Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.
Komponent E w KPO przewiduje wsparcie dla gospodarki niskoemisyjnej; planowane jest utworzenie specjalnego funduszu dla wsparcie m.in. MŚP w zakresie opracowywania zero- i niskoemisyjnych produktów - przekazał Grzegorz Rebkowiec, starszy menadżer w Crido. Jak przypomniał w komentarzu przekazanym PAP Grzegorz Rebkowiec, starszy menadżer w firmie doradczej Crido, Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) składa się z pięciu komponentów: A,B,C,D,E.
PKB Polski wzrośnie w 2022 r. o 4,8 proc., a w 2023 r. o 3,5 proc. - prognozuje Polski Instytut Ekonomiczny. Dodano, że średnia inflacja sięgnie w br. 13,1 proc. ze szczytem na poziomie 15,8 proc. w sierpniu. W 2023 r. inflacja spadnie średnio do 8,6 proc.
Dla większości Polaków pieniądze są ważne, ale nie lubią o nich myśleć i rozmawiać, ani się nimi zajmować. Jednocześnie dobrze kontrolują swoje wydatki. Według najnowszego międzynarodowego badania ,,Postawy wobec form płatności” zleconego przez eService oraz pozostałe podmioty należące do Grupy EVO Payments, prawie 7 na 10 Polaków wskazało, że dokonuje płatności elektronicznych, ponieważ uważa je za szybkie i wygodne. Partnerem badania w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, jest Visa.