REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak być o krok przed konkurencją?

Jak być o krok przed konkurencją?
Jak być o krok przed konkurencją?

REKLAMA

REKLAMA

Obserwacja konkurencji jest ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców, zwłaszcza w dobie pandemii. Wymaga ona umiejętności wyciągania wniosków, systematyczności i trafnych spostrzeżeń. Czy można być na prowadzeniu? Jak zostawiać konkurencję zawsze daleko w tyle?

Rola konkurencji

Bardzo niewielu jest przedsiębiorców, którzy mogą z dumą nazwać się monopolistami na rynku i bez trudu zawsze być na prowadzeniu. Na świecie są miliony firm wykonujących podobną działalność. Współczesny rynek zachęca młodych przedsiębiorców do prowadzenia własnej firmy, kusząc unijnymi funduszami oraz działaniami aktywizującymi, które mają ułatwić wejście w świat handlu.

REKLAMA

W wyniku rosnącej liczby firm o podobnym profilu, wielu przedsiębiorców pozostaje w myśleniu, że ich firma to zaledwie kropla w morzu konsumenckich potrzeb. Takie założenie z pewnością nie spowoduje, że marka wzniesie się na wyżyny, doprowadzając do sukcesu jej właścicieli.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Pozycja na rynku

Jednym z najistotniejszych elementów jest określenie swojego położenia w strefie handlowej. Dzięki takiej autorefleksji można podjąć jeszcze efektywniejsze działania. Jak ustalić swoją aktualną pozycję? Wystarczy dokładnie przyjrzeć się swojej ofercie, by dowiedzieć się, czy nie wymaga ona modyfikacji. Propozycje dla konsumentów powinny być jak najbardziej dopasowane do ich potrzeb. Może trzeba precyzyjnie określić grono odbiorców i ustalić swoje cele? A może pozostałe firmy wcale nie uważają nas za konkurencję?

Narzędzia do monitoringu konkurencji

REKLAMA

Chcąc sprawdzić swoją pozycję na rynku, należy rozejrzeć się wokół, w szczególności skupiając swoją uwagę na działalność firm o takim samym profilu. O ile w strefie lokalnej nie jest to wymagające, o tyle online jest to bardzo trudne do oszacowania. Z pomocą przychodzą narzędzia, które pozwolą monitorować kluczowe działania. Dzięki odpowiednim aplikacjom można z powodzeniem zaobserwować ruch na stronie konkurencji, zapoznać się z ofertą w mediach społecznościowych, porównać ceny produktów lub sprawdzić, czy konkurencja korzysta z opcji płatnych reklam w sieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Równie ważne jest zaobserwowanie, w jaki sposób konkurencyjne firmy pozycjonują swoją stronę (frazy kluczowe, działania SEO), jaka jest jej pozycja w wynikach wyszukiwania i wreszcie jakich treści używają, by promować swoje produkty.

Poza siecią

Chcąc stać się konkurencyjnym, warto zaobserwować również działania pozostałych firm poza siecią. Należy zwrócić uwagę na branding, działania strefy PR, sposób komunikacji wizualnej (reklamy, plakaty, ulotki) czy politykę cenową.

Niezmiernie trudno jest wyprzedzić konkurencję, lecz z pomocą specjalistów z pewnością będzie o wiele łatwiej i szybciej. Monitoring konkurencji odbywa się na wielu poziomach przy użyciu różnych narzędzi, a z tym najlepiej poradzą sobie fachowcy z agencji PR. Dzięki zdecydowanym działaniom i wiedzy specjalistów firma ma szansę wyprzedzić rywali i dotrzeć do klientów o wiele wcześniej.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Źródło: Dziennik Internautów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

Prawdziwa rewolucja w prawie i ulga dla przedsiębiorców: Maksymalnie 6 dni w roku na kontrole w firmach

To ma być prawdziwa rewolucja w prawie gospodarczym, ale nie tylko. Deregulacja obejmująca uproszczenie działalności gospodarczej i prowadzenie firmy w Polsce ma objąć całe otoczenie prawne biznesu. Na początek zmiany w kontrolach, które w obecnym kształcie dezorganizują funkcjonowanie firm, pochłaniają czas i koszty a dodatkowo stresują właścicieli i pracowników.

REKLAMA

Przedsiębiorczość kobiet w praktyce. Parytety i reprezentacja kobiet w biznesie, luka płacowa i jawność wynagrodzeń [Wywiad]

O problemach polskich przedsiębiorców, w tym kobiet prowadzących własną firmę, o parytetach i reprezentacji kobiet w biznesie, luce płacowej i nowych przepisach w tym zakresie – rozmawiamy z Dominiką Reich, przedsiębiorczynią, członkinią Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku oraz jedyną przedstawicielką województwa podlaskiego w Stowarzyszeniu Sommelierów Polskich.

Lokalnych biznesów nie znajdziesz w sieci [Raport]

Tylko 25% firm lokalnych posiada strony internetowe, mimo że 68% Polaków szuka w internecie opinii o firmach przed dokonaniem zakupu. 27% użytkowników internetu regularnie czyta recenzje, a 41% robi to często. Najwięcej recenzji przeglądają mieszkańcy województw lubuskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego, a także osoby z niższym wykształceniem i dochodami.

REKLAMA