Planujesz przeszkolić pracowników? Sprawdź na co możesz dostać pieniądze
REKLAMA
REKLAMA
Celem działania Kompetencje dla sektorów jest dofinansowanie (za pośrednictwem Operatorów) wsparcia dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw w obszarze szkoleń, doradztwa i studiów podyplomowych.
REKLAMA
Cel dotacji
Usługi rozwojowe, z których może skorzystać przedsiębiorstwo, to takie, które zawarte zostały w rekomendacjach Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Usługi rozwojowe świadczone są co do zasady za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, czyli
- usługi szkoleniowe
- usługi doradcze
- studia podyplomowe
Dla kogo przeznaczone jest wsparcie?
Mikro-, małe, średnie i duże* przedsiębiorstwa:
- planujące przeszkolić pracowników;
- spełniające warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej;
- zobowiązujące się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.
Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorstw działających wyłącznie w branżach: budowlanej, finansowej, turystycznej, IT, mody i innowacyjnych tekstyliów, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz motoryzacyjnej z uwzględnieniem elektromobilności i dotyczy tematyki określonej przez Rady Sektorowe ds. Kompetencji.
Tematy szkoleń dla budownictwa
- Dekarz;
- Betoniarz-zbrojarz;
- Montowanie i rozbiórka szalunków ściennych i stropowych;
- Kierowanie projektami budowlanymi w zakresie techniczno- finansowym;
- Sporządzanie planów Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;
- Umiejętności w zakresie stosowania technologii BIM (Building Information Modelling);
- Znajomość użytkowa języka polskiego wśród obcokrajowców do bezpiecznej i efektywnej pracy na budowie;
- Umiejętność bezpiecznego posługiwania się narzędziami i sprzętem oraz narzędziami z napędem używanym w robotach budowlano-montażowych powyżej 1KW;
- Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 4 i 5 Polskiej Ramy Kwalifikacji;
- Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i wyżej;
Tematy szkoleń dla finansów
- RODO: nowe obowiązki wynikające z ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;
- Split Payment i PSD2 i ich wpływ na przyszłe funkcjonowanie instytucji finansowych;
- Działalność bankowa w praktyce funkcjonowania banków spółdzielczych i rynku pośrednictwa finansowego;
- Analiza potrzeb klienta w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
- Rozwój kompetencji w obszarze doradztwa finansowego, zgodnie z wymogami MIFID II;
- Zarządzanie rozpatrywaniem reklamacji w działalności dystrybutora ubezpieczeń;
- Budowanie i rozwój współpracy z klientem firmy pośrednictwa finansowego;
- Ryzyko operacyjne w banku spółdzielczym;
- Organizacja banku ze szczególnym zaakcentowaniem usytuowania stanowiska compliance w strukturze organizacyjnej;
- Zarządzanie ryzykiem kredytowym;
- Ryzyko kredytowe wynikające z inwestycji w instrumenty finansowe;
- Zarządzenie konfliktem interesów w świetle Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
- Restrukturyzacja klienta w sytuacji trudnej;
- Analiza finansowa banku spółdzielczego;
- Ustawa o kredycie hipotecznym;
- Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa w instytucji finansowej;
- Strategiczne wyzwania w sektorze spółdzielczym – efektywność, bezpieczeństwo i rozwój;
- Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami;
- Customer Experience/ Zarządzanie doświadczeniem klienta;
- Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;
Tematy szkoleń dla branży turystycznej
- Obsługa klienta w biurach podróży i przedsiębiorstwach ułatwiających nabywanie powiązanych imprez turystycznych w świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. – z uwzględnieniem wprowadzanych w niej zmian (Dz. U. poz.2361) – zgodnie ze stanowiskiem Rady Sektorowej z 04.05.2020 r. w ramach tego obszaru tematycznego mieszczą się m.in. następujące zagadnienia:
- błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych;
- reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania;
- umowy o udział w imprezie turystycznej oraz specyfika umów B2B;
- klauzule niedozwolone w umowach i zmiany w umowach;
- skutki prawne wystąpienia nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności;
- obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora; obowiązki udzielenia pomocy podróżnemu;
- odpowiedzialność wobec podróżnych;
- impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne;
- hotel jako organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
- przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych a organizator turystyki;
- wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych;
- wyłudzenie zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop;
- Bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwach turystycznych;
- Nowe technologie w turystyce;
- Doradztwo w turystyce;
- Pilot wycieczek;
- Instruktor praktycznej nauki zawodu;
- Animator czasu wolnego;
Tematy szkoleń oferowane dla sektora mody i innowacyjnych tekstyliów
- Działalność badawczo-rozwojowa w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
- Przygotowanie i kontrola produkcji w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
- Realizacja prac produkcyjnych w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
- Zarządzanie i realizacja procesów wsparcia w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
Tematy szkoleń oferowane dla sektora IT
- Administrowanie systemami i sieciami – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
- Programowanie – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
- Testowanie aplikacji;
- Zapewnienie bezpieczeństwa systemów;
- Projektowanie i analiza, zarządzanie systemami modelowanie struktur danych;
- Rozwój kompetencji osobowych;
Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej
- Koordynacja opieki zdrowotnej;
- Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
- Rozliczenia z płatnikiem;
- Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
- Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
- Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
- Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
- Prowadzenie dokumentacji medycznej;
- Nowe technologie medyczne;
- Komunikacja w placówce medycznej;
- Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
- Restrukturyzacja placówki medycznej;
- Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
- Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
- Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
- Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
- Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
- Ekonomia społeczna i CSR;
- Język angielski/niemiecki (branżowy);
- Organizacja pracy w zespole;
- Delegowanie zadań;
- Metodologia superwizji i coachingu;
- Radzenie sobie ze stresem;
- Praca w interdyscyplinarnym zespole;
- Zarządzanie czasem;
- Motywowanie pracowników;
- Rozwiązywanie konfliktów;
- Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
- Mediacje i negocjacje;
- Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
- Kontrola zarządcza;
- Komunikacja interpersonalna;
- PR w pracy społecznej;
- Creative thinking;
- Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
- Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;
Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej
- Koordynacja opieki zdrowotnej;
- Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
- Rozliczenia z płatnikiem;
- Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
- Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
- Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
- Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
- Prowadzenie dokumentacji medycznej;
- Nowe technologie medyczne;
- Komunikacja w placówce medycznej;
- Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
- Restrukturyzacja placówki medycznej;
- Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
- Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
- Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
- Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
- Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
- Ekonomia społeczna i CSR;
- Język angielski/niemiecki (branżowy);
- Organizacja pracy w zespole;
- Delegowanie zadań;
- Metodologia superwizji i coachingu;
- Radzenie sobie ze stresem;
- Praca w interdyscyplinarnym zespole;
- Zarządzanie czasem;
- Motywowanie pracowników;
- Rozwiązywanie konfliktów;
- Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
- Mediacje i negocjacje;
- Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
- Kontrola zarządcza;
- Komunikacja interpersonalna;
- PR w pracy społecznej;
- Creative thinking;
- Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
- Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;
Tematy szkoleń oferowane dla sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektromobilności (nabór rusza 14 sierpnia 2020 r.)
- Mentor w branży motoryzacyjnej;
- Instruktor praktycznej nauki zawodu (kwalifikacje wymienione w §10 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu Dz.U. 2019 poz. 391);
- Utrzymanie ruchu (specjalista utrzymania ruchu);
- Operator CNC (w zakresie tworzenia narzędzi i matryc);
- Lakiernictwo (lakiernik);
- Operator linii montażowej/produkcyjnej;
- Specjalista ds. planowania gospodarki materiałowej;
- Technologia produkcji/oprzyrządowania (Technolog produkcji/oprzyrządowania);
- Obsługa projektów B+R;
- Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D;
- Projektowanie i rozwój produktu;
- Szlifierz narzędziowy;
Wsparcie, jakie może otrzymać przedsiębiorstwo na dofinansowanie usług rozwojowych, wyniesie do 80 % wartości tych usług, co oznacza, że pozostałe 20% zapewniają przedsiębiorstwa uczestniczące w projekcie. Nabór trwa do sierpnia 2023 roku.
Więcej informacji o dotacjach znajdziesz w serwisie e-firma
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.