REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Home office, obsługa klienta - jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?

Subskrybuj nas na Youtube
 Jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?
Jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?
embuk-importer

REKLAMA

REKLAMA

Jak zarządzać pracującymi w trybie home office i jak chronić pracujących w zespołach lub obsługujących klientów? Dziś przedsiębiorcy stoją przed wieloma wyzwaniami chcąc utrzymać ciągłość produkcji i zatrudnienia w firmie. Jak to zrobić? Więcej w poniższym tekście.

Home Officers

Jak usprawnić dotychczasową organizację pracy? Jak zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie pracujących zdalnie i w jaki sposób zaangażować pracowników w zarządzanie bhp?

REKLAMA

W związku z nieustannym falowaniem krzywej epidemii - nagłymi wzrostami i spadkami liczby zakażonych wirusem SARS-CoV-2 - część pracodawców w szybkim tempie przeorganizowała swoje zakłady pracy, wysyłając pracowników na pracę zdalną. Nie oznacza to jednak, że problemy związane z organizacją pracy czy zarządzaniem pracownikami się u nich skończyły. Dla niektórych pracodawców wirtualne zarządzanie „home officers” jest czymś nowym, zwłaszcza w sytuacji, gdy „domowe środowiska pracy” dość często diametralnie różnią się od dotychczasowych miejsc pracy. Jak usprawnić dotychczasową organizację pracy? Jak zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie pracujących zdalnie i w jaki sposób zaangażować pracowników w zarządzanie bhp? To są jedne z kluczowych pytań, które zadają sobie zarządzający „home officers”.

Możliwe rozwiązania:

  • system monitoringu komputera i poczty elektronicznej (urządzenia GPS);
  • codzienne brefingi i odprawy za pośrednictwem aplikacji;
  • system raportowania przez pracowników;
  • kalendarze zawierające zadania i wyniki pracy;
  • listy zadań połączone z programem pocztowym;
  • aplikacje ewidencjonujące czas pracy;
  • regulamin przydzielania zleceń i rozliczania zadań;
  • ewidencjonowanie sprzętu pracodawcy wykorzystywanego do home office;
  • wsparcie od IT odnośnie korzystania ze sprzętu i oprogramowania;
  • regulamin pracy pracowników wykonujących pracę w trybie home office;

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Obsługa klienta

Zarządzanie pracującymi w zespołach lub stałej obsłudze klientów to wyzwanie dla wielu przedsiębiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak zmniejszyć ryzyko zakażenia? Jak sobie radzić z wysokim wskaźnikiem absencji pracowników? Co zrobić w przypadku podejrzenia, że pracownik jest zarażony wirusem SARS-CoV-2?

Przed podobnymi dylematami stają również pracodawcy tych branż, którzy nie mogą polecić wykonywania pracownikom pracy zdalnej ze względu na charakter czy specyfikę pracy. Dotyczy to wielu pracowników zatrudnionych m.in. w przemyśle, budownictwie, usługach i handlu, transporcie publicznym, użyteczności publicznej, policji czy służbach bezpieczeństwa. Osoby wykonujące te prace są w stałym fizycznym kontakcie z wieloma innymi osobami, a w związku z tym są najbardziej narażone na ryzyko zachorowania na COVID-19. W jaki sposób ograniczyć te ryzyko oraz zmniejszyć transmisję wirusa pomiędzy pracownikami w miejscu pracy? Jak sobie radzić z wysokim wskaźnikiem absencji pracowników? Co zrobić w przypadku podejrzenia, że pracownik jest zarażony wirusem SARS-CoV-2? I jak postępować z pracownikiem z dodatnim testem na COVID-19? Te pytania równie często spędzają pracodawcom sen z powiek.

Możliwe rozwiązania:

  • przeprowadzenie oceny ryzyka i wdrożenie systemu hierarchii kontroli;
  • odpowiednia organizacja pracy, przeorganizowanie stanowisk pracy; stosowanie środków technicznych ograniczających fizyczną inter-akcję;
  • ograniczenie skupisk ludzkich, ograniczenie zasad korzystania w przestrzeniach wspólnych;
  • dobór właściwych środków ochrony indywidualnej, w tym ubrań ochronnych;
  • praca w zespołach o stałych składzie;
  • stosowanie narzędzi tele-wideo konferencyjnych;
  • rejestracja osób trzecich przychodzących z zewnątrz do zakładu pracy i określenie zasad ich obsługi;
  • ustalenie odpowiednich zasad higieny w miejscu pracy;
  • ograniczenie obciążeń psychicznych spowodowanych epidemią;
  • szkolenia on-line;
  • procedura postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia/stwierdzenia zakażenia;
  • ustalenie osób odpowiedzialnych za wdrożenie i kontrolę ww. procedury.

Lawinowy wzrost zachorowań w zakładzie pracy

Jak powinien wyglądać plan zamknięcia zakładu pracy lub przejścia części pracowników na pracę zdalną? Jak przygotować się do wznowienia pracy, uwzględniając zasady bezpieczeństwa i higieny pracy?

Przedmiotem niepokoju pracodawców w związku z lawinowymi wzrostami zachorowań na COVID-19 jest też coraz bliższa perspektywa zamknięcia zakładu pracy na określony czas. Jak w takiej sytuacji powinien wyglądać plan zamknięcia zakładu pracy lub przejścia części pracowników na pracę zdalną? Jak przygotować się do wznowienia pracy, uwzględniając zasady bezpieczeństwa i higieny pracy?

Możliwe rozwiązania:

  • aktualizacja oceny ryzyka;
  • dostosowanie organizacji miejsca pracy w celu ograniczenia transmisji COVID-19;
  • zamykanie/wznawianie miejsc pracy etapami;
  • procedury i szkolenia przed wznowieniem pracy;
  • pomoc dla pracowników dotkniętych chorobą COVID-19;

Odpowiedzi na te pytania powinien dostarczyć pracodawcom akt wewnątrzzakładowy w postaci regulaminu określającego zasady działalności przedsiębiorstwa w stanie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2.

                                                                 Marcin Szymańczyk, Adwokat, Partner Zarządzający 

Aneta Walewska-Borsuk, Adwokat, Senior Associate

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA