Werbalizacja naszych potrzeb to podstawa naszych kontaktów z otoczeniem. Dzięki rozmowie przekazujemy emocje, wrażenia, potrzeby, oddajemy uczucia, ostrzegamy się wzajemnie przed niebezpieczeństwem, zachęcamy do zrobienia czegoś… W ten sposób powstaje społeczność, sieć kontaktów. Dlatego na gruncie biznesowym rozmowy handlowe, a szczególnie rozmowy przez telefon stanowią fundament każdej firmy.
Komunikacja obejmuje szeroki wachlarz czynności związanych z prowadzeniem biznesu, zaczynając od kontaktów bezpośrednich, poznawania kontrahentów, po prowadzone negocjacje, marketing. Kluczem do dobrej komunikacji jest umiejętność słuchania i zadawania pytań co pozwala na poprawną interpretację przekazywanych informacji. Wszyscy uczestnicy systemu komunikacyjnego mają przydzielone zadania i obowiązki, które wykonują w celu osiągnięcia określonych celów. Nie bez znaczenia są również wykorzystywane narzędzia, technologie i rozwiązania wspierające ten proces. Jak je w pełni wykorzystać?
Niezależnie od tego, jak wiele satysfakcji daje nam nasza praca, prędzej czy później powinniśmy od niej odpocząć. W ten sposób nie tylko podniesiemy naszą efektywność i z dystansu spojrzymy na z pozoru trudne, zawodowe problemy, ale także zyskamy szansę, by poprawić nasz stan zdrowia czy relacje z bliskimi. Jak jednak zorganizować swoją pracę, by móc sobie pozwolić na wzięcie urlopu w dowolnej chwili?
Ilość zadań, która stoi przed nami każdego dnia niekiedy sprawia, że przestajemy się nad nimi zastanawiać. W pewnym momencie najzwyczajniej w świecie zaczynamy mechanicznie wykonywać kolejne obowiązki, nie próbując nawet ocenić, jak wpłyną one na naszą przyszłość. To bez wątpienia błąd, bowiem takie działanie sprawi, że z efektów naszej pracy korzystać będą inni – ci, którzy potrafili wyznaczyć sobie cele.