REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Modernizacja cyfrowa. Jak osiągnąć efekt przy niskich kosztach?

Subskrybuj nas na Youtube
cyfryzacja
cyfryzacja
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Firmy potrzebują coraz nowszych produktów cyfrowych, mimo kryzysu. Są sposoby, by je tworzyć i rozwijać trafnie oraz ekonomicznie.

Inwestycje w dobie kryzysu

Digitalizacja kryzysu się nie boi, bo ten jej nie powstrzyma. Co najwyżej może zwolnić. Problem w obszarze cyfryzacji jest w zupełnie innym miejscu - w jakości dostarczanych rozwiązań. Aż 44 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że ich platformy cyfrowe nie oddają jakości ich produktów lub usług i w związku z tym wymagają ulepszenia. Dlatego niemal połowa badanych organizacji (46 proc.) planuje w 2023 roku zaktualizować lub stworzyć platformy i narzędzia cyfrowe od nowa, mimo nie znikających obaw o sytuację gospodarczą.

REKLAMA

REKLAMA

Wskaźniki ekonomiczne pokazują, że przechodzimy przez kryzys. Inflacja pozostaje wysoka, koszty inwestycji i pieniądza rosną. To wszystko wzmaga niepewność odnośnie przyszłości i sprawia, że przedsiębiorstwa ostrożnie podchodzą do inwestycji. Dowodem na to są badania przeprowadzone przez brytyjskie Studio Graphene. Aż 65 proc. ankietowanych przedstawicieli firm obawia się, że sytuacja gospodarcza uniemożliwi im inwestycje w platformy cyfrowe, takie jak strony internetowe, aplikacje i inne technologie skierowane do klientów. Jednak mimo trudniejszej sytuacji firmy nie mogą pozwolić sobie na opóźnienia w cyfryzacji. Zaniedbania w tym zakresie mogą sprawić, że organizacja nie będzie dostarczała swoich produktów lub usług o wymaganej jakości. Co więcej, w porównaniu z konkurencją, może stać się po prostu mało atrakcyjna i niedostatecznie innowacyjna.

Firmy wiedzą, że cyfryzacja jest nieuchronna

Ponad połowa przebadanych przedstawicieli biznesu uważa, że platformy cyfrowe ich firm nie wyróżniają się na tle konkurencji. Niewiele mniej (blisko połowa) jest gotowa zapłacić za lepszy produkt cyfrowy czy też zainwestować w ulepszenia dotychczasowych rozwiązań jeszcze w bieżącym roku. To sporo, jednak nadal pozostaje wiele organizacji, które inwestycje w rozwój technologii odkładają na później. Co hamuje pozostałych w drodze do cyfrowej zmiany? Oprócz braku odpowiednich kwalifikacji firmy obawiają się, że recesja, wysoka inflacja i rosnące stopy procentowe uniemożliwiają im inwestowanie w technologie.

- Firmy powinny kontynuować rozwój swoich platform i aplikacji. Cyfryzacja pomaga nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientów i chroni biznes przed pozostaniem w tyle za konkurencją - tłumaczy Kamil Szydlowski, JavaScript Developer z Boldare.

REKLAMA

- Co ważne, inwestowanie w technologie wiąże się dziś nie tylko z innowacyjnością, ale także odpowiedzialnym wydatkowaniem budżetu. Opierając wdrażane w organizacji rozwiązania na badaniach rynku i użytkowników, jesteśmy w stanie w sprawny i ekonomiczny sposób zbudować produkt cyfrowy na miarę naszych potrzeb i tym samym wesprzeć firmę w rozwoju w odpowiednim kierunku - podkreśla Szydlowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy można oszczędzać w trakcie modernizacji?

Jak zatem można rozwijać się cyfrowo w wyjątkowo trudnych gospodarczo czasach i zadbać przy tym o budżet? Jednym ze sposobów jest wybór produktu w wersji  MVP, czyli tak zwanego Minimum Viable Product. MVP to działający i gotowy do użytku na rynku produkt, powstały z wykorzystaniem minimalnego nakładu czasu i pracy, które są niezbędne do jego stworzenia.

- MVP stosowany jest od dawna, ale rzeczywiście dziś to podejście może mieć szczególne znaczenie dla firm, które obawiają się ponoszenia przeskalowanych kosztów budowania produktów. Jest to odpowiedź dla tych biznesów, które podchodzą ze szczególną ostrożnością i chcą inwestować wyłącznie w pewne rozwiązania cyfrowe. Z reguły wprowadzenie produktu do użytku wiąże się  m.in. z badaniem rynku i użytkowników, organizacją sprzedaży, marketingiem, testami. MVP natomiast umożliwia skrócenie tego łańcucha i rezygnację z niektórych jego elementów, z zachowaniem etapów niezbędnych dla powodzenia i rentowności produktu - wyjaśnia Kamil Szydlowski. 

Stworzenie produktu o minimalnej kluczowej funkcjonalności w ogromnej większości przypadków wystarczy, aby udostępnić go docelowym użytkownikom. Ci zaś będą weryfikować jego poszczególne funkcje znacznie szybciej niż miałoby to miejsce w przypadku szeregu testów aplikacji. Funkcjonalność i użyteczność wprowadzanych rozwiązań sprawdzają w tym modelu nie profesjonalni testerzy, a użytkownicy końcowi, których opinia jest kluczowa.

- Minimalna gotowość aplikacji absolutnie nie oznacza, że jest ona gorszej jakości. To określenie mówi nam, że w dany produkt włożono minimalny wysiłek i pieniądze, potrzebne do stworzenia wysokiej jakości rozwiązania cyfrowego, gotowego do  prezentacji potencjalnym klientom. Dopiero potem następuje decyzja o ewentualnym rozwijaniu pomysłu biznesowego czy stworzeniu jego kolejnych wersji. Na początku kluczowe jest ustalenie, czy produkt dobrze spełnia swoją podstawową funkcję oraz, czy dalsze inwestowanie w niego ma sens - wyjaśnia Kamil Szydlowski. 

Kryzys wymaga większej elastyczności

W momencie, kiedy nadchodzi spowolnienie gospodarcze, warto reagować zwinnie na pojawiające się wyzwania i np. zainwestować w proste, a zarazem funkcjonalne aplikacje, spełniające podstawowe potrzeby biznesu. Jednak to utrzymywanie długoterminowej strategii wciąż pozostaje podstawą. Dla wielu firm jednym ze strategicznych wyzwań na najbliższy czas może okazać się właśnie rozwój technologii. Dziś są one podstawą do lepszego zarządzania relacjami z klientami, planowania zapasów, czy tworzenia bardziej elastycznych łańcuchów dostaw. Ci, którzy mimo kryzysu podejmują działania prorozwojowe, mogą w przyszłości okazać się silniejsi niż konkurenci. 

Źródło: Boldare

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA