REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Odwrócony kredyt hipoteczny - nowy projekt ustawy

Projektowane przepisy ustawy o odwróconym kredycie hipotecznym adresowane są do osób starszych oraz beneficjentów kredytów. Nowe rozwiązania mają umożliwić bankom i instytucjom kredytowym oferowanie tego rodzaju kredytów i skuteczne dochodzenie roszczeń bez określania limitu wieku osób, które chcą zawrzeć umowę kredytową.

Fundusz funduszy - mniejsze ryzyko i większa wygoda

U podstaw rozsądnego lokowania kapitału leży założenie minimalizacji nieuniknionego ryzyka inwestycyjnego. Jedną z kardynalnych reguł jest tu dywersyfikacja środków znajdujących się w portfelu. To właśnie na tej zasadzie opierają się fundusze funduszy. Wprawdzie w porównaniu z innymi narzędziami inwestycyjnymi, nadal nie skupiają one oszałamiającej liczby inwestorów, jednak oferowane przez spore grono podmiotów, niezmiennie pozostają ciekawą alternatywą inwestycyjną.

Kredyty na start

Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność i nie posiadają żadnego stażu mogą ubiegać się o kredyt do 350 tys. zł. Banki oferują tzw. start-upy, gwarantując fundusze na start. Im dłuższy staż początkującego przedsiębiorcy, tym większe kwoty pożyczek. Banki mogą zaoferować kredyt nawet z sześcioma zerami.

Białe certyfikaty w świetle rozstrzygnięcia przetargu

Zapraszamy do udziału w VII edycji specjalistycznego warsztatu związanego z tematyką nowych systemów wsparcia: „Białe certyfikaty w świetle rozstrzygnięcia przetargu. Pierwsze doświadczenia praktyczne”, które odbędą się 21 listopada 2013 roku w hotelu Marriott, w Warszawie. Warsztaty zostaną poprowadzone przez Dr Zdzisława Murasa i Marka Zawiskę.

REKLAMA

Blog firmowy element obowiązkowy w komunikacji marketingowej

Blogi firmowe to nieprzemijający trend w internetowej komunikacji marketingowej. Prowadzony z wyczuciem i zaangażowaniem, pozwala przedsiębiorstwu zaprezentować się w oczach klientów jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. W aspekcie wizerunkowym, blog daje o wiele większe możliwości niż klasyczna reklama. Eksperci powszechnie wskazują, że blog to nie żadna tajna broń, jednak w praktyce jest doskonała. Przy niewielkim nakładzie sił, można osiągnąć naprawdę zadawalające efekty.

Firmowe konto za zero złotych nie w każdym banku

Obsługa konta firmowego przez bank może kosztować miesięcznie zero lub kilkadziesiąt złotych przy założeniu, że przedsiębiorca wykonuje dokładnie te same czynności. Darmowe konta oferują obecnie tylko nieliczne banki.

Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

Eksperci wskazują, że Real Time Marketing (marketing w czasie rzeczywistym) to rewolucyjna zmiana w sposobie komunikacji marketingowej. To także wyzwanie dla firm i marek. Przedsiębiorstwa, aby stale utrzymywać bezpieczną przewagę nad konkurencją, będą musiały sprostać temu wyzwaniu. Od czego zależy sukces w marketingu prowadzonym w czasie rzeczywistym i jak tę strategię zastosować w praktyce? 

Niższe opłaty interchange od 2014 r.

Od 1 stycznia 2014 r. będzie obowiązywała nowelizacja ustawy o usługach płatniczych, której celem jest m.in. obniżenie opłat interchange przy transakcjach kartami płatniczymi oraz rozwój obrotu bezgotówkowego.

REKLAMA

Próbkowanie i ocena jakości paliw na potrzeby rozliczeń

W imieniu Organizatora – Zespołu CBE Polska – zapraszamy do udziału w drugiej edycji specjalistycznego szkolenia „Próbkowanie i ocena jakości paliw na potrzeby rozliczeń. Wyroby węglowe i biomasa”, które odbędą się 9 października 2013 w Katowicach.

Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia, czyli utwór. Jakie są zatem rodzaje utworów?

Opłaty półkowe czynem nieuczciwej konkurencji

Przyjęcie towaru od producenta do sprzedaży przez sieci dystrybucyjne i pobieranie tzw. opłat półkowych stanowi utrudnienie w dostępie do rynku dla przedsiębiorców i jest traktowane jako czyn nieuczciwej konkurencji.

Wirusy komputerowe a prawo

Wirusy komputerowe i złośliwe oprogramowanie zagrażają bezpieczeństwu sieci. Czy prawo nadąża za cyberprzestępczością?

Obligacje jako sposób finansowania działalności

Obligacje stanowią ciekawą alternatywę dla tradycyjnych sposobów finansowania działalności przez spółki. Większe przedsiębiorstwa wykorzystują ten instrument chętnie, MŚP już słabiej. W jaki sposób wykorzystywać obligacje do finansowania działalności gospodarczej? 

Wysokość opłat za udzielenie koncesji dotyczącej gier w 2014 r.

Od 1 stycznia 2014 r. wzrośnie wysokość opłat za udzielenie koncesji i zezwoleń oraz opłaty egzaminacyjnej na działalność związaną z prowadzeniem gier hazardowych.

Media społecznościowe - wyzwanie dla banków i instytucji finansowych

Media społecznościowe stanowią nie lada wyzwanie dla banków i instytucji firmowych. Banki nie są przyzwyczajone do otwartej dyskusji o swojej działalności i zarzutów im stawianych na forum publicznym. Jednak w XXI wieku banki nie mogą uciekać od konfrontacji z klientami. Muszą bronić swej wiarygodności, szczególnie w mediach społecznościowych, gdzie głos może zabrać praktycznie każdy klient. Wbrew pozorom, to wiarygodność jest najważniejszym kapitałem banków, a jej utrata może się wiązać nawet z bankructwem.

Czego oczekują od sklepów internetowych klienci? Jak spełnić te oczekiwania?

Sukces biznesowy sklepu internetowego zależy od wielu czynników. Nie wystarczy klientowi w Internecie zaoferować wysokiej jakości produkty w atrakcyjnej cenie. Czego ponadto oczekują klienci od sklepów internetowych i jak można tym oczekiwaniom sprostać, stara się odpowiedzieć niniejszy artykuł.

Internetowa rewolucja w branży finansowej

Na temat postępującej cyfryzacji świata mówi się i pisze bardzo wiele. Pojęcie „globalnej wioski” z popularnego hasła stało się rzeczywistością, a szeroko pojęte „nowe technologie” zostały wdrożone do praktycznie wszystkich sfer ludzkiego życia. Jeden z najlepszych przykładów postępującej rewolucji stanowi branża finansowa.

Darowizna samochodu - WZÓR UMOWY

Darowizna samochodu powinna być stwierdzona umową w formie pisemnej. Forma pisemna darowizny samochodu umożliwia bowiem jego bezproblemową rejestrację. Zobacz wzór umowy darowizny samochodu.

Dozwolony użytek prywatny gier komputerowych

Dozwolony użytek prywatny umożliwia nieodpłatne korzystanie z utworu bez wiedzy jego twórcy w zakresie osobistego użytku. Dotyczy m.in. książek i muzyki. Czy dozwolony użytek prywatny dotyczy również gier komputerowych?

Odstąpienie od umowy WZÓR PISMA

Odstąpienie od umowy jest możliwe po złożeniu stosownego oświadczenia. Odstąpić od umowy można w przypadku, gdy umowa sprzedaży przyznaje takie uprawnienie. Wraz z odstąpieniem od umowy strony zwracają sobie należne świadczenia. 

Content Marketing - strategia marketingowa przyszłości

Content Marketing w Internecie zdobywa coraz większą popularność. Content Marketing to nie tylko odbicie ostatnich zmian algorytmu wyszukiwarki Google, promującej wartościowe treści, ale także oczekiwań klientów. Czym jest Content Marketing i jak tę strategię marketingową stosują największe firmy?

Umowa deweloperska w 2014 r.

Ustawa deweloperska, która weszła w życie w 2012 r. w zasadniczy sposób zmienia zasady obrotu deweloperskiego. Ustawa uchwalona w trybie pospiesznym przewiduje, że w 2014 r. Rada Ministrów dokona stosownego przeglądu funkcjonowania przepisów ustawy.

Jak sport wpływa na skuteczność w biznesie?

Niezdrowa rywalizacja, brak samokontroli, słaba wola, to tylko niektóre z barier na biznesowym torze przeszkód. Jak wygrać ten wyścig? Ucz się postawy od sportowców. Czy sport może wpływać na skuteczność w biznesie?

Newslettery i e-mail marketing a dane osobowe

Newslettery oraz e-mail marketing są dziś niezwykle popularnymi narzędziami do utrzymywania kontaktu i budowania relacji firmy z klientami. Oba te narzędzia wykorzystują pocztę elektroniczną do komunikowania się z odbiorcami i z oboma wiążą się pewne obostrzenia prawne. Zatem jak zgodnie z prawem przesyłać newsletter i prowadzić akcje mailingowe?

Nieuczciwa reklama firmy, produktu, usługi

Jednym z czynów nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa lub zakazana reklama. Kiedy reklama jest nieuczciwa?

Abonament RTV w 2014 r.

W 2014 roku wzrosną opłaty za  abonament radiowo-telewizyjny. Jakie będą opłaty za używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych w 2014 roku?

Fotoradary, szkolenia i drogi, czyli bezpieczeństwo kierowców samochodów służbowych w MŚP w Polsce

Mikro, małe i średnie firmy to w Polsce ponad 2 mln aktywnych podmiotów gospodarczych. Z regularnych badań tej grupy, jakie Instytut Keralla Research prowadzi od czterech lat wynika, że ok. 6,5% firm zatrudniających poniżej 250 osób, nie posiada ani jednego pojazdu służbowego. Pozostali używają na co dzień minimum jeden  firmowy samochód. Wyobrażając sobie skalę ruchu drogowego, za który odpowiadają kierowcy aut firmowych, należy uwzględnić, że co druga firma reprezentująca small biznes posiada do 5 pojazdów. Reszta ma do dyspozycji ponad 6 samochodów.

Inteligentne sieci energetyczne - czy zagrażają bezpieczeństwu danych osobowych?

Inteligentne sieci energetyczne wchodzą na polski rynek energetyczny. Instalowanie w domach klientów inteligentnych liczników energii odbierane jest często jako zagrożenie dla danych osobowych.  Na pytania dotyczące zagrożeń jakie niosą inteligentne sieci energii udzielił odpowiedzi Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych dr Wojciech Wiewiórowski.

Gdzie przechowywać złoto?

Od kwietnia wielu inwestorów skorzystało na obniżkach cen złota i zakupiło większe ilości tego ponadczasowego aktywa. Kiedy nasze zasoby złota rosną, powstaje pytanie gdzie je przechowywać? Skrytka bankowa, to dość drogie rozwiązanie, a przechowywanie w domu nie zawsze gwarantuje bezpieczeństwo.

Co trzecia polska firma jest kobieca

Co trzecia firma w Polsce prowadzona jest przez kobietę - tak wynika z badań GUS. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę uwarunkowania kulturowe oraz kwestię modelu rodziny w naszym społeczeństwie to chyba niezły wynik. Obecnie bardzo wiele mówi się o sprawie parytetu zarówno w środowisku biznesu, jak i w świecie polityki. Przedsiębiorczość jednak nie potrzebuje parytetu. Biznes rządzi się swoimi twardymi zasadami i różnica w uwarunkowaniach fizycznych tak naprawdę nie ma znaczenia dla klientów czy kontrahentów naszej firmy. 

Budowanie lojalności konsumenckiej - wierność się opłaca

Koszty, jakie musi ponieść firma, żeby pozyskać nowych klientów są wyższe od tych, które generowane są przez działania prowadzone w celu zatrzymania obecnych. Jak należy poprowadzić działania w firmie by zbudować lojalność konsumencką? Jakie korzyści z tych działań będzie miał sam konsument?

Skuteczne wyszukiwanie w Internecie - myśl tak jak Google

Wraz z upowszechnieniem Internetu potrzebne informacje wydają się być na wyciągnięcie ręki, jednak umiejętna selekcja wirtualnego szumu informacyjnego stanowi nie lada wyzwanie. Choć z pomocą przychodzą nam nieustannie doskonalone wyszukiwarki internetowe, przeciętnemu odbiorcy niełatwo nawiązać z nimi wspólny język. Jak skutecznie wyszukiwać informację w Internecie?

Social SEO - prognozy na indeksację Google

Social SEO to najgorętszy temat w branży. O wpływie serwisów społecznościowych, a dokładniej aktywności internautów i firm w tych serwisach na pozycję stron w wynikach wyszukiwania mówi się od dawna. Eksperci SEO powszechnie wskazują, że rok 2013 będzie stał pod znakiem Social SEO. Jeśli nawet tak nie będzie, to problem ten musi być w końcu jakoś rozwiązany. Nie sposób dalej ignorować ogromnego obszaru Internetu, jakim są serwisy społecznościowe przy ustalaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania.

Jak sprawdzić autentyczność biżuterii?

Znajomość znaków probierczych, sprawdzanie gęstości i właściwości magnetycznych metalu, z którego wykonany jest pierścionek czy zawieszka oraz znajomość cen na rynku to podstawy, aby nie dać się oszukać nieuczciwemu sprzedawcy biżuterii.

Marketingowy potencjał Facebooka

Facebooku w aspekcie marketingowym napisano już wiele. W większości bardzo entuzjastycznie i bez chłodnej analizy, że to skuteczny kanał komunikacji marketingowej dla wszystkich. Rzeczywiście, Facebook ma ogromny potencjał.

Jak alternatywnie zdywersyfikować portfel inwestycyjny?

Od kilku lat inwestycje alternatywne zyskują na popularności. Ziemia, wino czy sztuka to instrumenty, które zaczynamy traktować jako inwestycję. Znanym od wieków walorem są też kruszce czyli złoto i srebro w fizycznej postaci. Dywersyfikacja portfela wiąże się jednak z podstawowym pytaniem. Jaką część przeznaczyć na instrumenty alternatywne? Zobaczmy jak to działa na przykładzie złota…

Kasy fiskalne - nowa ewidencja korekt

Kasy fiskalne. Sprzedaż towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej powinna być - z pewnymi wyjątkami - ewidencjonowana przy wykorzystaniu kasy fiskalnej. Jak ewidencjonować korekty? 

Gwarancje de minimis - już w 14 bankach

Już 14 banków może udzielać gwarancji de minimis na kredyty obrotowe udzielane klientom w ramach Rządowego programu wspierania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Kredyt może być udzielony w rachunku bieżącym, jako linia kredytowa lub jako zwykły kredyt do pokrycia jednorazowych wydatków.

Facebook - być tam czy nie być?

Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy. W samej Polsce korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników. Jak odnaleźć się w tym świecie i dlaczego warto promować tam swój biznes?

Więcej informacji na paragonach od października

1 kwietnia 2013 roku weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych (z 14 marca 2013 roku). Wśród zmian dotyczących kryteriów i warunków technicznych, jakie muszą spełniać kasy rejestrujące, takich jak np. doprecyzowanie funkcjonalności zegara systemowego czy zapisywanie programu pracy kasy w pamięci fiskalnej, znajdują się także przepisy ustanawiające nowe wymogi odnośnie wystawiania paragonów fiskalnych.

Promocja firmy i marki - interaktywne video

Interaktywne reklamy video bardzo szybko zyskują zwolenników. Cieszą się zainteresowaniem nie tylko reklamodawców, ale także klientów. To skuteczny sposób promocji firm i marek w Internecie. Na czym polega ta forma promocji i jakie są jej zalety i wady stara się odpowiedzieć poniższy artykuł.

CSR - spółka odpowiedzialna społecznie

Domeną wielkich spółek takich jak Coca-Cola, KGHM czy Kompania Piwowarska jest pojęcie spółki odpowiedzialnej społecznie (CSR). Wielkie koncerny od dawna bowiem dostrzegają ogromną wartość, jaką niesie za sobą uczestniczenie w działalności społecznej i wspieranie inicjatyw lokalnych. Nie tylko znane marki są jednak aktywne na tym polu. Coraz więcej przedsiębiorstw z sektora MŚP angażuje się w podobne inicjatywy. Przykładem jest spółka LKJ BUD z Brzegu, realizująca swoje projekty na terenie Polski południowej i południowo-zachodniej.

Sklep odzieżowy - własny biznes w AIP

Amancio Ortega, właściciel firmy odzieżowej Zara jest od lat jednym z najbogatszych ludzi na globie. LPP to obecnie najdroższa spółka na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.   Chcąc kupić tylko jedną akcję tej Gdańskiej firmy, musimy liczyć się z wydatkiem ponad 6 tysięcy złotych. Wydaje się zatem, że biznes odzieżowy to całkiem dochodowy rodzaj działalności. W ostatnich miesiącach jednymi z najczęściej otwieranych biznesów w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości przy Szkole Głównej Handlowej są właśnie firmy odzieżowe. Co skłania młode osoby do otwierania firm zajmujących się właśnie produkcją ubrań?

Startup - przywileje małego podatnika

Osoba zakładająca swój startup może starać się o uzyskanie statutu małego podatnika. Statut ten wpływa na możliwy sposób rozliczania podatku VAT oraz decyduje o możliwości skorzystania z ulg podatkowych. Do ustalenia uprzywilejowanego statusu potrzebna jest informacja o wysokości obrotu, osiągniętego przez przedsiębiorcę w ciągu roku.

Otwieranie firm przez studentów

W Polsce jest blisko 2 miliony studentów. Jednak ilość studentów nie zawsze idzie z jakością zdobywanej przez nich wiedzy. Czy polskie uczelnie kształcą w kierunku zostania przedsiębiorcą czy pracownikiem? Zobaczmy jak wiedza zdobyta na studiach przydaje się przy prowadzeniu własnej działalności.

Jak chronić swoje oszczędności?

Informacje, płynące od kilku dni z Cypru, wydają się wprost niewiarygodne. Tamtejszy rząd w porozumieniu z ministrami finansów UE i Międzynarodowym Funduszem Walutowym, próbował sięgnąć po oszczędności obywateli zdeponowane w bankach. Wszystko w imię ratowania kraju przed zapaścią. Mieszkańcy innych krajów, w tym Polski, już dziś powinni pomyśleć o ochronie swoich oszczędności.  Jak to zrobić?

Nastroje małych i średnich przedsiębiorców w pierwszym kwartale 2013 roku

Przedsiębiorcy bardzo słabo oceniają sytuację ekonomiczną  kraju  oraz  własnej firmy w pierwszym kwartale tego roku. Wskaźnik KERNA monitorujący nastroje w mikro, małych i średnich firmach spadł do kolejnego, najniższego poziomu od 2009 roku i osiągnął wartość minus 77,69 pkt. – wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który co kwartał monitoruje polskie MŚP.

Załóż swoją własną firmę - biznes jest dla ludzi!

Każdy z nas chciałby zarabiać miliony. Cytując premiera Bieleckiego: „Pierwszy milion trzeba ukraść”. Jest jednak wiele innych dróg - milion można wygrać na loterii lub też po prostu go zarobić.  Jeśli przeciętny Kowalski wszystkie zarabiane pieniądze chowałby do skarpetki, to przy średniej krajowej wynoszącej 3.366,11 zł, uzbieranie miliona zajęłoby mu tylko 25 lat. Niestety nasz Kowalski musi coś jeść i gdzieś mieszkać.  Wydaje się, że bardziej trafionym pomysłem będzie założenie własnej firmy. 

Regularne podwyżki cen kluczem do sukcesu

Celem działania każdej firmy, niezależnie od branży jest maksymalizacja zysku. Czasy spowolnienia gospodarczego przyniosły jednak ze sobą nowe wyzwania, w których realizacja tak postawionego celu staje się znacznie trudniejsza.

F - commerce - czyli zarabianie na Facebooku

Obecnie Facebook ma ponad miliard użytkowników na całym świecie (w Polsce ponad 10 milionów). Trudno się dziwić firmom, że chcą ten potencjał wykorzystać bezpośrednio do zwiększenia swoich dochodów. W początkowej fazie działania Facebooka, eksperci zgodnym chórem twierdzili, że portal Zuckerberga to nie jest optymalne miejsce do działań e-commerce. Obecnie już nie są tak kategoryczni w swoich sądach. Zarabianie przy pomocy serwisów społecznościowych jest możliwe. Wiele firm skutecznie wykorzystuje Facebooka jako dodatkowy kanał sprzedaży. Jednakże trzeba to robić z głową. Facebook w tym względzie daje firmom duże możliwości.

REKLAMA