REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, jeśli nie przepracował ani jednego dnia a pobierał zasiłek opiekuńczy

Pracownik zatrudniony w naszej firmie, który ma określone stałe miesięczne wynagrodzenie, miał zaplanowane w 04.2020 r. dni pracy od poniedziałku do piątku. Na wszystkie dni robocze w tym miesiącu złożył wniosek o dodatkowy zasiłek opiekuńczy (wyłączając oczywiście święto: 13.04.2020 oraz weekendy, które to były dla pracownika dniami wolnymi). Czy oprócz zasiłku przysługującego mu za 21 dni musimy temu pracownikowi wypłacić również wynagrodzenie zasadnicze za dni wolne?

Małe i średnie firmy w dobie epidemii COVID-19 - kto zyskał, kto stracił

Linia podziału między przedsiębiorstwami z sektora MŚP, które ucierpiały z powodu koronawirusa, a tymi dla których nie miał on wpływu albo wręcz polepszył ich sytuację ekonomiczną przebiega mniej więcej w połowie. 49% badanych przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm przyznaje, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest zła. Z drugiej strony, prawie ¼ właścicieli firm z sektora MŚP ocenia, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest dobra lub bardzo dobra. Drugie tyle mówi, że ich sytuacja nie jest ani dobra, ani zła. Choć aktualną sytuację najlepiej oceniają przedstawiciele średnich firm, to bardziej optymistycznie w przyszłość patrzą najmniejsi przedsiębiorcy. To wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”.

Czy istnieje ryzyko kar dla gmin w przypadku konieczności zwrotu niezapłaconych składek na ZUS w ramach tarczy antyrkyzysowej

Proszę o wyrażenie Państwa opinii na temat możliwości skorzystania przez gminy i jej jednostki organizacyjne ze zwolnienia z obowiązku zapłaty nieopłaconych należności na ubezpieczenie społeczne, w oparciu o regulacje tzw. tarczy antykryzysowej. Nasze wątpliwości powstają z uwagi na ryzyko wydania przez ZUS negatywnej decyzji, w wyniku której będziemy musieli uiścić zaległe składki wraz z odsetkami, oraz obawa, czy przekazanie składek do ZUS w pomniejszonej wysokości nie będzie stanowiło naruszenia dyscypliny finansów publicznych?

Kiedy przysługuje dofinansowanie pensji pracowników w ramach tarczy antykryzysowej

W spółce z o.o. w marcu nastąpił spadek obrotów o 98% w stosunku do lutego (branża turystyczna). W marcu był przestój, pracownicy pracowali w takim systemie, że jedna osoba dyżurowała w biurze, każdego dnia inna. W marcu pracownicy otrzymali wynagrodzenia w takiej samej wysokości jak na umowie o pracę. Od kwietnia zawarte zostało porozumienie z pracownikami i obniżone zostało wynagrodzenie o 20%. Chciałam się dowiedzieć czy mogę przygotować dokumenty na dofinansowanie dla pracowników na utrzymanie miejsc pracy z FGŚP za miesiąc marzec 2020? Od 1 marca zatrudniona jest jeszcze jedna osoba  zgłoszona do ZUS i czy również ją obejmie dofinansowanie?

REKLAMA

Działalność wznawiają salony fryzjerskie i kosmetyczne - wolnych terminów brak

W ramach III etapu odmrażania gospodarki w tym tygodniu działalność wznawia branża beauty. To oznacza, że znów można umówić się na wizytę u fryzjera lub kosmetyczki. Polacy tęsknili za tym bardziej niż za wycieczkami, zakupami, kinem, restauracją czy siłownią – wynika z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. W wielu miejscach wolnych terminów nie ma już nawet do końca czerwca, więc w najbliższych miesiącach branża beauty nie powinna narzekać na brak klientów. Dobrze wpłynie to na jej finanse, bo nawet w okresie dobrej koniunktury salony kosmetyczne i fryzjerskie wpadały w zaległości i miały przeterminowane zobowiązania na ponad 86 mln zł. Restrykcje związane z pandemią sprawiły, że część firm stanęła na progu upadłości.

Audity wewnętrzne zdalnie

W związku z panującą epidemią COVID-19 i wynikającymi z niej ograniczeniami, coraz więcej organizacji decyduje się na przeprowadzanie auditów w formie zdalnej. Polskie Centrum Akredytacji w dniu 15 kwietnia 2020 r. ogłosiło, że oceny jednostek będą przeprowadzane zdalnie do odwołania. Jednostki certyfikujące informują na swoich stronach internetowych o realizacji zdalnych auditów u klientów. Z możliwości zdalnego przeprowadzania auditów korzystają również certyfikowane organizacje oraz firmy konsultingowe, realizując w ten sposób programy auditów wewnętrznych.

#StaySafe, czyli o bezpieczeństwie w sieci w dobie COVID-19

Nasze życie ostatnimi czasy w znacznej mierze przeniosło się do sieci. Codziennością stały się e-zakupy, e-konsultacje medyczne, e-rozrywka, czy załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem tzw. e-urzędu. W ostatnim artykule pisaliśmy też o e-posiedzeniach organów spółek kapitałowych. Wkrótce najprawdopodobniej będziemy mieli okazję uczestniczyć w e-posiedzeniach sądowych. Wszystko to ma nas chronić przed ryzykiem zarażenia się koronawirusem. Czy jednak korzystając ze wskazanych e-rozwiązań, jesteśmy na pewno bezpieczni?

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców z tarczy antykryzysowej

Mikroprzedsiębiorcy spełniający specjalne warunki mogą uzyskać pożyczkę z tarczy antykryzysowej. Co trzeba zrobić, aby otrzymać pożyczkę, a następnie umorzenie pożyczki wraz z odsetkami?

REKLAMA

Czy pogorszenie warunków zatrudnienia na podstawie porozumienia pracodawcy i przedstawicieli pracowników wymaga wypowiedzeń zmieniających

Nasza firma zanotowała duży spadek obrotów w związku z epidemią koronawirusa. Dlatego obniżamy pracownikom wynagrodzenia i pozbawiamy ich prawa do dodatkowych 2 dni urlopu wypoczynkowego w drodze porozumienia z przedstawicielami pracowników (art. 15zf tarczy antykryzysowej). W jaki sposób powinniśmy poinformować pracowników o obniżeniu płacy i likwidacji prawa do dodatkowego urlopu? Czy obniżenie wynagrodzenia i pozbawienie pracowników dodatkowego urlopu w tym trybie wymaga wypowiedzenia zmieniającego?

Wytyczne sanitarno-organizacyjne dla campingów w trakcie epidemii koronawirusa

Ministerstwo Rozwoju i Główny Inspektorat Sanitarny we współpracy z Polską Federacją Campingu i Caravaningu przygotowało wytyczne dla campingów w trakcie epidemii koronawirusa.

Wytyczne sanitarne i organizacyjne dla gastronomii od 18 maja 2020 r.

Od 18 maja 2020 r. otwarte będą na nowo restauracje (3 etap odmrażania gospodarki). Ministerstwo Rozwoju i Główny Inspektor Sanitarny opracowali szczegółowe wytyczne organizacyjne i sanitarne dla gastronomii mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i klientom punktów gastronomicznych.

Wytyczne sanitarne i organizacyjne dla salonów kosmetycznych od 18 maja 2020 r.

Salony kosmetyczne będą otwarte dla klientów od 18 maja 2020 r. Ministerstwo Rozwoju wraz z Głównym Inspektorem Sanitarnym przedstawia szczegółowe wytyczne sanitarne i organizacyjne, które mają zapewnić maksymalne bezpieczeństwo dla pracowników i klientów salonów.

Wytyczne sanitarne i organizacyjne dla salonów fryzjerskich od 18 maja 2020 r.

Od 18 maja 2020 r., w ramach trzeciego, przedostatniego etapu znoszenia ograniczeń związanych z koronawirusem, salony fryzjerskie będą mogły znowu przyjmować klientów. Ministerstwo Rozwoju i Główny Inspektor Sanitarny przygotowali specjalne i bardzo szczegółowe wytyczne sanitarno-organizacyjne dla salonów fryzjerskich w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom i klientom tych salonów.

Od 18 maja 2020 r. trzeci etap znoszenia ograniczeń związanych z koronawirusem

Od 18 maja otwarte będą salony kosmetyczne i fryzjerskie oraz restauracje. Zobacz co jeszcze się zmieni po wdrożeniu trzeciego etapu znoszenia ograniczeń w związku z koronawirusem.

Duże problemy małych firm w czasie epidemii COVID-19

Trwająca epidemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 wpłynęła także w Polsce na niemal każdą dziedzinę gospodarki, rujnując działalność jednych przedsiębiorstw i wzmacniając pozycję innych. Trzy czwarte firm dostrzega negatywne bądź pozytywne skutki pandemii. Z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”, wynika, że połowa (49,3%) przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm ocenia swoją aktualną sytuację ekonomiczną jako złą, zaś jedna czwarta badanych (24,6%) ocenią ją pozytywnie. Im większa firma – tym mniejsze problemy ekonomiczne.

Ochrona danych osobowych w czasie epidemii

Pracodawca może żądać od pracownika informacji o zarażeniu wirusem SARS-CoV-2 (tzw. koronawirusem), a także innych danych związanych z przeciwdziałaniem chorobie COVID-19. Podstawę prawną zapewniają mu przepisy RODO. Wymagają jednak zagwarantowania tym danym bezpieczeństwa i poufności.

Udostępnienie dokumentacji zawierającej dane osobowe a praca zdalna

Czy pracodawca może zezwolić pracownikom na korzystanie w pracy zdalnej z dokumentacji papierowej zawierającej dane osobowe? Przedstawiamy opinię UODO.

Zmiany wynikające z tarczy 3.0, ważne dla samorządu

Przesunięcie terminów na złożenie sprawozdań dla podmiotów gospodarujących odpadami. To główna zmiana wynikająca z projektu tarczy 3.0.

Rejestracja czasu pracy za pomocą danych biometrycznych a RODO

Dane biometryczne to szczególna kategoria danych. Czy przetwarzanie przez pracodawcę danych biometrycznych pracowników jest zgodne z RODO?

Zadania publiczne w czasie pandemii COVID-19

Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego i organizacja pozarządowa jako strony umowy na realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym powinny poinformować się wzajemnie o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy.

Darowizna na przeciwdziałanie COVID-19 a rozliczenia podatkowe

Samorządowa spółka z o.o. realizująca zadania w zakresie sportu i rekreacji przekazała lokalnemu szpitalowi środki ochrony (rękawiczki, maseczki, środki do dezynfekcji), które posiadała na stanie, a których nie wykorzystywała w związku z czasowym zamknięciem prowadzonych przez nią obiektów. Czy w związku z takim przekazaniem spółka może skorzystać ze szczególnych rozwiązań przewidzianych w przepisach tarczy antykryzysowej? Jak w takiej sytuacji rozliczyć VAT, biorąc pod uwagę fakt, że dokonując zakupu darowanych towarów, spółka odliczyła podatek naliczony?

Jakich zmian oczekują firmy?

Z badania Konfederacji Lewiatan wynika, że polskie firmy radzą sobie całkiem dobrze. Podejmują odpowiedzialne działania, chronią zatrudnienie, oszczędzają i korzystają z rozwiązań Tarczy Antykryzysowej. Jakich zmian oczekują?

Zwolnienie z odpowiedzialności karnej i cywilnej za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w związku z epidemią

Przepisy wprowadzone w związku z epidemią COVID-19 zwalniają z odpowiedzialności karnej lub cywilnej za zaniechania lub działania, które w normalnej sytuacji stanowią naruszenie przepisów. Dotyczy to także przepisów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o zamówieniach publicznych oraz przepisów Kodeksu spółek handlowych.

Przetarg w dobie pandemii – o tym warto pamiętać

Z powodu pandemii część postępowań została wstrzymana, jednak niektóre przetargi nie mogą zostać przełożone. Można je jednak przeprowadzić elektronicznie. Zamawiający mogą korzystać z narzędzia bezpłatnego, przejściowego do czasu uruchomienia platformy e-Zamówienia, tzn. MiniPortalu UZP lub z komercyjnych rozwiązań do przetargów online.

Tarcza finansowa. Jakie dane ZUS przekazuje PFR w celu weryfikacji wniosku

Złożyłeś wniosek o udzielenie subwencji finansowej w ramach projektu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju? Zobacz jakie dane ZUS przekazał do PFR w celu weryfikacji wniosku.

Podmioty powiązane mogą nie otrzymać pomocy z PFR

Przedsiębiorcom trudniej będzie ubiegać się o pomoc w ramach tzw. tarczy finansowej. Polski Fundusz Rozwoju (PFR) przyznający pomoc w ramach tzw. tarczy finansowej zmienił informacje na temat kryteriów weryfikowania statusu firm. Ustalając status firmy na potrzeby określenia do jakiej kategorii przedsiębiorstw (mikro-, małe-, średnie – czy duże) należy, obecnie brać pod uwagę również wielkość przedsiębiorstw powiązanych. Może to oznaczać, że wiele przedsiębiorstw nie otrzyma tej pomocy.

Packshoty a prawa autorskie

Używane przez branżę reklamową określenie „packshot” oznacza fotografię produktu, wykonaną na białym lub innym jednorodnym tle, dokumentującą najważniejsze cechy fotografowanego produktu. Packshoty są zdjęciami wykorzystywanymi najczęściej w sprzedaży internetowej, ponieważ dzięki prostej formie przekazu pozwalają odbiorcy skupić uwagę wyłącznie na produkcie przedstawionym na zdjęciu i tym samym zachęcić do zakupu. Tylko co z prawami autorskimi do takich zdjęć? Wątpliwości wyjaśnia Barbara Bil, adwokat, Kancelaria Bil (AdWise Group).

Tarcza finansowa. Zasady umarzania i zwrotu subwencji z PFR

Od 29 kwietnia 2020 r. wystartował nowy program wsparcia dla przedsiębiorców, którzy boleśnie odczuli epidemię COVID-19 - tzw. Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju. Jakie warunki muszą spełnić przedsiębiorcy, aby móc liczyć na umorzenie konieczności zwrotu dotacji?

Zakłady przemysłowe w czasie epidemii - rekomendacje GIS

Główny Inspektorat Sanitarny wydał rekomendacje, jak w trakcie epidemii COVID-19 powinny funkcjonować zakłady przemysłowe. Rekomendowane przez GIS procedury mają m.in. zapewnić bezpieczeństwo pracownikom oraz kontrahentom, a także utrzymać możliwości funkcjonowania zakładów. GIS wskazał, że w czasie epidemii zalecane jest stosowanie określonych procedur. Są to: procedury zapobiegawcze; procedury ograniczające rozpowszechnienie się wirusa oraz procedury w przypadku zdiagnozowania wirusa u jednego z pracowników. W każdym z powyższych wariantów wskazano procedury obowiązkowe oraz rekomendowane procedury.

Pomiar temperatury pracowników i gości firmy - wyjaśnienia UODO

Zdaniem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przepisy o ochronie danych osobowych nie sprzeciwiają się przetwarzaniu danych pracowników i gości w zakresie np. mierzenia temperatury czy wdrażania kwestionariusza z objawami chorobowymi. Jednak tego typu działania podejmowane przez przedsiębiorców, pracodawców i inne podmioty będą legalne, jedynie w sytuacji, jeżeli administrator będzie realizował je na podstawie przepisów prawa – zgodnie z zasadą legalności określoną w art. 5 ust. 1 RODO. W przedmiotowej sprawie podstaw prawnych należy niewątpliwie doszukiwać się w rozwiązaniach wyznaczanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.

Tarcza antykryzysowa 3.0 - co się zmieni?

30 kwietnia 2020 r. Sejm przyjął kolejny pakiet osłonowy w związku z epidemią koronawirusa. Przedstawiamy najważniejsze zmiany przewidziane w projekcie Tarczy antykryzysowej 3.0.

Rozwiązania dla pracodawców w Tarczy antykryzysowej 2.0

Centra handlowe oczekują: handlu we wszystkie niedziele, umorzeń podatków i opłat

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) wnioskuje o zniesienie ograniczenia handlu w niedziele, by odbudować obroty tradycyjnego handlu. "Jednocześnie liczymy na umorzenie w okresie 2020 - 2021 opłat z tytułu użytkowania wieczystego, podatku od nieruchomości oraz podatku galeryjnego"- czytamy w komunikacie PRCH.

Sztuczna Inteligencja, Big Data, blockchain ułatwiają walkę z epidemią COVID-19

Bieżący 2020 rok jest czasem próby dla całej ludzkości, gospodarek, a także dla procesów globalizacyjnych. Ale jest to również okres intensywnego wykorzystywania nowych technologii do walki z koronawirusem, a także do łagodzenia społecznych i ekonomicznych skutków kryzysu gospodarczego.

Hossa w handlu internetowym - koronawirus przyśpiesza rozwój e-commerce

W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.

Wykorzystanie wizerunku a ochrona danych osobowych

Niezależnie od regulacji prawnoautorskich należy pamiętać, iż wizerunek stanowi również daną osobową. Jak zatem wykorzystać wizerunek zgodnie z RODO?

Jak COVID-19 wpływa na sprawozdanie finansowe

Epidemia COVID-19 w Polsce przypadła na okres sporządzania rocznych sprawozdań finansowych przez jednostki stosujące przepisy ustawy o rachunkowości. Ze względu na wyjątkową sytuację, w jakiej znalazły się jednostki i ich kierownicy w trakcie sporządzania sprawozdania finansowego, Ministerstwo Finansów opublikowało wyjaśnienia dotyczące przyjęcia przez jednostkę założenia dalszej kontynuacji działalności i wpływu na sporządzane sprawozdanie.

Mniej zawieszeń i likwidacji firm w Polsce

Ministerstwo Rozwoju poinformowało, że w kwietniu 2020 r. odnotowano łącznie o ok. 49% mniej zawieszeń i likwidacji działalności gospodarczych niż w marcu, kiedy wybuchła epidemia koronawirusa - wynika z najnowszych danych z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). To dobry sygnał, który może świadczyć o tym, że Tarcza Antykryzysowa działa.

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do wynagrodzeń i pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy - poradnik

Przedstawiamy praktyczny poradnik dotyczący uzyskania wsparcia z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy. Zobacz jak złożyć wniosek krok po kroku.

Szybką Ścieżką do zwalczenia pandemii

200 mln zł z Funduszy Europejskich – Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój trafi do polskich przedsiębiorców i naukowców, którzy pracują nad diagnostyką, leczeniem i przeciwdziałaniem chorobom wirusowym. Nabór w ogłoszonym przez NCBR konkursie Szybka Ścieżka „Koronawirusy” potrwa od 6 maja do 31 grudnia 2020 r. Startować mogą firmy i jednostki naukowe z całego kraju.

Jakie świadczenia przysługują za czas kwarantanny, izolacji i nadzoru epidemiologicznego z powodu COVID-19

Zasiłek chorobowy przysługuje osobom ubezpieczonym nie tylko za czas niezdolności do pracy z powodu choroby. Prawo do tego świadczenia mają też osoby, które nie mogą wykonywać pracy wskutek poddania się obowiązkowi kwarantanny lub izolacji, a także nadzorowi epidemiologicznemu z powodu COVID-19. Natomiast ubezpieczeni, pod których opieką znajdują się osoby na kwarantannie lub w izolacji, mogą wnioskować o zasiłek opiekuńczy.

Jak wyliczyć wysokość dofinansowania do wynagrodzenia pracownika z FGŚP

Tarcza antykryzysowa 3.0 – projektowane zmiany

Do Sejmu trafiła tzw. tarcza 3.0. Rozwiązania proponowane tą ustawą nie mają jeszcze ostatecznego kształtu. Dlatego jedynie sygnalizujemy, że wkrótce zostanie uchwalona kolejna wersja tarczy antykryzysowej. Przedstawiamy kilka wybranych zagadnień projektu, które mogą być istotne dla firm. Szczegóły nowych rozwiązań przedstawimy po uchwaleniu ustawy przez Sejm.

Wytyczne dla funkcjonowania centrów handlowych w czasach koronawirusa

Ministerstwo Rozwoju przygotowało wytyczne dla funkcjonowania obiektów handlowych o powierzchni powyżej 2000 m2 (galerii handlowych, parków handlowych i obiektów handlowych nieprowadzących przeważającej  działalności spożywczej) w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce.

Czy można zastosować stawkę 0%, sprzedając gminie laptopy, które zostaną przekazane szkołom

Funkcjonowanie hoteli i innych miejsc noclegowych po 4 maja 2020 r. - wytyczne

Rząd ogłosił przejście do drugiego etapu odmrażania gospodarki. Od 4 maja otwarte zostaną hotele i inne miejsca noclegowe. Przedstawiamy wytyczne dla ich funkcjonowania w trakcie epidemii koronawirusa.

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych a COVID-19

Tarcza Antykryzysowa, tj. ustawa z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw wydłużyła termin zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych o trzy miesiące.

Tarcza antykryzysowa 3.0 - zwolnienie ze składek ZUS. Komu przysługuje?

Rząd przygotował projekt nowego pakietu antykryzysowego mającego na celu pomoc przedsiębiorcom, którzy ponoszą straty w związku z pandemią koronawirusa. Przewiduje on m.in. rozszerzenie katalogu przedsiębiorców, którzy będą mogli skorzystać ze zwolnienia ze składek ZUS.

Koronawirus. Drugi etap odmrażania gospodarki od 4 maja 2020 r.

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił drugi etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19. Co zmieni się po długim weekendzie majowym?

Wkrótce banki zaczną przyjmować wnioski od MŚP o wsparcie z Tarczy Finansowej

W ciągu kilku dni 17 banków komercyjnych i większość banków spółdzielczych, zacznie przyjmować wnioski od od mikro, małych i średnich firm (MŚP) zatrudniających od 1 do 249 pracowników, o wsparcie w ramach Tarczy Finansowej PFR - poinformował 28 kwietnia 2020 r. Polski Fundusz Rozwoju. Program o wartości 100 mld zł skierowany jest do ok. 670 tys. polskich przedsiębiorstw.

REKLAMA