REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Planujesz przeszkolić pracowników? Sprawdź na co możesz dostać pieniądze

Subskrybuj nas na Youtube
Kompetencje dla sektorów - są pieniądze na szkolenia pracowników
Kompetencje dla sektorów - są pieniądze na szkolenia pracowników

REKLAMA

REKLAMA

Dotacja w ramach programu "Kompetencje dla sektorów" na szkolenia dla pracowników skierowana jest do firm spełniających warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej oraz zobowiązujących się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Celem działania Kompetencje dla sektorów jest dofinansowanie (za pośrednictwem Operatorów) wsparcia dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw w obszarze szkoleń, doradztwa i studiów podyplomowych.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Cel dotacji

Usługi rozwojowe, z których może skorzystać przedsiębiorstwo, to takie, które zawarte zostały w rekomendacjach Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Usługi rozwojowe świadczone są co do zasady za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, czyli

  • usługi szkoleniowe
  • usługi doradcze
  • studia podyplomowe

Dla kogo przeznaczone jest wsparcie?

Mikro-, małe, średnie i duże* przedsiębiorstwa:

REKLAMA

  • planujące przeszkolić pracowników;
  • spełniające warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej;
  • zobowiązujące się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorstw działających wyłącznie w branżach: budowlanej, finansowej, turystycznej, IT, mody i innowacyjnych tekstyliów, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz motoryzacyjnej z uwzględnieniem elektromobilności i dotyczy tematyki określonej przez Rady Sektorowe ds. Kompetencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tematy szkoleń dla budownictwa

  • Dekarz;
  • Betoniarz-zbrojarz;
  • Montowanie i rozbiórka szalunków ściennych i stropowych;
  • Kierowanie projektami budowlanymi w zakresie techniczno- finansowym;
  • Sporządzanie planów Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;
  • Umiejętności w zakresie stosowania technologii BIM (Building Information Modelling);
  • Znajomość użytkowa języka polskiego wśród obcokrajowców do bezpiecznej i efektywnej pracy na budowie;
  • Umiejętność bezpiecznego posługiwania się narzędziami i sprzętem oraz narzędziami z napędem używanym w robotach budowlano-montażowych powyżej 1KW;
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 4 i 5 Polskiej Ramy Kwalifikacji;
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i wyżej;

Tematy szkoleń dla finansów

  • RODO: nowe obowiązki wynikające z ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;
  • Split Payment i PSD2 i ich wpływ na przyszłe funkcjonowanie instytucji finansowych;
  • Działalność bankowa w praktyce funkcjonowania banków spółdzielczych i rynku pośrednictwa finansowego;
  • Analiza potrzeb klienta w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Rozwój kompetencji w obszarze doradztwa finansowego, zgodnie z wymogami MIFID II;
  • Zarządzanie rozpatrywaniem reklamacji w działalności dystrybutora ubezpieczeń;
  • Budowanie i rozwój współpracy z klientem firmy pośrednictwa finansowego;
  • Ryzyko operacyjne w banku spółdzielczym;
  • Organizacja banku ze szczególnym zaakcentowaniem usytuowania stanowiska compliance w strukturze organizacyjnej;
  • Zarządzanie ryzykiem kredytowym;
  • Ryzyko kredytowe wynikające z inwestycji w instrumenty finansowe;
  • Zarządzenie konfliktem interesów w świetle Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Restrukturyzacja klienta w sytuacji trudnej;
  • Analiza finansowa banku spółdzielczego;
  • Ustawa o kredycie hipotecznym;
  • Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa w instytucji finansowej;
  • Strategiczne wyzwania w sektorze spółdzielczym – efektywność, bezpieczeństwo i rozwój;
  • Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami;
  • Customer Experience/ Zarządzanie doświadczeniem klienta;
  • Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;

 Tematy szkoleń dla branży turystycznej

  • Obsługa klienta w biurach podróży i przedsiębiorstwach ułatwiających nabywanie powiązanych imprez turystycznych w świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. – z uwzględnieniem wprowadzanych w niej zmian (Dz. U. poz.2361) – zgodnie ze stanowiskiem Rady Sektorowej z 04.05.2020 r. w ramach tego obszaru tematycznego mieszczą się m.in. następujące zagadnienia:
    • błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych;
    • reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania;
    • umowy o udział w imprezie turystycznej oraz specyfika umów B2B;
    • klauzule niedozwolone w umowach i zmiany w umowach;
    • skutki prawne wystąpienia nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności;
    • obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora; obowiązki udzielenia pomocy podróżnemu;
    • odpowiedzialność wobec podróżnych;
    • impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne;
    • hotel jako organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
    • przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych a organizator turystyki;
    • wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych;
    • wyłudzenie zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop;
  • Bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwach turystycznych;
  • Nowe technologie w turystyce;
  • Doradztwo w turystyce;
  • Pilot wycieczek;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu;
  • Animator czasu wolnego;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora mody i innowacyjnych tekstyliów

  • Działalność badawczo-rozwojowa w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Przygotowanie i kontrola produkcji w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Realizacja prac produkcyjnych w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Zarządzanie i realizacja procesów wsparcia w sektorze odzieżowo-tekstylnym;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora IT

  • Administrowanie systemami i sieciami – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Programowanie – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Testowanie aplikacji;
  • Zapewnienie bezpieczeństwa systemów;
  • Projektowanie i analiza, zarządzanie systemami modelowanie struktur danych;
  • Rozwój kompetencji osobowych;

 Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowe technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej 

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowe technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;

  Tematy szkoleń oferowane dla sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektromobilności (nabór rusza 14 sierpnia 2020 r.)

  • Mentor w branży motoryzacyjnej;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu (kwalifikacje wymienione w §10 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu Dz.U. 2019 poz. 391);
  • Utrzymanie ruchu (specjalista utrzymania ruchu);
  • Operator CNC (w zakresie tworzenia narzędzi i matryc);
  • Lakiernictwo (lakiernik);
  • Operator linii montażowej/produkcyjnej;
  • Specjalista ds. planowania gospodarki materiałowej;
  • Technologia produkcji/oprzyrządowania (Technolog produkcji/oprzyrządowania);
  • Obsługa projektów B+R;
  • Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D;
  • Projektowanie i rozwój produktu;
  • Szlifierz narzędziowy;

Wsparcie, jakie może otrzymać przedsiębiorstwo na dofinansowanie usług rozwojowych, wyniesie do 80 % wartości tych usług, co oznacza, że pozostałe 20% zapewniają przedsiębiorstwa uczestniczące w projekcie. Nabór trwa do sierpnia 2023 roku.

Więcej informacji o dotacjach znajdziesz w serwisie e-firma

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA