REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, VAT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Split payment niekorzystny dla drobnych przedsiębiorców

Konfederacja Lewiatan ostrzega, że System podzielonej płatności (split payment) spowoduje, że bardzo mali przedsiębiorcy będą zmuszeni do pokrywania z „własnych środków" kwoty VAT naliczonego przy zakupach, a nie z podatku VAT uzyskanego od kontrahentów. Dla przedsiębiorcy, który zarabia miesięcznie kilka tysięcy złotych może być to kłopot. Jakie zmiany proponują pracodawcy?

Obniżone składki ZUS dla małej działalności gospodarczej od 2019 r.

W wywiadzie dla PAP wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz powiedziała, że projekt ustawy o tzw. małej działalności gospodarczej może trafić pod obrady Sejmu w pierwszym lub drugim tygodniu grudnia. Przedsiębiorcy mogliby zatem płacić obniżone składki od początku 2019 r.

Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy od marca 2018 roku

Od 1 marca 2018 r. ma zacząć obowiązywać większość przepisów (pozostałe od 1 lipca 2018 r.) określających funkcjonowanie Punktu Informacji dla Przedsiębiorcy (w skrócie: PIP). Ma to być prowadzony przez ministra gospodarki system teleinformatycznego, za pośrednictwem którego będzie można online zrealizować wiele różnych procedur i formalności związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Punkt ten zapewnić ma również dostęp online do informacji o sposobie realizacji ww. procedur i formalności.

50 uproszczeń dla biznesu od 2018 r.

W 2018 roku wprowadzona zostanie kolejna, duża paczka nowelizacji przepisów pod nazwą „50 uproszczeń dla biznesu”. Nowe uproszenia dotyczą przepisów w prawie podatkowym i gospodarczym. O ile projekt podyktowany jest faktycznymi problemami firm, przedsiębiorców może niepokoić ilość zmian wdrażanych obecnie w prawie, które rewolucjonizują prowadzenie biznesu.

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorcy nie są przygotowani do składania JPK_VAT od 1 stycznia 2018 r.

Już od 1 stycznia 2018 r. wymóg raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego w zakresie VAT (JPK_VAT) zostanie nałożony także na mikroprzedsiębiorców. Chociaż do tego dnia pozostało już niewiele czasu, wielu z nich nie jest gotowych do realizacji tego obowiązku. Znaczna część oczekuje w tym zakresie pomocy ze strony swoich księgowych.

Zachęty podatkowe dla przedsiębiorców od 2018 r.

Resort finansów zapewnia, że stale pracuje nad tym, żeby warunki prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce były coraz lepsze. W związku z tym wprowadzane są m.in. nowe zachęty podatkowe dla przedsiębiorców. Część z nich już zaczęła obowiązywać, a kolejne pojawią się w 2018 r. Jakie to zachęty i jakie korzyści będą z nich mieli przedsiębiorcy?

Jak założyć działalność gospodarczą przez Internet w 2018 r?

Aby założyć własną, jednoosobową działalność gospodarczą należy złożyć wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Można to zrobić nie tylko w urzędzie, ale także przez Internet.

Firma w mieszkaniu - czy wydatki na czynsz i media mogą być kosztem podatkowym?

Wiceminister finansów zastępca szefa KAS Paweł Cybulski stwierdził, że wydatki na czynsz mogą być kosztem, jeśli ma to związek z działalnością gospodarczą.

REKLAMA

Zmiany - sposób na przetrwanie i szansa na sukces. Jak wprowadzić je w firmie?

Większość ludzi podchodzi do zmian w sposób sceptyczny. Zauważył to już Józef Ignacy Kraszewski, pisząc: „Ludzie boją się zmian, nawet na lepsze”, potwierdzają to także współczesne badania. Wszystko dlatego, że nasz mózg w większości przypadków woli „chodzić utartymi ścieżkami” zamiast dostarczać sobie dodatkowego wysiłku. Jeśli jednak byśmy się nie zmieniali, to już dawno byśmy wyginęli. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku biznesu. Jak więc skutecznie wprowadzać zmiany w firmie i czy można się do tego przygotować?

Szkolenia z JPK dla mikroprzedsiębiorców

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) organizują ogólnopolską akcję szkoleniową „Wtorki z JPK". W każdy wtorek listopada urzędy skarbowe będą szkolić mikroprzedsiębiorców z tworzenia i przesyłania plików JPK_VAT. Przedsiębiorcy będą mogli się przeszkolić w dowolnym urzędzie.

Kiedy podatnik może zostać wykreślony z rejestru podatników VAT UE

Spółka jest podatnikiem zarejestrowanym dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych. Podpisaliśmy z niemieckim odbiorcą kontrakt na dostawę sprzętu rolniczego na najbliższe pół roku. Niestety, niespodziewanie kontrakt został zerwany. Był to nasz jedyny odbiorca. W związku z tym mamy pytanie, czy spółka może zostać wykreślona przez naczelnika urzędu skarbowego z rejestru podatników VAT UE, jeśli przez pewien czas będzie składała "zerowe" deklaracje VAT lub w ogóle nie będzie składała informacji podsumowujących?

Sprzedaż działek - skutki dla rozliczeń VAT

Zagadnienie sprzedaży działek przez osoby fizyczne nieprowadzące „na co dzień” działalności gospodarczej (w tym sprzedaż działek przez rolników) uchodziło przez lata za kontrowersyjne. Część sporów przeciął m.in. wyrok unijnego Trybunału z 2011 r., jednak należy pamiętać, że jest to zagadnienie o wielu aspektach podatkowych.

Split payment 2018 - rachunki VAT

1 kwietnia 2018 r. ma wejść w życie mechanizm podzielonej płatności dotyczący podatku VAT (split payment). Za prowadzenie rachunków VAT banki mają nie pobierać opłat.

Publiczny rejestr podatników VAT

Jak twierdzi Konfederacja Lewiatan prowadzenie publicznego rejestru podatników VAT, może stać się istotnym i efektywnym narzędziem weryfikacji kontrahenta. Jednak aby tak było, powinny zostać uwzględnione uwagi zgłaszane przez przedsiębiorców.

E-paragony w 2018 r.

Na 2018 r. zaplanowane jest wprowadzenie elektronicznych paragonów fiskalnych. Ma to uszczelnić system podatku VAT i pomóc w walce z szarą strefą, która odpowiada nawet za 40 proc. luki w VAT. Straty budżetu z tego tytułu szacuje się na ok. 50 mld zł.

Kontrowersyjne zmiany w ustawie o transporcie drogowym

Konfederacja Lewiatan ostrzega, że w projekcie ustaw o transporcie drogowym oraz czasie pracy kierowców znajduje się wiele nieprecyzyjnych oraz nieuzasadnionych regulacji. Jakie negatywne skutki może wywołać uchwalenie tych projektów?

Zwolnienie z obowiązku zapłaty zaliczki na podatek od 2018 r.

Resort finansów chce zwolnić z obowiązku zapłaty zaliczki na podatek dochodowy (bądź zaliczki od dochodów osiągniętych przez kilka następujących po sobie okresów rozliczeniowych), gdy nie przekracza ona 1000 zł. Zmiana ma ułatwić prowadzenie działalności gospodarczej przez małych przedsiębiorców. Nowe regulacje, które znajdą się w ustawie o PIT oraz ustawie o CIT, mają wejść w życie od 2018 r.

JPK_VAT - uproszczenia dla przedsiębiorców od 1 stycznia 2018 r.

1 stycznia 2018 r. ma wejść w życie nowa, uproszczona struktura JPK_VAT, która powstała w wyniku konsultacji z przedsiębiorcami. Dzięki niej czas wypełniania pliku ma być krótszy a niejasne kwestie będzie można wyjaśnić bez odwiedzania urzędu skarbowego.

Ograniczenie barier w prowadzeniu działalności innowacyjnej w 2018 r.

Rząd przyjął projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego działalności innowacyjnej, który przedłożył minister nauki i szkolnictwa wyższego. Jakie zmiany mogą już niebawem wejść w życie?

Podatek od towarów i usług przy umowach menadżerskich członków zarządu spółek

Minister Rozwoju i Finansów w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe wydał w dniu 6 października 2017r. ogólną interpretację (interpretacja nr PT3.810L11.2017), w której wyjaśniona została kwalifikacja na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT) czynności (usług) wykonywanych przez członków zarządu spółek (dalej: zarządzający) działających na podstawie umów cywilnoprawnych (umów o zarządzanie, kontraktów menadżerskich, itp.) w zakresie uznania w/w czynności jako czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (dalej: VAT) wykonywanych w ramach samodzielnej działalności gospodarczej.

Elektroniczna ewidencja VAT już od 1 stycznia 2018 r.

Ministerstwo Finansów przypomina, że już od 1 stycznia 2018 r. podatnicy składający VAT-7 lub VAT-7K będą mieć obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT.

Limit jednorazowej amortyzacji w 2018 r.

W 2018 r. wysokość jednorazowych odpisów amortyzacyjnych nie może przekroczyć kwoty 216 tys. zł. Zgodnie z przepisami uprawnionymi do jednorazowej amortyzacji są podatnicy, którzy w roku podatkowym rozpoczęli prowadzenie działalności oraz mali podatnicy.

Czy można wybrać opodatkowanie podatkiem liniowym, rozpoczynając ponownie działalność gospodarczą w trakcie tego samego roku podatkowego

Przedsiębiorca od lutego 2016 r. do maja 2017 r. prowadził indywidualną działalność gospodarczą opodatkowaną za zasadach ogólnych. Działalność gospodarcza została wykreślona z rejestru CEIDG 31 maja 2017 r. Z dniem 1 października 2017 r. przedsiębiorca zamierza otworzyć nową działalność gospodarczą (zmianie ulegnie nazwa prowadzonej działalności gospodarczej oraz przedmiot tej działalności). Czy przedsiębiorca, rejestrując od 1 października 2017 r. zupełnie nową działalność gospodarczą, będzie mógł wybrać opodatkowanie w formie podatku liniowego?

Elektroniczna ewidencja VAT i JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców od 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. mikroprzedsiębiorcy dołączą do grona podatników VAT, którzy prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT) oraz przesyłają ją co miesiąc w postaci plików JPK_VAT. Duże przedsiębiorstwa wysyłają JPK_VAT od 1 lipca 2016 r., a małe i średnie od 1 stycznia 2017 r.

Ukraina w procesie przemian: Inwestorzy przed nowymi wyzwaniami - seminarium

Eksperci z Rödl & Partner i czołowych organizacji biznesowych zapraszają na polsko-ukraińskie seminarium, podczas którego opowiedzą o aspektach prowadzenia biznesu u naszych wschodnich sąsiadów. Seminarium odbędzie się 17 października 2017 r. w Warszawie. Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Zmiany w VAT od 1 kwietnia 2018 r.

Zmiany w podatku od towarów i usług (VAT), zapobieganie unikaniu płacenia podatku, wprowadzenie tzw. mechanizmu podzielonej płatności (split payment) - to niektóre ze zmian wprowadzone do projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 kwietnia 2018 r.

Formy prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce

Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły. W jakich formach może być ona wykonywana w naszym kraju?

3 częste błędy w startupach

W ostatnich latach powstaje w Polsce bardzo dużo startupów. Sprzyja im dobra sytuacja ekonomiczna i względna łatwość w pozyskaniu środków na inwestycje. Swoich sił próbują w wielu segmentach rynku, odnosząc często spore sukcesy, nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Nowe technologie w systemach ochrony mienia i danych

Profesjonalne usługi bezpieczeństwa podążają za zmieniającym się światem i reagują na wciąż nowe zagrożenia. Ochrona mienia to już nie tylko niezastąpiony ochroniarz i prosty monitoring przemysłowy. Nowoczesne technologie zabezpieczają zarówno mienie, jak i pozwalają uniknąć niebezpieczeństw w świecie wirtualnym.

Trendy outsourcingu – warto łączyć outsourcowane usługi

Outsourcingu podlega stałej ewolucji. Wyprowadzanie części działalności przedsiębiorstwa na zewnątrz nikogo już nie dziwi, ale na Zachodzie powoli daje zauważyć się nowy trend - łączenie outsourcowanych usług. - Taki zabieg pozwala nie tylko na oszczędności, ale także pozyskanie wartości dodanej. Pierwsi polscy przedsiębiorcy, którzy się na to zdecydują, mają szansę zdystansować konkurencję - zauważa ekspert z firmy dostarczającej usługi dla biznesu.

Sprzedaż nieruchomości a działalność gospodarcza – podatek VAT

Jak wygląda sprzedaż nieruchomości znajdujących się w majątku prywatnym, jako prowadzenie działalności gospodarczej i obowiązek zapłaty podatku VAT z tego tytułu w kontekście wyroku NSA z dnia 26.05.2017 r., sygn. akt I FSK 1728/15?

Jak rozliczać zakup biletów lotniczych - najczęstsze problemy z rozliczeniem VAT

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnicy często kupują bilety lotnicze. Czyniąc to, korzystają z usług przewoźników krajowych i zagranicznych. Zakup od przewoźnika krajowego nie nastręcza tak wielu problemów jak zakup od przewoźnika zagranicznego. W tym wypadku podatnicy często nie są w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy w przypadku lotów międzynarodowych po stronie polskiego podatnika występuje obowiązek wykazania importu usług, czy też nie.

Jak budować i utrzymywać dobre relacje z kontrahentami i klientami

Z badań przedsiębiorczości wynika, że koszty pozyskania nowego klienta są kilkakrotnie wyższe niż koszty utrzymania dotychczasowego portfela firm, z którymi współpracujemy. Niemniej, budowanie udanych relacji biznesowych nie jest łatwym zadaniem - nieprzypadkowo jest to też jedna z najbardziej pożądanych kompetencji na współczesnym rynku pracy. Jak rozwijać i dbać o kontakty biznesowe? O czym pamiętać, by budować długotrwałe, partnerskie relacje z naszymi klientami? Oto kilka wskazówek.

Ustawa o sukcesji firm rodzinnych od 2018 roku

W Ministerstwie Rozwoju powstał projekt ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej (tzw. ustawa o sukcesji firm). Aktualnie trwają konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe tego projektu. To kolejna ustawa z pakietu „100 zmian dla firm”, która zgodnie z intencjami projektodawców ma pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie przedsiębiorców prowadzących firmę w formie indywidualnej działalności gospodarczej. Zmiany dotyczą co najmniej 2 mln firm i mają wejść w życie w I kwartale 2018 roku.

Jak rozliczyć VAT od WNT, gdy transakcja nie została udokumentowana fakturą

Przedsiębiorca, będący podatnikiem VAT-UE, kupuje na terenie Unii Europejskiej towary. Są to drobne transakcje, w związku z tym zazwyczaj nie ma możliwości otrzymania faktury a jedynym dokumentem potwierdzającym zakup jest paragon fiskalny. Czy w związku z powyższym, biorąc pod uwagę, że dochodzi do przemieszczenia towaru między dwoma krajami UE, a sprzedawca i nabywca są zarejestrowanymi podatnikami VAT, rozpoznać należy WNT?

Czym jest chmura hybrydowa? Dlaczego to dobre rozwiązanie dla biznesu?

Chmura szybko staje się narzędziem numer jeden stosowanym do optymalizacji kosztów w centrum danych oraz ułatwiającym szybkie wprowadzanie na rynek nowych usług i produktów, skoro jest stosunkowo łatwa we wdrażaniu i może zapewnić niemal nieograniczony dostęp do pamięci masowych, zasobów sieciowych i mocy obliczeniowych.

Polska gospodarka rośnie w 2017 r.

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Krajowy Rejestr Długów i Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, w pierwszym kwartale 2017 r. co piąta polska firma nie miała żadnych problemów z otrzymaniem terminowej zapłaty. Rokuje to wyższy wzrost gospodarczy w kolejnej części roku.

Biznesowe partnerstwo wschodnie, czyli inwestycje polsko-ukraińskie - seminarium

17 maja 2017 roku w Warszawie odbędzie się seminarium „Ukraina w procesie przemian. Nowe perspektywy i wyzwania dla zagranicznych inwestorów” organizowane przez Rödl & Partner i Polsko-Ukraińską Izbę Gospodarczą. Patronem medialnym seminarium jest Infor.pl. Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 15 maja 2017 roku.

Zmiany dot. korzystania z podpisu elektronicznego

W piątek Sejm przegłosował ustawę, która przewiduje, że przy zawiązywaniu spółek z ograniczoną odpowiedzialnością przez internet, będzie można się posługiwać tylko kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem ePUAP.

Wymiana oprogramowania w firmie – jak szybko wdrożyć się w nowy system?

Jedną z głównych obaw, która skutecznie wstrzymuje przedsiębiorców przed zmianą oprogramowania jest kwestia związana z obsługą nowego, nieznanego jeszcze systemu. Firmy bardzo często wskazują na fakt, że pomimo iż rozwiązania wdrożone przed laty, obecnie się już nie sprawdzają, inwestycja w nowe jest utrudniona lub nawet niemożliwa, głównie przez wzgląd na inne rozmieszczenie kluczowych funkcji lub nawet zupełnie różny sposób obsługi.

Jak amortyzować dotychczasowy środek trwały wykorzystywany w nowej działalności gospodarczej

Prowadzę działalność gospodarczą. W ewidencji środków trwałych mam wpisany lokal użytkowy, którego wartość początkowa wynosi 600 000 zł. Lokal jest amortyzowany metodą liniową z zastosowaniem 2,5% rocznej stawki. W maju 2017 r. zamierzam zlikwidować tę działalność i wycofać lokal z ewidencji środków trwałych. Najprawdopodobniej od września 2017 r. rozpocznę nową działalność w zakresie najmu nieruchomości i chciałbym ponownie wykorzystywać lokal użytkowy. W jakiej wysokości powinienem ustalić jego wartość początkową?

Nowe uprawnienia kontroli celno-skarbowej

Po nowelizacji ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej urzędnicy skarbowi uzyskali według ekspertów bardzo szerokie i naruszające prywatność uprawnienia wobec przedsiębiorców prowadzących swoja działalność w domu. Mogą ich wypraszać w trakcie przeszukania oraz sprawdzać wszystkie pomieszczenia oraz dokumenty, w tym także rzeczy osobiste właściciela firmy i jego rodziny.

Dobre prognozy dla firm eksportowych

W obecnym roku sprzedaż polskich towarów do krajów Unii Europejskiej powinna wzrosnąć nawet o 8 proc. Pozytywnie na handel zagraniczny wpłynie utrzymujące się ożywienie gospodarcze tak w Europie, jak i na całym świecie. Polskie firmy eksportowe mogą z nadzieją patrzeć w przyszłość, sięgać po dotacje unijne, ale z ostrożnością powinny podejmować decyzje o wchodzeniu na nowe rynki.

Jak przeciwdziałać "wciągnięciu" w oszustwa i tzw. karuzele VAT - szkolenie

18 maja 2017 r. w Warszawie odbędzie się szkolenie "Jak przeciwdziałać "wciągnięciu" w oszustwa i tzw. karuzele VAT”. Szkolenie organizuje Centrum Promocji Informatyki. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Firmy wciąż źle oceniają warunki prowadzenia biznesu w Polsce

Polska ma najbardziej niestabilne prawo w Unii Europejskiej, mimo to rząd uparcie zachęca przedsiębiorców do inwestycji przekonując ich jednocześnie, że pierwszeństwo w biznesie ma państwo, a własność i wolny rynek to zagadnienia drugoplanowe. Firmy widzą jednak te priorytety z zupełnie innej perspektywy - państwo to podatki, nadprodukcja skomplikowanego prawa i brak zaufania do rządowych instytucji. Większość z nich uważa także, że w tym roku będzie jeszcze gorzej.

Siedliska do prowadzenia działalności gospodarczej przez rolników

Do Sejmu wpłynął poselski projekt ustawy o używaniu siedlisk w celu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej. Obecnie podjęcie działalności gospodarczej przez rolników wiąże się z czasochłonnym i kosztownym procesem odrolnienia gruntów. Projekt ma za zadanie pominąć wspomniany proces i wykorzystać potencjał znajdujących się w gospodarstwach rolnych siedlisk.

Crossing the Baltic Sea – seminarium dla polsko-szwedzkiego biznesu

23 marca w Sztokholmie i 6 kwietnia w Gdyni odbędą się organizowane przez Rödl & Partner seminaria o nazwie „Crossing the Baltic Sea”. Dedykowane są one szwedzkim przedsiębiorcom zainteresowanym inwestowaniem w Polsce i polskim, których interesuje lokowanie kapitału w Szwecji. Rödl & Partner, wraz z partnerami wydarzenia, doradzi uczestnikom jak najsprawniej taki proces przeprowadzić. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Przykłady ograniczenia patentu w biotechnologii i przemyśle farmaceutycznym: przywilej badawczy oraz wyjątek Bolara

Będąc wynalazcą warto wiedzieć, kiedy można „naruszyć” sferę wyłączności uprawnionego z patentu. Ograniczenie patentu w postaci przywileju badawczego i wyjątku Bolara omawia Kamil Trzaskoś, prawnik z kancelarii KG LEGAL Kiełtyka Gładkowski Sp.p z siedzibą w Krakowie.

Świadczenia na rzecz pracowników – skutki dla rozliczenia VAT

Pracodawcy dokonują na rzecz swoich pracowników różnego rodzaju świadczeń. Na sposób rozliczenia VAT z tego tytułu wpływa m.in. to, czy obowiązek spełnienia danego świadczenia wynika z odrębnych przepisów, czy też jest to świadczenie wynikające z dobrej woli pracodawcy. Nie bez znaczenia, dla właściwego rozliczenia podatku od świadczeń dokonanych na rzecz pracowników, jest również źródło finansowania wydatków.

Rozdział własności od zarządzania – szansa i ryzyko dla przedsiębiorstw sektora MSP

Kwestia nadzoru w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jest zagadnieniem pojawiającym się w literaturze przedmiotu w Polsce dopiero od niedawna, ponieważ w dotychczasowej praktyce, po przemianach lat 90-tych to głównie właściciele sprawują nadzór kierowniczy nad zarządzanymi przez siebie przedsiębiorstwami tego sektora.

REKLAMA