| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Porady internautów

Podobieństwo produktów i systemy promocyjne jako czyny nieuczciwej konkurencji

Aktualizacja: 14.11.2011

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, »

Czy wiesz na czym polega umowa o roboty budowlane?

Aktualizacja: 14.11.2011

Umowa o roboty budowlane jest jedną z umów cywilnoprawnych należących do kategorii umów handlowych, czyli takich, w których co najmniej jedna ze stron jest przedsiębiorcą. »

Podstawy ogłoszenia upadłości

Aktualizacja: 14.11.2011

W stosunku do dłużników upadłość ogłaszana jest wówczas, gdy staną się oni niewypłacalni. Oznacza to sytuację, w której nie wykonują swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych. »

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy

Aktualizacja: 14.11.2011

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta. »

Porozumienia ograniczające konkurencję

Aktualizacja: 14.11.2011

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów wprowadza zakaz porozumień ograniczających konkurencję. Zasada ta nie ma charakteru bezwzględnego. »

Czy wiesz jak wyglądają strony umowy faktoringu?

Aktualizacja: 14.11.2011

Umowa faktoringu jest umową nienazwaną i nie jest regulowana przez szczególne przepisy Kodeksu cywilnego. »

Powiatowy rzecznik konsumentów a przedsiębiorcy

Aktualizacja: 14.11.2011

Obowiązki samorządu powiatowego z zakresu ochrony praw konsumentów realizuje powiatowy rzecznik konsumentów. »

Reklama przedsiębiorstwa a czyn nieuczciwej konkurencji

Aktualizacja: 14.11.2011

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. Reklama może być taki czynem. »

Jakie informacje uznaje się za istotne przy praktykach rynkowych przedsiębiorstw?

Aktualizacja: 14.11.2011

Praktyka rynkowa będzie zaniechaniem wprowadzającym w błąd, jeżeli m.in. pomija istotne informacje niezbędne przeciętnemu konsumentowi do podjęcia ostatecznej decyzji. »

Zorientowanie na idee jako styl osobowości w zarządzaniu

Aktualizacja: 14.11.2011

Styl osobowości ;rozumiany jest jako zespół cech przysługujących podmiotowi sprawującemu funkcje kierownicze, które wskazują sposób sprawowania przez niego funkcji władczych w organizacji. »

Leasing zwrotny

Aktualizacja: 14.11.2011

Wyróżniane jest kilka rodzajów leasingu. Leasing zwrotny daje możliwość pozyskania środków pieniężnych w sytuacji dostępności środków trwałych. »

Rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości o przedsiębiorcy

Aktualizacja: 14.11.2011

Czyn nieuczciwej konkurencji to działanie w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, o ile zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. »

Sektor MŚP (MSP)

Aktualizacja: 14.11.2011

Sektor MŚP jest powszechnie stosowanym skrótem dla określenia sektora małych i średnich przedsiębiorców. Sektor ten jest szczegółowo regulowany przez prawo gospodarcze. »

Kiedy przedsiębiorcy nie zgłaszają zamiaru koncentracji?

Aktualizacja: 14.11.2011

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów wprowadza obowiązek zgłoszenia zamiaru koncentracji. Organem właściwym w tym przedmiocie jest Prezes UOKIK. »

Sprzedaż z przyznaniem premii jako czyn nieuczciwej konkurencji

Aktualizacja: 14.11.2011

Czyn nieuczciwej konkurencji polega na takim działaniu, które pozostaje w sprzeczności z prawem lub dobrymi obyczajami, pod warunkiem, że zagraża albo narusza interes innego przedsiębiorcy czy klienta. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Smaga Jaroszyński Spółka Adwokacka sp. j.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »