REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności telefonem dla klientów – czy to już konieczność?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Polacy lubią płatności bezgotówkowe. Dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych, którzy coraz częściej wybierają już nie tylko transakcje przy użyciu kart płatniczych, ale płatności zbliżeniowe telefonem. Wszystko wskazuje więc na to, że przedsiębiorcy, którzy nie posiadają terminala płatniczego do obsługi płatności mobilnych, mogą odczuć znaczny spadek zarówno liczby klientów jak i obrotów. Najpopularniejsi agenci rozliczeniowi, jak First Data Polcard, obecnie oferują przedsiębiorcom jeszcze korzystniejsze warunki współpracy przy obsłudze płatności bezgotówkowych.

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Płatności zbliżeniowe telefonem – najdynamiczniej rozwijające się płatności bezgotówkowe

Jak wynika z raportu „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2019” przygotowanego przez pracownię Pollster na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości, już tylko 20% naszych rodaków płaci gotówką. Pozostali preferują płatności bezgotówkowe, z których najpopularniejsze są transakcje za pomocą kart płatniczych.

REKLAMA

REKLAMA

Chociaż z kart debetowych i kredytowych korzysta większość z nas, to coraz popularniejsze stają się płatności telefonem lub inteligentnym zegarkiem. I choć na chwilę obecną to najchętniej wybierana forma płatności jedynie przez 7% Polaków, to w przypadku osób młodych odsetek ten jest znacznie bardziej imponujący i wciąż rośnie.

Czy wiesz, że…

…płatności telefonem są już najbardziej preferowanym sposobem płacenia dla aż 23% osób w wieku 18-34 lat?

REKLAMA

W Chinach już 86% mieszkańców płaci za pomocą aplikacji w telefonie. W Polsce obserwujemy bardzo wyraźny trend wzrostowy. Z raportu „Płatności cyfrowe 2017” opublikowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że 29% dorosłych Polaków przynajmniej raz skorzystało z płatności telefonem. W raporcie za 2018 rok wartość ta wyniosła już 39%. W tym samym raporcie z 2019 roku uznano, że płatności zbliżeniowe telefonem lub innym urządzeniem elektronicznym stały się tak powszechne, że trzeba zacząć je różnicować i stąd podział na konkretne rozwiązania dające możliwość płacenia. Najpopularniejsze z nich to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Aplikacja mobilna z BLIK – korzysta z niej 25% badanych;
  • Google Pay – korzysta z niego 9% badanych;
  • Apple Pay – korzysta z niego 8% badanych;
  • Garmin Pay, Fitbit Pay – korzysta z niego 6% badanych.

Czy terminal płatniczy obsługujący płatności mobilne jest koniecznością?

Płatności bezgotówkowe stają się coraz popularniejsze, ponieważ dzięki nowym technologiom są łatwe, szybkie i przede wszystkim bezpieczne. To właśnie wygoda i szybkość sprawiły, że płatności zbliżeniowe już dawno przebiły transakcje, przy których konieczne jest włożenie karty płatniczej do czytnika terminala i podawanie PIN-u.

W przypadku płatności zbliżeniowych telefonem, nie ma potrzeby posiadania przy sobie portfela. Jest to rozwiązanie szczególnie wygodne dla osób, które posiadają kilka kart płatniczych oraz dla ludzi młodych, którzy nie rozstają się ze smartfonem. Gdy kolejne roczniki młodzieży zaczną wchodzić w dorosłość, liczba osób korzystających z płatności mobilnych jeszcze wzrośnie.

Z powyższych względów posiadanie terminala płatniczego, który umożliwi klientom dokonywanie płatności kartą czy smartfonem staje się koniecznością. Agentem rozliczeniowym, który oferuje najnowocześniejsze terminale płatnicze obsługujące wszystkie dostępne na rynku metody płatności mobilnych jest First Data Polcard.

Popularne formy płatności mobilnych

Pierwsze płatności zbliżeniowe telefonem były realizowane za pomocą technologii NFC opartej o kartę SIM, na której zapisywane były dane karty płatniczej. Obecnie zostały one zastąpione płatnościami HCE, które wymagają jedynie zainstalowanej na smartfonie aplikacji mobilnej banku. Rozwiązanie to jest znacznie bezpieczniejsze, bo dane wirtualnego odpowiednika karty płatniczej są przechowywane częściowo w telefonie, a częściowo w chmurze.

Płatności HCE za pomocą telefonu umożliwia już kilkanaście banków działających w Polsce. Jeszcze bardziej dostępnymi sposobami płatności mobilnych są Google Pay (na telefony z systemem Android) i Apple Pay (na urządzenia z systemem iOS). Obie aplikacje są formą wirtualnego portfela, który umożliwia podpięcie różnych kart debetowych i kredytowych od bardzo wielu współpracujących banków. Co bardzo istotne, obie są też niezwykle bezpieczne, bo mają wielowarstwowe poziomy zabezpieczeń, a dane kart nie są udostępniane sprzedającemu w momencie transakcji, ani nigdzie przechowywane w całości.

Bezpieczne i wygodne są też płatności mobilne BLIK. Ten polski system płatności staje się coraz popularniejszy – w 2018 roku wykonano w ten sposób ponad 90 milionów transakcji. W przeciwieństwie do poprzednich metod, w ogóle nie wymaga karty płatniczej, a jedynie aplikacji mobilnej banku, który wspiera BLIK. Transakcja dokonywana jest za pomocą jednorazowego, 6-cyfrowego kodu, który wpisuje się w terminal płatniczy. Co ważne, jest to rozwiązanie korzystne nie tylko dla klienta, lecz także dla przedsiębiorcy. W First Data Polcard od płatności BLIK naliczana jest niższa prowizja niż przy transakcji kartą.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA