Kategorie

Planujesz przeszkolić pracowników? Sprawdź na co możesz dostać pieniądze

Kompetencje dla sektorów - są pieniądze na szkolenia pracowników
Dotacja w ramach programu "Kompetencje dla sektorów" na szkolenia dla pracowników skierowana jest do firm spełniających warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej oraz zobowiązujących się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Celem działania Kompetencje dla sektorów jest dofinansowanie (za pośrednictwem Operatorów) wsparcia dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw w obszarze szkoleń, doradztwa i studiów podyplomowych.

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Cel dotacji

Usługi rozwojowe, z których może skorzystać przedsiębiorstwo, to takie, które zawarte zostały w rekomendacjach Sektorowych Rad ds. Kompetencji. Usługi rozwojowe świadczone są co do zasady za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, czyli

  • usługi szkoleniowe
  • usługi doradcze
  • studia podyplomowe

Dla kogo przeznaczone jest wsparcie?

Mikro-, małe, średnie i duże* przedsiębiorstwa:

  • planujące przeszkolić pracowników;
  • spełniające warunki uzyskania pomocy de minimis lub pomocy publicznej;
  • zobowiązujące się do wniesienia wkładu prywatnego w wysokości nie mniejszej niż 20% kwoty wsparcia.

Wsparcie kierowane jest do przedsiębiorstw działających wyłącznie w branżach: budowlanej, finansowej, turystycznej, IT, mody i innowacyjnych tekstyliów, opieki zdrowotnej i pomocy społecznej oraz motoryzacyjnej z uwzględnieniem elektromobilności i dotyczy tematyki określonej przez Rady Sektorowe ds. Kompetencji.

Tematy szkoleń dla budownictwa

  • Dekarz;
  • Betoniarz-zbrojarz;
  • Montowanie i rozbiórka szalunków ściennych i stropowych;
  • Kierowanie projektami budowlanymi w zakresie techniczno- finansowym;
  • Sporządzanie planów Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;
  • Umiejętności w zakresie stosowania technologii BIM (Building Information Modelling);
  • Znajomość użytkowa języka polskiego wśród obcokrajowców do bezpiecznej i efektywnej pracy na budowie;
  • Umiejętność bezpiecznego posługiwania się narzędziami i sprzętem oraz narzędziami z napędem używanym w robotach budowlano-montażowych powyżej 1KW;
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 4 i 5 Polskiej Ramy Kwalifikacji;
  • Uprawnienia do pełnienia w ograniczonym zakresie samodzielnych funkcji w sektorze budownictwa przez osoby z poziomu 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji i wyżej;

Tematy szkoleń dla finansów

  • RODO: nowe obowiązki wynikające z ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;
  • Split Payment i PSD2 i ich wpływ na przyszłe funkcjonowanie instytucji finansowych;
  • Działalność bankowa w praktyce funkcjonowania banków spółdzielczych i rynku pośrednictwa finansowego;
  • Analiza potrzeb klienta w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Rozwój kompetencji w obszarze doradztwa finansowego, zgodnie z wymogami MIFID II;
  • Zarządzanie rozpatrywaniem reklamacji w działalności dystrybutora ubezpieczeń;
  • Budowanie i rozwój współpracy z klientem firmy pośrednictwa finansowego;
  • Ryzyko operacyjne w banku spółdzielczym;
  • Organizacja banku ze szczególnym zaakcentowaniem usytuowania stanowiska compliance w strukturze organizacyjnej;
  • Zarządzanie ryzykiem kredytowym;
  • Ryzyko kredytowe wynikające z inwestycji w instrumenty finansowe;
  • Zarządzenie konfliktem interesów w świetle Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń;
  • Restrukturyzacja klienta w sytuacji trudnej;
  • Analiza finansowa banku spółdzielczego;
  • Ustawa o kredycie hipotecznym;
  • Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa w instytucji finansowej;
  • Strategiczne wyzwania w sektorze spółdzielczym – efektywność, bezpieczeństwo i rozwój;
  • Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami;
  • Customer Experience/ Zarządzanie doświadczeniem klienta;
  • Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy;

 Tematy szkoleń dla branży turystycznej

  • Obsługa klienta w biurach podróży i przedsiębiorstwach ułatwiających nabywanie powiązanych imprez turystycznych w świetle nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r. – z uwzględnieniem wprowadzanych w niej zmian (Dz. U. poz.2361) – zgodnie ze stanowiskiem Rady Sektorowej z 04.05.2020 r. w ramach tego obszaru tematycznego mieszczą się m.in. następujące zagadnienia:
    • błędy w stosowaniu przepisów ustawy o imprezach turystycznych;
    • reklamacje podróżnych i nowe procedury ich rozpatrywania;
    • umowy o udział w imprezie turystycznej oraz specyfika umów B2B;
    • klauzule niedozwolone w umowach i zmiany w umowach;
    • skutki prawne wystąpienia nadzwyczajnych i nieuniknionych okoliczności;
    • obowiązki i uprawnienia podróżnego i organizatora; obowiązki udzielenia pomocy podróżnemu;
    • odpowiedzialność wobec podróżnych;
    • impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne;
    • hotel jako organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
    • przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych a organizator turystyki;
    • wyłączenie spod ustawy imprez niekomercyjnych;
    • wyłudzenie zadośćuczynienia za „zmarnowany urlop;
  • Bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwach turystycznych;
  • Nowe technologie w turystyce;
  • Doradztwo w turystyce;
  • Pilot wycieczek;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu;
  • Animator czasu wolnego;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora mody i innowacyjnych tekstyliów

  • Działalność badawczo-rozwojowa w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Przygotowanie i kontrola produkcji w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Realizacja prac produkcyjnych w sektorze odzieżowo-tekstylnym;
  • Zarządzanie i realizacja procesów wsparcia w sektorze odzieżowo-tekstylnym;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora IT

  • Administrowanie systemami i sieciami – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Programowanie – kompetencje podstawowe i zaawansowane;
  • Testowanie aplikacji;
  • Zapewnienie bezpieczeństwa systemów;
  • Projektowanie i analiza, zarządzanie systemami modelowanie struktur danych;
  • Rozwój kompetencji osobowych;

 Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowe technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;

Tematy szkoleń oferowane dla sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej 

  • Koordynacja opieki zdrowotnej;
  • Zarządzanie efektywnością placówki medycznej;
  • Rozliczenia z płatnikiem;
  • Umiejętności analityczne na potrzeby restrukturyzacji zarządzania rozwojem placówki;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w placówce medycznej;
  • Zarządzanie informacją w placówce medycznej;
  • Zarządzanie kosztami w placówce medycznej;
  • Prawa pacjenta i odpowiedzialność placówki za zdarzenia medyczne;
  • Prowadzenie dokumentacji medycznej;
  • Nowe technologie medyczne;
  • Komunikacja w placówce medycznej;
  • Zarządzanie danymi w ochronie zdrowia;
  • Restrukturyzacja placówki medycznej;
  • Zarządzanie placówką całodobowej opieki;
  • Przywództwo i kierowanie instytucją pomocy społecznej;
  • Mediacje, negocjacje, rzecznictwo socjalne;
  • Zarządzenie i koordynacja lokalnymi usługami społecznymi;
  • Komunikacja i PR w pomocy społecznej;
  • Ekonomia społeczna i CSR;
  • Język angielski/niemiecki (branżowy);
  • Organizacja pracy w zespole;
  • Delegowanie zadań;
  • Metodologia superwizji i coachingu;
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Praca w interdyscyplinarnym zespole;
  • Zarządzanie czasem;
  • Motywowanie pracowników;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Zastosowanie technologii w usługach społecznych;
  • Mediacje i negocjacje;
  • Trening umiejętności społecznych wg metodyki prof; A; Goldsteina z praktyką i superwizją;
  • Kontrola zarządcza;
  • Komunikacja interpersonalna;
  • PR w pracy społecznej;
  • Creative thinking;
  • Warsztat budowania relacji i kooperacji ponadsektorowej;
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne i dotyczące form pomocy psychologicznej;

  Tematy szkoleń oferowane dla sektora motoryzacji z uwzględnieniem elektromobilności (nabór rusza 14 sierpnia 2020 r.)

  • Mentor w branży motoryzacyjnej;
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu (kwalifikacje wymienione w §10 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu Dz.U. 2019 poz. 391);
  • Utrzymanie ruchu (specjalista utrzymania ruchu);
  • Operator CNC (w zakresie tworzenia narzędzi i matryc);
  • Lakiernictwo (lakiernik);
  • Operator linii montażowej/produkcyjnej;
  • Specjalista ds. planowania gospodarki materiałowej;
  • Technologia produkcji/oprzyrządowania (Technolog produkcji/oprzyrządowania);
  • Obsługa projektów B+R;
  • Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D;
  • Projektowanie i rozwój produktu;
  • Szlifierz narzędziowy;

Wsparcie, jakie może otrzymać przedsiębiorstwo na dofinansowanie usług rozwojowych, wyniesie do 80 % wartości tych usług, co oznacza, że pozostałe 20% zapewniają przedsiębiorstwa uczestniczące w projekcie. Nabór trwa do sierpnia 2023 roku.

Więcej informacji o dotacjach znajdziesz w serwisie e-firma

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    1 sty 2000
    15 maja 2021
    Zakres dat:

    Czy turystyka odrobi straty? Urlopy głównie w kraju

    Urlop planuje w tym roku więcej osób niż w 2020 r. Czy firmy związane z turystyką w końcu zaczynają odrabiać straty i spłacać zaległości, które małe nie są?

    Panele fotowoltaiczne - finansowanie, formalności, rozliczenia

    Panele fotowoltaiczne. Potrzeba bycia "eko", a także rosnące ceny energii elektrycznej powodują, że coraz więcej osób myśli o instalacji paneli fotowoltaicznych. Jak sfinansować taką instalację? Jakich formalności trzeba dopełnić? Jak będzie wyglądało rozliczenie z zakładem energetycznym?

    Państwo pomoże wziąć kredyt mieszkaniowy

    Państwo pomoże wziąć kredyt mieszkaniowy. W odpowiedzi na interpelację poselską w sprawie projektu „Mieszkanie bez wkładu własnego”, Anna Kornecka, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, poinformowała, że jej resort pracuje aktualnie nad nad wdrożeniem nowych rozwiązań polegających na finansowym wsparciu w zaspokojeniu potrzeb mieszkaniowych dla osób mniej zamożnych.

    Jak firmy oceniają swoją kondycję w trakcie trzeciej fali pandemii? [BADANIE]

    Jak w czasie trzeciej fali pandemii zmieniła się sytuacja przedsiębiorców? Czy zastosowane instrumenty w ramach tarcz antykryzysowych i finansowych okazały się wystarczającym wsparciem?

    Wynagrodzenia okazały się odporne na COVID-19

    Wynagrodzenia rosną i to dość szybko. Tak wysokiej dynamiki wzrostu wynagrodzeń kwartał do kwartału nie zanotowano od 2000 r.

    Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność a VAT - wyrok TSUE

    Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo pełnej własności w zamian za uiszczenie opłaty stanowi dostawę towarów opodatkowaną VAT. Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE w wyroku z 25 lutego 2021 r. (sygn. C‑604/19).

    Kredyt z FGR dla rolnika z dopłatą do oprocentowania

    FGR, czyli Fundusz Gwarancji Rolnych GR dostępny jest dla całego sektora rolnego. Objęcie kredytu Gwarancją FGR jest uzależnione od wyników analizy zdolności kredytowej rolnika.

    Będziemy zmieniać mieszkania co 5-10 lat

    Kupno i sprzedaż mieszkania. Przyzwyczajmy się do myślenia, że będziemy zmieniać mieszkania co 5-10 lat. Wymusi to wzrost cen nieruchomości.

    Coliving, czyli nowy trend w nieruchomościach

    Coliving. Mieszkanie na wynajem to już nie tylko dach nad głową, to doświadczenie oferujące szereg rozbudowanych usług, a przede wszystkim możliwość nawiązania prawdziwych relacji z innymi osobami. Eksperci wskazują, że wbrew pozorom, pandemiczna izolacja może wzmocnić ideę colivingu, a konsumpcja współdzielenia będzie coraz mocniej ewaluować w ciągu najbliższych lat. Na czym polega fenomen tego trendu?

    Uchwała SN w sprawie kredytów frankowych przesunięta. Czy jest jeszcze potrzebna?

    Uchwała SN w sprawie kredytów frankowych. Po pięciogodzinnych obradach, Izba Cywilna Sądu Najwyższego odroczyła 11 maja 2021 r. posiedzenie w sprawie pytań dotyczących sporów o kredyty powiązane kursem CHF. SN uznał, że w pierwszej kolejności zapozna się ze stanowiskiem Rzecznika Praw Obywatelskich, Narodowego Banku Polskiego, Komisji Nadzoru Finansowego, Rzecznika Finansowego, oraz Rzecznika Praw Dziecka. W terminie 30 kolejnych dni, Instytucje te mają przedstawić swoje stanowisko. Po tym czasie, Izba dokona analizy każdego z tych stanowisk i dopiero następnie, wyda uchwałę. Termin posiedzenia w tej sprawie, nie jest znany.

    Kredyt mieszkaniowy w maju 2021 r. – zdolność kredytowa, wkład własny, oprocentowanie

    Kredyt mieszkaniowy w maju 2021 r. W bankach nigdy wcześniej nie było tylu wniosków o kredyty mieszkaniowe. Mimo tego większość z nich jest akceptowana. Rekordowe zainteresowanie nie przekłada się wprost na rosnące oprocentowanie. To może jedynie dotyczyć co ryzykowniejszych klientów.

    Jak podróżować w czasie pandemii?

    Jak podróżować w czasie pandemii? O jakich zasadach pamiętać? I na ile warunki epidemiologiczne są w stanie skomplikować wyjazd?

    Zawiadomienie o dokonaniu montażu instalacji gazowej

    Zawiadomienie o dokonaniu montażu instalacji gazowej: o czym pamiętać, ile kosztuje i jak właściwie wygląda? Dziś opowiemy właśnie o tym.

    Program "Czyste powietrze" z systemem gwarancji bankowych

    Program "Czyste powietrze" - powstanie system gwarancyjny, którego celem będzie poszerzenie współpracy z sektorem bankowym. Program "Czyste powietrze" umożliwia udzielenie pomocy finansowej osobom, które chcą wymienić nieefektywne źródła ciepła.

    Wyrejestrowanie pojazdu w przypadku wywozu z kraju

    Wyrejestrowanie w przypadku wywozu pojazdu z kraju: o czym pamiętać, ile kosztuje i jak właściwie wygląda? Dziś opowiemy właśnie o tym.

    Wyrejestrowanie pojazdu po kradzieży

    Wyrejestrowanie pojazdu po kradzieży: czy jest możliwe, ile kosztuje i jak właściwie wygląda? Dziś opowiemy właśnie o tym.

    Zarząd wspólnoty mieszkaniowej nie organizuje zebrania właścicieli lokali - co można zrobić?

    Zebranie ogółu właścicieli lokali. Zarząd (lub zarządca) wspólnoty mieszkaniowej ma obowiązek przynajmniej raz w roku (nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku) zwoływać zebranie ogółu właścicieli lokali. Co prawda art. 90 ustawy z 31 marca 2020 roku o zmianie tzw. ustawy covidowej stanowi, że jeżeli ustawowy termin zwołania zebrania właścicieli lokali przypada w okresie obowiązywania stanu epidemii, ulega on przedłużeniu o 6 tygodni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii. Tym niemniej w różnych okresach ubiegłego roku możliwe było organizowanie takich wydarzeń, jednak wiele wspólnot tego nie zrobiło. Zdaniem niektórych ekspertów, bierność może wynikać ze złej woli lub niepewności stanu prawnego. Skutek jest taki, że od ponad 12 miesięcy w wielu wspólnotach nie odbyły się coroczne zebrania właścicieli. Co można z tym zrobić?

    Czy CPK ma szansę stać się portem lotniczym 3. generacji?

    Port lotniczy 3. generacji a CPK. Do 2030 roku Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon, a od lutego 2021 r. także doradca strategiczny Centralnego Portu Komunikacyjnego zamierza zmienić paradygmat współczesnych lotnisk przekształcając się w port lotniczy 3. generacji. Czy koncepcja azjatyckiego partnera sprawdzi się także w przypadku CPK?

    Nieruchomości sąsiadujące z gruntami obszaru górniczego - wyrok TK

    Nieruchomości położone w bezpośrednim sąsiedztwie obszaru górniczego. Brak statusu strony postępowania koncesyjnego właścicieli nieruchomości sąsiadujących z gruntami, na których ma odbywać się wydobycie kopalin ze złóż, jest niezgodny z konstytucją - orzekł Trybunał Konstytucyjny. Skargę w tej sprawie wniosła współwłaścicielka jednej z takich nieruchomości.

    Sprzedaż opon w Q1 2021. Wyraźnie widać wzrosty!

    Sprzedaż opon w Q1 2021 z dwucyfrowymi wzrostami. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego zaprezentował dane, które napawają optymizmem.

    Prognoza wzrostu PKB Polski w 2021 i 2022 r. 

    PKB Polski - prognoza 2021. Komisja Europejska podwyższyła w środę prognozę wzrostu PKB Polski w 2021 r. Przedstawiła również prognozę na 2022 rok.

    Dofinansowanie z Programu LIFE – nowe możliwości rozwoju eko-biznesu

    Ochrona środowiska może stać się punktem wyjścia do prowadzenia biznesu albo mieć pozytywny wpływ na jego rozwój. Projekty zrealizowane przy wsparciu finansowanym Programu LIFE są tego doskonałym przykładem. Trwa nabór do Inkubatora wniosków LIFE, który zwiększa szanse przedsiębiorców, by sięgnąć po to dofinasowanie.

    Bez podwyżki stóp procentowych nie zdusimy wysokiej inflacji [VIDEO]

    Inflacja w Polsce jest znacznie powyżej celu inflacyjnego NBP. Żyjemy w świecie zerowych stóp procentowych, ale to musi się skończyć, wtedy odczujemy jak duże są koszty spłacania kredytów i długu budżetu państwa.

    Hotele otwarte. Czy branża odrobi straty?

    Hotele vs COVID-19. Czy w ogóle, i w jakim tempie, branża hotelarska odrobi straty po kilkumiesięcznym zakazie działalności? Czy ponowne otwarcie sprawi, że unikniemy fali upadłości w tym sektorze gospodarki?

    Brexit. Jak mogą zyskać polskie firmy?

    Brexit. Szacuje się, że w 2020 roku Wielka Brytania straciła prawdopodobnie aż 11,3% swojego PKB. Z drugiej strony są kraje i firmy, które mogą skorzystać na Brexicie. Na tej liście jest też Polska.