Czy wiesz jak stworzyć komunikat reklamowy?
REKLAMA
REKLAMA
Zwykle budową reklam zajmują się wyspecjalizowane firmy. Warto jednak znać pewne podstawowe zasady tworzenia komunikatów reklamowych.
REKLAMA
Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że reklama sama w sobie nie jest dla odbiorcy interesująca. W związku z tym jej twórca powinien skupić się przede wszystkim na tych jej elementach, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnego konsumenta.
W tym celu przy każdym formułowaniu komunikatu promocyjnego wykorzystuje się dwa aspekty: - aspekt priorytetu, którego celem jest zwrócenie uwagi na prezentowaną usługę bądź produkt; - aspekt krótkiej pamięci, który wskazuje na to, że informacje, które znajdują się na końcu komunikatu są najlepiej zapamiętane.
Polecamy: Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?
Zwrócić uwagę odbiorcy można przez: - zastosowanie efektu dźwiękowego; - zadanie niekonwencjonalnego pytania; - podanie nazwy firmy; - zastosowanie intensywnych barw.
Istotne jest również to, by charakter przekazu był dostosowany do cech odbiorcy. Należy zwrócić uwagę, że analogiczne bodźce są odbierane w różny sposób. Jeden komunikat nie trafi do wszystkich, więc trzeba go zróżnicować w zależności od tego, do jakiej grupy kierowana jest oferta (młodzież, osoby starsze, klasa średnia, itp.).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.