REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Samochód w firmie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowe procedury UOKiK - uzasadnienie zarzutów i komitet ewaluacyjny

Od 1 września 2015 r. UOKiK wprowadza nowe procedury, zgodnie z którymi będzie przedstawiał przedsiębiorcom szczegółowe uzasadnienie zarzutów po zgromadzeniu materiału dowodowego i powoła wewnętrzny komitet ewaluacyjny, który zapewni spójność oraz jakość postępowań.

Wsparcie finansowe start-upów

Innowacyjne firmy mogą liczyć na coraz większe wsparcie finansowe. Nadal jednak problemem małych firm jest nieznajomość marketingu oraz brak kontaktów biznesowych w skali globalnej.

Ponad 1 mln osób założyło firmę przez internet

Dzięki działającemu od 1 lipca 2011 r. rejestrowi CEIDG działalność gospodarczą można założyć przez internet, a także ją wznowić, zawiesić lub zamknąć z dowolnego miejsca, bez konieczności odwiedzania urzędów.

Nowy standard drukowania (nie tylko) w biurze!

Drukarka, którą sterujemy nawet za pomocą smartfona? Lekka i bezprzewodowa, więc możemy zabierać ją ze sobą do archiwum, sali konferencyjnej czy „podzielić się” z koleżankami z pokoju obok? Taka, która „podpowie” szablon etykiety, naklejki czy identyfikatora, pozwoli na jego personalizację (logo, zdjęcie), a potem szybko wydrukuje dowolną ilość? Poznajmy nowy Leitz Icon!

REKLAMA

Pracodawcy pozytywnie o konstytucji dla przedsiębiorców

Ustawa Prawo o działalności gospodarczej, która ma być konstytucją przedsiębiorców, została przyjęta przez Rząd. Eksperci Konfederacji Lewiatan pozytywnie oceniają zawarte w niej prawa. Nowe przepisy mają wzmocnić prawa i gwarancje przedsiębiorców,

Firmy muszą uważać na outsourcing pracowniczy

Firmy, które zamierzają skorzystać z outsourcingu powinny zwrócić szczególną uwagę na skutki zawierania tego rodzaju umów.

Nowe Prawo działalności gospodarczej

Rząd przyjął ustawę Prawo działalności gospodarczej, która całościowo określa zasady wykonywania działalności gospodarczej, m.in. została wprowadzona zasada domniemania uczciwości przedsiębiorcy, uczciwej konkurencji oraz poszanowania dobrych obyczajów.

Przedsiębiorca nie zapłaci za zmiany w prawie drogowym

Projekt nowelizacji ustawy o ruchu drogowym, który zakładał, że to właściciel samochodu, a nie kierujący zapłaci mandat za przekroczenie prędkości, został odrzucony przez podkomisję. Jest to dobra wiadomość dla przedsiębiorców branży leasingowej, wynajmu i transportowej.

REKLAMA

Ułatwienia dla małych firm w prowadzeniu rachunkowości

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o rachunkowości. Dzięki niej małe firmy skorzystają z ułatwień w prowadzeniu rachunkowości. Uproszczoną księgowość będą mogły stosować również organizacje pozarządowe o przychodach do 100 tys. zł rocznie.

Książka „To Twoja Firma. 12 kroków do sukcesu” wśród bestsellerów Empiku

Minęło zaledwie kilka miesięcy od debiutu, a już książka „To Twoja Firma. 12 kroków do sukcesu” wskoczyła na podium najlepiej sprzedających się poradników biznesowo-ekonomicznych Empiku. Wydana przed wydawnictwo One Press publikacja, to kompleksowy przewodnik dla przedsiębiorcy, którego autorami są doświadczeni eksperci, ludzie świata biznesu oraz znani dziennikarze. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl

Najważniejsze zmiany dla firm w ustawie o podatku akcyzowym

Projekt noweli ustawy o podatku akcyzowym upraszcza oraz ułatwia prowadzenie działalności gospodarczej związanej z obrotem wyrobami akcyzowymi. Nowe regulacje oznaczają zniesienie lub ograniczenie niektórych uciążliwych i zbędnych obowiązków administracyjnych dla przedsiębiorców. Większość znowelizowanych przepisów ma obowiązywać od końca lipca 2015 r., z wyjątkiem części regulacji, dla których termin wejścia w życie wyznaczono na początek 2016 r.

Czym jest firma? Ochrona firmy – cz. I

Jednym z podstawowych środków służących wyróżnieniu się na konkurencyjnym rynku jest używanie różnego rodzaju oznaczeń. Używanie oznaczeń często może doprowadzić do konfliktów z konkurentami. Przedmiotem tych konfliktów może być np. prawo do pierwszeństwa posługiwania się danym oznaczeniem bądź nieuczciwe wykorzystanie renomy związanej z oznaczeniem przysługującym innemu przedsiębiorcy. Istnienie różnych rodzajów oznaczeń powoduje jednakże trudność w wyborze właściwych środków ochrony.

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

Właściciel firmy a nie kierujący autem zapłaci karę

Przedsiębiorcy, zwłaszcza z branż leasingu, wynajmu i transportowej, krytykują poselski projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym. Konfederacja Lewiatan uważa, że to zły pomysł, aby właściciele, a nie kierujący samochodem płacili mandaty za przekroczenie prędkości.

Nowa witryna cepik ułatwi dostęp do danych pojazdu

Cepik.gov.pl to nowa witryna przygotowana przez Centralny Ośrodek Informatyki, która ma ułatwić obywatelom oraz przedsiębiorcom dostęp do danych m.in. do historii pojazdu przed zakupem, sprawdzenia autobusu, którym wybieramy się na wycieczkę lub do pracy.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Korzystanie z auta firmowego poza pracą przez pracownika

Pracownik korzystający z auta firmowego do celów prywatnych uzyskuje z tego tytułu przychód z nieodpłatnych świadczeń. Jaką równowartość będzie miał przychód na przykładzie różnych samochodów?

Jak uzyskać zwrot akcyzy samochodowej w 2015 r.

Od 1 stycznia i 1 kwietnia 2015 r. nastąpiły zmiany w przepisach dotyczących zwrotu podatku akcyzowego od samochodów osobowych wywożonych za granicę Polski. Pierwsza zmiana polega na doprecyzowaniu kręgu podmiotów uprawnionych do wnioskowania o zwrot akcyzy. Druga natomiast określa szczegółowo organy orzekające o tym zwrocie w związku z tzw. centralizacją finansów w Służbie Celnej.

Samochód służbowy wykorzystywany w celach prywatnych

Korzystanie z samochodu służbowego do celów prywatnych zawsze budziło wątpliwości podatników i było przedmiotem szczególnej uwagi organów podatkowych. Wprowadzenie od 1 stycznia 2015 r. ryczałtowego przychodu dla pracownika, któremu samochód jest udostępniany nieodpłatnie, po raz kolejny wywołało wiele pytań. W związku z wejściem w życie nowych przepisów podatnicy zastanawiają się nie tylko, jak ustalać przychód pracownika, ale czy podlega on oskładkowaniu (i w jakiej wysokości), jak rozliczać koszty używania takiego samochodu, czy ryczałt za korzystanie z samochodu podlega VAT i jak zaksięgować te zdarzenia.

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej małych firm

Wprowadzenie uproszczeń w sprawozdawczości finansowej dla małych firm o przychodach nieprzekraczających 34 mln zł rocznie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, którym ma zająć się rząd. Zmiany mają prowadzić do obniżenia kosztów prowadzenia rachunkowości.

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Warsztaty „SAMOCHODY W FIRMIE w świetle zmian obowiązujących od 1 stycznia 2015 r.” - 1 kwietnia 2015 r. w Warszawie

Zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach „SAMOCHODY W FIRMIE w świetle zmian obowiązujących od 1 stycznia 2015 r.”, w programie m.in.: ZUS kontra prawo oraz dowóz do pracy. Warsztaty odbędą się 1 kwietnia 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Raporty rządu o pomocy publicznej dla przedsiębiorców przyjete przez Sejm

Sejm przyjął 05.03.2015 r. raporty rządu o pomocy publicznej dla przedsiębiorców udzielonej w 2011, 2012 i 2013 r., głosując przeciw wnioskom o ich odrzucenie. W 2013 r. pomoc publiczna wyniosła 20,6 mld zł. W 2012 r. było to prawie 22 mld zł, a w 2011 r. - 21, 4 mld zł.

Dlaczego nie publikują?

