REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności telefonem dla klientów – czy to już konieczność?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Polacy lubią płatności bezgotówkowe. Dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych, którzy coraz częściej wybierają już nie tylko transakcje przy użyciu kart płatniczych, ale płatności zbliżeniowe telefonem. Wszystko wskazuje więc na to, że przedsiębiorcy, którzy nie posiadają terminala płatniczego do obsługi płatności mobilnych, mogą odczuć znaczny spadek zarówno liczby klientów jak i obrotów. Najpopularniejsi agenci rozliczeniowi, jak First Data Polcard, obecnie oferują przedsiębiorcom jeszcze korzystniejsze warunki współpracy przy obsłudze płatności bezgotówkowych.

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Płatności zbliżeniowe telefonem – najdynamiczniej rozwijające się płatności bezgotówkowe

Jak wynika z raportu „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2019” przygotowanego przez pracownię Pollster na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości, już tylko 20% naszych rodaków płaci gotówką. Pozostali preferują płatności bezgotówkowe, z których najpopularniejsze są transakcje za pomocą kart płatniczych.

REKLAMA

Chociaż z kart debetowych i kredytowych korzysta większość z nas, to coraz popularniejsze stają się płatności telefonem lub inteligentnym zegarkiem. I choć na chwilę obecną to najchętniej wybierana forma płatności jedynie przez 7% Polaków, to w przypadku osób młodych odsetek ten jest znacznie bardziej imponujący i wciąż rośnie.

Czy wiesz, że…

…płatności telefonem są już najbardziej preferowanym sposobem płacenia dla aż 23% osób w wieku 18-34 lat?

W Chinach już 86% mieszkańców płaci za pomocą aplikacji w telefonie. W Polsce obserwujemy bardzo wyraźny trend wzrostowy. Z raportu „Płatności cyfrowe 2017” opublikowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że 29% dorosłych Polaków przynajmniej raz skorzystało z płatności telefonem. W raporcie za 2018 rok wartość ta wyniosła już 39%. W tym samym raporcie z 2019 roku uznano, że płatności zbliżeniowe telefonem lub innym urządzeniem elektronicznym stały się tak powszechne, że trzeba zacząć je różnicować i stąd podział na konkretne rozwiązania dające możliwość płacenia. Najpopularniejsze z nich to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Aplikacja mobilna z BLIK – korzysta z niej 25% badanych;
  • Google Pay – korzysta z niego 9% badanych;
  • Apple Pay – korzysta z niego 8% badanych;
  • Garmin Pay, Fitbit Pay – korzysta z niego 6% badanych.

Czy terminal płatniczy obsługujący płatności mobilne jest koniecznością?

REKLAMA

Płatności bezgotówkowe stają się coraz popularniejsze, ponieważ dzięki nowym technologiom są łatwe, szybkie i przede wszystkim bezpieczne. To właśnie wygoda i szybkość sprawiły, że płatności zbliżeniowe już dawno przebiły transakcje, przy których konieczne jest włożenie karty płatniczej do czytnika terminala i podawanie PIN-u.

W przypadku płatności zbliżeniowych telefonem, nie ma potrzeby posiadania przy sobie portfela. Jest to rozwiązanie szczególnie wygodne dla osób, które posiadają kilka kart płatniczych oraz dla ludzi młodych, którzy nie rozstają się ze smartfonem. Gdy kolejne roczniki młodzieży zaczną wchodzić w dorosłość, liczba osób korzystających z płatności mobilnych jeszcze wzrośnie.

Z powyższych względów posiadanie terminala płatniczego, który umożliwi klientom dokonywanie płatności kartą czy smartfonem staje się koniecznością. Agentem rozliczeniowym, który oferuje najnowocześniejsze terminale płatnicze obsługujące wszystkie dostępne na rynku metody płatności mobilnych jest First Data Polcard.

Popularne formy płatności mobilnych

REKLAMA

Pierwsze płatności zbliżeniowe telefonem były realizowane za pomocą technologii NFC opartej o kartę SIM, na której zapisywane były dane karty płatniczej. Obecnie zostały one zastąpione płatnościami HCE, które wymagają jedynie zainstalowanej na smartfonie aplikacji mobilnej banku. Rozwiązanie to jest znacznie bezpieczniejsze, bo dane wirtualnego odpowiednika karty płatniczej są przechowywane częściowo w telefonie, a częściowo w chmurze.

Płatności HCE za pomocą telefonu umożliwia już kilkanaście banków działających w Polsce. Jeszcze bardziej dostępnymi sposobami płatności mobilnych są Google Pay (na telefony z systemem Android) i Apple Pay (na urządzenia z systemem iOS). Obie aplikacje są formą wirtualnego portfela, który umożliwia podpięcie różnych kart debetowych i kredytowych od bardzo wielu współpracujących banków. Co bardzo istotne, obie są też niezwykle bezpieczne, bo mają wielowarstwowe poziomy zabezpieczeń, a dane kart nie są udostępniane sprzedającemu w momencie transakcji, ani nigdzie przechowywane w całości.

Bezpieczne i wygodne są też płatności mobilne BLIK. Ten polski system płatności staje się coraz popularniejszy – w 2018 roku wykonano w ten sposób ponad 90 milionów transakcji. W przeciwieństwie do poprzednich metod, w ogóle nie wymaga karty płatniczej, a jedynie aplikacji mobilnej banku, który wspiera BLIK. Transakcja dokonywana jest za pomocą jednorazowego, 6-cyfrowego kodu, który wpisuje się w terminal płatniczy. Co ważne, jest to rozwiązanie korzystne nie tylko dla klienta, lecz także dla przedsiębiorcy. W First Data Polcard od płatności BLIK naliczana jest niższa prowizja niż przy transakcji kartą.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA