REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rozliczanie składek ZUS za zleceniobiorców na przełomie 2015 i 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady ustalania obowiązku ubezpieczeniowego za zleceniobiorców. Szczególnie wiele wątpliwości dotyczy rozliczania składek za pierwsze miesiące 2016 r. Poniżej omawiamy najczęściej występujące w praktyce problemy z rozliczeniem składek za zleceniobiorców przy zbiegu starych i nowych przepisów.

Prawo restrukturyzacyjne – zakres obowiązywania układu

Nowe prawo dotyczące restrukturyzacji wynika z przepisów ustawy z 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne, która weszła w życie 1 stycznia 2016 r. Nowe prawo restrukturyzacyjne ma zapewnić większą ochronę interesów wierzycieli poprzez zachowanie bytu gospodarczego dłużnika.

Kto podpisuje sprawozdanie finansowe w przypadku zmiany zarządu?

Co zrobić z kosztami skorygowanymi w 2015 r., jeżeli fakturę zapłacimy dopiero w 2016 r.?

REKLAMA

Kiedy należy korygować przychody wstecz a kiedy na bieżąco

Giełda źródłem kapitału dla przedsiębiorstw – przygotowanie do debiutu

Emisja akcji to dla spółek możliwość uzyskania dodatkowego kapitału przeznaczonego na dalszy rozwój. Jakie podmioty powinny rozważyć taki krok?

Sprawozdania finansowe jednostek mikro – po zmianach

Lata 2014–2015 to okres zmian w prawie bilansowym, których istotą było wprowadzenie ułatwień w sprawozdawczości finansowej dla najmniejszych jednostek, tj. jednostek mikro. Opracowanie to kompleksowo przedstawia warunki pozwalające uznać dany podmiot za taką jednostkę, omawia uproszczenia i zwolnienia, z których mogą one korzystać, a także wskazuje, w jaki sposób powinny one sporządzić roczne sprawozdanie finansowe.

Podatek bankowy od lutego 2016 r.

Ustawa o podatku od niektórych instytucji finansowych została przyjęta 29 grudnia 2015 przez Sejm i choć Senat wprowadził do ustawy kilkanaście poprawek wszystko wskazuje na to, że od lutego br. zacznie obowiązywać. Banki, firmy ubezpieczeniowe, SKOKi i firmy pożyczkowe zostaną obłożone tzw. podatkiem bankowym, wynoszącym rocznie 0,44 procent wartości ich aktywów, ta nowa danina ma przynieść budżetowi państwa roczne wpływy na poziomie 55 mld zł potrzebne na sfinansowanie obiecanych przez rząd programów socjalnych.

REKLAMA

Prawo upadłościowe - zmiany 2016

Nowe przepisy prawa restrukturyzacyjnego i znowelizowane prawa upadłościowego obowiązują od stycznia 2016 r. Dzięki restrukturyzacji dłużnik ma cztery sposoby na zawarcie układu z wierzycielami, który umożliwi zachowanie firmy. Przedsiębiorca, w zależności od swojej sytuacji, może wybrać najlepszą dla siebie procedurę. W ramach nowelizacji prawa upadłościowego wierzyciele mają też większy wpływ na przebieg postępowania.

ZUS IWA za 2015 r.

1 lutego 2016 r. upływa termin na złożenie do ZUS „Informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe” – ZUS IWA. ZUS ustali stopę procentową składki na ubezpieczenie wypadkowe na kolejny okres składkowy tym płatnikom, którzy za trzy ostatnie, kolejne lata kalendarzowe przesłali do ZUS informację ZUS IWA. Pozostali płatnicy składek będą zobowiązani samodzielnie ustalić wysokość stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe, obowiązującej ich od 1 kwietnia 2016 r.

Prawo restrukturyzacyjne - zmiany od 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. zaczęły obowiązywać przepisy ustawy – Prawo restrukturyzacyjne. Większa dostępność metod i sposobów restrukturyzacji zobowiązań przez dłużników będzie wpływała z pewnością na działalność i strategie firm windykacyjnych. Już w założeniach ustawy zakładano, że Prawo restrukturyzacyjne ma uchronić przedsiębiorstwa znajdujące się w tarapatach finansowych przed agresywną windykacją. W opracowaniu przedstawiamy, na co powinny zwrócić uwagę firmy windykacyjne, nabywając wierzytelności wobec podmiotu objętego restrukturyzacją.

Restrukturyzacja przedsiębiorstwa po zmianach od 1 stycznia 2016 r.

1 stycznia 2016 r. wchodzi w życie ustawa – Prawo restrukturyzacyjne. Ma ona na celu pomagać przedsiębiorstwom w uniknięciu upadłości w sytuacjach, gdy można je uratować, przeprowadzając proces restrukturyzacji.

Jak zawiesić działalność gospodarczą?

Przedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają pracowników, mogą zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 30 dni do dwóch lat. Zawieszenie działalności gospodarczej ma wpływ na inne prawa i obowiązki podatnika, takie jak możliwość uzyskiwania przychodów, rozliczanie podatków, składanie deklaracji podatkowych czy prowadzenie amortyzacji środków trwałych.

Archiwizacja dokumentów z projektów unijnych

Beneficjenci dotacji z funduszy europejskich stykają się z rozbudowaną dokumentacją już na etapie przygotowywania i składania wniosku o przyznanie dofinansowania. Realizacja projektu także wiąże się z generowaniem kolejnych dokumentów. Dbałość o właściwe ich przechowywanie to jeden z kluczowych aspektów prawidłowego rozliczenia projektu.

Jakie koszty kształcenia przedsiębiorców są kwestionowane przez MF?

Ministerstwo Finansów przestrzega przedsiębiorców przed zaliczaniem do kosztów podatkowych wydatków na kształcenie, które nie mają związku z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą. Na swojej stronie internetowej MF opublikowało komunikat, w którym zapowiedziało weryfikację indywidualnych interpretacji podatkowych wydanych na ten temat w ostatnim czasie.

Nakłanianie pracownika konkurencyjnej firmy do ujawnienia tajemnic przedsiębiorstwa

Know-how, baza klientów i inne informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa mogą mieć istotną wartość gospodarczą dla przedsiębiorcy. W dobie konkurencyjnej gospodarki zdobycie informacji będących w posiadaniu konkurenta może przynieść nieuzasadnioną przewagę rynkową.

7 najlepszych wtyczek do WordPress dla marketerów

WordPress to jedna z najlepszych platform do zarządzania treścią stron internetowych. Jest łatwa w obsłudze, wspierana przez tysiące bystrych programistów z całego świata i co najlepsze - darmowa. Jednym z sekretów sukcesu WordPress jest rozbudowany ekosystem wtyczek (pluginów), które znacznie rozszerzają możliwości podstawowej wersji systemu.

5 trendów marketingowych, które czekają nas w 2016 roku

Media cyfrowe przeszły prawdziwą metamorfozę w ciągu ostatnich kilku lat, jednak firmy często nie są w stanie poradzić sobie z nawałem innowacji i nowych sposobów na dotarcie do klientów. Co to oznacza dla ambitnych marketerów, którzy już zastanawiają się, jak odnieść sukces w 2016 roku? Zamiast koncentrować się na tradycyjnych kanałach komunikacyjnych, należy spojrzeć naprzód i zastanowić się, jak wykorzystać nowe trendy, aby pokonać rywali rynkowych i zaspokoić potrzeby klientów. Poznaj trendy i sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę w 2016 roku.

Ewidencja księgowa poszczególnych rodzajów faktoringu

Faktoring to coraz częściej wykorzystywany sposób finansowania działalności firm. Polega na wykupieniu przez wyspecjalizowaną firmę (faktora) nieprzeterminowanych wierzytelności z odroczonym terminem płatności od wystawcy faktury (faktoranta). Faktorant otrzymuje niezwłocznie od faktora pieniądze za tę sprzedaż i może je przeznaczyć na bieżącą działalność czy inwestycje. Nie musi czekać na środki od odbiorcy do końca terminu płatności. Natomiast kontrahent sprzedawcy spłaca swoje zobowiązania firmie faktoringowej (faktorowi). W praktyce okazuje się jednak, że ujęcie księgowe transakcji faktoringowej powoduje wiele wątpliwości.

Na jakich zasadach pracodawcy mogą tworzyć zfśs w 2016 r.

Pracodawca, który na 1 stycznia 2016 r. zatrudnia więcej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, musi w tym roku prowadzić działalność socjalną w formie zfśs. Nie może zaprzestać tego nawet wtedy, gdy w trakcie roku stan osobowy ulegnie zmniejszeniu. Jeżeli jednak zatrudniający uzyska zgodę reprezentacji pracowników – związków zawodowych lub przedstawiciela pracowników, taki fundusz nie będzie tworzony. W tej sytuacji pracownicy będą mogli nadal występować do pracodawcy o wsparcie socjalne, przy czym ewentualne środki na ten cel będą przekazywane z innych źródeł.

Zadatek a zaliczka - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Zadatek i zaliczka to dwie formy płatności, służące zabezpieczeniu przyszłej transakcji zarówno sprzedaży jak i usług. Która z tych form jest bardziej korzystna dla przedsiębiorcy?

Lista projektów realizowanych z Funduszy Europejskich 2014-2020 r.

Każde z państw członkowskich Unii Europejskiej ma obowiązek przejrzystego wydatkowania środków publicznych. Zgodnie z prawem unijnym publikujemy dane na temat każdego przedsięwzięcia realizowanego ze środków Unii Europejskiej oraz na temat firmy, organizacji lub instytucji, które otrzymały wsparcie.

Zakaz wypłaty dywidendy za granicę w celu unikania opodatkowania – zmiany w podatkach dochodowych

Od 31 grudnia 2015 r. zwolnienie z podatku od dywidend nie obejmie przypadków, gdy zostaną one wypłacone w wyniku fikcyjnych uzgodnień, nieodzwierciedlających rzeczywistości gospodarczej. Jeżeli więc głównym celem wypłaty dywidendy będzie uzyskanie zwolnienia z podatku, organy podatkowe będą miały podstawę do opodatkowania takiej transakcji. Tym samym podatnikom trudniej będzie wykorzystać zwolnioną z podatku dywidendę do wyprowadzenia zysku spółki poza Polskę.

Zasady obliczania odsetek od opóźnionej zapłaty

Od 1 stycznia 2016 r. zmieniają się zasady naliczania odsetek zarówno w obrocie między przedsiębiorcami, jak i w obrocie nieprofesjonalnym. Wprowadzone zmiany oznaczają, że odsetki za opóźnienie w zapłacie należności będą wyższe. Podwyższenie wysokości odsetek ma zdyscyplinować dłużników. Zmiany zostały wprowadzone w przepisach ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych i ustawy – Kodeks cywilny.

Prezenty dla pracowników z okazji jubileuszu firmy – rozliczenie podatkowe

Podatnik, który urządza uroczystość jubileuszową, podczas której wręcza swoim pracownikom upominki sfinansowane ze środków obrotowych, musi rozważyć kilka wątpliwości związanych z podatkowym i księgowym rozliczeniem skutków tego przekazania.

Mobilna rewolucja w bankowości dla firm

Otwarcie własnego biznesu to trudny proces. Wymaga nieszablonowych rozwiązań, oszczędzających czas i pieniądze, przy jednoczesnym znalezieniu niszy na rynku. Pomocną w tym zakresie ofertę, która wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu jednoosobowych firm i przedstawicieli wolnych zawodów przedstawił jeden z liderów bankowości dla firm PKO Bank Polski.

Firmy szybciej otrzymują pieniądze od swoich kontrahentów

W III kw. polscy przedsiębiorcy szybciej otrzymywali pieniądze od kontrahentów oraz lepiej oceniali swoją sytuację finansową - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej oraz Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

Likwidacja działalności lub jej kontynuacja w innej formie

Podatnik, który likwiduje działalność, musi pamiętać o licznych obowiązkach, jakie przewiduje ustawa o VAT. To nie tylko spis z natury, ale również wyrejestrowanie kasy, gdy ją użytkował, zgłoszenie do urzędu likwidacji. Problemem jest również korekta rozliczeń VAT po likwidacji działalności. W aktualnym orzecznictwie sądy przyznają prawo do bieżącej korekty i składania deklaracji mimo likwidacji działalności.

Korespondencja z ZUS w toku kontroli – wzory pism z komentarzem

W związku z licznymi przypadkami nadużyć stosowania umów cywilnoprawnych przez przedsiębiorców ZUS nasilił kontrole płatników składek. Przedsiębiorcy muszą zatem liczyć się z obowiązkiem poddania się kontroli w zakresie prawidłowości opłacania składek na ubezpieczenia społeczne. Często są to skomplikowane postępowania, w których na każdym etapie duże znaczenie ma orientacja w obowiązujących przepisach i umiejętność zgodnego z prawem reagowania na działania organu kontroli.

Interpretacje podatkowe od 1 stycznia 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. wchodzi w życie duża nowelizacja Ordynacji podatkowej. Jednym z jej elementów jest usprawnienie systemu wydawania interpretacji podatkowych. Stanowią one ważny element ochrony podatników przed niejasnymi przepisami i sprzeczną wykładnią. Dlatego warto wiedzieć, co się w zakresie interpretacji podatkowych zmieni się od 1 stycznia 2016 r.

Remanent (spis z natury) w PKPiR

Jednym z podstawowych obowiązków podatników prowadzących księgi przychodów i rozchodów (dalej: PKPiR) jest sporządzanie co najmniej raz w roku spisu z natury, potocznie zwanego remanentem. Spis ten jest bardzo istotny, gdyż uwzględnia się go przy ustalaniu dochodu z działalności gospodarczej.

Przejście z kpir na księgi rachunkowe

Większość małych podmiotów gospodarczych prowadzi księgę przychodów i rozchodów. Jeżeli jednak ich obroty w danym roku przekroczą limit 1 200 000 euro w przeliczeniu na PLN, wtedy mają obowiązek przejść od następnego roku obrotowego na księgi rachunkowe.

Dotacja na założenie firmy – jak rozliczyć?

Podatnicy otrzymujący dotacje z Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej mają wątpliwości, jak je rozliczyć w przychodach, a sfinansowane nimi wydatki w kosztach. Fakt zaliczenia tzw. dotacji nieinwestycyjnych do przychodów podatnika nie oznacza, że będą one opodatkowane. Przedstawiamy krok po kroku rozliczenie dotacji otrzymanej na rozpoczęcie działalności.

Rozliczanie faktur korygujących w obrocie krajowym – skutki u sprzedawcy i nabywcy

Dla celów VAT transakcje są rozliczane zgodnie z ich faktycznym przebiegiem. Jeśli po dokonaniu transakcji stwierdzono pomyłkę kwotową na wystawionej fakturze pierwotnej lub zmienił się stan faktyczny, tj. nastąpił zwrot towaru, udzielono rabatu potransakcyjnego bądź zmieniono cenę, to okoliczności te skutkują koniecznością ich udokumentowania fakturą korygującą. Termin podatkowego rozliczenia korekt zależy od tego, czy wystawiona faktura korygująca zwiększa czy zmniejsza VAT. Istotna może być także przyczyna wystawienia korekty.

Jak wyliczyć wynagrodzenie kierowcy ciężarówki wykonującemu transport w Niemczech

Minimalne wynagrodzenie na terenie Niemiec wynosi 8,5 euro za godzinę. Polscy kierowcy wykonujący swoje zadania służbowe w tym kraju także powinni być opłacani według tej stawki. Dotyczy to kierowców, którzy przejazd łączą z wyładunkiem/załadunkiem w Niemczech. Przedstawiamy zasady obowiązujące przy obliczaniu takiego wynagrodzenia.

Jak zabezpieczyć tajemnice przedsiębiorstwa na wypadek odejścia pracownika?

Z firmy odchodzi kluczowy pracownik. Miał dostęp do istotnych informacji technicznych, technologicznych, organizacyjnych i handlowych firmy, w tym do strategii, listy klientów, stosowanej polityki cenowej itp. I istnieje niebezpieczeństwo, że pracownik ten przejdzie do konkurencyjnej firmy. W jaki sposób można przeciwdziałać niekorzystnym skutkom odejścia pracownika w sferze tajemnic przedsiębiorstwa?

Plusy i minusy zmian w ustawie o rachunkowości w 2015 r.

23 września 2015 r. weszła w życie duża zmiana ustawy o rachunkowości. Wprowadza ona uproszczenia dotyczące jednostek małych, a przede wszystkim uproszczenia w ich sprawozdawczości finansowej. Jednak nie tylko jednostki małe są „adresatem” wprowadzonych zmian i nie wszystkie zmiany dotyczą uproszczeń.

Rozliczenie najmu nieruchomości

Podatnicy, którzy decydują się na wynajmowanie nieruchomości od innych podmiotów, muszą w prawidłowy sposób rozliczyć ponoszone z tego tytułu koszty. Natomiast podatnicy, którzy prowadzą działalność gospodarczą w zakresie najmu nieruchomości, muszą osiągane z tego tytułu przychody właściwie udokumentować oraz rozliczyć z tego tytułu podatek dochodowy i VAT. Przedstawiamy zasady rozliczania podatku dochodowego oraz VAT przez najemców i podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie najmu nieruchomości, z uwzględnieniem stanowiska organów podatkowych, najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz TSUE. Poszczególne przypadki zobrazowaliśmy również ewidencją w księgach rachunkowych.

Kiedy przedsiębiorca może mieć przedłużony termin zwrotu VAT

Składana przez podatnika deklaracja dla podatku od towarów i usług korzysta z domniemania prawdziwości. W przypadku wykazania w deklaracji nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek bankowy urząd skarbowy powinien dokonać takiego zwrotu w ustawowo określonym terminie. Termin realizacji zwrotu może być przedłużony, jeżeli zasadność zwrotu wymaga dodatkowego zweryfikowania. Znajomość tej szczególnej procedury i obowiązków urzędu jest ważna, gdyż uznanie postanowienia za wydane bezskutecznie (np. po terminie) powoduje, że podatnik może żądać pełnych odsetek.

Inwentaryzacja metodą potwierdzenia sald

Ustalenie rzeczywistego stanu składników majątku, dokonywane w trakcie inwentaryzacji, powinno odbywać się w kilku odmiennych formach zależnych od rodzaju aktywów lub pasywów: spisu z natury, porównania stanów określonych w księgach rachunkowych z dokumentami źródłowymi oraz potwierdzenia sald. Składniki, które nie mogą być zweryfikowane drogą spisu z natury, należy inwentaryzować drogą potwierdzenia sald.

Firmy będą mogły dłużej skorzystać z pomocy UE

Przedsiębiorstwa będą mogły dłużej korzystać z pieniędzy UE, przyznawanych w formie instrumentów zwrotnych, czyli poręczeń czy kredytów, w ramach programów na lata 2007-2013. Takie rozwiązanie przewidziano w rozporządzeniach, nad którymi pracuje MIR.

Inwentaryzacja za 2015 r. Jak się do niej przygotować?

Obowiązek przeprowadzania inwentaryzacji wynika z art. 26–27 ustawy o rachunkowości. Inwentaryzacja, tj. okresowe ustalanie lub sprawdzanie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, jest elementem rachunkowości jednostki, za którą odpowiedzialność ponosi kierownik jednostki. Odpowiedzialność za spis z natury ponosi osoba, której ta czynność została powierzona, ale tylko w tym zakresie.

Faktoring jako instrument finansowania działalności

Faktoring minimalizuje negatywne skutki inflacji oraz różnic kursowych w obrocie międzynarodowym. Nie bez znaczenia pozostaje także okoliczność, że faktor/instytucja faktoringowa posiadający/posiadająca fachowe przygotowanie do ściągania należności wpływa dyscyplinująco na terminowość wzajemnych rozliczeń. Ponadto skorzystanie z usług faktoringowych często przekłada się na obniżenie kosztów własnych w zakresie prowadzenia księgowości i rozliczeń należności, ponieważ profesjonalni faktorzy dysponują sprawdzonymi systemami księgowymi pozwalającymi obsługiwać nieograniczoną liczbę faktur.

Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane

Występujące w przestrzeni teleinformatycznej ataki ukierunkowane polegają na potajemnej kradzieży danych z systemów firmy. Ocenia się, że w najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy.

Wsparcie instytucji dla firm w Unii Europejskiej

Od wielu lat rozwija się współpraca europejska w zakresie informacji, badań i rozwoju. Wsparcie instytucji krajowych, zagranicznych oraz działania samorządów i rządów prowadzą do rozwoju tej współpracy. Obecnie podstawowe działania dotyczą finansowania i subsydiowania pracy oraz rozwoju edukacji, badań i sektora informacji dla promowania działalności gospodarczej i społecznej. W UE w ostatnich latach rozwinięto działalność finansową sektora publicznego. Poziom transferów, pożyczek i grantów wobec PKB (wskaźnik ODA) w UE utrzymuje się na poziomie 40%.

Kontrola w firmie przez instytucje państwowe – zakres, kompetencje i terminy

Każda firma prowadząca działalność gospodarczą może zostać skontrolowana przez uprawnione do tego instytucje państwowe (m.in. urząd skarbowy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Najwyższą Izbę Kontroli, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Handlową). Średnie statystyczne z US pokazują, że w 80 kontrolowanych przedsiębiorstwach na 100 kontrola ujawnia zobowiązania podatkowe.

Nowe zasady informowania o wyrokach sądowych UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów będzie informował o wszystkich wyrokach sądowych dotyczących praktyk ograniczających konkurencję, naruszenia zbiorowych interesów konsumentów oraz w sprawach o uznanie klauzul za niedozwolone. Od każdej decyzji Prezesa UOKiK przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a od wyroku SOKiK – apelacja do Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Możliwa jest również skarga kasacyjna od wyroku SA do Sądu Najwyższego.

Leasing jako wsparcie finansowe w biznesie

Wymogi, jakie stawia wolnokonkurencyjny rynek przed przedsiębiorcą, przekładają się na konieczność ciągłego rozwoju oraz dbałości o konkurencyjność i atrakcyjność prowadzonego biznesu, a to z kolei jest uwarunkowane posiadaniem silnego wsparcia finansowego.

Jednoosobowa działalność a kilka pojazdów

Prowadzenie działalności w formie jednoosobowej działalności nie oznacza, iż przedsiębiorca może posiadać tylko i wyłącznie jeden pojazd. Liczba posiadanych w firmie pojazdów jest uzależniona od kilku czynników, m.in. charakteru wykonywanej działalności, jej rozmiarów, obszaru, na którym jest prowadzona.

Strona WWW wizytówką internetową przedsiębiorcy

Badania wskazują, że blisko 35% polskich firm nie posiada strony WWW. Własna witryna internetowa daje mikro- i małym przedsiębiorstwom możliwość łatwego i taniego dotarcia do potencjalnych klientów. Dlaczego przedsiębiorcy nie dostrzegają korzyści płynących z obecności w sieci i nie wykorzystują możliwości, jakie daje internet?

REKLAMA