reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: prawo konkurencji

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawo konkurencji. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawo konkurencji.

Zmowa cenowa – jaka kara grozi przedsiębiorcy?

Aktualizacja: 04.05.2012

Jakie kary wiążą się ze zmową przedsiębiorców? Dowiedz się jakie kary przewiduje prawo antymonopolowe oraz kiedy kara może zostać złagodzona. »

Utrudnianie dostępu do rynku jako czyn nieuczciwej konkurencji

Aktualizacja: 28.11.2011

Utrudnianie dostępu do rynku może przybrać wiele postaci. Niektóre z nich są wprost wskazane w ustawie, inne zaś zachowania przedsiębiorców rozpatrywać należy indywidualnie. Wszystkie łączy je jednak to, że na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji mogą zostać uznane za zakazane czyny nieuczciwej konkurencji. »

Złagodzenie kary dla przedsiębiorcy uczestniczącego w porozumieniu antykonkurencyjnym

Aktualizacja: 28.11.2011

Przedsiębiorcy zawierający zakazane porozumienia ograniczające konkurencję muszą liczyć się z sankcjami przewidzianymi w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów. Wymiar kary nałożonej na nieuczciwego przedsiębiorcę przez Prezesa UOKiK może jednak zostać zredukowany przy spełnieniu przesłanek określonych w ustawie. »

Kiedy firma nadużywa pozycji dominującej?

Aktualizacja: 28.11.2011

Nadużywanie przez przedsiębiorcę pozycji dominującej na rynku wewnętrznym jest zakazane. Ekspert radzi jak oceniana jest rola odgrywana przez firmę na rynku i kiedy jej pozycja będzie nadużywana. »

Czym jest pozycja dominująca

Aktualizacja: 28.11.2011

Często wspomina się o przedsiębiorcach, którzy mając duży udział w rynku utrudniają dostęp do niego mniejszym konkurentom lub stwarzają warunki, które uniemożliwiają istnienie zdrowej konkurencji. Prawo zna instytucję pozycji dominującej i ją reguluje. »

Kiedy mówimy o nieuczciwej konkurencji

Aktualizacja: 28.11.2011

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji reguluje całość problematyki zapobiegania i zwalczania nieuczciwej konkurencji.  Co zatem jest czynem nieuczciwej konkurencji i jakie obowiązki ustawa ta nakłada na przedsiębiorców? »

Czy informacja handlowa ma związek z nieuczciwymi praktykami rynkowymi

Aktualizacja: 28.11.2011

Informacja handlowa w postaci propozycji nabycia produktu nie tylko zawiera elementy perswazji, ale także wpływa na podjęcie decyzji przez konsumenta. Możemy więc mówić o kwalifikowanej formie reklamy i zagrożeniu dopuszczania się przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych. »

reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama