REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Planujesz przeszkolić pracowników? Sprawdź na co możesz dostać pieniądze

Kompetencje dla sektorów - są pieniądze na szkolenia pracowników
Kompetencje dla sektorów - są pieniądze na szkolenia pracowników

REKLAMA

REKLAMA

Dotacja w ramach programu "Kompetencje dla sektorów" na szkolenia dla pracowników skierowana jest do firm spełniających warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej oraz zobowiązujących się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Celem działania Kompetencje dla sektorów jest dofinansowanie (za pośrednictwem Operatorów) wsparcia dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw w obszarze szkoleń, doradztwa i studiów podyplomowych.

REKLAMA

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Cel dotacji

Usługi rozwojowe, z których może skorzystać przedsiębiorstwo, to takie, które zawarte zostały w rekomendacjach Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Usługi rozwojowe świadczone są co do zasady za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, czyli

  • usługi szkoleniowe
  • usługi doradcze
  • studia podyplomowe

Dla kogo przeznaczone jest wsparcie?

Mikro-, małe, średnie i duże* przedsiębiorstwa:

  • planujące przeszkolić pracowników;
  • spełniające warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej;
  • zobowiązujące się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorstw działających wyłącznie w branżach: budowlanej, finansowej, turystycznej, IT, mody i innowacyjnych tekstyliów, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz motoryzacyjnej z uwzględnieniem elektromobilności i dotyczy tematyki określonej przez Rady Sektorowe ds. Kompetencji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tematy szkoleń dla budownictwa

  • Dekarz;
  • Betoniarz-zbrojarz;
  • Montowanie i rozbiórka szalunków ściennych i stropowych;
  • Kierowanie projektami budowlanymi w zakresie techniczno- finansowym;
  • Sporządzanie planów Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;
  • Umiejętności w zakresie stosowania technologii BIM (Building Information Modelling);
  • Znajomość użytkowa języka polskiego wśród obcokrajowców do bezpiecznej i efektywnej pracy na budowie;
  • Umiejętność bezpiecznego posługiwania się narzędziami i sprzętem oraz narzędziami z napędem używanym w robotach budowlano-montażowych powyżej 1KW;
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 4 i 5 Polskiej Ramy Kwalifikacji;
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i wyżej;

Tematy szkoleń dla finansów

  • RODO: nowe obowiązki wynikające z ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;
  • Split Payment i PSD2 i ich wpływ na przyszłe funkcjonowanie instytucji finansowych;
  • Działalność bankowa w praktyce funkcjonowania banków spółdzielczych i rynku pośrednictwa finansowego;
  • Analiza potrzeb klienta w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Rozwój kompetencji w obszarze doradztwa finansowego, zgodnie z wymogami MIFID II;
  • Zarządzanie rozpatrywaniem reklamacji w działalności dystrybutora ubezpieczeń;
  • Budowanie i rozwój współpracy z klientem firmy pośrednictwa finansowego;
  • Ryzyko operacyjne w banku spółdzielczym;
  • Organizacja banku ze szczególnym zaakcentowaniem usytuowania stanowiska compliance w strukturze organizacyjnej;
  • Zarządzanie ryzykiem kredytowym;
  • Ryzyko kredytowe wynikające z inwestycji w instrumenty finansowe;
  • Zarządzenie konfliktem interesów w świetle Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Restrukturyzacja klienta w sytuacji trudnej;
  • Analiza finansowa banku spółdzielczego;
  • Ustawa o kredycie hipotecznym;
  • Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa w instytucji finansowej;
  • Strategiczne wyzwania w sektorze spółdzielczym – efektywność, bezpieczeństwo i rozwój;
  • Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami;
  • Customer Experience/ Zarządzanie doświadczeniem klienta;
  • Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;

 Tematy szkoleń dla branży turystycznej

  • Obsługa klienta w biurach podróży i przedsiębiorstwach ułatwiających nabywanie powiązanych imprez turystycznych w świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. – z uwzględnieniem wprowadzanych w niej zmian (Dz. U. poz.2361) – zgodnie ze stanowiskiem Rady Sektorowej z 04.05.2020 r. w ramach tego obszaru tematycznego mieszczą się m.in. następujące zagadnienia:
    • błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych;
    • reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania;
    • umowy o udział w imprezie turystycznej oraz specyfika umów B2B;
    • klauzule niedozwolone w umowach i zmiany w umowach;
    • skutki prawne wystąpienia nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności;
    • obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora; obowiązki udzielenia pomocy podróżnemu;
    • odpowiedzialność wobec podróżnych;
    • impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne;
    • hotel jako organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
    • przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych a organizator turystyki;
    • wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych;
    • wyłudzenie zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop;
  • Bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwach turystycznych;
  • Nowe technologie w turystyce;
  • Doradztwo w turystyce;
  • Pilot wycieczek;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu;
  • Animator czasu wolnego;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora mody i innowacyjnych tekstyliów

  • Działalność badawczo-rozwojowa w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Przygotowanie i kontrola produkcji w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Realizacja prac produkcyjnych w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Zarządzanie i realizacja procesów wsparcia w sektorze odzieżowo-tekstylnym;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora IT

  • Administrowanie systemami i sieciami – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Programowanie – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Testowanie aplikacji;
  • Zapewnienie bezpieczeństwa systemów;
  • Projektowanie i analiza, zarządzanie systemami modelowanie struktur danych;
  • Rozwój kompetencji osobowych;

 Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowe technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej 

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowe technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;

  Tematy szkoleń oferowane dla sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektromobilności (nabór rusza 14 sierpnia 2020 r.)

  • Mentor w branży motoryzacyjnej;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu (kwalifikacje wymienione w §10 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu Dz.U. 2019 poz. 391);
  • Utrzymanie ruchu (specjalista utrzymania ruchu);
  • Operator CNC (w zakresie tworzenia narzędzi i matryc);
  • Lakiernictwo (lakiernik);
  • Operator linii montażowej/produkcyjnej;
  • Specjalista ds. planowania gospodarki materiałowej;
  • Technologia produkcji/oprzyrządowania (Technolog produkcji/oprzyrządowania);
  • Obsługa projektów B+R;
  • Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D;
  • Projektowanie i rozwój produktu;
  • Szlifierz narzędziowy;

Wsparcie, jakie może otrzymać przedsiębiorstwo na dofinansowanie usług rozwojowych, wyniesie do 80 % wartości tych usług, co oznacza, że pozostałe 20% zapewniają przedsiębiorstwa uczestniczące w projekcie. Nabór trwa do sierpnia 2023 roku.

Więcej informacji o dotacjach znajdziesz w serwisie e-firma

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA