REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak być o krok przed konkurencją?

Jak być o krok przed konkurencją?
Jak być o krok przed konkurencją?

REKLAMA

REKLAMA

Obserwacja konkurencji jest ogromnym wyzwaniem dla przedsiębiorców, zwłaszcza w dobie pandemii. Wymaga ona umiejętności wyciągania wniosków, systematyczności i trafnych spostrzeżeń. Czy można być na prowadzeniu? Jak zostawiać konkurencję zawsze daleko w tyle?

Rola konkurencji

Bardzo niewielu jest przedsiębiorców, którzy mogą z dumą nazwać się monopolistami na rynku i bez trudu zawsze być na prowadzeniu. Na świecie są miliony firm wykonujących podobną działalność. Współczesny rynek zachęca młodych przedsiębiorców do prowadzenia własnej firmy, kusząc unijnymi funduszami oraz działaniami aktywizującymi, które mają ułatwić wejście w świat handlu.

REKLAMA

REKLAMA

W wyniku rosnącej liczby firm o podobnym profilu, wielu przedsiębiorców pozostaje w myśleniu, że ich firma to zaledwie kropla w morzu konsumenckich potrzeb. Takie założenie z pewnością nie spowoduje, że marka wzniesie się na wyżyny, doprowadzając do sukcesu jej właścicieli.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Pozycja na rynku

Jednym z najistotniejszych elementów jest określenie swojego położenia w strefie handlowej. Dzięki takiej autorefleksji można podjąć jeszcze efektywniejsze działania. Jak ustalić swoją aktualną pozycję? Wystarczy dokładnie przyjrzeć się swojej ofercie, by dowiedzieć się, czy nie wymaga ona modyfikacji. Propozycje dla konsumentów powinny być jak najbardziej dopasowane do ich potrzeb. Może trzeba precyzyjnie określić grono odbiorców i ustalić swoje cele? A może pozostałe firmy wcale nie uważają nas za konkurencję?

REKLAMA

Narzędzia do monitoringu konkurencji

Chcąc sprawdzić swoją pozycję na rynku, należy rozejrzeć się wokół, w szczególności skupiając swoją uwagę na działalność firm o takim samym profilu. O ile w strefie lokalnej nie jest to wymagające, o tyle online jest to bardzo trudne do oszacowania. Z pomocą przychodzą narzędzia, które pozwolą monitorować kluczowe działania. Dzięki odpowiednim aplikacjom można z powodzeniem zaobserwować ruch na stronie konkurencji, zapoznać się z ofertą w mediach społecznościowych, porównać ceny produktów lub sprawdzić, czy konkurencja korzysta z opcji płatnych reklam w sieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Równie ważne jest zaobserwowanie, w jaki sposób konkurencyjne firmy pozycjonują swoją stronę (frazy kluczowe, działania SEO), jaka jest jej pozycja w wynikach wyszukiwania i wreszcie jakich treści używają, by promować swoje produkty.

Poza siecią

Chcąc stać się konkurencyjnym, warto zaobserwować również działania pozostałych firm poza siecią. Należy zwrócić uwagę na branding, działania strefy PR, sposób komunikacji wizualnej (reklamy, plakaty, ulotki) czy politykę cenową.

Niezmiernie trudno jest wyprzedzić konkurencję, lecz z pomocą specjalistów z pewnością będzie o wiele łatwiej i szybciej. Monitoring konkurencji odbywa się na wielu poziomach przy użyciu różnych narzędzi, a z tym najlepiej poradzą sobie fachowcy z agencji PR. Dzięki zdecydowanym działaniom i wiedzy specjalistów firma ma szansę wyprzedzić rywali i dotrzeć do klientów o wiele wcześniej.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Źródło: Dziennik Internautów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA