REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Motywowanie nowego pracownika

Subskrybuj nas na Youtube
motywowanie nowego pracownika
motywowanie nowego pracownika

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca czy menedżer powinien dbać o motywację i satysfakcję z pracy całego zespołu. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowo przyjętych pracowników. Jak motywować nowego pracownika?

Wbrew pozorom moment zatrudnienia nie jest wcale zwieńczeniem całej procedury rekrutacyjnej. O sukcesie można mówić dopiero wtedy, gdy nowa osoba zdecyduje się związać z firmą na dłużej. Rolą lidera zespołu jest doprowadzenie do jak najszybszej jej aklimatyzacji. Według badań Wynhurst Group, aż 22 proc. zmian kadrowych ma miejsce w ciągu pierwszych 45 dni pracy. Chcąc uniknąć podobnego zjawiska w własnej firmie warto wprowadzić w życie kilka zasad.

REKLAMA

REKLAMA

Szybkie wdrażanie

Przystosowanie się do nowego miejsca pracy, ludzi i obowiązków zawsze wymaga czasu. W ostatnich latach popularna stała się tzw. „teoria 90 dni”. Zakłada ona, że do pełnej adaptacji pracownika potrzeba około trzech miesięcy. Jest to okres decydujący o tym, czy będzie on chciał kontynuować współpracę. Najważniejsze jest, aby nowo zatrudniony jak najszybciej poczuł się pełnoprawnym członkiem zespołu. Pierwszy dzień warto poświęcić na zapoznanie ze stanowiskiem pracy, załogą, kulturą organizacyjną oraz zakresem obowiązków. Coraz częściej pracodawcy decydują się na przydzielenie opiekuna, czyli kogoś, kto wdroży w szczegóły działania firmy. Jego zadaniem jest m.in. budowa koleżeńskich relacji z początkującym pracownikiem. Oprowadzenie po biurze czy wspólne wyjście na lunch z pewnością pomoże nawiązać dobre relacje. Osoba ta powinna pracować na podobnym stanowisku, dzięki temu będzie mogła dzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą.

Nigdy nie lekceważ ryzyka wypalenia zawodowego

Wizja kariery

Jedną z najważniejszych rzeczy jest klarowne przedstawienie możliwości rozwoju i awansu. Trudno oczekiwać, że ktokolwiek będzie zmotywowany do coraz bardziej wytężonej pracy, jeśli nie zobaczy przed sobą jasno określonego celu. Powszechną praktyką jest wytyczanie tzw. ścieżki kariery, czyli wskazania poszczególnych etapów wiodących do wyższego stanowiska. Ułatwienie zdobywania nowych umiejętności powinno okazać się przekonujące do przedłużenia współpracy. Firma ze swojej strony może zapewnić ciekawe pakiety szkoleń, kursów lub studiów podyplomowych. – Solidny i ambitny specjalista będzie chciał nieustannie zwiększać swoje kwalifikacje. Pracodawca, chcąc zatrzymać eksperta w swoim zespole, musi mu to umożliwić – mówi Natalia Burtan z HRwizard. Czytelne warunki awansu i perspektywa rozwoju sprawią, iż pracownik zwiąże swoje plany zawodowe z danym przedsiębiorstwem.

REKLAMA

Systemy motywacyjne dla pracowników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szeroki wachlarz profitów

Nie tylko atrakcyjna pensja, ale też konkretne zasady uzyskania podwyżki stanowią bodziec do solidnej pracy. Widząc przed sobą szanse na coraz lepsze zarobki, pracownik nie będzie zainteresowany propozycjami konkurencji. Przyznawanie premii lub nagród za zwieńczone sukcesem zadania to oczywiste rozwiązania stosowane na zmotywowanie podwładnych. Do dobrych praktyk należy zagwarantowanie dodatkowych profitów. System opieki zdrowotnej, programy emerytalne, karnety do klubów fitness czy służbowy samochód to zaledwie kilka propozycji bonusowych świadczeń. Zapewnienie komfortu pracy oraz dostępu do różnorodnych form wypoczynku to coraz częściej stosowane formy pozapłacowego nagradzania za skuteczność. Wszystkie te działania mają na celu przekonanie pracownika, iż przełożonym rzeczywiście na nim zależy i że stanowi on ważne ogniwo w  strukturze firmy.

Wypalenie zawodowe w pracy

Motywująca atmosfera

Skuteczny menedżer powinien zawsze mieć na uwadze psychologiczne aspekty pracy. Wymierne korzyści może przynieść badanie opinii personelu. Zebrania mające na celu wymianę spostrzeżeń i uwag pozwolą uniknąć ewentualnych nieporozumień –  radzi Natalia Burtan. Regularny kontakt przyczyni się nie tylko do wzrostu efektywności, ale także do zbudowania lepszych relacji między przełożonymi i podwładnymi. Miłym zwyczajem jest wręczanie drobnych upominków z okazji urodzin, imienin czy ślubu. Indywidualne podejście do każdego pracownika sprawi, że zacznie on odczuwać pewien rodzaj przywiązania w stosunku do firmy. Dzięki temu wzrośnie prawdopodobieństwo, iż będzie on chciał przedłużyć okres współpracy.

Dobroczynny wpływ snu na pracę

Rozpoczynając pracę każdy liczy, iż dzięki niej będzie mógł zrealizować swoje ambicje. Jeśli te oczekiwania nie zostaną spełnione może pojawić się rozczarowanie i zniechęcenie. W takiej sytuacji pracownik często decyduje się szukać kolejnej szansy w konkurencyjnym przedsiębiorstwie. Sztuką oraz wielkim wyzwaniem jest utwierdzenie go w przekonaniu, że praca w danej firmie to najlepsza droga do osiągnięcia zawodowego sukcesu.

Autor: HRwizard

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA