REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfryzacja handlu. Inwestycje w setkach mld USD

Cyfryzacja
Cyfryzacja
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania cyfrowe. Handel inwestuje spore środki w innowacje, jednak większość przedstawicieli branży nadal nie jest zadowolona z poziomu technologicznego zaawansowania swojej organizacji i planuje inwestycje.

Zaplecze cyfrowe – pole do inwestycji 

Co czwarty (24 proc.) dyrektor sprzedaży uważa, że jego organizacja posiada ponadprzeciętne zaplecze cyfrowe. Natomiast zaledwie jeden na trzech (36 proc.) menadżerów deklaruje, że ich zespoły IT są w stanie zaspokoić potrzeby cyfrowe ich organizacji. To świadczy o tym, że zdecydowanej większości firm brakuje odpowiednich kwalifikacji, żeby skutecznie konkurować na rynku detalicznym. Dwie trzecie ankietowanych wątpi, że narzędzia cyfrowe, jakimi dysponują ich firmy obecnie, będą wystarczającym wsparciem dla nowoczesnego, opartego na cyfryzacji biznesu.

REKLAMA

Rozwiązania IT mają znaczenie również w detalu  

Badanie branży wykazało, że 63 proc. detalistów planuje zwiększyć wydatki na inwestycje cyfrowe w 2023 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Zdają sobie sprawę z tego, jakie są oczekiwania klientów dotyczące obsługi oraz że po prostu nie mogą pozostać za konkurencją w tyle. 3 na 4 dyrektorów ds. handlu jest przekonanych, że inwestycje w narzędzia cyfrowe przyniosą ich organizacji oczekiwany wzrost z inwestycji. 

Cyfryzacja handlu – jakie daje korzyści? 

REKLAMA

– Przedstawiciele handlu potrzebują zarówno doskonałej wiedzy o rynku oraz konkurencji, jak i informacji o swoich klientach, stanie zapasów, aktualnej sprzedaży oraz finansach. Dostęp do takich informacji w czasie rzeczywistym umożliwia reagowanie na wszelkie zmiany i podejmowanie właściwych decyzji – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology. – Tymczasem nadal funkcjonuje sporo firm, które nie mają wydajnych systemów wspomagających zarządzanie lub posiadają starsze narzędzia cyfrowe, nie zapewniające odpowiednich możliwości – dodaje ekspert.

Według autorów raportu AlixPartners, aby stworzyć model operacyjny, który będzie można nazwać cyfrowym, należy przestawić się na zarządzanie oparte na analizie danych. Niezbędne do tego jest wdrożenie technologii, która będzie pomagała w gromadzeniu i przetwarzaniu danych. Sprawdza się to zwłaszcza w obszarach, w których analiza cyfrowych informacji może pomóc w wyciąganiu jasnych wniosków, takich jak np. wpływ konkretnego umiejscowienia produktów na sklepowych regałach na decyzje zakupowe klientów czy planowanie kampanii marketingowych na bazie danych dotyczących skuteczności poprzednich tego typu przedsięwzięć. 

Nieuchronna automatyzacja w handlu 

REKLAMA

Kolejnym, bardziej zaawansowanym krokiem w digitalizacji jest automatyzacja. Może ona wesprzeć coraz bardziej złożone sieci dystrybucji, a także pomóc w rozwiązywaniu długoterminowych problemów, jak pozyskiwanie siły roboczej i dostawców oraz zarządzanie umowami. Wg raportu Reports Insights, rynek automatyzacji w handlu czeka silna ekspansja, a jego wartość w latach 2023-2030 będzie rosła rocznie w tempie średnio 9,65 proc. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Automatyzacja w handlu dobrze sprawdza się w standardowych operacjach. Już dziś skutecznie wykorzystywana jest w systemach POS, kasach samoobsługowych, skanerach RFID i kodów kreskowych, elektronicznych etykietach półkowych czy autonomicznych pojazdach. Odpowiednie aplikacje, wdrożone w magazynach i sklepach, pozwalają usprawniać operacje, zwiększać wydajność i odciążyć pracowników w prostych, monotonnych zadaniach. Sprzedawcy są coraz bardziej zainteresowani wdrożeniami systemów automatyzacji w hipermarketach, supermarketach, ale i w mniejszych sklepach czy aptekach – mówi Adam Sienkiewicz. 

Osiągnięcie nowego, cyfrowego modelu operacyjnego pozwoli na wyznaczenie nowych celów, zwłaszcza, że taka zmiana dotyczy również kultury całej organizacji. Dzięki dostępowi do danych, handlowcy będą skoncentrowani nie tylko na zaopatrzeniu czy właściwej ekspozycji produktów, ale także na zadbaniu o doświadczenia klientów. Gromadząc i analizując dane zarówno z punktów sprzedaży, jaki i aplikacji, będą mogli podejmować lepsze decyzje dotyczące wszystkiego, od produktów i zapasów, aż po strategie marketingowe i logistykę.

Źródło: Sagra Technology

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA