Kategorie

Spedycja, Logistyka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Usługi spedycyjne związane z importem towarów do Polski mogą być opodatkowane VAT w sposób korzystny dla podatnika. Warto wskazać jakie przesłanki należy w tym przypadku spełnić.
Polska Spółka A dokonała sprzedaży towaru (maszyny) na rzecz niemieckiej Spółki B na warunkach Incoterms 2010: FCA Wrocław. Przy czym, towar ten został przetransportowany z Polski bezpośrednio do ostatecznego nabywcy – Spółki C (również z siedzibą w Niemczech), która nabyła tę maszynę od B. Transakcja pomiędzy B i C została zrealizowana na warunkach DAP wg Incoterms 2010. Za transport maszyny z Polski do Niemiec odpowiedzialny był podmiot B. Według jakich zasad Spółka A powinna rozliczyć dostawę towaru realizowaną na rzecz podmiotu niemieckiego B?
Spółka (zarejestrowana jako polski podatnik VAT UE) świadczy usługi w zakresie transportu kolejowego. Zdarza się, iż zawiera porozumienia z innymi przewoźnikami, na mocy których wynajmowane są wagony kolejowe należące do Spółki. W najbliższym czasie Spółka zamierza wynająć wagony kolejowe podmiotowi niemieckiemu (zarejestrowanemu do celów VAT UE). Najem poszczególnych wagonów trwać ma od 14 do 28 dni, a wagony będą udostępniane kontrahentowi zarówno w Polsce jak i na terenie Niemiec. W związku z powyższym Spółka ma wątpliwość czy wystawiona faktura powinna zawierać podatek od towarów i usług oraz jaki kurs przeliczeniowy powinna zastosować jeżeli wystawi fakturę w EUR?
1 stycznia 2015 r. wejdą w życie przepisy ustawy o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej, czyli tzw. czwarta transza deregulacji. Zawarty w niej pakiet portowy będzie korzystny dla przedsiębiorców z branży transportu, spedycji oraz logistyki.
Stworzenie nowego klastra spedycyjno-logistycznego ma zwiększyć przychody PEKAES w przewozach drobnicowych.
Coraz większe zaangażowanie firm z branży TSL we współpracę z polskimi uczelniami jest receptą na zwiększenie szans absolwentów na rynku pracy.
Zrównoważona logistyka wiąże się z efektywniejszym wykorzystaniem dostępnych rozwiązań z zakresu logistyki oraz wprowadzaniem optymalizacji.
Przez kryzys gospodarczy w 2012 roku koniunktura w większości krajów Unii Europejskiej uległa pogorszeniu. Jednak w Polsce, eksport rósł. 
Co słychać w branży TSL, a ściślej w logistyce produktów świeżych 2 tygodnie po Euro.
Tegoroczne targi (17-18 kwietnia) w Sosnowskiej hali Expo Silesia obfitowały w branżowe spotkania i dały możliwość rozmów na tematy związane z problemami i nowymi rozwiązaniami w branży.
Obsługa tego typu imprez nie jest dla DB Schenker niczym nowym. Nasza firma bierze czynny udział w logistyce dużych imprez sportowych od wielu lat, a polski zespół również w tym uczestniczy i jesteśmy przygotowani do obsługi czerwcowych mistrzostw w piłce nożnej - mówi Paweł Bulanda, Dyrektor Regionów Schenker Sp. z o.o.
Jeszcze pod koniec roku przedsiębiorcy z branży TSL prognozowali wzrost sprzedaży i stabilność cen usług, ale optymizm rozwiewają wzrastające w szybkim tempie koszty działalności w transporcie drogowym. Niepokój rodzi pytanie - kto za to zapłaci w największym wymiarze - przewoźnik, klient, czy operator logistyczny?
 Po ponad 80 latach została reaktywowana w Szanghaju Polska Izba Handlowa. Inicjatorem przedsięwzięcia jest grupa Polaków przebywających obecnie w Chinach w celach głównie biznesowych, m.in. przedstawiciela DHL.
Właśnie mija pierwszy rok funkcjonowania naszego nowego serwisu - www.logistyka.infor.pl. Staraliśmy się, i nadal dołożymy wszelkich starań, aby skutecznie dostarczać Państwu informacje i porady z branży TSL.
Portal Pracujwlogistyce.pl zaprasza do lektury kolejnego wydania Przeglądu Tygodniowego Pracujwlogistyce.pdf nr 17, w którym m.in podsumowuje rynek pracy w logistyce w roku 2011.
To, co czeka branżę TSL w roku 2012 to dalszy wzrost kosztów prowadzenia działalności i poszukiwanie rozwiązań do ich optymalizacji. Jaki był dla branży 2011 rok?
Spółka Raben Polska, która jest jednym z liderów w dziedzinie logistyki, rozszerzyła swoją działalność o Klienta z branży alkoholowej – firmę CEDC. Jest to największy producent wódki na świecie. Wśród marek należących do CEDC można wymienić m.in. takie jak: Bols, Żubrówka, Absolwent i Soplica.