Czy wiesz jak zrobić efektywną reklamę firmy?
REKLAMA
REKLAMA
wpływ kontrastu na odbiór - kontrast jasności, między postrzeganą informacją a tłem sprawia, że odbiorca zapamiętuje mechanicznie przekazane informacje oraz buduje związki skojarzeniowe. Efekt ten działa najsilniej, gdy wiąże się ze zmianą położenia obiektu. Należy jednak uważać, na stosunki proporcjonalne, ponieważ w razie zakłóceń przekaz może być uznany przez odbiorcę za nierealny i perswazja nie przyniesie pożądanego skutku;
REKLAMA
efekt wielokodowego zapisu - mówi o tym, że sposób kodowania informacji wpływa na jej zapamiętanie przez odbiorcę. W reklamie telewizyjnej bardzo często łączy się trzy typy kodów: określona cecha produktu (partii, kandydata) oznaczana jest w wypowiedzi słownej, zaprezentowana w realnym obrazie oraz opisywana typograficznie. Wielokodowy zapis praktycznie zawsze jest stosowany w reklamie tego typu ze względu na to, że jest ona z samej definicji nastawiona na to, by oddziaływać na jak największą ilość zmysłów;
Polecamy: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?
REKLAMA
reguła kontrastu - mówi o tym, że należy tworzyć sprzeczności między cechami opisującymi dany obiekt. Ich przykładem może być spot czarno - biały w bloku reklam opartych na wszystkich barwach. Antagonizmy mają wywołać zwiększenie procesów interpretacji;
reakcja na zestawienie paradoksalne – mamy z nią do czynienia w przypadku zastosowania co najmniej dwóch obiektów o ustalonym znaczeniu obiektywnym. Ich zestawienie przekształca się w zaprzeczenie każdego z nich. Efekt jest silniejszy, jeśli efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych jak i niesemantycznych cech informacji. Problematyczną kwestią jest wygasanie efektu przy jego wielokrotnym odtwarzaniu;
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.