REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Planujesz przeszkolić pracowników? Sprawdź na co możesz dostać pieniądze

Kompetencje dla sektorów - są pieniądze na szkolenia pracowników
Kompetencje dla sektorów - są pieniądze na szkolenia pracowników

REKLAMA

REKLAMA

Dotacja w ramach programu "Kompetencje dla sektorów" na szkolenia dla pracowników skierowana jest do firm spełniających warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej oraz zobowiązujących się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Celem działania Kompetencje dla sektorów jest dofinansowanie (za pośrednictwem Operatorów) wsparcia dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw w obszarze szkoleń, doradztwa i studiów podyplomowych.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Cel dotacji

Usługi rozwojowe, z których może skorzystać przedsiębiorstwo, to takie, które zawarte zostały w rekomendacjach Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Usługi rozwojowe świadczone są co do zasady za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, czyli

  • usługi szkoleniowe
  • usługi doradcze
  • studia podyplomowe

Dla kogo przeznaczone jest wsparcie?

Mikro-, małe, średnie i duże* przedsiębiorstwa:

REKLAMA

  • planujące przeszkolić pracowników;
  • spełniające warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej;
  • zobowiązujące się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorstw działających wyłącznie w branżach: budowlanej, finansowej, turystycznej, IT, mody i innowacyjnych tekstyliów, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz motoryzacyjnej z uwzględnieniem elektromobilności i dotyczy tematyki określonej przez Rady Sektorowe ds. Kompetencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tematy szkoleń dla budownictwa

  • Dekarz;
  • Betoniarz-zbrojarz;
  • Montowanie i rozbiórka szalunków ściennych i stropowych;
  • Kierowanie projektami budowlanymi w zakresie techniczno- finansowym;
  • Sporządzanie planów Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;
  • Umiejętności w zakresie stosowania technologii BIM (Building Information Modelling);
  • Znajomość użytkowa języka polskiego wśród obcokrajowców do bezpiecznej i efektywnej pracy na budowie;
  • Umiejętność bezpiecznego posługiwania się narzędziami i sprzętem oraz narzędziami z napędem używanym w robotach budowlano-montażowych powyżej 1KW;
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 4 i 5 Polskiej Ramy Kwalifikacji;
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i wyżej;

Tematy szkoleń dla finansów

  • RODO: nowe obowiązki wynikające z ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;
  • Split Payment i PSD2 i ich wpływ na przyszłe funkcjonowanie instytucji finansowych;
  • Działalność bankowa w praktyce funkcjonowania banków spółdzielczych i rynku pośrednictwa finansowego;
  • Analiza potrzeb klienta w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Rozwój kompetencji w obszarze doradztwa finansowego, zgodnie z wymogami MIFID II;
  • Zarządzanie rozpatrywaniem reklamacji w działalności dystrybutora ubezpieczeń;
  • Budowanie i rozwój współpracy z klientem firmy pośrednictwa finansowego;
  • Ryzyko operacyjne w banku spółdzielczym;
  • Organizacja banku ze szczególnym zaakcentowaniem usytuowania stanowiska compliance w strukturze organizacyjnej;
  • Zarządzanie ryzykiem kredytowym;
  • Ryzyko kredytowe wynikające z inwestycji w instrumenty finansowe;
  • Zarządzenie konfliktem interesów w świetle Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Restrukturyzacja klienta w sytuacji trudnej;
  • Analiza finansowa banku spółdzielczego;
  • Ustawa o kredycie hipotecznym;
  • Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa w instytucji finansowej;
  • Strategiczne wyzwania w sektorze spółdzielczym – efektywność, bezpieczeństwo i rozwój;
  • Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami;
  • Customer Experience/ Zarządzanie doświadczeniem klienta;
  • Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;

 Tematy szkoleń dla branży turystycznej

  • Obsługa klienta w biurach podróży i przedsiębiorstwach ułatwiających nabywanie powiązanych imprez turystycznych w świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. – z uwzględnieniem wprowadzanych w niej zmian (Dz. U. poz.2361) – zgodnie ze stanowiskiem Rady Sektorowej z 04.05.2020 r. w ramach tego obszaru tematycznego mieszczą się m.in. następujące zagadnienia:
    • błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych;
    • reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania;
    • umowy o udział w imprezie turystycznej oraz specyfika umów B2B;
    • klauzule niedozwolone w umowach i zmiany w umowach;
    • skutki prawne wystąpienia nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności;
    • obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora; obowiązki udzielenia pomocy podróżnemu;
    • odpowiedzialność wobec podróżnych;
    • impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne;
    • hotel jako organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
    • przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych a organizator turystyki;
    • wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych;
    • wyłudzenie zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop;
  • Bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwach turystycznych;
  • Nowe technologie w turystyce;
  • Doradztwo w turystyce;
  • Pilot wycieczek;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu;
  • Animator czasu wolnego;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora mody i innowacyjnych tekstyliów

  • Działalność badawczo-rozwojowa w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Przygotowanie i kontrola produkcji w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Realizacja prac produkcyjnych w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Zarządzanie i realizacja procesów wsparcia w sektorze odzieżowo-tekstylnym;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora IT

  • Administrowanie systemami i sieciami – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Programowanie – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Testowanie aplikacji;
  • Zapewnienie bezpieczeństwa systemów;
  • Projektowanie i analiza, zarządzanie systemami modelowanie struktur danych;
  • Rozwój kompetencji osobowych;

 Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowe technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej 

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowe technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;

  Tematy szkoleń oferowane dla sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektromobilności (nabór rusza 14 sierpnia 2020 r.)

  • Mentor w branży motoryzacyjnej;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu (kwalifikacje wymienione w §10 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu Dz.U. 2019 poz. 391);
  • Utrzymanie ruchu (specjalista utrzymania ruchu);
  • Operator CNC (w zakresie tworzenia narzędzi i matryc);
  • Lakiernictwo (lakiernik);
  • Operator linii montażowej/produkcyjnej;
  • Specjalista ds. planowania gospodarki materiałowej;
  • Technologia produkcji/oprzyrządowania (Technolog produkcji/oprzyrządowania);
  • Obsługa projektów B+R;
  • Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D;
  • Projektowanie i rozwój produktu;
  • Szlifierz narzędziowy;

Wsparcie, jakie może otrzymać przedsiębiorstwo na dofinansowanie usług rozwojowych, wyniesie do 80 % wartości tych usług, co oznacza, że pozostałe 20% zapewniają przedsiębiorstwa uczestniczące w projekcie. Nabór trwa do sierpnia 2023 roku.

Więcej informacji o dotacjach znajdziesz w serwisie e-firma

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA