REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownicy bez biurka czują się cyfrowo wykluczeni?

Jak włączyć pracowników bez biurka (i komputera) w proces cyfryzacji firmy?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Około 80 proc. wszystkich pracujących nie pracuje przy biurku. Czy czują się sfrustrowani z powodu nieuwzględnienia ich w cyfrowej strategii firmy? Okazuje się, ze część z nich tak. Jak włączyć pracowników bez biurka (i komputera) w proces cyfryzacji przedsiębiorstwa?

80 proc. pracowników nie pracuje przy biurku

REKLAMA

Wg Emergence Capital, na świecie mamy 2,7 mld zatrudnionych, którzy nie pracują przy biurku. To około 80 proc. wszystkich pracujących. Są to często osoby, które pracują w kluczowych sektorach rynku i od nich zależy funkcjonowanie podstawowych usług i procesów. To przedstawiciele takich sektorów jak opieka zdrowotna, rolnictwo, budownictwo, handel, produkcja, transport i wiele, wiele innych. Pracownicy bez biurka mogą kontaktować się z klientami lub pracować w terenie, jako przedstawiciele handlowi. Mogą także wykonywać prace serwisowe czy sprawdzać pracę innych osób. 

REKLAMA

Choć role pracowników bez biurka różnią się, łączy ich potrzeba dostosowania się do zmieniających się standardów, także cyfrowych, oraz chęć przyczynienia się do rozwoju i sukcesu organizacji. Poza tym w erze powszechnej digitalizacji niezwykle istotne jest, aby ich czynności zostawiały cyfrowy ślad. 

Pracownicy bez biurka czują się cyfrowo wykluczeni?

REKLAMA

Wyzwanie jest poważne, bo okazuje się, że część z tych pracowników może czuć sfrustrowana z powodu nieuwzględnienia ich w cyfrowej strategii firmy. A to może powodować odpływ cennych talentów z firmy: jak wynika z badania Boston Consulting Group, co drugi pracownik bez biurka deklaruje, że jest otwarty na nowe możliwości, a co dziesiąty aktywnie poszukuje nowej pracy. W wielu przypadkach powodem, dla którego ludzie chcą odejść, nie jest wcale wynagrodzenie ale to, że nie czują się dostatecznie docenieni i włączeni w rozwój organizacji.

W raporcie Boston Consulting Group pracownicy bez biurka wymieniają kilka konkretnych przyczyn ich niezadowolenia z pracy. To harmonogramy pracy (wskazało je 56 proc. ankietowanych), brak możliwości zdobycia nowych umiejętności (46 proc.) oraz poczucie, że ich zaangażowanie i wkład pozostają niezauważone (42 proc.). Firmy podczas pandemii miały próbkę tego, jak trudno jest realizować działania w obliczu absencji pracowników, dlatego zdają sobie sprawę, że zastąpienie talentów nie jest dziś ani łatwe, ani tanie. 

Jak włączyć pracowników bez komputerów do cyfrowego świata firmy 

Przynajmniej część potrzeb pracowników dotyczących poprawy harmonogramowania pracy, rozwoju i zaangażowania można rozwiązać, dając im do rąk nowoczesne aplikacje które nie tylko mogą poprawić ich organizację pracy, ale także umożliwią większe zaangażowanie w digitalizację organizacji. Warto również wspomnieć, że tzw. pracownicy pierwszego kontaktu najczęściej posiadają cenną, głęboką wiedzę na temat klientów i nie objęcie tego obszaru cyfryzacją może być dla organizacji po prostu stratą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Proces digitalizacji jest dziś oczywistością, bywa on jednak wymagający. Problemem może być chociażby włączenie pracowników bez biurka do cyfrowego ekosystemu firmy. Chodzi tutaj nie tylko o wykorzystanie potencjału cyfrowych informacji, związanych z każdą zatrudnioną osobą. Cyfryzacja może połączyć pracowników fizycznych i biurowych, młodych i starszych, z korzyścią dla całej organizacji – tłumaczy Grzegorz Dembicki, Business Development Director z Sagra Technology i dodaje: – Dzięki włączeniu pracowników bez biurka, wykonujących swoje obowiązki na tzw. pierwszej linii, możemy wiele zyskać. Nie mówię tylko o uzupełnieniu luk w gromadzeniu danych i samej digitalizacji, ale o wykorzystaniu oczywistego potencjału wielu pracowników, dla których technologia jest codziennością. Ich umiejętności i często chęć udziału w digitalizacji organizacji mogą przynieść wiele korzyści – podkreśla. 

Technologia ułatwia życie i… pracę

Pracownicy są otoczeni technologią w życiu prywatnym na co dzień i oczywiste jest dla nich korzystanie z niej także w pracy. Włączenie w firmowy system pracowników bez biurka za pomocą aplikacji na smartfon czy tablet ułatwia nie tylko wymianę pomysłów i informacji, sprzyja także rozwojowi pracowników i nabywaniu przez nich nowych kompetencji. 

Narzędzia cyfrowe służące do planowania i raportowania zadań oraz komunikacji zmieniają sposób, w jaki pracownicy współpracują ze sobą. Mogą oni edytować i udostępniać sobie dokumenty w czasie rzeczywistym, przy ograniczonym ryzyku nieporozumień. Takie narzędzia mogą usprawniać realizację projektów, zwiększać produktywność i w naturalny sposób pozytywnie wpływać na kulturę pracy – podsumowuje Grzegorz Dembicki. 

Jak wynika z raportu Emergence Capital, jeśli pracownicy nie otrzymują od pracodawcy odpowiednich technologii, stają się sfrustrowani i mogą zacząć poszukiwać rozwiązań na własną rękę. Ponad połowa pracowników, którzy nie dysponowali narzędziami w pracy, zaczęła samodzielnie używać technologii, z których korzystała prywatnie lub którą doradził im współpracownik. Co trzeci aktywnie sam poszukiwał sposobu związanego z technologią, aby lepiej wykonywać swoją pracę. Takie podejście, choć świadczy o dobrych chęciach i zaangażowaniu pracowników, nie jest dobrym sposobem na cyfrowy rozwój firmy. 

 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA