REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przykłady nieuczciwych praktyk - żądanie zapłaty lub zwrotu

Przedsiębiorca w wyjątkowych przypadkach ma prawo wysłać konsumentowi towar, którego on nie zamawiał. Kiedy i na jakiej podstawie? Przeczytaj.

Nieuczciwe praktyki rynkowe a przeciętny konsument

Definicja przeciętnego konsumenta sformułowana w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym daje możliwość oceny sądom przeciwko komu nieuczciwe praktyki mogą znaleźć zastosowanie. Jak przedstawia się ta definicja od strony praktycznej, czyli w orzecznictwie krajowych sądów?

Przykłady nieuczciwych praktyk - nierzeczywiste właściwości produktów

Przedsiębiorcy sięgają po różne sposoby na uczynienie swojego produktu wyjątkowym. Warto jednak pamiętać, że prawo przewiduje pewne granice swobody jaką cechuje się kreatywność prowadzących firmy. Czy grzebień na porost włosów i magiczne kule zapewniające wygraną w loterii mogą być sprzedawane?

Kodeksy dobrych praktyk a nieuczciwe praktyki rynkowe

Przedsiębiorcy chętnie korzystają z kodeksów dobrych praktyk. Są one traktowane jako kolejny sposób na reklamę i pozyskanie klienta. Jakie wiążą się z nimi niebezpieczeństwa?

REKLAMA

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych – reklama przynęta

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wyraźnie piętnuje reklamę o charakterze przynęty. Jeżeli masz możliwość nabycia produktu po atrakcyjnej cenie zastanów się – możesz stać się ofiarą oszustwa.

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - konkurs i gratis

Konkursy i gratisy to jedne z najczęściej spotykanych form zachęty kupujących do wybrania konkretnego towaru. Czy przedsiębiorcy zawsze organizują te przedsięwzięcia zgodnie z prawem? Kiedy konkursy i darmowe dodatki do produktów będą wypełniały przesłanki nieuczciwych praktyk rynkowych?

Czym jest czarna i szara lista nieuczciwych praktyk rynkowych

Czarna i szara lista nieuczciwych praktyk znalazła się w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Co zawiera i czym te praktyki się różnią?

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - usługi serwisowe

Jeżeli przedsiębiorca wywołał u konsumenta wrażenie, że serwis jego produktów dostępny jest w innym państwie członkowskim niż to, gdzie dokonano zakupu, wówczas dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej. Jak funkcjonuje ona w praktyce?

REKLAMA

Klauzula generalna nieuczciwych praktyk rynkowych

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym definiuje je w art. 4 ust. 1 i ten przepis prawa należy uznać za klauzule generalną, która ma podstawowe znaczenie dla nieuczciwych praktyk rynkowych.

Nieuczciwe praktyki związane z kodeksami dobrych praktyk

Kodeksy dobrych praktyk to reguły ustanawiane przez samych przedsiębiorców albo ich zrzeszenia, których przestrzeganie nie jest narzucane przez ustawy lub inne, obowiązujące powszechnie, przepisy.

Przykłady nieuczciwych praktyk - opuszczanie pomieszczeń

Przedsiębiorca nie może zmuszać konsumenta do zawarcia umowy poprzez wywoływanie wrażenia, że indzie on mógł opuścić pomieszczenia, w którym się znajduje. Jak takie sytuacje mogą wyglądać w praktyce? Przeczytaj.

Czym są praktyki wprowadzające w błąd oraz praktyki agresywne

Podział na nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd oraz agresywne dotyczy zarówno szarego, jak i czarnego katalogu. Dodatkowo, w przypadku praktyk wprowadzających w błąd rozróżniamy działanie oraz zaniechanie przedsiębiorcy.

Na kim spoczywa ciężar dowodu przy nieuczciwych praktykach rynkowych

Ciężar dowodu, iż działanie nie stanowi nieuczciwej praktyki rynkowej wprowadzającej w błąd leży po stronie przedsiębiorcy. Konsument nie musi przedstawiać ekspertyz.

Czy oznaczanie ceny produktu może być nieuczciwą praktyką rynkową

Pełna cena produktu to informacja, którą bez wątpliwości powinien znać każdy konsument. Kiedy podawanie ceny będzie nieuczciwa praktyka rynkową?

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - przypisanie uprawnień

Wydaje Ci się, że operator sieci komórkowej posługuje się certyfikatem, którego nie posiada? Konsumencie uważaj – możesz być świadkiem nieuczciwych praktyk rynkowych, których dopuszcza się przedsiębiorca.

Przypadki szczególnego statusu przedsiębiorcy a nieuczciwe praktyki rynkowe

Zgodnie z definicją zawarta w ustawie o nieuczciwych praktykach rynkowych przedsiębiorcami są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które prowadzą działalność gospodarczą lub zawodową nawet jeżeli działalność ta nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego, a także osoby działające w ich imieniu i na ich rzecz. Co jednak z przypadkami, w których podmioty będące przedsiębiorcami znajdują się w szczególnej sytuacji?

Na czym polega system konsorcyjny

Na rynku ponownie pojawiają się systemy konsorcyjne. Zakazane przez ustawodawcę nadal są przyczyną łez wielu oszukanych. Na czym systemy te polegają?

Kiedy zaniechanie jest nieuczciwą praktyką rynkową

Zaniechanie wprowadzające w błąd może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową. Kiedy może to nastąpić?

Jak oszczędnie prowadzić biuro?

Korzystanie z darmowych programów odpowiadających standardami wersjom płatnym, a może drukarki laserowe zamiast atramentowych? Na oszczędzanie w prowadzeniu biura są różne sposoby. Jakie? Przeczytaj.

Jak zmniejszyć wydatki w firmie?

Form oszczędzania jest wiele. Warto jednak wybrać taką, która nie będzie polegała na ograniczaniu produkcji lub, co gorsze, redukcji zatrudnienia. Niespodziewanie duże oszczędności można odnaleźć w zarządzaniu biurem.

Leasing a standardy i regulacje prawne obowiązujące managera IT

Każdy świadomy manager IT w przedsiębiorstwie powinien przestrzegać wielu dyrektyw, przepisów i regulacji obowiązujących na terenie prowadzonej przez firmę działalności. Sprawne zarządzanie dostępnymi zasobami w oparciu o te wytyczne to nie tylko obowiązek ale i klucz to zwiększenia rentowności i konkurencyjności firmy.

Co zmiana stawek VAT oznacza dla małych i średnich firm?

Od 2011 r. zaczną obowiązywać nas nowe stawki VAT.  Małe i średnie firmy produkcyjne, które nie mogą zrekompensować podwyżek efektem skali oraz niektóre przedsiębiorstwa usługowe, powinny szczególnie liczyć się z możliwymi konsekwencjami. Co zatem firmy z sektora MŚP mogą zrobić, aby zmniejszyć negatywne skutki zmian w podatkach?

Czym jest PKD?

PKD czyli Polska Klasyfikacja Działalności to zbiór możliwych rodzajów działalności, jakie może prowadzić firma. PKD ustala nazwy i symbole na pięciu poziomach: sekcja, dział, grupa, klasa i podklasa, a te ostatnie są wpisywane do właściwych rejestrów. Obowiązek posługiwania się klasyfikacją PKD dotyczy zarówno osób prowadzących działalność gospodarczą zarejestrowaną w gminnej ewidencji działalności gospodarczej jak i przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w formie spółki i podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego.

Sklep z grami komputerowymi - pomysł

Sprzedaż oryginalnych gier komputerowych, pomimo szerzącego się piractwa, jest dobrym pomysłem na biznes. Szczególnie jeśli otworzymy salon w dobrym punkcie i dodatkowo połączymy go ze sklepem internetowym. Pomimo ogromnej skali piractwa, nielegalnego ściągania z sieci gier, to jednak legalna sprzedaż tego typu produktów ma się całkiem dobrze.

Serwis komputerowy - reklama

Reklamować się warto wszędzie ale warto pamiętać, że skuteczne mogą być zwykłe wywieszki na słupach i tablicach ogłoszeniowych w okolicy. Bo gdy popsuje nam się komputer trudniej będzie znaleźć serwis komputerowy w sieci niż zerwać nr telefonu z ogłoszenia.

Serwis komputerowy - uprawnienia

Do prowadzenia samej działalności polegającej na wszelkiego rodzaju usług komputerowych specjalne pozwolenia nie są wymagane oprócz oczywiście założenia działalności gospodarczej. Jednakże jeśli planujemy rozszerzenie naszej działalności na serwisowanie kas fiskalnych tu będziemy musieli posiadać odpowiednie pozwolenie.

Jakie korzyści płyną z e-biznesu?

Wzrost liczby osób korzystających ze sklepów internetowych stale rośnie. Jaka przewagę mają one nad klasycznymi przedsięwzięciami i na czym można dzięki nim oszczędzić przeczytasz poniżej.

Serwis komputerowy - lokal

Przy świadczeniu tego typu usług nie zawsze niezbędny będzie specjalny lokal. Jeżeli zamierzasz prowadzić obsługę osób fizycznych, ewentualnie kilku małych firm prawdopodobnie wystarczy pokój we własnym domu.

Jakie będą emerytury przedsiębiorców

Patrząc na swoja przyszłą emeryturę przedsiębiorcy nie mają wątpliwości – spodziewają się najwyżej 20% swoich dotychczasowych dochodów. Nie podejmują również żadnych kroków, aby ten stan rzeczy zmienić.

Serwis komputerowy - pomysł

W dzisiejszych czasach w zasadzie nikt już nie może sobie wyobrazić życia bez komputera, tak w firmie jak i w domu. Dlatego też w przypadku, gdy komputer nagle przestaje działać chcemy by ktoś szybko go naprawił.

Jak skutecznie promować firmę za granicą

Dzięki funduszom unijnym możemy skutecznie promować polskie przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Nawiązane w ten sposób kontakty gospodarcze mogą w przyszłości procentować wzrostem działalności eksportowej przedsiębiorstw.

Jak założyć własny biznes dzięki funduszom unijnym w województwie łódzkim

Jeśli jesteś mieszkańcem województwa łódzkiego i kiedykolwiek myślałeś o założeniu działalności gospodarczej – nie zastanawiaj się już dłużej. W ramach środków unijnych możesz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych.

Do czego uprawniony jest inspektor sanitarny?

Rozpoczynając prowadzenie własnej działalności gospodarczej należy liczyć się z możliwością kontroli prowadzonej przez Państwową Inspekcje Sanitarną. Jakie uprawnienia przysługują inspektorom sanitarnym?

Podstawowe elementy kontraktu eksportowego

Kontrakt eksportowy jest dokumentem, na który składa się kilka bardzo ważnych elementów. Czego dotyczą i jak powinny zostać ujęte? Przeczytaj.

Co powinno znaleźć się w kontrakcie eksportowym?

Zawarcie kontraktu eksportowego może przysporzyć firmie wielu trudności. Jakie elementy powinny się w nim znaleźć i co powinny regulować?

Jakie klauzule można zawrzeć w kontrakcie eksportowym lub importowym?

Umieszczone w treści kontraktu eksportowego lub importowego klauzule pozwalają na zabezpieczenie powstałych roszczeń. Jakie to klauzule i czego dotyczą? Przeczytaj.

Jakie są filary strony internetowej kreującej e-wizerunek

Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.

Jak skonstruować witrynę produktową

Utrzymywanie spójnego e-wizerunku strony internetowej dotyczy w szczególności witryny produktowej. Nie można zapomnieć o jej kluczowych elementach. Ale co zamieścić na podstronach witryny?

Jak czytelna powinna być strona e-wizerunkowa

Firmowa strona, która nie tylko kreuje wizerunek firmy, ale także pełni funkcje informacyjne i sprzedażowe powinna cechować się dużym stopniem czytelności.

Jak kreować e-wizerunek – adres strony i nawigacja

Podczas procesu tworzenia strony firmowej wykorzystywanej do kreowania e-wizerunku należy zwrócić szczególna uwagę na jej adres. Jak wybrać najlepszy i najbardziej popularny?

Z jakich elementów powinna składać się witryna firmowa

Budowa struktury witryny firmowej może mieć podstawowe znaczenie z punktu widzenia kreowania e-wizerunku. Co warto w niej umieścić, a czego należy unikać? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne

W obecnych czasach zrealizowanie pomysłu na biznes w sieci pozwala na realizację idei w ogóle. Czy w związku z tym strona internetowa powinna budować wizerunek firmy w sieci?

Sześć zasad skutecznego kreowania e-wizerunku

Skuteczne kreowanie wizerunku opiera się na sześciu podstawowych zasadach. Przestrzeganie ich jest absolutnie obowiązkowe przy świadomym tworzeniu e-wizerunku, które ma się zakończyć sukcesem.

Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Jakie elementy powinna zawierać strona kreująca e-wizerunek

Na kreowanie wizerunku w Internecie wpływa wiele czynników, niektóre z nich maja charakter wręcz destrukcyjny. Czego unikać, a co umieścić? Przeczytaj.

Zasady kreowania e-wizerunku osób

Proces tworzenia e-wizerunku w sieci może dotyczyć nie tylko całej firmy, ale również poszczególnych osób lub tylko jednej z nich. Co powinna zawierać witryna promująca osobę?

Czy gratis, konkurs i sprzedaż lawinowa są nieuczciwe

Zarówno konkursy oraz gratisy pojawiają się w akcjach marketingowych niezwykle często. Z podobną częstotliwością natknąć można się także na sprzedaż lawinową. Dlaczego ich stosowanie nie jest uczciwe?

Na czym polega dumping

Dumping jest jednym z możliwych przejawów nieuczciwej konkurencji, który uznawany jest przez niektóre organizacje międzynarodowe za zakazany. Na czym polega i jakie są jego rodzaje?

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Jak personalizować komunikat reklamowy

Personalizacja w marketingu stanowi umiejętność dostosowania komunikacji z klientem do jego preferencji i zachowań podczas interakcji.Jak ja wykorzystać w praktyce?

REKLAMA