REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego

Subskrybuj nas na Youtube
BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego z udziałem przedsiębiorców
BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego z udziałem przedsiębiorców
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W związku z zagrożeniem gospodarki kolejnym lockdown’em, BCC zwrócił się do wicepremiera Jarosława Gowina z propozycją ustanowienia Zespołu Konsultacyjnego, w którego skład wejdą eksperci delegowani przez Radę Przedsiębiorczości oraz stronę rządową.

Zespół Konsultacyjny

W nawiązaniu do apelu Lewiatana, przyjętego przez Radę Przedsiębiorczości, dotyczącego zapewnienia niezbędnych, ramowych warunków dla funkcjonowania podmiotów gospodarczych w sytuacji obostrzeń skierowanych na walkę z pandemią COVID-19, BCC zwrócił się do wicepremiera Gowina z pilną potrzebą ustanowienia Zespołu Konsultacyjnego, w którego skład wejdą eksperci delegowani przez Radę oraz stronę rządową.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Czym będzie zajmował się Zespół Konsultacyjny?

Celem prac Zespołu będzie okresowa weryfikacja listy tematów oraz uzgodnienie szczegółowych sposobów rozwiązania problemów w niej wymienionych, w formie wypracowania i przyjęcia stosownych regulacji i zasad funkcjonowania instytucji państwa, a następnie monitorowanie ich wdrożenia. Jest to kluczowe do zapewnienia niezbędnych, ramowych warunków dla funkcjonowania podmiotów gospodarczych w sytuacji obostrzeń skierowanych na walkę z pandemią COVID-19.

Przedstawione postulaty

Postulowane tematy i obszary problemowe:

I. Umożliwienie wykonywania i bezpieczeństwo pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1) Utworzenie listy warunków uzyskania certyfikatu „bezpiecznej działalności gospodarczej”, po spełnieniu których firmy mogłyby prowadzić działalność nie zakłócaną kolejnymi pomysłami zmian zasad bezpiecznej działalności,

2) Utworzenie listy autoryzowanych placówek medycznych, mających prawo komercyjnego wykonywania certyfikowanych testów na koronawirusa,

3) Refundowanie pracodawcom określonej część kosztów wykonania testów komercyjnych dla pracowników,

4) W sektorach strategicznych, niezbędnych dla funkcjonowania państwa – pełne finansowanie kosztów wykonania testów dla pracowników,

5) Stworzenie instytucjonalnych warunków dla świadczenia pracy poprzez zapewnienie, przy zachowaniu niezbędnych obostrzeń sanitarnych, płynnego funkcjonowania komunikacji miejskiej i innych środków transportu publicznego umożliwiających dojazd do pracy, a także stałego funkcjonowania instytucji opieki nad małymi dziećmi – żłobków, przedszkoli i szkół dla najmłodszych klas,

6) Umożliwienie niezakłóconego przemieszczania się do i z miejsca pracy, w tym podróży w celach służbowych, również zagranicznych,

7) W przypadku nałożenia obowiązowej pracy zdalnej - umożliwienie pozostawienia obsady stacjonarnych pracowników biurowych, niezbędnej dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, w tym: zarządzania przedsiębiorstwem, kontaktów z urzędami, funkcjonowania działu finansowego, etc. Brak możliwości pracy w biurze osób kluczowych mógłby sparaliżować działanie przedsiębiorstw,

8) Umożliwienie świadczenia pracy zdalnej przez osoby zdrowe objęte kwarantanną, za obopólną zgodą pracownika i pracodawcy,

9) Umożliwienie zwiększonej elastyczności zarządzania czasem pracy, ze względu na konieczność utrzymania produkcji i ciągłości dostaw.

II. Zabezpieczenie łańcuchów dostaw

1) Utrzymanie istniejących zasad dotyczących ruchu granicznego, w szczególności dla pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy,

2) Utrzymanie „zielonych korytarzy” dla transportu leków, substancji czynnych oraz materiałów niezbędnych do ich wytwarzania,

3) Utrzymanie połączeń lotniczych cargo pomiędzy Polską, Unią Europejską i innymi kontynentami,

4) Umożliwienie funkcjonowania transportu towarowego i pasażerskiego oraz niezbędnej do tego infrastruktury: stacji paliw oraz serwisów dla zaspokojenia niezbędnych potrzeb kierowców, w tym serwisów pojazdów mechanicznych.

III. Ułatwienie sprzedaży produkcji i zaopatrzenia obywateli

1) Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego dotyczącego pracowników handlu i klientów w drodze wypracowania stosownych zasad wspólnie z przedstawicielami branż, mającymi doświadczenie z pierwszej fali pandemii,

2) Likwidacja godzin dla seniorów jako rozwiązania nietrafionego, a w zamian wprowadzenie oddzielnych kas dla seniorów oraz pierwszeństwa obsługi,

3) Rozłożenie ruchu klientów na 7 dni w tygodniu, w celu zwiększenia bezpieczeństwa klientów i pracowników a także zwiększenia wolumenu sprzedaży.

IV. Konsultowanie regulacji dot. obostrzeń

1) Konsultowanie wszelkie planowanych obostrzeń, zakazów i nakazów z przedstawicielami biznesu, w szczególności z branżami, których bezpośrednio dotykają,

2) Przy wprowadzaniu nowych obostrzeń, zakazów i nakazów - danie firmom odpowiedniej ilości czasu, aby mogły się do nich dostosować. Zakazy powinny zacząć obowiązywać najwcześniej po tygodniu od ogłoszenia,

3) Obostrzenia, zakazy i nakazy powinny mieć określony (możliwie najkrótszy) termin obowiązywania, a ewentualny zamiar ich wydłużenia musi zostać zakomunikowany z tygodniowym wyprzedzeniem.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA