Digitalizacja – sposób na kryzys?
REKLAMA
REKLAMA
Czas kryzysu – wzrasta rola marketingu
W okresie bessy znaczenia nabiera dział marketingu, dział sprzedaży oraz optymalizacja procesów i kosztów. Kończy się wyścig na wielkość hali produkcyjnej, a zaczyna walka o klienta i udziały rynkowe – firmy zaczynają prawdziwą rywalizację między sobą. Marketing przygotowuje strategię, znaczenia nabiera wizerunek firmy, dystrybucja, jakość produktów, budowanie lojalności wśród dotychczasowych klientów itp. Również istotna jest optymalizacja procesów i kosztów, najczęściej poprzez digitalizacje i zwiększenie efektywności oraz minimalizację błędów.
REKLAMA
Czas hossy spowodował, że przedsiębiorcy zapomnieli o optymalizacji
Większość dużych przedsiębiorstw, w okresie dynamicznego wzrostu nie miała czasu na wdrożenie kompleksowych rozwiązań IT optymalizujących procesy w firmie. Teraz, kiedy końcowy profit zależy od sumy usprawnień i efektywności przedsiębiorstwa, firmy chętniej inwestują w digitalizację.
Budowanie przewagi konkurencyjnej – możliwe zadanie na czas kryzysu
REKLAMA
Przedsiębiorcy chcąc zbudować przewagę konkurencyjną i zdobywać udziały rynkowe muszą wdrażać nowoczesne systemy IT. Pozwalają one otrzymywać lepszy obraz sytuacji w firmie, bardziej dokładne raporty, tworzone w czasie rzeczywistym, możliwość weryfikacji przyjętych strategii i założeń oraz ich szybkiej modyfikacji. Oprócz większej przejrzystości i kontroli w procesach, systemy IT pozwalają na lepsze zarządzanie produktem, obsługę klienta czy zarządzaniem sprzedażą.
Nowoczesne rozwiązania IT usprawnią działania sprzedażowe, a także pomogą omijać potencjalne kosztowe błędy oraz lepiej zarządzać kosztami. Niektórzy przedsiębiorcy zamierzają wykorzystać okres spowolniania do zbudowania przewagi technologicznej, która pozwoli im wygrać na rynku i przygotować firmę na nowe wyzwania.
Autor: Tomasz Szymański, Sygnisoft
REKLAMA
REKLAMA