REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności telefonem dla klientów – czy to już konieczność?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Polacy lubią płatności bezgotówkowe. Dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych, którzy coraz częściej wybierają już nie tylko transakcje przy użyciu kart płatniczych, ale płatności zbliżeniowe telefonem. Wszystko wskazuje więc na to, że przedsiębiorcy, którzy nie posiadają terminala płatniczego do obsługi płatności mobilnych, mogą odczuć znaczny spadek zarówno liczby klientów jak i obrotów. Najpopularniejsi agenci rozliczeniowi, jak First Data Polcard, obecnie oferują przedsiębiorcom jeszcze korzystniejsze warunki współpracy przy obsłudze płatności bezgotówkowych.

Materiały prasowe

Materiały prasowe

Płatności zbliżeniowe telefonem – najdynamiczniej rozwijające się płatności bezgotówkowe

Jak wynika z raportu „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2019” przygotowanego przez pracownię Pollster na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości, już tylko 20% naszych rodaków płaci gotówką. Pozostali preferują płatności bezgotówkowe, z których najpopularniejsze są transakcje za pomocą kart płatniczych.

REKLAMA

Chociaż z kart debetowych i kredytowych korzysta większość z nas, to coraz popularniejsze stają się płatności telefonem lub inteligentnym zegarkiem. I choć na chwilę obecną to najchętniej wybierana forma płatności jedynie przez 7% Polaków, to w przypadku osób młodych odsetek ten jest znacznie bardziej imponujący i wciąż rośnie.

Czy wiesz, że…

…płatności telefonem są już najbardziej preferowanym sposobem płacenia dla aż 23% osób w wieku 18-34 lat?

W Chinach już 86% mieszkańców płaci za pomocą aplikacji w telefonie. W Polsce obserwujemy bardzo wyraźny trend wzrostowy. Z raportu „Płatności cyfrowe 2017” opublikowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że 29% dorosłych Polaków przynajmniej raz skorzystało z płatności telefonem. W raporcie za 2018 rok wartość ta wyniosła już 39%. W tym samym raporcie z 2019 roku uznano, że płatności zbliżeniowe telefonem lub innym urządzeniem elektronicznym stały się tak powszechne, że trzeba zacząć je różnicować i stąd podział na konkretne rozwiązania dające możliwość płacenia. Najpopularniejsze z nich to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Aplikacja mobilna z BLIK – korzysta z niej 25% badanych;
  • Google Pay – korzysta z niego 9% badanych;
  • Apple Pay – korzysta z niego 8% badanych;
  • Garmin Pay, Fitbit Pay – korzysta z niego 6% badanych.

Czy terminal płatniczy obsługujący płatności mobilne jest koniecznością?

REKLAMA

Płatności bezgotówkowe stają się coraz popularniejsze, ponieważ dzięki nowym technologiom są łatwe, szybkie i przede wszystkim bezpieczne. To właśnie wygoda i szybkość sprawiły, że płatności zbliżeniowe już dawno przebiły transakcje, przy których konieczne jest włożenie karty płatniczej do czytnika terminala i podawanie PIN-u.

W przypadku płatności zbliżeniowych telefonem, nie ma potrzeby posiadania przy sobie portfela. Jest to rozwiązanie szczególnie wygodne dla osób, które posiadają kilka kart płatniczych oraz dla ludzi młodych, którzy nie rozstają się ze smartfonem. Gdy kolejne roczniki młodzieży zaczną wchodzić w dorosłość, liczba osób korzystających z płatności mobilnych jeszcze wzrośnie.

Z powyższych względów posiadanie terminala płatniczego, który umożliwi klientom dokonywanie płatności kartą czy smartfonem staje się koniecznością. Agentem rozliczeniowym, który oferuje najnowocześniejsze terminale płatnicze obsługujące wszystkie dostępne na rynku metody płatności mobilnych jest First Data Polcard.

Popularne formy płatności mobilnych

REKLAMA

Pierwsze płatności zbliżeniowe telefonem były realizowane za pomocą technologii NFC opartej o kartę SIM, na której zapisywane były dane karty płatniczej. Obecnie zostały one zastąpione płatnościami HCE, które wymagają jedynie zainstalowanej na smartfonie aplikacji mobilnej banku. Rozwiązanie to jest znacznie bezpieczniejsze, bo dane wirtualnego odpowiednika karty płatniczej są przechowywane częściowo w telefonie, a częściowo w chmurze.

Płatności HCE za pomocą telefonu umożliwia już kilkanaście banków działających w Polsce. Jeszcze bardziej dostępnymi sposobami płatności mobilnych są Google Pay (na telefony z systemem Android) i Apple Pay (na urządzenia z systemem iOS). Obie aplikacje są formą wirtualnego portfela, który umożliwia podpięcie różnych kart debetowych i kredytowych od bardzo wielu współpracujących banków. Co bardzo istotne, obie są też niezwykle bezpieczne, bo mają wielowarstwowe poziomy zabezpieczeń, a dane kart nie są udostępniane sprzedającemu w momencie transakcji, ani nigdzie przechowywane w całości.

Bezpieczne i wygodne są też płatności mobilne BLIK. Ten polski system płatności staje się coraz popularniejszy – w 2018 roku wykonano w ten sposób ponad 90 milionów transakcji. W przeciwieństwie do poprzednich metod, w ogóle nie wymaga karty płatniczej, a jedynie aplikacji mobilnej banku, który wspiera BLIK. Transakcja dokonywana jest za pomocą jednorazowego, 6-cyfrowego kodu, który wpisuje się w terminal płatniczy. Co ważne, jest to rozwiązanie korzystne nie tylko dla klienta, lecz także dla przedsiębiorcy. W First Data Polcard od płatności BLIK naliczana jest niższa prowizja niż przy transakcji kartą.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA