REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Elżbieta Jachymczak
Dziennikarka ekonomiczna, szkoleniowiec z pasją
Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać? /fot. Shutterstock
Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać? /fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie firmy to wyjątkowe zadanie dla jej właścicieli i osób nią zarządzających. Rodzaj prowadzonej działalności oraz wielkość przedsiębiorstwa nie mają znaczenia jeśli mówimy o oszczędnościach w firmie. Pamiętam bardzo ciekawe stwierdzenie jednego z moich znajomych „Nie oszczędzaj tylko zarabiaj więcej”. Można zgodzić się z tym sformułowaniem, jeśli mamy na myśli generowanie coraz większych przychodów oraz rozwój firmy. Natomiast oszczędności w firmie to najczęściej racjonalizowanie wydatków oraz poprawa efektywności gospodarowania pieniędzmi w przedsiębiorstwie. Jak i gdzie szukać oszczędności? Jak mądrze gospodarować pieniędzmi? Czy jest możliwe generowanie oszczędności w firmie? Na te i inne pytania odpowiem w niniejszym artykule.

Jak i gdzie szukać oszczędności?

Możliwości oraz pomysłów na szukanie oszczędności jest sporo. Najczęściej spotykanym jest redukcja kosztów zużycia energii. Większość z firm prowadzących działalność używa do pracy komputera, drukarki, maszyn i urządzeń elektrycznych. Nie wyobrażamy sobie dziś życia i prowadzenia biznesu bez laptopa. Wszystkie te urządzenia pobierają prąd. Jeśli nie jest to konieczne starajmy się wyłączać komputery na czas ich bezczynności. Możemy zainwestować w oświetlenie z czujnikiem ruchu w pomieszczeniach mało uczęszczanych tj. toalety czy klatki schodowe. Używajmy światła dziennego najwięcej jak to możliwe. To również przynosi korzyści nie tylko materialne ale również jest dobre dla naszych oczu. Czy zawsze wykorzystujemy całą powierzchnię naszego biura? Czy zdarza się, że część powierzchni stoi pusta? To dobry sposób na generowanie dodatkowych przychodów w postaci np. wpływów z najmu. W ten sposób zarobione pieniądze możemy przeznaczyć na zakup potrzebnego sprzętu biurowego lub inne wydatki. Ale czy zawsze kupowany sprzęt musi być nowy z salony? Otóż niekoniecznie. Kupienie używanego komputera czy drukarki w dobrym stanie pozwoli nam zaoszczędzić ponad połowę kosztów związanych z zakupem nowego urządzenia. Zwłaszcza, że sprzęt komputerowy traci dość szybko na wartości a jego sprawność jest ciągle bez zarzutu.

REKLAMA

Polecamy: Ceny transferowe - jak przygotować firmę do kontroli podatkowej

Jak mądrze gospodarować pieniędzmi?

Umiejętność negocjowania przydaje się w procesie efektywnego gospodarowania pieniędzmi Negocjując warunki umowy możemy uzyskać dobrą cenę nie rezygnując w wysokiej jakości towarów lub usług. Warto negocjować wszędzie gdzie się da, choć nie zawsze jest to skuteczne. Ta umiejętność pozwala na zbudowanie pewności siebie osób zarządzających firmą. Cyfryzacja to galopujący proces w dzisiejszych czasach. Dlatego też, większość dokumentów dziś przesyłamy i otrzymujemy w formie scanów czy pdf-ów. To pozwala na redukcję kosztów materiałów biurowych do niezbędnego minimum. Oczywiście nie wszystko da się przechowywać w formie elektronicznej. Przepisy prawa stanowią co, jak długi i w jakiej formie mamy obowiązek przechowywać. W związku z tym część dokumentów i tak jest drukowana i przechowywana papierowo. Ekologiczne rozwiązania w firmie to jeden z lepszych pomysłów na mądre gospodarowanie pieniędzmi.

Zobacz: Prawo dla firm

Czy jest możliwe generowanie oszczędności w firmie?

Oczywiście, że jest to możliwe – jednak nigdy nie kosztem pracownika. Powyższe, to tylko kilka propozycji optymalizacji kosztów. Pamiętajmy, że czynnik ludzki jest najważniejszym i najcenniejszym elementem całego procesu funkcjonowania firma. To o pracownika powinniśmy zadbać w pierwszej kolejności a następnie możemy szukać optymalizacji w innych obszarach działalności przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcesz dowiedzieć się „Jak mądrze gospodarować pieniędzmi” - WYRWIJ SIĘ NA DWA DNI OD CODZIENNOŚCI I ZRÓB COŚ DOBREGO DLA SWOJEGO BIZNESU

http://elzbietajachymczak.ro-partners.pl/events/546,show,Szkolenie+LIFE+BALANCE+SEMINAR.htm

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

REKLAMA

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

REKLAMA