REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Elżbieta Jachymczak
Dziennikarka ekonomiczna, szkoleniowiec z pasją
Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać? /fot. Shutterstock
Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać? /fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie firmy to wyjątkowe zadanie dla jej właścicieli i osób nią zarządzających. Rodzaj prowadzonej działalności oraz wielkość przedsiębiorstwa nie mają znaczenia jeśli mówimy o oszczędnościach w firmie. Pamiętam bardzo ciekawe stwierdzenie jednego z moich znajomych „Nie oszczędzaj tylko zarabiaj więcej”. Można zgodzić się z tym sformułowaniem, jeśli mamy na myśli generowanie coraz większych przychodów oraz rozwój firmy. Natomiast oszczędności w firmie to najczęściej racjonalizowanie wydatków oraz poprawa efektywności gospodarowania pieniędzmi w przedsiębiorstwie. Jak i gdzie szukać oszczędności? Jak mądrze gospodarować pieniędzmi? Czy jest możliwe generowanie oszczędności w firmie? Na te i inne pytania odpowiem w niniejszym artykule.

Jak i gdzie szukać oszczędności?

Możliwości oraz pomysłów na szukanie oszczędności jest sporo. Najczęściej spotykanym jest redukcja kosztów zużycia energii. Większość z firm prowadzących działalność używa do pracy komputera, drukarki, maszyn i urządzeń elektrycznych. Nie wyobrażamy sobie dziś życia i prowadzenia biznesu bez laptopa. Wszystkie te urządzenia pobierają prąd. Jeśli nie jest to konieczne starajmy się wyłączać komputery na czas ich bezczynności. Możemy zainwestować w oświetlenie z czujnikiem ruchu w pomieszczeniach mało uczęszczanych tj. toalety czy klatki schodowe. Używajmy światła dziennego najwięcej jak to możliwe. To również przynosi korzyści nie tylko materialne ale również jest dobre dla naszych oczu. Czy zawsze wykorzystujemy całą powierzchnię naszego biura? Czy zdarza się, że część powierzchni stoi pusta? To dobry sposób na generowanie dodatkowych przychodów w postaci np. wpływów z najmu. W ten sposób zarobione pieniądze możemy przeznaczyć na zakup potrzebnego sprzętu biurowego lub inne wydatki. Ale czy zawsze kupowany sprzęt musi być nowy z salony? Otóż niekoniecznie. Kupienie używanego komputera czy drukarki w dobrym stanie pozwoli nam zaoszczędzić ponad połowę kosztów związanych z zakupem nowego urządzenia. Zwłaszcza, że sprzęt komputerowy traci dość szybko na wartości a jego sprawność jest ciągle bez zarzutu.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Ceny transferowe - jak przygotować firmę do kontroli podatkowej

Jak mądrze gospodarować pieniędzmi?

Umiejętność negocjowania przydaje się w procesie efektywnego gospodarowania pieniędzmi Negocjując warunki umowy możemy uzyskać dobrą cenę nie rezygnując w wysokiej jakości towarów lub usług. Warto negocjować wszędzie gdzie się da, choć nie zawsze jest to skuteczne. Ta umiejętność pozwala na zbudowanie pewności siebie osób zarządzających firmą. Cyfryzacja to galopujący proces w dzisiejszych czasach. Dlatego też, większość dokumentów dziś przesyłamy i otrzymujemy w formie scanów czy pdf-ów. To pozwala na redukcję kosztów materiałów biurowych do niezbędnego minimum. Oczywiście nie wszystko da się przechowywać w formie elektronicznej. Przepisy prawa stanowią co, jak długi i w jakiej formie mamy obowiązek przechowywać. W związku z tym część dokumentów i tak jest drukowana i przechowywana papierowo. Ekologiczne rozwiązania w firmie to jeden z lepszych pomysłów na mądre gospodarowanie pieniędzmi.

Zobacz: Prawo dla firm

REKLAMA

Czy jest możliwe generowanie oszczędności w firmie?

Oczywiście, że jest to możliwe – jednak nigdy nie kosztem pracownika. Powyższe, to tylko kilka propozycji optymalizacji kosztów. Pamiętajmy, że czynnik ludzki jest najważniejszym i najcenniejszym elementem całego procesu funkcjonowania firma. To o pracownika powinniśmy zadbać w pierwszej kolejności a następnie możemy szukać optymalizacji w innych obszarach działalności przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcesz dowiedzieć się „Jak mądrze gospodarować pieniędzmi” - WYRWIJ SIĘ NA DWA DNI OD CODZIENNOŚCI I ZRÓB COŚ DOBREGO DLA SWOJEGO BIZNESU

http://elzbietajachymczak.ro-partners.pl/events/546,show,Szkolenie+LIFE+BALANCE+SEMINAR.htm

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA