REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak być o krok przed konkurencją?

Jak być o krok przed konkurencją?
Jak być o krok przed konkurencją?

REKLAMA

REKLAMA

Obserwacja konkurencji jest ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców, zwłaszcza w dobie pandemii. Wymaga ona umiejętności wyciągania wniosków, systematyczności i trafnych spostrzeżeń. Czy można być na prowadzeniu? Jak zostawiać konkurencję zawsze daleko w tyle?

Rola konkurencji

Bardzo niewielu jest przedsiębiorców, którzy mogą z dumą nazwać się monopolistami na rynku i bez trudu zawsze być na prowadzeniu. Na świecie są miliony firm wykonujących podobną działalność. Współczesny rynek zachęca młodych przedsiębiorców do prowadzenia własnej firmy, kusząc unijnymi funduszami oraz działaniami aktywizującymi, które mają ułatwić wejście w świat handlu.

REKLAMA

W wyniku rosnącej liczby firm o podobnym profilu, wielu przedsiębiorców pozostaje w myśleniu, że ich firma to zaledwie kropla w morzu konsumenckich potrzeb. Takie założenie z pewnością nie spowoduje, że marka wzniesie się na wyżyny, doprowadzając do sukcesu jej właścicieli.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Pozycja na rynku

Jednym z najistotniejszych elementów jest określenie swojego położenia w strefie handlowej. Dzięki takiej autorefleksji można podjąć jeszcze efektywniejsze działania. Jak ustalić swoją aktualną pozycję? Wystarczy dokładnie przyjrzeć się swojej ofercie, by dowiedzieć się, czy nie wymaga ona modyfikacji. Propozycje dla konsumentów powinny być jak najbardziej dopasowane do ich potrzeb. Może trzeba precyzyjnie określić grono odbiorców i ustalić swoje cele? A może pozostałe firmy wcale nie uważają nas za konkurencję?

Narzędzia do monitoringu konkurencji

REKLAMA

Chcąc sprawdzić swoją pozycję na rynku, należy rozejrzeć się wokół, w szczególności skupiając swoją uwagę na działalność firm o takim samym profilu. O ile w strefie lokalnej nie jest to wymagające, o tyle online jest to bardzo trudne do oszacowania. Z pomocą przychodzą narzędzia, które pozwolą monitorować kluczowe działania. Dzięki odpowiednim aplikacjom można z powodzeniem zaobserwować ruch na stronie konkurencji, zapoznać się z ofertą w mediach społecznościowych, porównać ceny produktów lub sprawdzić, czy konkurencja korzysta z opcji płatnych reklam w sieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Równie ważne jest zaobserwowanie, w jaki sposób konkurencyjne firmy pozycjonują swoją stronę (frazy kluczowe, działania SEO), jaka jest jej pozycja w wynikach wyszukiwania i wreszcie jakich treści używają, by promować swoje produkty.

Poza siecią

Chcąc stać się konkurencyjnym, warto zaobserwować również działania pozostałych firm poza siecią. Należy zwrócić uwagę na branding, działania strefy PR, sposób komunikacji wizualnej (reklamy, plakaty, ulotki) czy politykę cenową.

Niezmiernie trudno jest wyprzedzić konkurencję, lecz z pomocą specjalistów z pewnością będzie o wiele łatwiej i szybciej. Monitoring konkurencji odbywa się na wielu poziomach przy użyciu różnych narzędzi, a z tym najlepiej poradzą sobie fachowcy z agencji PR. Dzięki zdecydowanym działaniom i wiedzy specjalistów firma ma szansę wyprzedzić rywali i dotrzeć do klientów o wiele wcześniej.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Dziennik Internautów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA