REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motywowanie nowego pracownika

Subskrybuj nas na Youtube
motywowanie nowego pracownika
motywowanie nowego pracownika

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca czy menedżer powinien dbać o motywację i satysfakcję z pracy całego zespołu. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowo przyjętych pracowników. Jak motywować nowego pracownika?

Wbrew pozorom moment zatrudnienia nie jest wcale zwieńczeniem całej procedury rekrutacyjnej. O sukcesie można mówić dopiero wtedy, gdy nowa osoba zdecyduje się związać z firmą na dłużej. Rolą lidera zespołu jest doprowadzenie do jak najszybszej jej aklimatyzacji. Według badań Wynhurst Group, aż 22 proc. zmian kadrowych ma miejsce w ciągu pierwszych 45 dni pracy. Chcąc uniknąć podobnego zjawiska w własnej firmie warto wprowadzić w życie kilka zasad.

REKLAMA

Szybkie wdrażanie

Przystosowanie się do nowego miejsca pracy, ludzi i obowiązków zawsze wymaga czasu. W ostatnich latach popularna stała się tzw. „teoria 90 dni”. Zakłada ona, że do pełnej adaptacji pracownika potrzeba około trzech miesięcy. Jest to okres decydujący o tym, czy będzie on chciał kontynuować współpracę. Najważniejsze jest, aby nowo zatrudniony jak najszybciej poczuł się pełnoprawnym członkiem zespołu. Pierwszy dzień warto poświęcić na zapoznanie ze stanowiskiem pracy, załogą, kulturą organizacyjną oraz zakresem obowiązków. Coraz częściej pracodawcy decydują się na przydzielenie opiekuna, czyli kogoś, kto wdroży w szczegóły działania firmy. Jego zadaniem jest m.in. budowa koleżeńskich relacji z początkującym pracownikiem. Oprowadzenie po biurze czy wspólne wyjście na lunch z pewnością pomoże nawiązać dobre relacje. Osoba ta powinna pracować na podobnym stanowisku, dzięki temu będzie mogła dzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą.

Nigdy nie lekceważ ryzyka wypalenia zawodowego

Wizja kariery

Jedną z najważniejszych rzeczy jest klarowne przedstawienie możliwości rozwoju i awansu. Trudno oczekiwać, że ktokolwiek będzie zmotywowany do coraz bardziej wytężonej pracy, jeśli nie zobaczy przed sobą jasno określonego celu. Powszechną praktyką jest wytyczanie tzw. ścieżki kariery, czyli wskazania poszczególnych etapów wiodących do wyższego stanowiska. Ułatwienie zdobywania nowych umiejętności powinno okazać się przekonujące do przedłużenia współpracy. Firma ze swojej strony może zapewnić ciekawe pakiety szkoleń, kursów lub studiów podyplomowych. – Solidny i ambitny specjalista będzie chciał nieustannie zwiększać swoje kwalifikacje. Pracodawca, chcąc zatrzymać eksperta w swoim zespole, musi mu to umożliwić – mówi Natalia Burtan z HRwizard. Czytelne warunki awansu i perspektywa rozwoju sprawią, iż pracownik zwiąże swoje plany zawodowe z danym przedsiębiorstwem.

Systemy motywacyjne dla pracowników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szeroki wachlarz profitów

Nie tylko atrakcyjna pensja, ale też konkretne zasady uzyskania podwyżki stanowią bodziec do solidnej pracy. Widząc przed sobą szanse na coraz lepsze zarobki, pracownik nie będzie zainteresowany propozycjami konkurencji. Przyznawanie premii lub nagród za zwieńczone sukcesem zadania to oczywiste rozwiązania stosowane na zmotywowanie podwładnych. Do dobrych praktyk należy zagwarantowanie dodatkowych profitów. System opieki zdrowotnej, programy emerytalne, karnety do klubów fitness czy służbowy samochód to zaledwie kilka propozycji bonusowych świadczeń. Zapewnienie komfortu pracy oraz dostępu do różnorodnych form wypoczynku to coraz częściej stosowane formy pozapłacowego nagradzania za skuteczność. Wszystkie te działania mają na celu przekonanie pracownika, iż przełożonym rzeczywiście na nim zależy i że stanowi on ważne ogniwo w  strukturze firmy.

Wypalenie zawodowe w pracy

Motywująca atmosfera

Skuteczny menedżer powinien zawsze mieć na uwadze psychologiczne aspekty pracy. Wymierne korzyści może przynieść badanie opinii personelu. Zebrania mające na celu wymianę spostrzeżeń i uwag pozwolą uniknąć ewentualnych nieporozumień –  radzi Natalia Burtan. Regularny kontakt przyczyni się nie tylko do wzrostu efektywności, ale także do zbudowania lepszych relacji między przełożonymi i podwładnymi. Miłym zwyczajem jest wręczanie drobnych upominków z okazji urodzin, imienin czy ślubu. Indywidualne podejście do każdego pracownika sprawi, że zacznie on odczuwać pewien rodzaj przywiązania w stosunku do firmy. Dzięki temu wzrośnie prawdopodobieństwo, iż będzie on chciał przedłużyć okres współpracy.

Dobroczynny wpływ snu na pracę

Rozpoczynając pracę każdy liczy, iż dzięki niej będzie mógł zrealizować swoje ambicje. Jeśli te oczekiwania nie zostaną spełnione może pojawić się rozczarowanie i zniechęcenie. W takiej sytuacji pracownik często decyduje się szukać kolejnej szansy w konkurencyjnym przedsiębiorstwie. Sztuką oraz wielkim wyzwaniem jest utwierdzenie go w przekonaniu, że praca w danej firmie to najlepsza droga do osiągnięcia zawodowego sukcesu.

Autor: HRwizard

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA