Reguły strategii marketingowej przedsiębiorstwa
REKLAMA
REKLAMA
Takie same zasady tyczą się samej kampanii promocyjnej, która wchodzi w skład całej strategii marketingowej w ekonomii.
REKLAMA
REKLAMA
Zasady, jakimi powinien kierować się każdy, kto planuje tworzyć kampanię reklamową to: zasada spójności, która podkreśla, że wszystkie działania i decyzje podjęte podczas kampanii powinny być ze sobą powiązane, a na pewno nie mogą się wykluczać; reguła innowacyjności mówi o tym, iż należy wprowadzać nowe elementy do każdej następnej kampanii reklamowej. Stosowanie tych samych reklam lub ich wzorów sprawia, że ludzie uodparniają się na przekazy, a przez to siła oddziaływania maleje; zasada podkreślająca różnice pomiędzy własnym produktem a produktem konkurencji (oczywiście cechuje się tym, że własny produkt jest wychwalany); reguła mówiąca o tym, jak bardzo istotne jest przeanalizowanie rynku, by uzyskać jak najmniejszy stopień zagrożenia. Reguła ta polega na zdobyciu jak największej wiedzy o rynku oraz działaniach konkurencji.
Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej pozwoli na poprawę wyników sprzedażowych przedsiębiorstwa, a mimo że poniesione koszty są wysokie, to zasady rynkowe rekompensują to poprzez wzrost sprzedaży.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.