REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak oszczędzać na energii elektrycznej w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 AKB-POLAND
Nowoczesne oświetlenia w firmie
Jak oszczędzać na energii elektrycznej w firmie? / Fot. Fotolia
Jak oszczędzać na energii elektrycznej w firmie? / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dni stają się coraz krótsze, w naszych firmach coraz dłużej pali się światło, co przekłada się na wyższe rachunki za prąd. Najwyższa pora, by zadbać o ograniczenie kosztów energii. Od czego powinniśmy zacząć?

Obniż cenę energii

Wielu z nas uważa, że realne oszczędności na tym polu mogą uzyskać tylko duże przedsiębiorstwa. Jeśli gospodarstwo domowe jest w stanie zaoszczędzić na zmianie dostawcy kilka do kilkudziesięciu złotych rocznie, to i właściciele niezbyt energochłonnych biznesów nie spodziewają się skokowego spadku opłat. W takiej sytuacji wielu osobom nie chce się poświęcać czasu na groszowe, z punktu widzenia firmy oszczędności.

REKLAMA

Czasem warto jednak samodzielnie przeliczyć możliwe oszczędności, bo mogą nas one pozytywnie zaskoczyć. Oczywiście, wskazany jest tu ostrożny sceptycyzm i pamiętanie o kilku zasadach.

Obniżenie ceny energii nie zawsze wymaga zresztą zmiany dostawcy prądu. Czasem wystarczy wybrać inną taryfę oferowaną przez obecnego dostawcę. Warto też zwrócić uwagę, czy nie przekraczamy regularnie mocy umownej (limitu poboru energii, zapisanego w naszej umowie). Jeśli tak, za każdy dodatkowy kilowat płacimy wyższą cenę. Warto wtedy podnieść limit, żeby naprawdę odpowiadał naszemu zapotrzebowaniu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zobacz też: Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej - krok po kroku

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposaż się w odpowiedni sprzęt

REKLAMA

Wiele się w ostatnich latach mówi o energooszczędności. Nasze żarówki, lodówki czy zmywarki są oznaczane są literką A z coraz większą ilością plusów, a jednak często nie dostrzegamy spadku zużycia prądu, który miały przynosić. Tu znów warto pamiętać o zdrowym rozsądku podczas zakupu i użytkowania sprzętu. Należy przeliczyć sobie koszty i obliczyć, po jakim czasie zwróci się zakup urządzenia.

Warto też pamiętać, że nieodpowiednie użytkowanie może sprawić, że nasza kieszeń nie odczuje energooszczędności sprzętu. W przypadku oświetlenia LED warto rozprawić się z kilkoma mitami, które mogą obniżać jego efektywność. W przypadku sprzętu AGD, znaczący wpływ na zużycie prądu będzie miało ustawienie urządzeń. Jeśli znajdą się one przy kaloryferach albo piekarniku, nie powinniśmy spodziewać się obniżenia rachunków.

Zobacz: Jakie są składniki rachunku za prąd?

Zmień przyzwyczajenia

REKLAMA

Na nic zda się nawet najnowocześniejszy sprzęt, jeżeli okaże się, że w naszym przedsiębiorstwie nie ma nawyku oszczędzania prądu. A najprościej taki nawyk wyrobić pokazując konkretne działania, które możemy podjąć. Przydatne mogą być tu listy wskazówek dla gospodarstw domowych. Dajmy pracownikom szansę zapoznania się z nimi, a wielu samodzielnie zacznie stosować je w pracy. Oczywiście w przypadku bardziej specjalistycznego sprzętu niezbędne może okazać się szkolenie, pokazujące jak wydajniej z niego korzystać.

Nawet w niewielkiej firmie można sporo zaoszczędzić, odłączając prąd od urządzeń pozostających w trybie czuwania (stand-by). Przydatne mogą być tu listwy zasilające z wyłącznikiem. Łatwo nauczyć pracowników, aby wyłączali je przed wyjściem do domu. Będzie to zapobiegać także pozostawianiu w biurze na noc ładowarek, które aktualnie nie ładują żadnego sprzętu, a pobierają energię.

Czy to wszystkie rozwiązania?

Oczywiście nie. Jeśli jednak zastosujemy się do nich sumiennie, z pewnością nasze rachunki się obniżą.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA