REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zakupy, Koronawirus

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Cross-Border Commerce gwałtownie rośnie

Cross-Border Commerce - zdaniem ekspertów - w najbliższych latach rozwijać się będzie najprężniej. Czym jest Cross-Border Commerce?

Jak zmienia się zaangażowanie uczestników Instagrama?

Jakie posty na Instagramie były najpopularniejsze? Jak wielkość profilu wpływała na zasięgi? Jaki content najbardziej angażował odbiorców?

Wiosennego ożywienia gospodarki nie będzie [KOMENTARZ]

W tym roku, z powodu dalszych obostrzeń, nie należy się spodziewać wiosennego ożywienia na rynku pracy, kolejne miesiące przyniosą wzrost bezrobocia - mówią eksperci. Dodają, że wiele będzie zależeć od skali pomocy rządowej, a także od długości trwania restrykcji.

PRCH: nikt nie konsultował z nami regulacji czynszów w galeriach

Ogłoszone zmiany dotyczące ustawowego regulowania sposobu kształtowania umów najmu między dwoma niezależnymi podmiotami są zaskakującym rozwiązaniem niezgodnym z prawem - podkreśla PRCH.

REKLAMA

Czy e-sklepy zapłacą dodatkowy podatek?

W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania.

Wdrożenie nowej bramki płatniczej może być proste dzięki pomocy banku

Szybkość działania i elastyczność to nie jedyne korzyści, jakie daje bramka płatnicza Paynow. To także pełne wsparcie techniczne – i to na każdym etapie jej użytkowania.

Czy pracodawca może zmusić pracownika do zaszczepienia się przeciwko COVID-19?

W Polsce, jak i na całym świecie, są obecnie przeprowadzane szczepienia przeciwko COVID-19. Budzą one wiele wątpliwości, przede wszystkim po stronie pracowników i pracodawców. Czy jako pracodawca możesz nałożyć na swoich pracowników obowiązek zaszczepienia się przeciw COVID-19 oraz czy jako pracownik musisz się takiemu szczepieniu poddać.

Branża handlowa apeluje o usunięcie abolicji czynszowej

Branża centrów handlowych nie jest w stanie dłużej ponosić kosztów wadliwego i szkodzącego obu stronom umów najmu przepisu w czasie obecnie trwającego, czwartego lockdownu.

REKLAMA

Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

Rząd wprowadza kolejne restrykcje nie analizując dostępnych danych i powoduje gwałtowne zainteresowanie zakupami, co będzie widoczne szczególnie teraz przed okresem świątecznym. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Niedzielski: rozszerzamy obostrzenia na cały kraj

Nowe obostrzenia będą obowiązywały w całym kraju od 20 marca do 9 kwietnia - poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski. Co zostanie zamknięte? Czy wróci nauka zdalna dla klas 1-3?

Kto nie musi nosić maseczki?

Noszenie maseczki jest obowiązkowe z powodu pandemii, ale są osoby, które nie muszą jej nosić. Kto jest zwolniony z obowiązku noszenia maseczki?

Lockdown w kolejnych województwach

Materializuje się czarny scenariusz, jeżeli chodzi o tempo rozwoju pandemii - powiedział Adam Niedzielski, minister zdrowia i ogłosił lockdown w województwie mazowieckim i lubuskim.

Stabilizuje się sytuacja w centrach handlowych

Dane Polskiej Rady Centrów Handlowych pokazują, że odwiedzalność centrów handlowych w tygodniu od 15 do 21 lutego ustabilizowała się na poziomie 77 proc. ubiegłorocznej.

Handel wciąż na minusie. Ruch w styczniu spadł o blisko 40% [BADANIE]

Handel odnotowuje straty, Ruch w sklepach był mniejszy niż rok wcześniej o blisko 40%. Który sektor odnotował największe straty? W które dni ruch jest najmniejszy?

Centra handlowe mają mniej klientów

Odwiedzalność centrów handlowych w pierwszym tygodniu po zakończeniu trzeciego lockdownu o ok. 20 proc. niższa w porównaniu do pierwszego tygodnia lutego ubiegłego roku.

Platformy e-commerce przejmują rynek handlu [RAPORT]

Jak podają analitycy PwC: rynek e-commerce w Polsce w ciągu pięciu lat osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12%. Które sektory rosną najszybciej? Co z tradycyjnym modelem zakupów?

Jak planować logistykę i zakupy w firmie podczas pandemii?

Szczególnym wyzwaniem są kwestie logistyczne, z jakimi mierzą się przedsiębiorstwa. Jak planować zakupy i ustalać korzystne warunki handlowe? Jaki horyzont czasowy mieć na uwadze? Jak nadzorować stany magazynowe? Jak wybierać dostawców lub organizować sprawy związane z transportem?

Zakupy w sieci nadal mocno popularne

Ilość zakupów w sieci rośnie. Według najnowszego raportu eMarketer tylko w 2021 sprzedaż detaliczna w sieci wzrośnie na całym świecie o 14.3%. Kto skorzysta na tych zmianach?

Sebastian Pitoń, Góralskie Veto: „To polityka rządu, a nie COVID nas zabija” [PODCAST]

Cała pandemia to narzędzie polityczne – mówi Sebastian Pitoń z Góralskiego Veto. My się nie buntujemy, to rząd się buntuje przeciwko porządkowi prawnemu. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Odwiedzalność galerii handlowych w trzecim tygodniu grudnia niższa o 29%

Odwiedzalność galerii handlowych utrzymuje się na podobnym poziomie od otwarcia galerii po listopadowym lockdownie. Klienci świadomie i rozważnie planują zakupy. Mimo okresu świątecznego, ich wizyty rozkładają się równomiernie i bezpiecznie w ciągu całego tygodnia.

Świąteczne zakupy - 30 proc. budżetu wydamy tuż przed Wigilią

Świąteczne zakupy zostawione na ostatnią chwilę nie sprzyjają pilnowaniu finansów, dlatego przekraczamy ustalony budżet. W ubiegłym roku średnio o 330 zł.

Google: jakie trendy świąteczne obserwujemy w tym roku?

Analityce Google podkreślają, że tegoroczne zakupy świąteczne zrobiliśmy głównie online. Stawia to przed handlowcami i przedsiębiorcami kolejne wyzwania, jak dostosować się do nowej normalności i wyjść naprzeciw wymaganiom klientów.

Przychody właścicieli centrów handlowych mniejsze nawet o 35%

Efektem zamknięcia centrów handlowych w czasie pandemii jest luka w przychodach ich właścicieli sięgająca poziomu od 3,2 do nawet 3,6 mld zł, czyli ok. 30-35 proc. rocznych przychodów – wynika z raportu “Centra handlowe na zakręcie. Wpływ COVID-19”.

Koronawirus: jak kształtują się trendy konsumenckie?

Trendy konsumenckie w pandemii. W drugiej fali Polacy wydają więcej i wybierają droższe produkty. Dodatkowo widać różnice pomiędzy poszczególnymi aglomeracjami.

O 25% klientów mniej w centrach handlowych [RAPORT]

Centra handlowe zostały ponownie otwarte. Wskaźniki odwiedzalności z pierwszego pełnego tygodnia po ponownym uruchomieniu sklepów w centrach handlowych utrzymują się na poziomie o 25-30 proc. niższym, w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku.

Sprzedaż w sklepach. Sobota straciła na znaczeniu [BADANIE]

Sprzedaż w sklepach stała się ofiarą pandemii. Jak pokazują badania największy ruch weekendowy w sklepach panuje w piątki. Soboty straciły swoją atrakcyjność zakupową.

Ponad 60% e-klientów kupuje prezenty przez smartfona

Kupowanie prezentów przez telefon dominuje w okresie świątecznym. Według danych z ankiety dotyczącej zakupów świątecznych w 2020 roku, przygotowanych przez AdColony dla agencji Mobiem, nawet 6 na 10 badanych polskich użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów.

Boże Narodzenie - tegoroczne prezenty głównie z Internetu

Boże Narodzenie w tym roku zyska nowy wymiar. Z badań wynika, że prezenty świąteczne głównie będą z Internetu. Średnio wydamy na nie od 200 do 500 zł.

Firmy nie próżnują. Masowo powstają nowe sklepy internetowe

Sklepy internetowe zyskały na koronawirusie. Podczas pandemii duża część handlu przeniosła się do sieci – przy obecnym poziomie e-zakupów ich wartość na koniec roku może przekroczyć 15 mld euro.

Mateusz Morawiecki: szczepionka jest skutecznym mechanizmem ochrony miejsc pracy

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że już teraz przygotowujemy się do największego w historii Polski wyzwania logistycznego, jakim jest program masowych, dobrowolnych szczepień na COVID-19.

Trwa nabór wniosków do Szybkiej Ścieżki „Koronawirusy”

Szybka Ścieżka "Koronawirusy" ogłosiła nabór do 3 rundy konkursu. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 grudnia br. Do rozdania jest jeszcze 50 mln złotych.

Galerie handlowe otwarte, ale klientów mniej

Galerie handlowe zostały otwarte 28 listopada br. w zaostrzonym reżimie sanitarnym. Czy pojawiło się więcej klientów niż rok temu o tej porze? Czy najemcy odrobią straty?

Otwarcie galerii handlowych to szansa na wyrównywanie strat

Zapowiedziany na 28.11 restart galerii to dla zajmujących się sprzedażą detaliczną szansa na zarobek i odblokowanie możliwości pozyskiwania finansowania, zamrożonego wcześniej przez lockdown. W przypadku faktoringu wzrost liczby wniosków jest trzykrotny.

Home office, obsługa klienta - jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?

Jak zarządzać pracującymi w trybie home office i jak chronić pracujących w zespołach lub obsługujących klientów? Dziś przedsiębiorcy stoją przed wieloma wyzwaniami chcąc utrzymać ciągłość produkcji i zatrudnienia w firmie. Jak to zrobić? Więcej w poniższym tekście.

Najemcy galerii poniżej 2 tys. m² bez szans w czasie pandemii

Według ekspertów, obecne rozwiązania antykryzysowe nie do końca chronią najemców galerii handlowych o powierzchni poniżej 2 tys. m². Co do zasady, zagrożony niewypłacalnością podmiot ma 30 dni na zgłoszenie wniosku o upadłość.

Wiosenny lockdown kosztował 140 mld zł

Blokada polskiej gospodarki na wiosnę kosztowała nas 140 mld zł. Jesienne zamknięcia niektórych branż nie są do końca zrozumiałe - podkreśla Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

7 powodów, aby galerie handlowe zostały otwarte

Zakupy przez internet, które stanowią zaledwie 20 proc. średniej sprzedaży marek i są uzupełnieniem tradycyjnego handlu, nie będą w stanie zaspokoić potrzeb Polaków, zwłaszcza przed Świętami, kiedy termin dostawy ma kluczowe znaczenie.

Ponad połowa Polaków chce w grudniu otwarcia galerii handlowych [BADANIE]

Z najnowszego badania wynika, że co drugi konsument chce, aby w grudniu br. galerie handlowe w pełni działały. Stan epidemiologiczny nie ma dla tych osób znaczenia. 22,8% Polaków wyraża odmienne zdanie, a 26,6% jest niezdecydowanych.

W tym roku sklepy zrobiły dużo mniej promocji niż rok temu [ANALIZA]

W I półroczu br. w sklepach ogólnie było o 15% mniej promocji niż rok temu. Największy spadek, bliski 80%, zaliczyły placówki z art. dziecięcymi.

Koronawirus: rośnie poziom niepokoju na rynku

O 30 pp. wzrósł w ciągu miesiąca poziom obaw Polaków wywołanych przez pandemię koronawirusa. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi nad Wisłą 34 proc. i jest najwyższy na świecie.

Polacy boją się koronawirusa i kupują na zapas

O 30 pp. wzrósł w ciągu miesiąca poziom obaw Polaków wywołanych przez pandemię koronawirusa. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi nad Wisłą 34 proc. i jest najwyższy na świecie. Najnowsza edycja badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker pokazuje, że ogólny poziom lęku przełożył się na niemal wszystkie przyzwyczajenia i zachowania konsumentów w Polsce. Aż 46 proc. z nas deklaruje, że kupuje na zapas. To najwyższy wynik dla Polski w historii badania i ponownie najwyższy w Europie.

Firmy lepiej radzą sobie z II falą pandemii niż w marcu

Jesienią przedsiębiorcy na lockdown zareagowali lepiej niż w marcu - czy gospodarka ma już szczepionkę na koronawirusa? Dane o aktywności mikroprzedsiębiorców wskazują, że jesienią na lockdown zareagowali lepiej - w październiku wystawionych przez nich faktur było o 19,1 proc. więcej niż w marcu.

Ponad 20% Polaków nie skorzysta w tym roku z Black Friday

Badanie aktualnych nastrojów konsumenckich wykazało, że dwóch na dziesięciu Polaków nie zamierza niczego kupować w ramach tegorocznego Black Friday.

BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego

W związku z zagrożeniem gospodarki kolejnym lockdown’em, BCC zwrócił się do wicepremiera Jarosława Gowina z propozycją ustanowienia Zespołu Konsultacyjnego, w którego skład wejdą eksperci delegowani przez Radę Przedsiębiorczości oraz stronę rządową.

Dziesiątka Rzecznika MŚP z poparciem 205 organizacji przedsiębiorców

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz wraz z przedsiębiorcami zwrócili się do Premiera Mateusza Morawieckiego oraz Przewodniczących Klubów i Kół Parlamentarnych z prośbą o wdrożenie dziesięciu propozycji zmian systemowych.

Szczepionka na COVID-19 będzie dostępna wczesną wiosną

Koncern farmaceutyczny wraz z z niemiecką firmą biotechnologiczną BioNTech SE wyprodukują szczepionkę na COVID-19. Jak poinformował premier Mateusz Morawiecki szczepionka przeciwko Covid-19 ma ponad 90 proc. skuteczności. W Polsce będzie dostępna wczesną wiosną lub nawet wcześniej.

BADANIE: 47% Polaków obawia się, że z powodu drugiej fali ich zdrowie psychiczne się pogorszy

Polacy martwią się o to, że zachorują ich bliscy lub oni sami, a także że zabraknie im dostępu do lekarzy lub pieniędzy. Zdecydowanie mniejszy stres wywołuje perspektywa powrotu do pracy zdalnej, a nawet możliwość utraty zatrudnienia.

Renata Juszkiewic: galerie handlowe nie są źródłem zakażeń koronawirusem

To nie handel jest ogniskiem zakażeń i nie ma racjonalnych podstaw do zamykania galerii handlowych - wskazuje Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji. Według POHiD nowe restrykcje uderzą w cały łańcuch dostaw i branże powiązane, powodując drastyczny spadek obrotów w handlu i usługach.

Michał Borowski: firmy nie mają dziś stabilnej sytuacji [KOMENTARZ]

Z jednej strony rozwiązania pomocowe w ramach kolejnej odsłony Tarczy Antykryzysowej, a z drugiej liczne zmiany w podatkach. To nie pomaga firmom - komentuje Michał Borowski, ekspert BCC.

"Dziesiątka Morawieckiego" czyli nowa Tarcza Antykryzysowa

Premier Mateusz Morawiecki przedstawił nową odsłonę tarczy antykryzysowej dla polskich przedsiębiorców. W dużej mierze zawiera ona rozwiązania z wiosennego lockdownu oraz te, wypracowane w konsultacjach z przedsiębiorcami.

REKLAMA