Po roku 2013 spadła dynamika handlu zagranicznego na świecie z 5,1% do , 2,1%. Zmiany te są wynikiem wysokiego spadku dla rynków wschodzących i rozwijających się. Wysokie wymagania i oczekiwania wobec tych rynków negatywnie wpłynęły na stopę zwrotu. Rynki te były znacznie obciążone ryzykiem za wprowadzanie nowości i innowacji oraz długotrwałym procesem dostosowań i zmian. Na tych rynkach znacznie rozwinięto współpracę z gospodarkami wyżej rozwiniętymi, rynki te są trudne, wymagają wielu zmian, reform.
Konferencja dla młodych przedsiębiorców, którą po raz szósty organizuje Fundacja „Twoja Inicjatywa!”, zawita 29 maja do Wrocławia. Specjalnie dla przedsiębiorczych osób z woj. dolnośląskiego do Hotelu Śląsk przyjadą prelegenci i praktycy z całej Polski. Będą opowiadać o tym, jak mądrze prowadzić swój biznes. Posłużą radą, pokażą przykłady. Poprzednie edycje, które miały miejsce w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Poznaniu zgromadziły łącznie około tysiąc osób.
Werbalizacja naszych potrzeb to podstawa naszych kontaktów z otoczeniem. Dzięki rozmowie przekazujemy emocje, wrażenia, potrzeby, oddajemy uczucia, ostrzegamy się wzajemnie przed niebezpieczeństwem, zachęcamy do zrobienia czegoś… W ten sposób powstaje społeczność, sieć kontaktów. Dlatego na gruncie biznesowym rozmowy handlowe, a szczególnie rozmowy przez telefon stanowią fundament każdej firmy.
Komunikacja obejmuje szeroki wachlarz czynności związanych z prowadzeniem biznesu, zaczynając od kontaktów bezpośrednich, poznawania kontrahentów, po prowadzone negocjacje, marketing. Kluczem do dobrej komunikacji jest umiejętność słuchania i zadawania pytań co pozwala na poprawną interpretację przekazywanych informacji. Wszyscy uczestnicy systemu komunikacyjnego mają przydzielone zadania i obowiązki, które wykonują w celu osiągnięcia określonych celów. Nie bez znaczenia są również wykorzystywane narzędzia, technologie i rozwiązania wspierające ten proces. Jak je w pełni wykorzystać?