REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pożyczka, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Tarcza antykryzysowa 4.0: wnioski o umorzenie mikropożyczki niepotrzebne

Zgodnie z uchwaloną 4 czerwca przez Sejm ustawą (tzw. Tarczą antykryzysową 4.0) przedsiębiorcy, którzy otrzymali mikropożyczkę w wysokości 5 tys. zł nie będą musieli składać wniosku o jej umorzenie. O wprowadzenie takiego rozwiązania apelował Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Tarcza Antykryzysowa 3.0: pożyczka 5000 zł dla mikroprzedsiębiorców

Tarcza antykryzysowa 3.0 daje możliwość skorzystania z pożyczki w wysokości 5000 zł dla mikroprzedsiębiorców. Jakie są warunki otrzymania i umorzenia pożyczki? Jak złożyć wniosek o pomoc?

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców z tarczy antykryzysowej

Mikroprzedsiębiorcy spełniający specjalne warunki mogą uzyskać pożyczkę z tarczy antykryzysowej. Co trzeba zrobić, aby otrzymać pożyczkę, a następnie umorzenie pożyczki wraz z odsetkami?

Duże problemy małych firm w czasie epidemii COVID-19

Trwająca epidemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 wpłynęła także w Polsce na niemal każdą dziedzinę gospodarki, rujnując działalność jednych przedsiębiorstw i wzmacniając pozycję innych. Trzy czwarte firm dostrzega negatywne bądź pozytywne skutki pandemii. Z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”, wynika, że połowa (49,3%) przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm ocenia swoją aktualną sytuację ekonomiczną jako złą, zaś jedna czwarta badanych (24,6%) ocenią ją pozytywnie. Im większa firma – tym mniejsze problemy ekonomiczne.

REKLAMA

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do wynagrodzeń i pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy - poradnik

Przedstawiamy praktyczny poradnik dotyczący uzyskania wsparcia z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy. Zobacz jak złożyć wniosek krok po kroku.

Jakie wsparcie dla przedsiębiorców – tarcza antykryzysowa wersja 2.0

W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy antykryzysowej, zwany potocznie tarczą 2.0. W opracowaniu przedstawiamy kolejne rozwiązania dla firm wprowadzane właśnie tarczą 2.0.

Niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców

Kto może otrzymać pożyczkę z Funduszu Pracy? Dowiedz się oraz pobierz umowę pożyczki i wzór wniosku.

Wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG)

Mikroprzedsiębiorcy mogą skorzystać z pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności do kwoty 5 tys. zł. Stałe oprocentowanie pożyczki wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez NBP. W tym celu koniczne jest złożenie wniosku o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG). W jaki sposób złożyć wniosek i jakie dokumenty są niezbędne do jego złożenia?

REKLAMA

Mikrofirmy zwolnione z ZUS przez 3 miesiące (marzec, kwiecień, maj)

Mikrofirmy będą mogły skorzystać ze zwolnienia z ZUS. Uchwalona w sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa zakłada zwolnienie mikrofirm do 9 osób ze składek do ZUS przez 3 miesiące (marzec, kwiecień i maj).

Koronawirus: Zwolnienie ze składek ZUS na trzy miesiące

Prezydent Andrzej Duda uznał, że do ustawy o tzw. "tarczy antykryzysowej" musi zostać wpisane zwolnienie ze składek ZUS. Kto będzie mógł ubiegać się o zwolnienie ze składek ze względu na straty poniesione przez epidemię koronawirusa?

Koronawirus - zalecenia dla przedsiębiorców

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Ministerstwo Rozwoju - we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym - przygotowało zalecenia dla przedsiębiorców.

Kolejny kredyt hipoteczny - co na to bank?

Kolejny kredyt hipoteczny - czy to możliwe? O to Klienci banków coraz częściej pytają. Wpływ na to mają korzystne warunki spłacania oraz dostępność kredytów mieszkaniowych. Jak banki podchodzą do zaciągnięcia przez jednego klienta kolejnego kredytu? Jakie warunki należy spełnić?

Pożyczka online bez wychodzenia z domu - Smartney

Blisko 90 proc. Polaków uważa, że dzięki dostępowi do sieci ich życie jest łatwiejsze. Internet ułatwia nie tylko robienie zakupów, ale też komunikowanie się, uczenie się, załatwianie spraw finansowych i administracyjnych. Prawie 70 procent Internautów przyznaje, że – o ile to możliwe – większość rzeczy załatwia online. Dlaczego? Bo w Internecie wystarczy kilka kliknięć, by umówić wizytę u lekarza, sprawdzić historię pojazdu, zapisać się na angielski, kupić nowy rower lub złożyć wniosek o pożyczkę. Internet powoduje, że robimy te wszystkie rzeczy tu i teraz. Z dowolnego miejsca na świecie. Wtedy kiedy jest nam wygodnie.

Niskoprocentowa pożyczka na założenie działalności gospodarczej

Założenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością posiadania określonych środków finansowych. Jak otrzymać niskoprocentową pożyczkę na działalność gospodarczą? Kto może się o nią ubiegać?

Zmiany w ustawie antylichwiarskiej na finiszu prac – czy rzeczywiście ograniczą lichwę, czy raczej ją wskrzeszą?

Jeśli ustawa antylichwiarska po niespodziewanej autopoprawce rządu, zakładającej drastyczne obniżenie limitu kosztów pozaodsetkowych, przejdzie przez parlament bez istotnych zmian i zostanie podpisana przez prezydenta, będzie to prawdziwe trzęsienie ziemi dla sektora consumer finance. Dotknie bowiem nie tylko branżę pożyczkową, ale także SKOKi czy nawet niektóre banki.

Pozabankowe pożyczki dla firm zabezpieczone hipotecznie urosły o 195 proc.

Restrykcyjna polityka banków i łatwy dostęp do alternatywnych źródeł finansowania napędzają polski rynek pozabankowych pożyczek dla firm zabezpieczonych na nieruchomościach. W 2018 roku przedsiębiorcy pożyczali średnio 703 tys. zł, a pozyskane środki najchętniej inwestowali w rynek nieruchomości. Obecnie średnia wartość pożyczki zbliża się do 1 mln zł i coraz częściej poszukiwane jest dofinansowanie przekraczające 5 mln zł.

Early Warning Europe - pomoc dla MŚP w kryzysie

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Fundacja Firmy Rodzinne realizują projekt Early Warning Europe, który oferuje pomoc firmom i przedsiębiorcom w sytuacjach kryzysowych. O wsparcie mogą ubiegać się mikro, mali lub średni przedsiębiorcy (MŚP), którzy działają na terenie Polski. Już blisko 600 firm zdecydowało się skorzystać z pomocy w ramach projektu.

Pożyczka leasingowa - alternatywa dla kredytu lub leasingu

Kredyt czy też leasing stanowi dla wielu osób bardzo popularną możliwość pozyskiwania środków pieniężnych dla firmy. Jednakże coraz popularniejsza staje się także pożyczka leasingowa, którą można zaciągnąć w celu sfinansowania jakiejś inwestycji. Na czym polega taka pożyczka i czym wyróżnia się ten produkt na tle innych?

Konwersja pożyczki na udziały w kapitale zakładowym

W spółkach kapitałowych zdarza się, że wspólnik (osoba fizyczna) po udzieleniu spółce oprocentowanej pożyczki decyduje, że nie chce zwrotu pożyczki i należnych odsetek, a przysługującą mu z tego tytułu wierzytelność chce zamienić na udziały w podwyższonym kapitale zakładowym. W takim przypadku niezbędne jest zawarcie umowy kompensacyjnej i podjęcie przez wspólników uchwały w sprawie konwersji wierzytelności pożyczkowej na kapitał.

Jakie są konsekwencje podatkowe umorzenia pożyczki udzielonej pracownikowi z zfśs

W 2017 r. przyznaliśmy pracownikowi pożyczkę z zfśs w wysokości 2500 zł. Powodem jej przyznania była trudna sytuacja materialna pracownika. Na początku czerwca 2018 r. umorzyliśmy tej osobie część pożyczki. Pod koniec tego miesiąca pracownik zmarł, dlatego podjęliśmy decyzję o umorzeniu pozostałej kwoty pożyczki. Jakie będą podatkowe konsekwencje tego umorzenia?

Pożyczka na rozwój dla małych firm - wnioski do 5 listopada 2018

Do 5 listopada trwa nabór wniosków o przyznanie "Pożyczki na rozwój". To niskooprocentowany kapitał na inwestycje od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Wzrost zainteresowania zakładaniem własnego biznesu

W Polsce każdego dnia rejestruje się ponad 900 nowych jednoosobowych działalności gospodarczych, czyli o ponad 100 więcej niż dwa czy trzy lata temu. Ogólna liczba samozatrudnionych osiągnęła 3,043 mln. Duże zainteresowanie pracą na własny rachunek to efekt zmian i nowych trendów na rynku pracy, takich jak gospodarka fuch, czyli gig economy.

Jak rozliczyć w księgach rachunkowych umorzenie pożyczki byłemu pracownikowi

Zamierzamy umorzyć udzieloną z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pożyczkę mieszkaniową byłemu pracownikowi. Jak rozliczyć w księgach rachunkowych takie umorzenie? Czy trzeba pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od kwoty umorzonej pożyczki?

JPK na żądanie. Nowe obowiązki dla przedsiębiorców od 1 lipca 2018 r.

Wraz z początkiem 2018 roku mikroprzedsiębiorcy zostali objęci obowiązkiem comiesięcznego składania sprawozdania w postaci plików JPK_VAT. Od 1 lipca 2018r. na mikroprzedsiębiorców nałożony został jeszcze jeden obowiązek, w postaci przekazywania na żądanie US również dodatkowych plików.

Umiarkowany optymizm wśród mikroprzedsiębiorców

Najmniejsi polscy przedsiębiorcy (mikroprzedsiębiorcy) przejawiają umiarkowany optymizm związany z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wynika to przede wszystkim z dobrej kondycji finansowej oraz przewidywanych wzrostów przychodów. Najmniejsi przedsiębiorcy odczuwają ogólną satysfakcję z prowadzenia własnego biznesu, jednak negatywny wpływ na ich nastroje mają trudne warunki prowadzenia działalności.

Mikroprzedsiębiorca Roku 2017 wybrany

Znamy Laureata tegorocznej edycji konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2017. Wyniki rywalizacji właścicieli najmniejszych biznesów w Polsce ogłoszono 20 czerwca podczas Gali Finałowej w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych. Główną nagrodę w wysokości 40 tysięcy złotych zdobyła Spółka KF Niccolum z Warszawy – pomysłodawca i producent innowacyjnych kosmeceutyków chroniących przed objawami alergii niklowej.

Prowadzisz małą firmę? Wygraj 40 tysięcy złotych

To ostatnia szansa dla właścicieli małych firm na udział w konkursie Mikroprzedsiębiorca Roku 2017. Dla tych, którzy dali sobie czas do namysłu, organizatorzy konkursu przedłużyli termin zgłoszeń do 8 kwietnia. Jeżeli chcesz zaprezentować swoją działalność i osiągnięcia, nawiązać nowe znajomości biznesowe, a przy tym wygrać 40 tysięcy złotych – zgłoś swoją firmę do konkursu! Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Pomoc w składaniu JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Krajowa Administracja Skarbowa oraz Ministerstwo Finansów zapewniają pomoc dla przedsiębiorców, którzy do 26 lutego 2018 r. składają pierwszy JPK_VAT za styczeń br. Od 14 do 23 lutego wyznaczeni pracownicy urzędów skarbowych będą wyjaśniać, jak tworzyć JPK_VAT i korzystać z aplikacji e-mikrofirma. Dodatkowo w soboty 17 i 24 lutego w godzinach 9-13 urzędy uruchomią dyżury dla mikroprzedsiębiorców. Czynna będzie też infolinia KIS.

Darmowa aplikacja do tworzenia i wysyłki JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Do dużych, średnich oraz małych firm, wraz z początkiem roku dołączyli mikroprzedsiębiorcy. Tym samym w lutym po raz pierwszy wszyscy czynni podatnicy podatku VAT prześlą do administracji skarbowej JPK_VAT. Ostatnią grupą objętą obowiązkiem wysyłania pliku są mikroprzedsiębiorcy, czyli firmy zatrudniające do 10 osób (i osiągające do 2 mln euro obrotów), które składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, także jednoosobowe działalności gospodarcze.

JPK_VAT za styczeń także dla mikroprzedsiębiorców

Od 1 lutego 2018 r. także mikroprzedsiębiorcy, którzy są czynnymi podatnikami VAT składają JPK_VAT. Mają na to czas do 26 lutego.

Profil zaufany ułatwia załatwienie wielu spraw

Warto założyć profil zaufany eGo. Upraszcza to kontakt z administracją skarbową, a także umożliwia załatwienie wielu innych spraw urzędowych m.in. wysłanie JPK_VAT.

Składki ZUS dla firm mogą być uzależnione od ich przychodu

Pomysł ten przedstawiła minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. W pierwszej kolejności ma to dotyczyć mikro- i małych firm.

Wymóg składania JPK_VAT od 2018 r. przyspieszy cyfryzację mikrofirm

Szacuje się, że obowiązek comiesięcznego przekazywania rejestrów VAT w formacie tzw. jednolitego pliku kontrolnego (JPK_VAT) - począwszy od stycznia 2018 r. - będzie dotyczył około 1,6 mln mikrofirm. Dane będzie można przesyłać wyłącznie w postaci elektronicznej. Wymóg comiesięcznego składania JPK zmusza więc mikrofirmy do cyfryzacji swoich rozliczeń.

Kontynuacja szkoleń z JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przedłużają ogólnopolską akcję szkoleniową „Wtorki z JPK". Urzędy skarbowe będą szkolić mikroprzedsiębiorców z JPK_VAT również w grudniu. Przedsiębiorcy będą mogli się przeszkolić w dowolnym urzędzie.

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa - JPK na żądanie od 1 lipca 2018 r.

Od 1 lipca 2018 r. organy podatkowe będą mogły żądać od mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców przekazywania ksiąg i dowodów księgowych w postaci plików JPK. Obowiązek ten będzie dotyczył przedsiębiorców, którzy prowadzą księgowość w formie elektronicznej.

Mikroprzedsiębiorcy nie są przygotowani do składania JPK_VAT od 1 stycznia 2018 r.

Już od 1 stycznia 2018 r. wymóg raportowania Jednolitego Pliku Kontrolnego w zakresie VAT (JPK_VAT) zostanie nałożony także na mikroprzedsiębiorców. Chociaż do tego dnia pozostało już niewiele czasu, wielu z nich nie jest gotowych do realizacji tego obowiązku. Znaczna część oczekuje w tym zakresie pomocy ze strony swoich księgowych.

Pożyczki dla małych i średnich firm

Agencja Rozwoju Przemysłu przygotowała ofertę pożyczek na innowacje także dla małych przedsiębiorstw oraz mikroprzedsiębiorstw. Wsparcie może opiewać na kwotę do 2 mln zł.

Szkolenia z JPK dla mikroprzedsiębiorców

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) organizują ogólnopolską akcję szkoleniową „Wtorki z JPK". W każdy wtorek listopada urzędy skarbowe będą szkolić mikroprzedsiębiorców z tworzenia i przesyłania plików JPK_VAT. Przedsiębiorcy będą mogli się przeszkolić w dowolnym urzędzie.

Firmy z sektora MŚP w najlepszej kondycji od trzech lat

Tak dobrych nastrojów w sektorze MŚP, czyli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw nie było od trzech lat. Badania wskazują, że ponad 67 proc. właścicieli firm z tego sektora pozytywnie ocenia kondycję finansową swojego przedsiębiorstwa, a 35 proc. przewiduje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy sytuacja jeszcze się polepszy. Natomiast najważniejsze zadanie, jakie stawiają przed sobą przedsiębiorcy to pozyskanie nowych klientów.

Co mikroprzedsiębiorca musi wiedzieć o JPK?

1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy (art. 193a § 2 Ordynacji podatkowej), które nakazują przedsiębiorcom przekazywanie danych podatkowych w elektronicznej formie jako Jednolity Plik Kontrolny. Przedsiębiorcy mają obowiązek comiesięcznego przesyłania do właściwego Urzędu Skarbowego pliku JPK_VAT, a także okazywania pozostałych plików JPK na życzenie fiskusa. Właścicieli mikrofirm przepisy te zaczną obowiązywać 1 stycznia 2018 r.

Ułatwienia dla firm w 2018 r.

Wicepremier Morawiecki na spotkaniu z przedsiębiorcami w woj. lubelskim przedstawił najważniejsze korzystne zmiany dla przedsiębiorców wprowadzone od ubiegłego roku. Poinformował także o kolejnych przygotowywanych ułatwieniach.

JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców w 2018 r. - jak złożyć

Od 1 stycznia 2018 r. Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT) będą składać także mikroprzedsiębiorcy. Jak utworzyć i wysłać JPK_VAT jeśli twoja firma liczy mniej niż 10 pracowników oraz roczny obrót netto nie przekracza 2 mln. euro lub suma aktywów bilansu nie przekracza 2 mln. euro?

Elektroniczna ewidencja VAT i JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców od 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. mikroprzedsiębiorcy dołączą do grona podatników VAT, którzy prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT) oraz przesyłają ją co miesiąc w postaci plików JPK_VAT. Duże przedsiębiorstwa wysyłają JPK_VAT od 1 lipca 2016 r., a małe i średnie od 1 stycznia 2017 r.

Czy umowa przechowania pieniędzy może podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych

Jeden z naszych kontrahentów w związku ze swoim wyjazdem za granicę chce podpisać ze spółką umowę o przechowanie pieniędzy. Czy umowy przechowania pieniędzy podlegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?

Rządowy program pożyczek dla firm

Trwa rządowy program „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie”. Sprawdź, kto może skorzystać z pożyczki.

Pożyczki dla przedsiębiorców z Agencji Rozwoju Przemysłu

3,7 mld zł pożyczek dla firm zostało udzielonych w ciągu ostatnich sześciu lat z Agencji Rozwoju Przemysłu. Kiedy można się ubiegać o taką pożyczkę?

Jak obniżyć koszty działalności gospodarczej?

Wybór tańszych lub darmowych narzędzi pracy lub reklama w internecie to tylko niektóre z rozwiązań pozwalających obniżyć koszty działalności gospodarczej.

Zapowiedź zmian w podatkach w 2017 r. nie wystraszyła przedsiębiorców

Rok 2017 może przynieść spore zmiany dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Planowany jest jednolity podatek, który ma zunifikować wszelkie składki, opłacane przez mikroprzedsiębiorców. Dodatkowo, zniknie 19-proc., liniowa stawka podatku. Dla najbardziej dochodowych mikrofirm oznacza to wzrost opodatkowania.

Obniżony CIT dla małych firm od 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. podatek CIT dla małych przedsiębiorców zostanie obniżony z 19 do 15 procent. Preferencyjną stawką podatku nie zostaną objęte podatkowe grupy kapitałowe. Przewiduje się, że z obniżonej stawki CIT będzie mogło skorzystać ok. 90 proc. podatników CIT.

Asystent przedsiębiorcy od września - pilotaż

Od września br. rusza pilotażowy program, w ramach którego ok. 100 asystentów podatnika będzie pomagało mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Pilotaż ma trwać do końca roku i po tym czasie asystenci podatnika pojawią się we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce.

REKLAMA