REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szczepionka na COVID-19 będzie dostępna wczesną wiosną

Szczepionka na COVID-19 będzie dostępna już za kilka miesięcy
Szczepionka na COVID-19 będzie dostępna już za kilka miesięcy

REKLAMA

REKLAMA

Koncern farmaceutyczny wraz z z niemiecką firmą biotechnologiczną BioNTech SE wyprodukują szczepionkę na COVID-19. Jak poinformował premier Mateusz Morawiecki szczepionka przeciwko Covid-19 ma ponad 90 proc. skuteczności. W Polsce będzie dostępna wczesną wiosną lub nawet wcześniej.

Szczepionka na COVID-19 wkrótce dostępna

Premier Mateusz Morawiecki poinformował. że jest szansa na wygraną z koronawirusem.  Amerykański koncern farmaceutyczny Pfizer oraz niemiecka firma biotechnologiczna BioNTech SE opracowali projekt szczepionki przeciwko Covid-19. Szczepionka ma w tym momencie ponad 90 proc. skuteczności. Firma ogłosiła, że w 2021 r. może wyprodukować do 1,3 mld dawek substancji.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Kiedy szczepionka na COVID-19 będzie w Polsce?

Polska ma otrzymać ponad 20 mln dawek szczepionki. Masowe szczepienia mają się rozpocząć wiosną przyszłego roku, lub nawet wcześniej. Jak podkreślił premier, podczas posiedzenia rządowego zespołu zarządzania kryzysowego, zarządził przygotowanie na przyszły rok infrastruktury na masowe szczepienia. "Chcemy zdobyć i użyć szczepionki najszybciej jak to możliwe, najpewniej wiosną przyszłego roku. Dzięki odpowiedniemu, wczesnemu planowaniu, będziemy na nią przygotowani".

Dostęp do szczepionki na równo z innymi krajami UE

Poprzez podpisane umowy - Polska razem z innymi krajami UE ma równe prawo do korzystania ze szczepionek na COVID-19 na zasadzie proporcjonalnej do wielkości populacji. Zarówno do Polski jak i do innych krajów UE szczepionka trafi w tym samym momencie. Obecnie trwają prace dotyczące logistyki i dystrybucji szczepionki. Szczepionka na COVID-19 wymaga specjalnych warunków przechowywania (-80 stopni Celsjusza), stąd wymagane będą chłodnie do jej magazynowania.

W Ministerstwie Zdrowia powołany został zespół, który decyduje o kwestiach zakupu szczepionek przeciwko COVID-19 dla Polski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Negocjacje z firmami farmaceutycznymi

Proces negocjacyjny w sprawie zakupu szczepionek ma ściśle określony harmonogram:

  • Zanim zostanie wynegocjowana umowa zakupu z wyprzedzeniem (tzw. APA), zespół negocjacyjny prowadzi wstępne rozmowy z przedsiębiorstwem, aby dowiedzieć się, czy uzasadnione jest podjęcie szczegółowych negocjacji.
  • W przypadku osiągnięcia wspólnego porozumienia dotyczącego listy warunków, do przedsiębiorstwa wysyła się zaproszenie do składania ofert.
  • Przedsiębiorstwo musi następnie przedłożyć ofertę. APA zostaje zawarta, kiedy obie strony sfinalizują prace związane z umową. Jest to omawiane i uzgadniane z komitetem sterującym. Zawarcie APA wymaga zatwierdzenia przez Komisję. Jeżeli APA nakłada na państwa członkowskie obowiązek zakupu dawek szczepionki (nawet jeżeli w APA uwzględniono dodatkowe opcjonalne dawki), kraju UE mają 5 dni roboczych na powiadomienie, czy chcą zrezygnować.
  • Umowa zostaje podpisana tylko wtedy, gdy co najmniej cztery państwa członkowskie są gotowe do związania się umową. Jeżeli w APA przewiduje się jedynie możliwość zakupu przez państwa członkowskie dawek szczepionki w późniejszym terminie, Komisja może zatwierdzić i podpisać APA bezpośrednio z danym przedsiębiorstwem.
  • Państwa członkowskie mogą w późniejszym terminie zdecydować, czy skorzystać z tej możliwości. To kraje UE są odpowiedzialne za zakup szczepionek, gdy staną się one dostępne. Ilości zadeklarowanych szczepionek mogą być modyfikowane na podstawie specjalnej procedury, która umożliwia zrzeczenie się pewnej ilości szczepionek przez niektóre z państw na rzecz innych krajów biorących udział w umowie.
  • Dostępność szczepionek będzie możliwa jedynie po otrzymaniu pozwolenia na dopuszczenie do obrotu przez Europejską Agencję Leków.

Czy szczepionka na COVID-19 będzie obowiązkowa?

REKLAMA

Przyjęcie szczepionki będzie dobrowolne. Jak podkreślił premier Morawiecki szczepionka na koronawirusa będzie dostępna tylko dla chętnych. W pierwszej kolejności szczepionki powinny trafić do seniorów, służby zdrowia i formacji mundurowych.

"Szczepionka będzie dostępna oczywiście dla chętnych, ale chcemy, żeby była ona dostępna w bardzo dużym wymiarze, tak, żeby możliwe wszyscy, w jak najkrótszym czasie mogli się zaszczepić" - powiedział premier.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA