REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Home office, obsługa klienta - jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?

 Jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?
Jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?
embuk-importer

REKLAMA

REKLAMA

Jak zarządzać pracującymi w trybie home office i jak chronić pracujących w zespołach lub obsługujących klientów? Dziś przedsiębiorcy stoją przed wieloma wyzwaniami chcąc utrzymać ciągłość produkcji i zatrudnienia w firmie. Jak to zrobić? Więcej w poniższym tekście.

Home Officers

Jak usprawnić dotychczasową organizację pracy? Jak zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie pracujących zdalnie i w jaki sposób zaangażować pracowników w zarządzanie bhp?

REKLAMA

REKLAMA

W związku z nieustannym falowaniem krzywej epidemii - nagłymi wzrostami i spadkami liczby zakażonych wirusem SARS-CoV-2 - część pracodawców w szybkim tempie przeorganizowała swoje zakłady pracy, wysyłając pracowników na pracę zdalną. Nie oznacza to jednak, że problemy związane z organizacją pracy czy zarządzaniem pracownikami się u nich skończyły. Dla niektórych pracodawców wirtualne zarządzanie „home officers” jest czymś nowym, zwłaszcza w sytuacji, gdy „domowe środowiska pracy” dość często diametralnie różnią się od dotychczasowych miejsc pracy. Jak usprawnić dotychczasową organizację pracy? Jak zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie pracujących zdalnie i w jaki sposób zaangażować pracowników w zarządzanie bhp? To są jedne z kluczowych pytań, które zadają sobie zarządzający „home officers”.

Możliwe rozwiązania:

  • system monitoringu komputera i poczty elektronicznej (urządzenia GPS);
  • codzienne brefingi i odprawy za pośrednictwem aplikacji;
  • system raportowania przez pracowników;
  • kalendarze zawierające zadania i wyniki pracy;
  • listy zadań połączone z programem pocztowym;
  • aplikacje ewidencjonujące czas pracy;
  • regulamin przydzielania zleceń i rozliczania zadań;
  • ewidencjonowanie sprzętu pracodawcy wykorzystywanego do home office;
  • wsparcie od IT odnośnie korzystania ze sprzętu i oprogramowania;
  • regulamin pracy pracowników wykonujących pracę w trybie home office;

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

REKLAMA

Obsługa klienta

Zarządzanie pracującymi w zespołach lub stałej obsłudze klientów to wyzwanie dla wielu przedsiębiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak zmniejszyć ryzyko zakażenia? Jak sobie radzić z wysokim wskaźnikiem absencji pracowników? Co zrobić w przypadku podejrzenia, że pracownik jest zarażony wirusem SARS-CoV-2?

Przed podobnymi dylematami stają również pracodawcy tych branż, którzy nie mogą polecić wykonywania pracownikom pracy zdalnej ze względu na charakter czy specyfikę pracy. Dotyczy to wielu pracowników zatrudnionych m.in. w przemyśle, budownictwie, usługach i handlu, transporcie publicznym, użyteczności publicznej, policji czy służbach bezpieczeństwa. Osoby wykonujące te prace są w stałym fizycznym kontakcie z wieloma innymi osobami, a w związku z tym są najbardziej narażone na ryzyko zachorowania na COVID-19. W jaki sposób ograniczyć te ryzyko oraz zmniejszyć transmisję wirusa pomiędzy pracownikami w miejscu pracy? Jak sobie radzić z wysokim wskaźnikiem absencji pracowników? Co zrobić w przypadku podejrzenia, że pracownik jest zarażony wirusem SARS-CoV-2? I jak postępować z pracownikiem z dodatnim testem na COVID-19? Te pytania równie często spędzają pracodawcom sen z powiek.

Możliwe rozwiązania:

  • przeprowadzenie oceny ryzyka i wdrożenie systemu hierarchii kontroli;
  • odpowiednia organizacja pracy, przeorganizowanie stanowisk pracy; stosowanie środków technicznych ograniczających fizyczną inter-akcję;
  • ograniczenie skupisk ludzkich, ograniczenie zasad korzystania w przestrzeniach wspólnych;
  • dobór właściwych środków ochrony indywidualnej, w tym ubrań ochronnych;
  • praca w zespołach o stałych składzie;
  • stosowanie narzędzi tele-wideo konferencyjnych;
  • rejestracja osób trzecich przychodzących z zewnątrz do zakładu pracy i określenie zasad ich obsługi;
  • ustalenie odpowiednich zasad higieny w miejscu pracy;
  • ograniczenie obciążeń psychicznych spowodowanych epidemią;
  • szkolenia on-line;
  • procedura postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia/stwierdzenia zakażenia;
  • ustalenie osób odpowiedzialnych za wdrożenie i kontrolę ww. procedury.

Lawinowy wzrost zachorowań w zakładzie pracy

Jak powinien wyglądać plan zamknięcia zakładu pracy lub przejścia części pracowników na pracę zdalną? Jak przygotować się do wznowienia pracy, uwzględniając zasady bezpieczeństwa i higieny pracy?

Przedmiotem niepokoju pracodawców w związku z lawinowymi wzrostami zachorowań na COVID-19 jest też coraz bliższa perspektywa zamknięcia zakładu pracy na określony czas. Jak w takiej sytuacji powinien wyglądać plan zamknięcia zakładu pracy lub przejścia części pracowników na pracę zdalną? Jak przygotować się do wznowienia pracy, uwzględniając zasady bezpieczeństwa i higieny pracy?

Możliwe rozwiązania:

  • aktualizacja oceny ryzyka;
  • dostosowanie organizacji miejsca pracy w celu ograniczenia transmisji COVID-19;
  • zamykanie/wznawianie miejsc pracy etapami;
  • procedury i szkolenia przed wznowieniem pracy;
  • pomoc dla pracowników dotkniętych chorobą COVID-19;

Odpowiedzi na te pytania powinien dostarczyć pracodawcom akt wewnątrzzakładowy w postaci regulaminu określającego zasady działalności przedsiębiorstwa w stanie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2.

                                                                 Marcin Szymańczyk, Adwokat, Partner Zarządzający 

Aneta Walewska-Borsuk, Adwokat, Senior Associate

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA