REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfryzacja handlu. Inwestycje w setkach mld USD

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Cyfryzacja
Cyfryzacja
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania cyfrowe. Handel inwestuje spore środki w innowacje, jednak większość przedstawicieli branży nadal nie jest zadowolona z poziomu technologicznego zaawansowania swojej organizacji i planuje inwestycje.

Zaplecze cyfrowe – pole do inwestycji 

Co czwarty (24 proc.) dyrektor sprzedaży uważa, że jego organizacja posiada ponadprzeciętne zaplecze cyfrowe. Natomiast zaledwie jeden na trzech (36 proc.) menadżerów deklaruje, że ich zespoły IT są w stanie zaspokoić potrzeby cyfrowe ich organizacji. To świadczy o tym, że zdecydowanej większości firm brakuje odpowiednich kwalifikacji, żeby skutecznie konkurować na rynku detalicznym. Dwie trzecie ankietowanych wątpi, że narzędzia cyfrowe, jakimi dysponują ich firmy obecnie, będą wystarczającym wsparciem dla nowoczesnego, opartego na cyfryzacji biznesu.

REKLAMA

Rozwiązania IT mają znaczenie również w detalu  

Badanie branży wykazało, że 63 proc. detalistów planuje zwiększyć wydatki na inwestycje cyfrowe w 2023 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Zdają sobie sprawę z tego, jakie są oczekiwania klientów dotyczące obsługi oraz że po prostu nie mogą pozostać za konkurencją w tyle. 3 na 4 dyrektorów ds. handlu jest przekonanych, że inwestycje w narzędzia cyfrowe przyniosą ich organizacji oczekiwany wzrost z inwestycji. 

Cyfryzacja handlu – jakie daje korzyści? 

REKLAMA

– Przedstawiciele handlu potrzebują zarówno doskonałej wiedzy o rynku oraz konkurencji, jak i informacji o swoich klientach, stanie zapasów, aktualnej sprzedaży oraz finansach. Dostęp do takich informacji w czasie rzeczywistym umożliwia reagowanie na wszelkie zmiany i podejmowanie właściwych decyzji – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology. – Tymczasem nadal funkcjonuje sporo firm, które nie mają wydajnych systemów wspomagających zarządzanie lub posiadają starsze narzędzia cyfrowe, nie zapewniające odpowiednich możliwości – dodaje ekspert.

Według autorów raportu AlixPartners, aby stworzyć model operacyjny, który będzie można nazwać cyfrowym, należy przestawić się na zarządzanie oparte na analizie danych. Niezbędne do tego jest wdrożenie technologii, która będzie pomagała w gromadzeniu i przetwarzaniu danych. Sprawdza się to zwłaszcza w obszarach, w których analiza cyfrowych informacji może pomóc w wyciąganiu jasnych wniosków, takich jak np. wpływ konkretnego umiejscowienia produktów na sklepowych regałach na decyzje zakupowe klientów czy planowanie kampanii marketingowych na bazie danych dotyczących skuteczności poprzednich tego typu przedsięwzięć. 

Nieuchronna automatyzacja w handlu 

REKLAMA

Kolejnym, bardziej zaawansowanym krokiem w digitalizacji jest automatyzacja. Może ona wesprzeć coraz bardziej złożone sieci dystrybucji, a także pomóc w rozwiązywaniu długoterminowych problemów, jak pozyskiwanie siły roboczej i dostawców oraz zarządzanie umowami. Wg raportu Reports Insights, rynek automatyzacji w handlu czeka silna ekspansja, a jego wartość w latach 2023-2030 będzie rosła rocznie w tempie średnio 9,65 proc. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Automatyzacja w handlu dobrze sprawdza się w standardowych operacjach. Już dziś skutecznie wykorzystywana jest w systemach POS, kasach samoobsługowych, skanerach RFID i kodów kreskowych, elektronicznych etykietach półkowych czy autonomicznych pojazdach. Odpowiednie aplikacje, wdrożone w magazynach i sklepach, pozwalają usprawniać operacje, zwiększać wydajność i odciążyć pracowników w prostych, monotonnych zadaniach. Sprzedawcy są coraz bardziej zainteresowani wdrożeniami systemów automatyzacji w hipermarketach, supermarketach, ale i w mniejszych sklepach czy aptekach – mówi Adam Sienkiewicz. 

Osiągnięcie nowego, cyfrowego modelu operacyjnego pozwoli na wyznaczenie nowych celów, zwłaszcza, że taka zmiana dotyczy również kultury całej organizacji. Dzięki dostępowi do danych, handlowcy będą skoncentrowani nie tylko na zaopatrzeniu czy właściwej ekspozycji produktów, ale także na zadbaniu o doświadczenia klientów. Gromadząc i analizując dane zarówno z punktów sprzedaży, jaki i aplikacji, będą mogli podejmować lepsze decyzje dotyczące wszystkiego, od produktów i zapasów, aż po strategie marketingowe i logistykę.

Źródło: Sagra Technology

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA