reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Home office, obsługa klienta - jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?

Home office, obsługa klienta - jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?

Jak zarządzać pracującymi w trybie home office i jak chronić pracujących w zespołach lub obsługujących klientów? Dziś przedsiębiorcy stoją przed wieloma wyzwaniami chcąc utrzymać ciągłość produkcji i zatrudnienia w firmie. Jak to zrobić? Więcej w poniższym tekście.

Home Officers

Jak usprawnić dotychczasową organizację pracy? Jak zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie pracujących zdalnie i w jaki sposób zaangażować pracowników w zarządzanie bhp?

W związku z nieustannym falowaniem krzywej epidemii - nagłymi wzrostami i spadkami liczby zakażonych wirusem SARS-CoV-2 - część pracodawców w szybkim tempie przeorganizowała swoje zakłady pracy, wysyłając pracowników na pracę zdalną. Nie oznacza to jednak, że problemy związane z organizacją pracy czy zarządzaniem pracownikami się u nich skończyły. Dla niektórych pracodawców wirtualne zarządzanie „home officers” jest czymś nowym, zwłaszcza w sytuacji, gdy „domowe środowiska pracy” dość często diametralnie różnią się od dotychczasowych miejsc pracy. Jak usprawnić dotychczasową organizację pracy? Jak zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie pracujących zdalnie i w jaki sposób zaangażować pracowników w zarządzanie bhp? To są jedne z kluczowych pytań, które zadają sobie zarządzający „home officers”.

Możliwe rozwiązania:

  • system monitoringu komputera i poczty elektronicznej (urządzenia GPS);
  • codzienne brefingi i odprawy za pośrednictwem aplikacji;
  • system raportowania przez pracowników;
  • kalendarze zawierające zadania i wyniki pracy;
  • listy zadań połączone z programem pocztowym;
  • aplikacje ewidencjonujące czas pracy;
  • regulamin przydzielania zleceń i rozliczania zadań;
  • ewidencjonowanie sprzętu pracodawcy wykorzystywanego do home office;
  • wsparcie od IT odnośnie korzystania ze sprzętu i oprogramowania;
  • regulamin pracy pracowników wykonujących pracę w trybie home office;

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Obsługa klienta

Zarządzanie pracującymi w zespołach lub stałej obsłudze klientów to wyzwanie dla wielu przedsiębiorców.

Jak zmniejszyć ryzyko zakażenia? Jak sobie radzić z wysokim wskaźnikiem absencji pracowników? Co zrobić w przypadku podejrzenia, że pracownik jest zarażony wirusem SARS-CoV-2?

Przed podobnymi dylematami stają również pracodawcy tych branż, którzy nie mogą polecić wykonywania pracownikom pracy zdalnej ze względu na charakter czy specyfikę pracy. Dotyczy to wielu pracowników zatrudnionych m.in. w przemyśle, budownictwie, usługach i handlu, transporcie publicznym, użyteczności publicznej, policji czy służbach bezpieczeństwa. Osoby wykonujące te prace są w stałym fizycznym kontakcie z wieloma innymi osobami, a w związku z tym są najbardziej narażone na ryzyko zachorowania na COVID-19. W jaki sposób ograniczyć te ryzyko oraz zmniejszyć transmisję wirusa pomiędzy pracownikami w miejscu pracy? Jak sobie radzić z wysokim wskaźnikiem absencji pracowników? Co zrobić w przypadku podejrzenia, że pracownik jest zarażony wirusem SARS-CoV-2? I jak postępować z pracownikiem z dodatnim testem na COVID-19? Te pytania równie często spędzają pracodawcom sen z powiek.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

24ivalue.pl - to firma udostępniająca w Polsce system ekspercki 24ivalue

Jest to pierwszy tego rodzaju system w Polsce i na Świecie, który kompleksowo obejmuje trudne obszary księgowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama