REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego

Subskrybuj nas na Youtube
BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego z udziałem przedsiębiorców
BCC postuluje o powołanie Zespołu Konsultacyjnego z udziałem przedsiębiorców
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W związku z zagrożeniem gospodarki kolejnym lockdown’em, BCC zwrócił się do wicepremiera Jarosława Gowina z propozycją ustanowienia Zespołu Konsultacyjnego, w którego skład wejdą eksperci delegowani przez Radę Przedsiębiorczości oraz stronę rządową.

Zespół Konsultacyjny

W nawiązaniu do apelu Lewiatana, przyjętego przez Radę Przedsiębiorczości, dotyczącego zapewnienia niezbędnych, ramowych warunków dla funkcjonowania podmiotów gospodarczych w sytuacji obostrzeń skierowanych na walkę z pandemią COVID-19, BCC zwrócił się do wicepremiera Gowina z pilną potrzebą ustanowienia Zespołu Konsultacyjnego, w którego skład wejdą eksperci delegowani przez Radę oraz stronę rządową.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Czym będzie zajmował się Zespół Konsultacyjny?

Celem prac Zespołu będzie okresowa weryfikacja listy tematów oraz uzgodnienie szczegółowych sposobów rozwiązania problemów w niej wymienionych, w formie wypracowania i przyjęcia stosownych regulacji i zasad funkcjonowania instytucji państwa, a następnie monitorowanie ich wdrożenia. Jest to kluczowe do zapewnienia niezbędnych, ramowych warunków dla funkcjonowania podmiotów gospodarczych w sytuacji obostrzeń skierowanych na walkę z pandemią COVID-19.

Przedstawione postulaty

Postulowane tematy i obszary problemowe:

REKLAMA

I. Umożliwienie wykonywania i bezpieczeństwo pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1) Utworzenie listy warunków uzyskania certyfikatu „bezpiecznej działalności gospodarczej”, po spełnieniu których firmy mogłyby prowadzić działalność nie zakłócaną kolejnymi pomysłami zmian zasad bezpiecznej działalności,

2) Utworzenie listy autoryzowanych placówek medycznych, mających prawo komercyjnego wykonywania certyfikowanych testów na koronawirusa,

3) Refundowanie pracodawcom określonej część kosztów wykonania testów komercyjnych dla pracowników,

4) W sektorach strategicznych, niezbędnych dla funkcjonowania państwa – pełne finansowanie kosztów wykonania testów dla pracowników,

5) Stworzenie instytucjonalnych warunków dla świadczenia pracy poprzez zapewnienie, przy zachowaniu niezbędnych obostrzeń sanitarnych, płynnego funkcjonowania komunikacji miejskiej i innych środków transportu publicznego umożliwiających dojazd do pracy, a także stałego funkcjonowania instytucji opieki nad małymi dziećmi – żłobków, przedszkoli i szkół dla najmłodszych klas,

6) Umożliwienie niezakłóconego przemieszczania się do i z miejsca pracy, w tym podróży w celach służbowych, również zagranicznych,

7) W przypadku nałożenia obowiązowej pracy zdalnej - umożliwienie pozostawienia obsady stacjonarnych pracowników biurowych, niezbędnej dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, w tym: zarządzania przedsiębiorstwem, kontaktów z urzędami, funkcjonowania działu finansowego, etc. Brak możliwości pracy w biurze osób kluczowych mógłby sparaliżować działanie przedsiębiorstw,

8) Umożliwienie świadczenia pracy zdalnej przez osoby zdrowe objęte kwarantanną, za obopólną zgodą pracownika i pracodawcy,

9) Umożliwienie zwiększonej elastyczności zarządzania czasem pracy, ze względu na konieczność utrzymania produkcji i ciągłości dostaw.

II. Zabezpieczenie łańcuchów dostaw

1) Utrzymanie istniejących zasad dotyczących ruchu granicznego, w szczególności dla pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy,

2) Utrzymanie „zielonych korytarzy” dla transportu leków, substancji czynnych oraz materiałów niezbędnych do ich wytwarzania,

3) Utrzymanie połączeń lotniczych cargo pomiędzy Polską, Unią Europejską i innymi kontynentami,

4) Umożliwienie funkcjonowania transportu towarowego i pasażerskiego oraz niezbędnej do tego infrastruktury: stacji paliw oraz serwisów dla zaspokojenia niezbędnych potrzeb kierowców, w tym serwisów pojazdów mechanicznych.

III. Ułatwienie sprzedaży produkcji i zaopatrzenia obywateli

1) Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego dotyczącego pracowników handlu i klientów w drodze wypracowania stosownych zasad wspólnie z przedstawicielami branż, mającymi doświadczenie z pierwszej fali pandemii,

2) Likwidacja godzin dla seniorów jako rozwiązania nietrafionego, a w zamian wprowadzenie oddzielnych kas dla seniorów oraz pierwszeństwa obsługi,

3) Rozłożenie ruchu klientów na 7 dni w tygodniu, w celu zwiększenia bezpieczeństwa klientów i pracowników a także zwiększenia wolumenu sprzedaży.

IV. Konsultowanie regulacji dot. obostrzeń

1) Konsultowanie wszelkie planowanych obostrzeń, zakazów i nakazów z przedstawicielami biznesu, w szczególności z branżami, których bezpośrednio dotykają,

2) Przy wprowadzaniu nowych obostrzeń, zakazów i nakazów - danie firmom odpowiedniej ilości czasu, aby mogły się do nich dostosować. Zakazy powinny zacząć obowiązywać najwcześniej po tygodniu od ogłoszenia,

3) Obostrzenia, zakazy i nakazy powinny mieć określony (możliwie najkrótszy) termin obowiązywania, a ewentualny zamiar ich wydłużenia musi zostać zakomunikowany z tygodniowym wyprzedzeniem.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

REKLAMA

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA