzeby prac badawczych, w szczególności koszt badań, wiedzy technicznej i patentów nabytych ze źródeł zewnętrznych po cenach rynkowych.

Zobacz również Ruszył konkurs na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim – część I

Ponadto przewiduje się możliwość sfinansowania wydatków związanych z cross-financingiem (do wysokości 10% wydatków kwalifikowane projektu) na np. pracę trenerów i szkoleniowców, wynajem pomieszczeń do przeprowadzenia szkoleń, przygotowanie materiałów szkoleniowych. 

REKLAMA

Kategorie wydatków kwalifikowanych i niekwalifikowanych szczegółowo określa dokument „Zasady kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013”, który zamieszczony jest na stronie internetowej www.cop.lodzkie.pl i www.rpo.lodzkie.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysokość unijnej dotacji

Zgodnie z obowiązującą dokumentacją konkursową przyjęto, że maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013 wynosi 50% całkowitych wydatków kwalifikowanych.

Polecamy serwis Zakładam firmę

W przypadku ubiegania się o dofinansowanie średniego przedsiębiorcy (z wyłączeniem sektora transportu) poziom ten może ulec zwiększeniu o 10 punktów procentowych. Jeszcze większy udział środków unijnych w budżecie projektu może zostać zapewniony dla przedsięwzięć realizowanych przez mikro i małych przedsiębiorców. Otóż w tym przypadku mogą oni starać się o dofinansowanie w wysokości do 70% całkowitych wydatków kwalifikowanych. 

W przypadku wnioskowania o wsparcie unijne na realizację projektu w ramach działania III.3 RPO Województwa Łódzkiego, przedsiębiorca jest zobowiązany do zapewnienia wkładu własnego na poziomie odpowiednio 50%, 40% lub 30% w zależności od statusu przedsiębiorstwa.

Istnieje jeszcze jeden dodatkowy warunek, który powinniśmy uwzględnić w przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej do tego konkursu. Mianowicie chodzi o maksymalną wysokość kosztów kwalifikowanych, które występują w projekcie. W zakresie od typu przedsięwzięcia wysokość ta nie może przekroczyć: w zakresie infrastruktury B + R – 4 mln PLN, w zakresie zakupu środków trwałych niezbędnych do prowadzenia prac B + R oraz projektów celowych – 400 tyś. PLN.

Przed aplikowaniem o środki unijne w ramach tego konkursu, potencjalni wnioskodawcy powinni zapoznać się z obowiązującą dokumentacją konkursową, w tym regulaminem konkursu oraz aktualnymi wzorami formularzy wniosków o dofinansowanie oraz załącznikami do wniosku. Są one dostępne pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl/ .

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA