Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie pozostaje w bieżącym kontakcie z piekarzami i cukiernikami z Pomorza Zachodniego. Ceny surowców w IV kwartale roku 2022 zatrzymały się, ale przedsiębiorcy obawiają się ich wystrzału w styczniu 2023 roku oraz w momencie, gdy zmodyfikowana zostanie Tarcza Antyinflacyjna. W gorszej sytuacji niż piekarze są cukiernicy - tutaj widoczny jest nie tylko wzrost cen podstawowych produktów, ale i masła, bakalii, owoców czy mleka.
Prawo energetyczne - zmiany zakładające silną centralizację rynku wodoru, są próbą pośredniego koncesjonowania rynku w pełni, czyli kontrolowania go. Nie sprzyja to zrównoważonemu rozwojowi, oszczędnemu i racjonalnemu użytkowaniu paliw i energii, rozwojowi konkurencji, a w szczególności nie równoważy interesów przedsiębiorstw energetycznych i odbiorców paliw i energii. Takie jest stanowisko Krajowej Izby Gospodarczej, Konfederacji Lewiatan, Stowarzyszenia HydrogenPoland i Klastra Technologii Wodorowych.
Widmo kryzysu i prognozy dotyczące recesji sprawiają, że firmy szukają sposobów na optymalne zarządzenie budżetami i redukowanie zbędnych kosztów. A co ze świadczeniami pozapłacowymi? Istnieje rozwiązanie, które dzięki ulgom podatkowym pozwala zaoszczędzić zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a tym samym zadbać o zdrowie, poczucie bezpieczeństwa, motywację i produktywność. Warto poznać korzyści finansowe, jakie niesie ze sobą dofinansowanie posiłków w pracy, w formie karty przedpłaconej.
W najnowszym komentarzu rynkowym eksperci VIG/C-QUADRAT TFI wyjaśniają m.in.: (1) czy warto utrzymywać dziś wyższy niż zwykle poziom gotówki w portfelu, czy możemy liczyć na pojawiające się okazje inwestycyjne, (2) jakie rysują się perspektywy dla rynków akcji – tak krajowych, jak i zagranicznych, (3) jaki wpływ na nastroje inwestorów rynku obligacji ma utrzymująca się, uporczywa inflacja.
Pojazdy elektryczne lekkiej logistyki w UE to tylko 0,4% rynku, udział elektrycznych ciężarówek to zaledwie 0,24%. Optymizmem nie napawa także poziom nowych rejestracji i tempo rozwoju infrastruktury, które jest 9 razy za wolne. Transformacji nie sprzyja także sytuacja na rynku energii i niepewność w gospodarce. Poważne organizacje wyliczają, że przyjęte tempo dekarbonizacji może wymagać nawet 1 bln euro inwestycji do 2025 r. Przy okazji nie ma co liczyć na wodór, bo nie odegra on znaczącej roli w transporcie ciężkim, przynajmniej w Europie.
Jakie trendy w SEO dominują w 2022 roku? Branża SEO wykonuje właśnie big step w kierunku... użytkownika. I choć dla jednostki ten krok może być dzisiaj jeszcze niepozorny i niezauważalny, to w obszarze SEO wywołał niemałe zamieszanie i często gruntowne transformacje w strategiach na ten rok. Zmiany nie skupiają się już tylko na podnoszeniu wartości strony w myśl „zapunktowania” u robotów Google. Idziemy o krok dalej. Punktem wyjścia jest dzisiaj użytkownik, jego wrażenia, intencja, potrzeby oraz ich kontekst. Dlatego, gdy WhitePress na konferencji SEO & Content Camp organizowanej w połowie roku zapytał specjalistów o kluczowe elementy na kolejne 5 lat, wskazywali oni przede wszystkim na trzy z nich: smart content, smart link building i oczywiście – AI. To co łączyło odpowiedzi to m.in. aspekt behawioralny tych działań. Jak się zmienia branża SEO w tym obszarze i na jakie jeszcze elementy zwrócili uwagę specjaliści?
TikTok jest najszybciej rozwijającą się platformą rozrywkową na świecie. W skali globalnej korzysta z niej miliard użytkowników, a w Europie już 100 mln osób.[1] Jeszcze niedawno mówiło się, że na TikToku są głównie nastolatki. Dziś jest to dojrzała platforma komunikacyjno-rozrywkowa, na której działają największe marki, mikroprzedsiębiorcy, artyści, przeróżni twórcy. Prym na TikToku wiedzie muzyka, a właściwie… dobrze dobrana muzyka, bo to od niej często zależy sukces danego filmiku, kampanii edukacyjnej, czy reklamowej. Jak firma powinna dobrać muzykę na potrzeby contentu tworzonego na TikToku? Kiedy zdecydować się na piosenkę z fonoteki, a kiedy zlecić stworzenie jej kompozytorowi? Jak kupić licencję na wykorzystanie danego utworu? Ekspert z Sirens podpowiada.
W 2022 roku wiele się zmieniło w przeprowadzaniu kontroli drogowych zarówno w prawie krajowym, jak i międzynarodowym. Pakiet mobilności wpłynął na funkcjonowanie Inspekcji Transportu Drogowego, co dało możliwość nakładania bardziej dotkliwych kar na kierowców i przewoźników. W niektórych sytuacjach służby kontrolne mogą wyłączyć kierowcę z wykonywania zawodu nawet na kilka miesięcy za manipulacje przy tachografach. Co jeszcze może kontrolować Inspekcja Transportu Drogowego, a w którym miejscu kończy się zakres jej uprawień? W jaki sposób nowe przepisy wpływają na polską branżę TSL i co trzeba zrobić, żeby uniknąć wysokich kar? Na wszystkie pytania odpowiada Jakub Ordon, regionalny ekspert, Grupa Inelo.