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

Sposoby zabezpieczania się przedsiębiorców przed ryzykiem kursowym

Nie tylko posiadacze mieszkaniowych kredytów we frankach szwajcarskich stali się ofiarami zawirowań na rynkach walutowych. Również przedsiębiorcy, którzy działają na rynkach zagranicznych, muszą liczyć się z możliwością strat. Czy rok 2015 przyniesie jeszcze więcej niespodzianek? I czy można zabezpieczyć się przed ryzykiem kursowym?

Firma na próbę – jak założyć ?

Dla wielu początkujących przedsiębiorców, marzących o własnej działalności gospodarczej, największą przeszkodą w jej rozpoczęciu wydają się być koszty związane z ubezpieczeniem. Możliwość ominięcia tych kosztów daje przedsiębiorcom założenie tzw. „Firmy na próbę”.

Ochrona dóbr osobistych przedsiębiorców

Art. 23 k.c. wymienia katalog dóbr osobistych człowieka, podlegających ochronie prawa cywilnego niezależnie od innych przepisów. Art. 43 k.c. stanowi, że przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych są stosowane odpowiednio do osób prawnych. Ochrona ta ma więc szerokie zastosowanie w przypadku przedsiębiorców.

Czy prowadzący działalność może mieć kilka samochodów firmowych?

Firma, która posiada samochód, którego zakup został zgłoszony do urzędu skarbowego i który wykorzystywany jest wyłącznie do działalności gospodarczej, ma możliwość zakupić drugi samochód, o ile jest on również potrzebny w działalności gospodarczej. Izba Skarbowa w Katowicach uznała w interpretacji uznała, że w takiej sytuacji podatnik może zaliczyć do kosztów działalności wydatki na eksploatację obu samochodów.

Podatek dla dojeżdżających do pracy służbowym samochodem

Od początku 2015 r. pracownicy, którzy korzystają z aut służbowych, będą musieli zapłacić podatek od ich użytkowania. To oznacza, że z taką daniną muszą się liczyć osoby, które służbowymi samochodami dojeżdżają do pracy. Za to podatku nie będzie od grupowego transportu do pracy, zorganizowanego przez pracodawcę.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

Czy pracownik może posługiwać się podpisem elektronicznym pracodawcy?

Podpisem elektronicznym są dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny. Ponadto złożenie bezpiecznego podpisu elektronicznego wiąże strony treścią podpisanego dokumentu.

Utrzymuje się wysoki poziom zatrudnienia w firmach

Z danych przedstawionych przez GUS wynika, że zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wciąż rośnie, a w listopadzie wzrosło o 0,1 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Krótszy okres oczekiwania na rozpoczęcie działalności

Nowelizacja ustawy o KRS i niektórych innych ustaw przewiduje skrócenie okresu oczekiwania na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Dodatkowo uproszczone zostaną zasady „jednego okienka”.

Jak rozliczyć świąteczne prezenty dla kontrahentów?

W ramach wiążącej współpracy, firmy często decydują się na przekazanie świątecznych prezentów dla swoich kontrahentów. Prezenty będą jednak kosztem firmowym jedynie wtedy, gdy będą zawierały logo firmy. Możliwe jest również obniżenie rocznego podatku poprzez zorganizowanie świątecznego przyjęcia, jeżeli będzie miało ono charakter spotkania biznesowego.

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

Sukcesja rodzinnej firmy - jednoosobowa działalność a spółka

Firmy rodzinne to firmy z tradycją, prowadzone przez długie lata wedle utrwalonej koncepcji, najczęściej otwierane w dobrym okresie rozwoju gospodarczego. W obecnej sytuacji gospodarczej ciężko jest utrzymać pozycję na rynku i należy spojrzeć w przyszłość, stawiając na rozwój i przekazując firmę dalszym pokoleniom. Czy warto prowadzić jednoosobową działalność, czy jednak postawić na spółkę?

Jak zorganizować świąteczne przyjęcie w firmie?

Okres świąteczny to nie tylko czas zakupów, ale również czas organizowania spotkań i przyjęć firmowych dla pracowników. Jest to czas spędzany w miłej atmosferze, w gronie współpracowników. Dlatego też pracodawca aranżując świąteczne przyjęcie powinien zadbać o kilka szczegółów. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy urządzaniu świątecznych spotkań?

Majątek firmowy wycofany na cele prywatne

Prowadząc działalność gospodarczą nie sposób w niej nie wykorzystywać różnego rodzaju sprzętów, maszyn, samochodów czy zwykłych narzędzi codziennego użytku. Wszystkie te przedmioty stanowią majątek przedsiębiorstwa, które służy podczas wykonywania czynności związanych z działalnością. Jedne przyczyniają się do powstania przychodu bezpośrednio, a inne pośrednio stanowiąc koszt podatkowy działalności. Jednak, jak powinien postąpić podatnik, gdy dany składnik majątku jest już niepotrzebny w firmie? Sprzedać go lub wycofać na cele prywatne.

Wysoki poziom zatrudnienia w firmach

W listopadzie odnotowano wysoki poziom zatrudnienia. Firmy przekazały 68 tys. ofert pracy i aktywizacji zawodowej do urzędów pracy. Stopa bezrobocia wciąż spada.

Nowelizacja ustawy o SSE przyjęta bez poprawek

Senat przyjął nowelizację ustawy o Specjalnych Strefach Ekonomicznych bez poprawek. Nowa ustawa zakłada m.in., że firma, której cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności w strefie, będzie musiała zwrócić otrzymaną pomoc publiczną.

Jak zmniejszyć podatek pod koniec roku?

Koniec roku to czas rozliczeń dla przedsiębiorców. Niektóre firmy mogą już teraz oszacować wysokość należnego podatku. Mogą również postarać się o zmniejszenie podatku za 2014 r. poprzez zakup środków trwałych o wartości nieprzekraczającej 3 500 zł.

Sprawdź, czy jesteś gotowy na założenie własnej firmy

Założenie własnej firmy wymaga zaangażowania, odwagi, zdyscyplinowania, zabezpieczenia finansowego, doświadczenia i pomysłu. Sprawdź, czy jesteś gotowy na założenie własnego biznesu.

Prowadzenie firmy w formie holdingu

Obecnie rynek pozwala na podejmowanie działalności w różnych formach, które są mniej lub bardziej korzystne. W Polsce wciąż stosunkowo nowe pozostaje pojęcie holdingu, które przez to budzi wiele wątpliwości i wzbudza nieufność wśród nowych przedsiębiorców. Wręcz przeciwnie, holding jest szansą na rozwój średnich firm. Co decyduje o jego przewadze?

Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

Media społecznościowe to nadal młoda i relatywnie nowa forma komunikacji. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby podejmować ostateczne wnioski. Wszyscy eksperymentujemy, testujemy nowe taktyki i uczymy się od innych. Niekiedy social media pomagają w rozwoju firmy. Jak usprawnić swój marketing?

Wpływ działalności małych przedsiębiorstw na rozwój gospodarczy

Wzrost wskaźnika PKB wskazuje na ciągły rozwój gospodarczy. W III kwartale wzrósł do 3,3 proc. Na lepsze wyniki w gospodarce największy wpływ mają małe przedsiębiorstwa, które informowały o pozytywnej ocenie własnej sytuacji i perspektyw rozwoju oraz o wysokiej jak na tę grupę skłonności do inwestowania.

Jak usprawnić swoją firmę?

Obecnie powszechną formą prowadzenia działalności są małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające mniej niż 50 bądź 250 pracowników. Często są to firmy rodzinne, zarządzane od pokoleń w ten sam sposób. Przedsiębiorcy mogą częściej liczyć na pomoc finansową ze strony państwa oraz Unii. Warto jednak usprawnić swoją firmę. Jak tego dokonać?

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Aneks – w jaki sposób aneksować umowę?

Aneks umożliwia zmianę zawartej już umowy. W aneksie mogą być zmienione postanowienia, które nie stanowią elementów istotnych danego stosunku, tzw. essentiala negotii. W jaki sposób aneksować umowę?

Zmiana regulaminu loterii promocyjnej i promocji o charakterze ciągłym

Akcje promocyjne o charakterze ciągłym charakteryzują się tym, że nie jest znana data ich zakończenia. Zmiana regulaminu w takim wypadku jest skomplikowana i nie zawsze możliwa. Zmiany dokonuje się najczęściej w formie aneksu do regulaminu. Jak to wygląda w przypadku loterii promocyjnej i audiotekstowej?

REKLAMA