Kategorie

Cyfryzacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Na rozwiązania chmurowe typu PaaS, czyli platforma jako usługa, firmy z całego świata przeznaczą ponad 160 mld dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat. Tym samym, rynek ten wzrośnie ponad trzykrotnie, z poziomu 56,2 mld $ w 2020, donosi analiza ResearchAndMarkets. W ogromnej mierze, za sprawą „wynajmowanych” baz danych.
Firmy wciąż toną w papierze, wytwarzając sterty papierowych dokumentów. Jednak nie tylko fizyczne dane gromadzimy w nadwyżkach, to samo tyczy się danych cyfrowych. Jak zarządzać danymi przy tak gwałtownym ich wzroście?
Tokenizacja to termin zdobywający ostatnimi czasy olbrzymią popularność, w szczególności w środowiskach biznesowych. Przedsiębiorcy zaczynają żywiej interesować się możliwościami, jakie oferuje ta oparta na technologii blockchain forma cyfryzacji. Pytanie tylko, cyfryzacji… czego? Jak działa blockchain? Czym jest tokenizacja? Co to jest token? Jakie są rodzaje tokenów? Co można stokenizować? Jak przeprowadzić cyfryzację biznesu poprzez tokenizację? Wyjaśniają eksperci z Kancelarii Prawnej RPMS Staniszewski & Wspólnicy
Transformacja cyfrowa znajduje się w pierwszej piątce priorytetów 80% dyrektorów finansowych na całym świecie. A co w przypadku, kiedy nie przynosi ona wymiernych korzyści?
Skutki wprowadzenia aktu o rynkach cyfrowych mogą być dotkliwe dla europejskich przedsiębiorców i konsumentów, którzy korzystają z usług cyfrowych. Wskutek zakazu ograniczone zostaną bowiem możliwości geolokalizacji, a tym samym lokalne firmy nie posiadające strony internetowej stracą widoczność i potencjalnych klientów.
Samoobsługa cyfrowa: Gartner przewiduje, że do 2022 r. 85% wszystkich interakcji związanych z usługami zacznie się od samoobsługi, która do 64% zaangażuje klientów.
Większość firm chętnie wykorzystuje narzędzia Business Intelligence i analitykę danych. Jednak wciąż pojawiają się podmioty, które ignorują analitykę Big Data. A bywają nawet takie, w których kadra zarządzająca nie widzi w niej żadnej wartości biznesowej.
Boty mogą m.in. przyjąć nasze zgłoszenie, reklamację, a także odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania. Są do tego bardzo wydajni. Jeden bot może obsłużyć ok. 8,5 tys. połączeń miesięcznie.
Big Data, sztuczna inteligencja, inżynieria genetyczna – to tylko niektóre z technologii, które zdaniem Organizacji Narodów Zjednoczonych wkrótce nam spowszednieją. Jednak cyfrowa rewolucja nie rozleje się po świecie w równym stopniu.
Dane Gartnera mówią jasno: cyfryzacja z powodu pandemii zwolniła. W obliczu niepewnej sytuacji, firmy zaciskały pasa, co wpłynęło na wyniki sprzedaży dostawców technologii.
Co czwarta polska firma rezygnuje z inwestycji w nowoczesne technologie. Powód? COVID-19. Czy takie decyzje są trafione? Jak firmy powinny wykorzystać cyfrową rewolucję?
Pandemia w początkowym etapie przyspieszyła cyfryzację, lecz dzisiaj zainteresowanie pozostaje na stałym, choć nierosnącym poziomie. Firmy, bardziej niż pełnego przejścia do chmury, szukają rozwiązań cyfrowych gwarantujących bezpieczeństwo danych.
Atak hakerski - jak chronić firmę? Czy własność intelektualna firm jest bezpieczna?
Pracownicy obawiają się, że przez roboty stracą pracę. Tradycyjne role zawodowe odchodzą do lamusa, tak uważają pracownicy ankietowani w badaniu PwC. Kluczowy wniosek z raportu – 60% pytanych obawia się, że automatyzacja zagraża wielu stanowiskom pracy.
Cyfrowe oblicze firm – nie tylko polskich - wyewoluowało przez ten rok niemal nie do poznania. Do zrobienia jednak nadal pozostaje wiele, a otoczenie konkurencyjne zdaje się wywierać coraz mocniejszą presję.
Cyfryzacja firm to wyzwanie. Przy aktualnej, niestabilnej sytuacji gospodarczej, tylko około 7% badanych firm osiągnęło niemal dwukrotnie wyższą wydajność i trzykrotnie wyższą rentowność.
W czasie pandemii spotkania zespołowe oraz biznesowe przeniosły się do świata online. Używamy różnych dostępnych aplikacji w trakcie spotkań, nie zdając sobie sprawy, że możemy być podsłuchiwani – mówi Paulina Woźniak. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.
Biznes w 2021 będzie cyfryzować się na potęgę, wynika z raportu TEKsystems. Firmy zainwestują w zbieranie i przetwarzanie informacji oraz w analitykę. Cel, wygrać z kryzysem i konkurencją.
5 głównych trendów w biznesie to: strategiczne wykorzystanie stosów technologicznych: budowanie lepszej przyszłości; świat w cyfrowym odbiciu: potencjał funkcjonujących na szeroką skalę, inteligentnych cyfrowych bliźniaków; ja, technolog: demokratyzacja technologii; zawsze i wszędzie: stwórz miejsce pracy w dowolnym miejscu; przejście od ja do my: wspólna systemowa ścieżka w chaosie. Jak transformacja cyfrowa wpływa na rozwój firm?
18 marca 2021 r. Rada Unii Europejskiej przyjęła w głosowaniu nowy unijny program „Cyfrowa Europa”. Wspomoże on transformację cyfrową: zapewni finansowanie wprowadzania najnowocześniejszych technologii w takich dziedzinach jak sztuczna inteligencja, obliczenia superkomputerowe i cyberbezpieczeństwo. Program będzie dysponować budżetem 7,588 mld euro i obejmie lata 2021–2027 retroaktywnie od 1 stycznia 2021 r. Teraz program musi jeszcze przyjąć Parlament Europejski.
Cyfryzacja a OZE. Cyfrowe technologie zapewnią stabilne dostawy energii elektrycznej z wiatru, wody czy słońca. Sztuczna inteligencja będzie w czasie rzeczywistym analizowała informacje o produkcji i popycie na energię, pomoże więc w planowaniu i zachowywaniu równowagi sieci.
Pandemia mocno przyspieszyła procesy cyfryzacji i wdrażania rozwiązań technologicznych. Z raportu Banku Światowego i PARP wynika, że co trzecia firma zwiększyła wykorzystanie internetu, aplikacji czy platform cyfrowych, co miało istotny wpływ na ich wyniki.
Model zarządzania cyfrowego staje się coraz bardziej popularny w różnych gałęziach biznesu. Jego skuteczność oraz możliwości, jakie oferuje, zostały przetestowane w związku z lockdownem będącym efektem pandemii COVID-19. Wiele firm w naszym kraju nadal jednak realizuje swoje działania, wykorzystując tradycyjne kanały prowadzania działalności operacyjnej.