REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek przemysłowy po pandemii - na co powinny przygotować się firmy?

Automatyka przemysłowa napędem regionów.
Automatyka przemysłowa napędem regionów.
Cassioli Polska

REKLAMA

REKLAMA

Choć pierwsze miesiące od wybuchu pandemii dla wielu branż były szokiem i nie wszystkim udało się przetrwać na rynku, to od czerwca sytuacja zaczęła się stabilizować. W tym czasie wiele firm postanowiło przebranżowić się, szukało nowych rozwiązań, by wciąż móc funkcjonować na podobnym poziomie jak przed epidemią. Czy po wakacjach przedsiębiorcy będą mogli odetchnąć z ulgą, czy powinni przygotowywać się do tzw. drugiej fali?

Ekonomiści od dawna zapowiadają drugą falę zakażeń, a co za tym idzie, możliwość kolejnego lockdown’u. Dlatego już dziś przedsiębiorcy powinni opracować plany działań oraz przygotować swoje przedsiębiorstwo na taką możliwość. W aktualnej rzeczywistości należy brać pod uwagę, że nie wiadomo, co stanie się w kolejnym dniu czy tygodniu, więc trzeba być przygotowanym na wiele różnych możliwości.

REKLAMA

Polecamy: Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy

Test elastyczności firm

Pandemia koronawirusa pokazała całemu światu, a przede wszystkim polskim przedsiębiorcom, że nie byliśmy przygotowani na drastyczne zmniejszenie świadczenia usług, a wręcz na przymusowe ich wstrzymanie. Teraz musimy rozważyć różne możliwości, by w przyszłości móc poradzić sobie z zaskakującymi sytuacjami, których jeszcze doświadczymy. Umiejętność zarządzania zmianą, elastyczność – to są ważne cechy, które aktualnie będą się bardzo liczyły na rynku. Obecna pandemia pokazała wszystkim mniejszą lub większą gotowość do tych zmian  – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.

Pełna automatyzacja

REKLAMA

Choć od dawna mówi się o zautomatyzowaniu swoich usług w branży przemysłowej, nadszedł czas, by poważnie rozważyć zmianę i wprowadzić ją do swojego przedsiębiorstwa. Praca zdalna, która staje się coraz popularniejsza, nie będzie temu przeszkadzać, ponieważ maszyny produkcyjne będzie można odpowiednio zaprogramować i sterować nimi na odległość.

– Coraz więcej firm w Polsce przekonuje się do rozwiązań online, które są przyszłością całego świata. Automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja produkcji będą szansą dla przedsiębiorstw na przetrwanie na rynku oraz na odbudowę gospodarki. To nie znaczy, że pracownicy będą masowo tracić pracę, lecz wielu ludzi z pewnością będzie musiało szukać nowego zajęcia na rynku. Część zajęć zostanie zmieniona na nadzór technologii, czy programowania, jednak maszyny i algorytmy nas zastąpią, dlatego tak ważne jest by przejść przez ten proces mądrze, we współpracy z ekspertami, którzy pomogą przejść wspólnie tę drogę – dodaje Dramowicz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiana modeli biznesowych

REKLAMA

Należy wziąć również pod uwagę, że zmienią się modele biznesowe, klienci będą zainteresowani innym asortymentem, tańszym z powodu zubożenia społeczeństwa. Duże znaczenie będzie miało również usytuowanie miejsca produkcji i dystrybucji, a więc skrócenie łańcuchów dostaw. Pandemia spowodowała przerwanie produkcji w wielu chińskich fabrykach, co zostało odczute w europejskim przemyśle. Dlatego zaczęto zastanawiać się nad lokowaniem produkcji bliżej dystrybucji, dzięki czemu zostanie skrócony czas dostaw.

Coraz większego znaczenia z pewnością nabierze edukacja na rzecz gospodarki cyfrowej na wszystkich poziomach nauczania. Coraz więcej biznesów przenosi się do internetu, więc zarówno jako konsument oraz pracownik musimy potrafić poruszać się w świecie online. Z pewnością jeszcze wiele osób niestety straci podczas pandemii pracę, więc ta umiejętność przyda im się w przebranżowieniu się i znalezieniu nowego zajęcia – mówi Mikołaj Dramowicz.

Mikołaj Dramowicz

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA