REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego

BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego z udziałem przedsiębiorców
BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego z udziałem przedsiębiorców
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W związku z zagrożeniem gospodarki kolejnym lockdown’em, BCC zwrócił się do wicepremiera Jarosława Gowina z propozycją ustanowienia Zespołu Konsultacyjnego, w którego skład wejdą eksperci delegowani przez Radę Przedsiębiorczości oraz stronę rządową.

Zespół Konsultacyjny

W nawiązaniu do apelu Lewiatana, przyjętego przez Radę Przedsiębiorczości, dotyczącego zapewnienia niezbędnych, ramowych warunków dla funkcjonowania podmiotów gospodarczych w sytuacji obostrzeń skierowanych na walkę z pandemią COVID-19, BCC zwrócił się do wicepremiera Gowina z pilną potrzebą ustanowienia Zespołu Konsultacyjnego, w którego skład wejdą eksperci delegowani przez Radę oraz stronę rządową.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Czym będzie zajmował się Zespół Konsultacyjny?

Celem prac Zespołu będzie okresowa weryfikacja listy tematów oraz uzgodnienie szczegółowych sposobów rozwiązania problemów w niej wymienionych, w formie wypracowania i przyjęcia stosownych regulacji i zasad funkcjonowania instytucji państwa, a następnie monitorowanie ich wdrożenia. Jest to kluczowe do zapewnienia niezbędnych, ramowych warunków dla funkcjonowania podmiotów gospodarczych w sytuacji obostrzeń skierowanych na walkę z pandemią COVID-19.

Przedstawione postulaty

Postulowane tematy i obszary problemowe:

I. Umożliwienie wykonywania i bezpieczeństwo pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1) Utworzenie listy warunków uzyskania certyfikatu „bezpiecznej działalności gospodarczej”, po spełnieniu których firmy mogłyby prowadzić działalność nie zakłócaną kolejnymi pomysłami zmian zasad bezpiecznej działalności,

2) Utworzenie listy autoryzowanych placówek medycznych, mających prawo komercyjnego wykonywania certyfikowanych testów na koronawirusa,

3) Refundowanie pracodawcom określonej część kosztów wykonania testów komercyjnych dla pracowników,

4) W sektorach strategicznych, niezbędnych dla funkcjonowania państwa – pełne finansowanie kosztów wykonania testów dla pracowników,

5) Stworzenie instytucjonalnych warunków dla świadczenia pracy poprzez zapewnienie, przy zachowaniu niezbędnych obostrzeń sanitarnych, płynnego funkcjonowania komunikacji miejskiej i innych środków transportu publicznego umożliwiających dojazd do pracy, a także stałego funkcjonowania instytucji opieki nad małymi dziećmi – żłobków, przedszkoli i szkół dla najmłodszych klas,

6) Umożliwienie niezakłóconego przemieszczania się do i z miejsca pracy, w tym podróży w celach służbowych, również zagranicznych,

7) W przypadku nałożenia obowiązowej pracy zdalnej - umożliwienie pozostawienia obsady stacjonarnych pracowników biurowych, niezbędnej dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, w tym: zarządzania przedsiębiorstwem, kontaktów z urzędami, funkcjonowania działu finansowego, etc. Brak możliwości pracy w biurze osób kluczowych mógłby sparaliżować działanie przedsiębiorstw,

8) Umożliwienie świadczenia pracy zdalnej przez osoby zdrowe objęte kwarantanną, za obopólną zgodą pracownika i pracodawcy,

9) Umożliwienie zwiększonej elastyczności zarządzania czasem pracy, ze względu na konieczność utrzymania produkcji i ciągłości dostaw.

II. Zabezpieczenie łańcuchów dostaw

1) Utrzymanie istniejących zasad dotyczących ruchu granicznego, w szczególności dla pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy,

2) Utrzymanie „zielonych korytarzy” dla transportu leków, substancji czynnych oraz materiałów niezbędnych do ich wytwarzania,

3) Utrzymanie połączeń lotniczych cargo pomiędzy Polską, Unią Europejską i innymi kontynentami,

4) Umożliwienie funkcjonowania transportu towarowego i pasażerskiego oraz niezbędnej do tego infrastruktury: stacji paliw oraz serwisów dla zaspokojenia niezbędnych potrzeb kierowców, w tym serwisów pojazdów mechanicznych.

III. Ułatwienie sprzedaży produkcji i zaopatrzenia obywateli

1) Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego dotyczącego pracowników handlu i klientów w drodze wypracowania stosownych zasad wspólnie z przedstawicielami branż, mającymi doświadczenie z pierwszej fali pandemii,

2) Likwidacja godzin dla seniorów jako rozwiązania nietrafionego, a w zamian wprowadzenie oddzielnych kas dla seniorów oraz pierwszeństwa obsługi,

3) Rozłożenie ruchu klientów na 7 dni w tygodniu, w celu zwiększenia bezpieczeństwa klientów i pracowników a także zwiększenia wolumenu sprzedaży.

IV. Konsultowanie regulacji dot. obostrzeń

1) Konsultowanie wszelkie planowanych obostrzeń, zakazów i nakazów z przedstawicielami biznesu, w szczególności z branżami, których bezpośrednio dotykają,

2) Przy wprowadzaniu nowych obostrzeń, zakazów i nakazów - danie firmom odpowiedniej ilości czasu, aby mogły się do nich dostosować. Zakazy powinny zacząć obowiązywać najwcześniej po tygodniu od ogłoszenia,

3) Obostrzenia, zakazy i nakazy powinny mieć określony (możliwie najkrótszy) termin obowiązywania, a ewentualny zamiar ich wydłużenia musi zostać zakomunikowany z tygodniowym wyprzedzeniem.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA