REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

PE zaostrza walkę z praniem brudnych pieniędzy

Parlament Europejski uchwalił przepisy zaostrzające walkę z praniem brudnych pieniędzy. W tym celu, w krajach UE powstaną specjalne rejestry właścicieli firm, a banki, kasyna, księgowi czy prawnicy będą mieli obowiązek zwracać uwagę na podejrzane transakcje klientów.

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

Przyjęto Wieloletni Plan Finansowy Państwa

Rząd przyjął Wieloletni Plan Finansowy Państwa na lata 2015 - 2018, którego głównym założeniem jest poprawa sytuacji na rynku pracy i w sektorze finansów publicznych - deficyt spadnie z 2,7% w 2015 r. do 1,2 % PKB w 2018 r.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

REKLAMA

Za prowadzenie parabanku nawet 10 mln zł kary

W ostatnim czasie często słychać o działalności parabanków. Są to instytucje świadczące usługi podobne do bankowych, jednakże prowadzą swoją działalność bez zezwolenia, nie podlegają specyficznym dla banków regulacjom prawnym oraz systemowi gwarantowania depozytów. W związku z tym, rząd chce wprowadzić wysokie kary za prowadzenie takiej działalności.

Na czym polega pranie brudnych pieniędzy?

W walce polegającej na przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy instytucje obowiązane, w tym m.in. biura rachunkowe, mają określone zadania, z których zgodnie z ustawą o praniu pieniędzy i przeciwdziałaniu terroryzmowi muszą się bezwzględnie wywiązywać. Instytucje te mają obowiązek rejestrować i zgłaszać podejrzane transakcje. W praktyce jednak nasuwa się wiele wątpliwości, jakie transakcje powinny wzbudzać podejrzenie osób m.in. prowadzących księgi rachunkowe, a także notariuszy, biegłych rewidentów, fundacji itp.

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej małych firm

Wprowadzenie uproszczeń w sprawozdawczości finansowej dla małych firm o przychodach nieprzekraczających 34 mln zł rocznie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, którym ma zająć się rząd. Zmiany mają prowadzić do obniżenia kosztów prowadzenia rachunkowości.

REKLAMA

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Raporty rządu o pomocy publicznej dla przedsiębiorców przyjete przez Sejm

Sejm przyjął 05.03.2015 r. raporty rządu o pomocy publicznej dla przedsiębiorców udzielonej w 2011, 2012 i 2013 r., głosując przeciw wnioskom o ich odrzucenie. W 2013 r. pomoc publiczna wyniosła 20,6 mld zł. W 2012 r. było to prawie 22 mld zł, a w 2011 r. - 21, 4 mld zł.

Dlaczego nie publikują?

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

Sposoby zabezpieczania się przedsiębiorców przed ryzykiem kursowym

Nie tylko posiadacze mieszkaniowych kredytów we frankach szwajcarskich stali się ofiarami zawirowań na rynkach walutowych. Również przedsiębiorcy, którzy działają na rynkach zagranicznych, muszą liczyć się z możliwością strat. Czy rok 2015 przyniesie jeszcze więcej niespodzianek? I czy można zabezpieczyć się przed ryzykiem kursowym?

Firma na próbę – jak założyć ?

Dla wielu początkujących przedsiębiorców, marzących o własnej działalności gospodarczej, największą przeszkodą w jej rozpoczęciu wydają się być koszty związane z ubezpieczeniem. Możliwość ominięcia tych kosztów daje przedsiębiorcom założenie tzw. „Firmy na próbę”.

Ochrona dóbr osobistych przedsiębiorców

Art. 23 k.c. wymienia katalog dóbr osobistych człowieka, podlegających ochronie prawa cywilnego niezależnie od innych przepisów. Art. 43 k.c. stanowi, że przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych są stosowane odpowiednio do osób prawnych. Ochrona ta ma więc szerokie zastosowanie w przypadku przedsiębiorców.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

Czy pracownik może posługiwać się podpisem elektronicznym pracodawcy?

Podpisem elektronicznym są dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny. Ponadto złożenie bezpiecznego podpisu elektronicznego wiąże strony treścią podpisanego dokumentu.

Utrzymuje się wysoki poziom zatrudnienia w firmach

Z danych przedstawionych przez GUS wynika, że zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wciąż rośnie, a w listopadzie wzrosło o 0,1 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Krótszy okres oczekiwania na rozpoczęcie działalności

Nowelizacja ustawy o KRS i niektórych innych ustaw przewiduje skrócenie okresu oczekiwania na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Dodatkowo uproszczone zostaną zasady „jednego okienka”.

Jak rozliczyć świąteczne prezenty dla kontrahentów?

W ramach wiążącej współpracy, firmy często decydują się na przekazanie świątecznych prezentów dla swoich kontrahentów. Prezenty będą jednak kosztem firmowym jedynie wtedy, gdy będą zawierały logo firmy. Możliwe jest również obniżenie rocznego podatku poprzez zorganizowanie świątecznego przyjęcia, jeżeli będzie miało ono charakter spotkania biznesowego.

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

Sukcesja rodzinnej firmy - jednoosobowa działalność a spółka

Firmy rodzinne to firmy z tradycją, prowadzone przez długie lata wedle utrwalonej koncepcji, najczęściej otwierane w dobrym okresie rozwoju gospodarczego. W obecnej sytuacji gospodarczej ciężko jest utrzymać pozycję na rynku i należy spojrzeć w przyszłość, stawiając na rozwój i przekazując firmę dalszym pokoleniom. Czy warto prowadzić jednoosobową działalność, czy jednak postawić na spółkę?

Jak zorganizować świąteczne przyjęcie w firmie?

Okres świąteczny to nie tylko czas zakupów, ale również czas organizowania spotkań i przyjęć firmowych dla pracowników. Jest to czas spędzany w miłej atmosferze, w gronie współpracowników. Dlatego też pracodawca aranżując świąteczne przyjęcie powinien zadbać o kilka szczegółów. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy urządzaniu świątecznych spotkań?

Majątek firmowy wycofany na cele prywatne

Prowadząc działalność gospodarczą nie sposób w niej nie wykorzystywać różnego rodzaju sprzętów, maszyn, samochodów czy zwykłych narzędzi codziennego użytku. Wszystkie te przedmioty stanowią majątek przedsiębiorstwa, które służy podczas wykonywania czynności związanych z działalnością. Jedne przyczyniają się do powstania przychodu bezpośrednio, a inne pośrednio stanowiąc koszt podatkowy działalności. Jednak, jak powinien postąpić podatnik, gdy dany składnik majątku jest już niepotrzebny w firmie? Sprzedać go lub wycofać na cele prywatne.

Wysoki poziom zatrudnienia w firmach

W listopadzie odnotowano wysoki poziom zatrudnienia. Firmy przekazały 68 tys. ofert pracy i aktywizacji zawodowej do urzędów pracy. Stopa bezrobocia wciąż spada.

Nowelizacja ustawy o SSE przyjęta bez poprawek

Senat przyjął nowelizację ustawy o Specjalnych Strefach Ekonomicznych bez poprawek. Nowa ustawa zakłada m.in., że firma, której cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności w strefie, będzie musiała zwrócić otrzymaną pomoc publiczną.

Sprawdź, czy jesteś gotowy na założenie własnej firmy

Założenie własnej firmy wymaga zaangażowania, odwagi, zdyscyplinowania, zabezpieczenia finansowego, doświadczenia i pomysłu. Sprawdź, czy jesteś gotowy na założenie własnego biznesu.

Prowadzenie firmy w formie holdingu

Obecnie rynek pozwala na podejmowanie działalności w różnych formach, które są mniej lub bardziej korzystne. W Polsce wciąż stosunkowo nowe pozostaje pojęcie holdingu, które przez to budzi wiele wątpliwości i wzbudza nieufność wśród nowych przedsiębiorców. Wręcz przeciwnie, holding jest szansą na rozwój średnich firm. Co decyduje o jego przewadze?

Jak usprawnić strategię marketingową firmy?

Media społecznościowe to nadal młoda i relatywnie nowa forma komunikacji. Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby podejmować ostateczne wnioski. Wszyscy eksperymentujemy, testujemy nowe taktyki i uczymy się od innych. Niekiedy social media pomagają w rozwoju firmy. Jak usprawnić swój marketing?

Wpływ działalności małych przedsiębiorstw na rozwój gospodarczy

Wzrost wskaźnika PKB wskazuje na ciągły rozwój gospodarczy. W III kwartale wzrósł do 3,3 proc. Na lepsze wyniki w gospodarce największy wpływ mają małe przedsiębiorstwa, które informowały o pozytywnej ocenie własnej sytuacji i perspektyw rozwoju oraz o wysokiej jak na tę grupę skłonności do inwestowania.

Jak usprawnić swoją firmę?

Obecnie powszechną formą prowadzenia działalności są małe i średnie przedsiębiorstwa, zatrudniające mniej niż 50 bądź 250 pracowników. Często są to firmy rodzinne, zarządzane od pokoleń w ten sam sposób. Przedsiębiorcy mogą częściej liczyć na pomoc finansową ze strony państwa oraz Unii. Warto jednak usprawnić swoją firmę. Jak tego dokonać?

Zmiany w udzielaniu pomocy publicznej przedsiębiorcom w SSE

Rada Ministrów wydała rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, przedłożone przez ministra gospodarki.

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Aneks – w jaki sposób aneksować umowę?

Aneks umożliwia zmianę zawartej już umowy. W aneksie mogą być zmienione postanowienia, które nie stanowią elementów istotnych danego stosunku, tzw. essentiala negotii. W jaki sposób aneksować umowę?

Zmiana regulaminu loterii promocyjnej i promocji o charakterze ciągłym

Akcje promocyjne o charakterze ciągłym charakteryzują się tym, że nie jest znana data ich zakończenia. Zmiana regulaminu w takim wypadku jest skomplikowana i nie zawsze możliwa. Zmiany dokonuje się najczęściej w formie aneksu do regulaminu. Jak to wygląda w przypadku loterii promocyjnej i audiotekstowej?

Opodatkowanie dojazdów do pracy służbowym autem

Obecnie dość kontrowersyjna kwestia związana z opodatkowaniem dojazdów do pracy pracownika służbowym autem, została poruszona w Sejmie podczas drugiego czytania. Zgodnie z projektem, prywatny użytek służbowego auta miałby być opodatkowany ryczałtem. Ciężko jednak jednoznacznie stwierdzić czy prywatnym użytkiem są dojazdy pracownika do pracy. Interpretacje podatkowe w tej kwestii są rozbieżne.

Płynność finansowa firmy – jak o nią dbać?

Z pewnością każda firma sprzedająca towary, świadcząca usługi i wystawiająca faktury dobrze zna problem nieterminowego ich regulowania. Kilkanaście, a niejednokrotnie nawet kilkadziesiąt dni zwłoki to znaczne obciążenie dla bieżącej działalności firmy, powodujące brak płynności finansowej, a w konsekwencji prowadzące do zatorów płatniczych. Tymczasem na rynku dostępnych jest kilka skutecznych usług, które mogą zapewnić firmie stały dopływ środków finansowych. Przedsiębiorstwa mogą wybierać między metodami takimi jak kredyt czy faktoring lub zdecydować się na usługi firm monitorujących należności.

Uproszczenia podatkowe pomogą w rozwoju firm rodzinnych

Firmy rodzinne w Polsce szybko się rozwijają. Ponad 70 proc. z nich planuje nowe inwestycje, przede wszystkim w podstawową działalność firmy. Częściej decydują się na ekspansję krajową niż zagraniczną. Zdaniem ekspertów uproszczenie systemu podatkowego, zmniejszenie przeszkód administracyjnych i lepszy dostęp do źródeł finansowania mogłyby zwiększyć konkurencyjność polskich firm rodzinnych na globalnym rynku.

Uproszczone sprawozdania finansowe małych firm od 2015 r.

Ministerstwo Finansów planuje wprowadzić uproszczone sprawozdania finansowe dla małych firm. Regulacje miałyby wejść w życie do 20 lipca 2015 r. Projekt zmian w ustawie o rachunkowości trafił do konsultacji społecznych.

Jak zatrzymać pracownika w firmie?

Z raportów firm HR wynika, że realnym problemem staje się rotacja pracowników w firmie. Coraz częściej pracownicy decydują się na rezygnację z pracy i rozważają konkurencyjne oferty. Firmy powinny zatem już dziś zastanowić się nad strategiami budującymi lojalność pracowników. W jaki sposób zatrzymać pracownika w firmie?

Pierwsze kroki w biznesie? Sprawdź na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę!

Polacy, pod względem liczby funkcjonujących przedsiębiorstw – 3,8 mln w sektorze MSP – należą do najbardziej przedsiębiorczych narodów w Europie. Biorąc pod uwagę te statystyki, można by dojść do wniosku, że założenie firmy, która z powodzeniem rozwinie swoją działalność to nic trudnego. Ale czy faktycznie tak jest? Z jakimi wyzwaniami muszą poradzić sobie „młodzi przedsiębiorcy”, aby firma faktycznie okazała się sukcesem?

Webinarium "Biuro bez papieru! Proces obiegu dokumentów i archiwizacji" - 26 września

Zapraszamy na webinarium "Biuro bez papieru! Proces obiegu dokumentów i archiwizacji", które odbędzie się w dniu 26 września 2014 r. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl

Wszystko o finansach w firmie – konferencja dla przedsiębiorczych „Biznes Krok po Kroku” już 19 września w Warszawie!

Konferencja dla przyszłych i aktualnych przedsiębiorców, którą już po raz ósmy organizuje Fundacja „Twoja Inicjatywa!”, zawita 19 września do Warszawy. Tym razem spotkanie poświęcone będzie finansom w firmie. Biznes Krok po Kroku to również okazja do skorzystania z bezpłatnej porady prawnej czy podatkowej w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

5Why - prosty sposób zdiagnozowania przyczyny problemu

Jeśli przyjąć, że problemy w firmie to norma, to ich rozwiązywanie powinno być rutyną. Czy zawsze tak jest? Niestety nie. Wyjątkowo często traktujemy problemy jak zdarzenia nadzwyczajne, a stawiając im czoła reagujemy spontanicznie. Takie zachowanie niesie za sobą zagrożenia, że rozwiązywane problemy powrócą. Dlaczego? Bo często, mimo woli, zamiast je rozwiązywać, jedynie je obchodzimy. Dlaczego? Ponieważ działając spontanicznie, bezwiednie, nastawiamy się na usunięcie negatywnych skutków problemu, nie wnikając w jego istotę. Dlaczego? Bo jak zwykle, sprawy pilne mają pierwszeństwo nad sprawami ważnymi i te ostatnie są wypierane z naszej listy spraw do załatwienia. Dlaczego? Ponieważ nie mamy wypracowanego systemu rozwiązywania problemów i właściwej kultury ich rozwiązywania. Dlaczego? …

Międzynarodowe standardy sprawozdań finansowych

Firmy, a przede wszystkim spółki zobowiązane są do sporządzania sprawozdań finansowych z prowadzonych przez siebie działalności. Dopełnienie wskazanego obowiązku poprzez bieżącą ewidencję działań finansowych pozwala w pełni monitorować kondycję finansową firmy.

Korzystne zmiany w prowadzeniu firm

Naczelny Sąd Administracyjny w orzeczeniu z 17 lipca 2014 roku wskazał, że wydatki poniesione na wkłady niepieniężne wnoszone do spółek jako aport, uznaje się za koszt podatkowy. Moment podatkowy powstanie w chwili realizacji praw wynikających z instrumentów finansowych, na zakup których poniesiono wydatki. Takie zmiany wpłyną korzystnie na prowadzenie firm.

Niewielki wzrost zatrudnienia w firmach

W lipcu przeciętne wynagrodzenie było o 3,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. GUS odnotował również niewielki wzrost zatrudnienia w firmach w ciągu roku – o 0,8 proc.

Jaką lokatę powinni wybrać przedsiębiorcy?

Osoby prowadzące działalność potrzebują w krótkim czasie uzyskać dostęp do firmowy funduszy. Najkorzystniejsze będą dla nich krótkoterminowe lokaty oprocentowane wysoką stawką. Jaka lokata jest korzystna dla przedsiębiorców?

Firmy coraz chętniej zaciągają kredyty

NBP poinformował, że wedle prognoz stawianych przez banki przedsiębiorcy chętniej zaciągają kredyty. Tak wynika ze statystyk w III kwartale br., przeprowadzonych na podstawie ankiety rynku kredytowego.

Jak właściwie zarządzać firmą rodzinną?

Firmy rodzinne prowadzone z pokolenia na pokolenie nie przynoszą już obecnie tak wysokich zysków. Jest to związane z gorszym zarządzaniem biznesem. Z wyników przeprowadzonych ankiet wynika, że jedynie 6,3 proc. deklaruje przejęcie rodzinnego interesu.

Jak prowadzić własną kwiaciarnię?

Własny biznes zawsze stanowi poważne wyzwanie, niezależnie od charakteru działalności. Kwiaciarnia to dobry pomysł na własną firmę, jeżeli odpowiednio przygotujemy się do jej założenia, a przede wszystkim wybierzemy strategiczną lokalizację. Jak właściwie podjąć się prowadzenia własnej kwiaciarni?

REKLAMA