REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motywowanie nowego pracownika

motywowanie nowego pracownika
motywowanie nowego pracownika

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca czy menedżer powinien dbać o motywację i satysfakcję z pracy całego zespołu. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowo przyjętych pracowników. Jak motywować nowego pracownika?

Wbrew pozorom moment zatrudnienia nie jest wcale zwieńczeniem całej procedury rekrutacyjnej. O sukcesie można mówić dopiero wtedy, gdy nowa osoba zdecyduje się związać z firmą na dłużej. Rolą lidera zespołu jest doprowadzenie do jak najszybszej jej aklimatyzacji. Według badań Wynhurst Group, aż 22 proc. zmian kadrowych ma miejsce w ciągu pierwszych 45 dni pracy. Chcąc uniknąć podobnego zjawiska w własnej firmie warto wprowadzić w życie kilka zasad.

REKLAMA

Szybkie wdrażanie

Przystosowanie się do nowego miejsca pracy, ludzi i obowiązków zawsze wymaga czasu. W ostatnich latach popularna stała się tzw. „teoria 90 dni”. Zakłada ona, że do pełnej adaptacji pracownika potrzeba około trzech miesięcy. Jest to okres decydujący o tym, czy będzie on chciał kontynuować współpracę. Najważniejsze jest, aby nowo zatrudniony jak najszybciej poczuł się pełnoprawnym członkiem zespołu. Pierwszy dzień warto poświęcić na zapoznanie ze stanowiskiem pracy, załogą, kulturą organizacyjną oraz zakresem obowiązków. Coraz częściej pracodawcy decydują się na przydzielenie opiekuna, czyli kogoś, kto wdroży w szczegóły działania firmy. Jego zadaniem jest m.in. budowa koleżeńskich relacji z początkującym pracownikiem. Oprowadzenie po biurze czy wspólne wyjście na lunch z pewnością pomoże nawiązać dobre relacje. Osoba ta powinna pracować na podobnym stanowisku, dzięki temu będzie mogła dzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą.

Nigdy nie lekceważ ryzyka wypalenia zawodowego

Wizja kariery

Jedną z najważniejszych rzeczy jest klarowne przedstawienie możliwości rozwoju i awansu. Trudno oczekiwać, że ktokolwiek będzie zmotywowany do coraz bardziej wytężonej pracy, jeśli nie zobaczy przed sobą jasno określonego celu. Powszechną praktyką jest wytyczanie tzw. ścieżki kariery, czyli wskazania poszczególnych etapów wiodących do wyższego stanowiska. Ułatwienie zdobywania nowych umiejętności powinno okazać się przekonujące do przedłużenia współpracy. Firma ze swojej strony może zapewnić ciekawe pakiety szkoleń, kursów lub studiów podyplomowych. – Solidny i ambitny specjalista będzie chciał nieustannie zwiększać swoje kwalifikacje. Pracodawca, chcąc zatrzymać eksperta w swoim zespole, musi mu to umożliwić – mówi Natalia Burtan z HRwizard. Czytelne warunki awansu i perspektywa rozwoju sprawią, iż pracownik zwiąże swoje plany zawodowe z danym przedsiębiorstwem.

Systemy motywacyjne dla pracowników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szeroki wachlarz profitów

Nie tylko atrakcyjna pensja, ale też konkretne zasady uzyskania podwyżki stanowią bodziec do solidnej pracy. Widząc przed sobą szanse na coraz lepsze zarobki, pracownik nie będzie zainteresowany propozycjami konkurencji. Przyznawanie premii lub nagród za zwieńczone sukcesem zadania to oczywiste rozwiązania stosowane na zmotywowanie podwładnych. Do dobrych praktyk należy zagwarantowanie dodatkowych profitów. System opieki zdrowotnej, programy emerytalne, karnety do klubów fitness czy służbowy samochód to zaledwie kilka propozycji bonusowych świadczeń. Zapewnienie komfortu pracy oraz dostępu do różnorodnych form wypoczynku to coraz częściej stosowane formy pozapłacowego nagradzania za skuteczność. Wszystkie te działania mają na celu przekonanie pracownika, iż przełożonym rzeczywiście na nim zależy i że stanowi on ważne ogniwo w  strukturze firmy.

Wypalenie zawodowe w pracy

Motywująca atmosfera

Skuteczny menedżer powinien zawsze mieć na uwadze psychologiczne aspekty pracy. Wymierne korzyści może przynieść badanie opinii personelu. Zebrania mające na celu wymianę spostrzeżeń i uwag pozwolą uniknąć ewentualnych nieporozumień –  radzi Natalia Burtan. Regularny kontakt przyczyni się nie tylko do wzrostu efektywności, ale także do zbudowania lepszych relacji między przełożonymi i podwładnymi. Miłym zwyczajem jest wręczanie drobnych upominków z okazji urodzin, imienin czy ślubu. Indywidualne podejście do każdego pracownika sprawi, że zacznie on odczuwać pewien rodzaj przywiązania w stosunku do firmy. Dzięki temu wzrośnie prawdopodobieństwo, iż będzie on chciał przedłużyć okres współpracy.

Dobroczynny wpływ snu na pracę

Rozpoczynając pracę każdy liczy, iż dzięki niej będzie mógł zrealizować swoje ambicje. Jeśli te oczekiwania nie zostaną spełnione może pojawić się rozczarowanie i zniechęcenie. W takiej sytuacji pracownik często decyduje się szukać kolejnej szansy w konkurencyjnym przedsiębiorstwie. Sztuką oraz wielkim wyzwaniem jest utwierdzenie go w przekonaniu, że praca w danej firmie to najlepsza droga do osiągnięcia zawodowego sukcesu.

Autor: HRwizard

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA