REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać?

Elżbieta Jachymczak
Dziennikarka ekonomiczna, szkoleniowiec z pasją
Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać? /fot. Shutterstock
Oszczędności w firmie – jak i gdzie ich szukać? /fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie firmy to wyjątkowe zadanie dla jej właścicieli i osób nią zarządzających. Rodzaj prowadzonej działalności oraz wielkość przedsiębiorstwa nie mają znaczenia jeśli mówimy o oszczędnościach w firmie. Pamiętam bardzo ciekawe stwierdzenie jednego z moich znajomych „Nie oszczędzaj tylko zarabiaj więcej”. Można zgodzić się z tym sformułowaniem, jeśli mamy na myśli generowanie coraz większych przychodów oraz rozwój firmy. Natomiast oszczędności w firmie to najczęściej racjonalizowanie wydatków oraz poprawa efektywności gospodarowania pieniędzmi w przedsiębiorstwie. Jak i gdzie szukać oszczędności? Jak mądrze gospodarować pieniędzmi? Czy jest możliwe generowanie oszczędności w firmie? Na te i inne pytania odpowiem w niniejszym artykule.

Jak i gdzie szukać oszczędności?

Możliwości oraz pomysłów na szukanie oszczędności jest sporo. Najczęściej spotykanym jest redukcja kosztów zużycia energii. Większość z firm prowadzących działalność używa do pracy komputera, drukarki, maszyn i urządzeń elektrycznych. Nie wyobrażamy sobie dziś życia i prowadzenia biznesu bez laptopa. Wszystkie te urządzenia pobierają prąd. Jeśli nie jest to konieczne starajmy się wyłączać komputery na czas ich bezczynności. Możemy zainwestować w oświetlenie z czujnikiem ruchu w pomieszczeniach mało uczęszczanych tj. toalety czy klatki schodowe. Używajmy światła dziennego najwięcej jak to możliwe. To również przynosi korzyści nie tylko materialne ale również jest dobre dla naszych oczu. Czy zawsze wykorzystujemy całą powierzchnię naszego biura? Czy zdarza się, że część powierzchni stoi pusta? To dobry sposób na generowanie dodatkowych przychodów w postaci np. wpływów z najmu. W ten sposób zarobione pieniądze możemy przeznaczyć na zakup potrzebnego sprzętu biurowego lub inne wydatki. Ale czy zawsze kupowany sprzęt musi być nowy z salony? Otóż niekoniecznie. Kupienie używanego komputera czy drukarki w dobrym stanie pozwoli nam zaoszczędzić ponad połowę kosztów związanych z zakupem nowego urządzenia. Zwłaszcza, że sprzęt komputerowy traci dość szybko na wartości a jego sprawność jest ciągle bez zarzutu.

REKLAMA

Polecamy: Ceny transferowe - jak przygotować firmę do kontroli podatkowej

Jak mądrze gospodarować pieniędzmi?

Umiejętność negocjowania przydaje się w procesie efektywnego gospodarowania pieniędzmi Negocjując warunki umowy możemy uzyskać dobrą cenę nie rezygnując w wysokiej jakości towarów lub usług. Warto negocjować wszędzie gdzie się da, choć nie zawsze jest to skuteczne. Ta umiejętność pozwala na zbudowanie pewności siebie osób zarządzających firmą. Cyfryzacja to galopujący proces w dzisiejszych czasach. Dlatego też, większość dokumentów dziś przesyłamy i otrzymujemy w formie scanów czy pdf-ów. To pozwala na redukcję kosztów materiałów biurowych do niezbędnego minimum. Oczywiście nie wszystko da się przechowywać w formie elektronicznej. Przepisy prawa stanowią co, jak długi i w jakiej formie mamy obowiązek przechowywać. W związku z tym część dokumentów i tak jest drukowana i przechowywana papierowo. Ekologiczne rozwiązania w firmie to jeden z lepszych pomysłów na mądre gospodarowanie pieniędzmi.

Zobacz: Prawo dla firm

Czy jest możliwe generowanie oszczędności w firmie?

Oczywiście, że jest to możliwe – jednak nigdy nie kosztem pracownika. Powyższe, to tylko kilka propozycji optymalizacji kosztów. Pamiętajmy, że czynnik ludzki jest najważniejszym i najcenniejszym elementem całego procesu funkcjonowania firma. To o pracownika powinniśmy zadbać w pierwszej kolejności a następnie możemy szukać optymalizacji w innych obszarach działalności przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcesz dowiedzieć się „Jak mądrze gospodarować pieniędzmi” - WYRWIJ SIĘ NA DWA DNI OD CODZIENNOŚCI I ZRÓB COŚ DOBREGO DLA SWOJEGO BIZNESU

http://elzbietajachymczak.ro-partners.pl/events/546,show,Szkolenie+LIFE+BALANCE+SEMINAR.htm

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA