REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak wypłacić wynagrodzenie za pracę w niedzielę

Pracodawca polecił pracownikowi pracę w niedzielę. Na wniosek pracownika otrzyma on wolne za ten dzień w kolejnym miesiącu, a co za tym idzie w następnym okresie rozliczeniowym. Jak zapłacić wynagrodzenie pracownikowi w miesiącu, w którym pracował w niedzielę, a jak w kolejnym, kiedy odebrał dzień wolny? – pyta Czytelniczka z Rudy Śląskiej.

Kiedy wykorzystać zaległy urlop

Urlopu wypoczynkowego niewykorzystanego przez pracownika w poprzednim roku kalendarzowym należy udzielić najpóźniej do końca marca bieżącego roku.

Status podatnika decyduje o miejscu opodatkowania VAT

Status nabywcy usługi decyduje o miejscu jej opodatkowania . Należy ustalić, czy nabywca usługi jest podatnikiem VAT, czy też podmiotem, który nie ma takiego statusu.

Na opóźniony zwrot jest skarga

Nieuzasadnione przedłużanie zwrotu VAT można zaskarżyć do dyrektora izby skarbowej.

REKLAMA

Projekt zmniejszający obowiązki informacyjne w VAT pod głosowanie

Wszystkie kluby poselskie opowiedziały się w środę za zmniejszeniem obowiązków informacyjnych podatników związanych z prowadzeniem ewidencji VAT. Ponieważ w drugim czytaniu do projektu zmian w VAT nie zgłoszono poprawek, trafi on pod głosowanie.

Ułatwienie podatkowe dla sprzedaży premiowej

Projekt nowelizacji ustawy o PIT i CIT, który ma umożliwić firmom zaliczenie do kosztów uzyskania przychodu VAT związanego z tzw. sprzedażą premiową, zostanie poddany pod głosowanie. W środę podczas drugiego czytania posłowie nie zgłosili żadnych poprawek.

Projekty dotyczące ułatwień podatkowych wrócą do komisji finansów

Projekty dotyczące m.in. ułatwień dla podatników, którzy chcą świadczyć usługi na rzecz dawnych pracodawców, czy podwyższające limit wartości zwolnionych z podatku prezentów wrócą do Komisji Finansów Publicznych - zdecydował w środę Sejm.

Polskie firmy wiążą swój rozwój z rynkiem białoruskim

Wiele polskich firm wiąże swój rozwój w najbliższych latach z rynkiem białoruskim; perspektywy upatrują one głównie w przemyśle rolno-spożywczym oraz budowlanym - uważa prezes Polsko-Białoruskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Józef Łochowski.

REKLAMA

Rośnie apetyt na zyski

Po raz kolejny okazuje się, że nie najlepsze nastroje na rynku i coraz bardziej powszechne przekonanie o „konieczności” dalszych spadków, stanowią doskonałą pożywkę do byków. Wzrost jest więc z powodzeniem kontynuowany już od kilku dni i zaczyna wyglądać coraz poważniej.

Jak długo FED utrzyma niskie stopy

Podczas ostatniego posiedzenia FED w dniach 26-27 stycznia jeden z członków FOMC, Thomas Hoenig z Kansas, opowiadał się za zniesieniem magicznej frazy „extended period” przy opisie stóp procentowych, które jak wiadomo są obecnie na dość niskim poziomie. Rynek odebrał to jako sygnał, iż w łonie FOMC buduje się „jastrzębie” skrzydło, co może sugerować szybsze podjęcie działań w tzw. strategii wyjścia, których zwieńczeniem będzie podwyżka stóp procentowych.

Spadła wartość funduszy hedgingowych w styczniu

Styczeń tego roku przyniósł spadki na giełdach, rynek funduszy hedgingowych również stracił, lecz znacznie mniej.

Dotacje: uczelnie będą dodatkowe premiowane

Uczelnie, które ubiegają się o dodatkowe środki unijne na sfinansowanie studiów podyplomowych, będą dodatkowo premiowane za realizację kierunków technicznych.

Mniej inwestycji na rynku nieruchomości

Styczniowe dane dotyczące budownictwa mieszkaniowego nie potwierdziły pozytywnych tendencji w tej branży pod koniec ub. r.

Mieszkaniówka: nie jest tak strasznie, jak podaje GUS

W styczniu liczba mieszkań oddanych do użytku była aż o 47,1 proc. niższa niż przed rokiem. Ale w ujęciu 12-miesięcznym spadek wynosi 13,3 proc.

Zarabiając średnią krajową można kupić jeden pokój

Zarabiając średnią krajową można było w styczniu w Łodzi kupić na kredyt mieszkanie mniejsze o prawie 20 metrów kwadratowych niż przed miesiącem.

Komisja za ulgami dla podatników zbyt długo kontrolowanych przez UKS

Podatnikom kontrolowanym przez organy kontroli skarbowej nie będą naliczane odsetki za zwłokę w przypadku, gdy kontrola prowadzona przez inspektora będzie trwać dłużej niż 6 miesięcy - za takim rozwiązaniem opowiedziała się sejmowa komisja finansów.

Oprocentowanie kredytów może wzrosnąć

Podwyżka stóp procentowych przez Radę polityki pieniężnej spowoduje, że wzrośnie limit maksymalnego oprocentowania kredytów konsumpcyjnych.

Kasacja auta a spłata kredytu czy rat leasingowych

Jeżeli pojazd ulega kasacji lub kradzieży, to praktycznie kontynuujesz spłatę kredytu zgodnie z harmonogramem, zgłaszasz szkodę do zakładu ubezpieczeniowego i po otrzymaniu decyzji o kasacji, informujesz bank.

Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie

Brak znajomości podstawowych pojęć z zakresu społeczeństwa, państwa, prawa, jako obywatele jesteśmy częścią czegoś czego nie rozumiemy. W takim wypadku – prędzej czy później – znajdzie się ktoś kto bez skrupułów wykorzysta naszą niewiedzę dla własnych korzyści. Może to być zawistny sąsiad, niedouczony pracownik administracji publicznej albo zwykły bandyta. Nie wolno ryzykować w ten sposób przyszłości i bezpieczeństwa swojego, swojej rodziny ani swojej firmy.

Relacje inwestorskie

Ustanowienie i utrzymanie komunikacji między spółkami a inwestorami – to obszar działań relacji inwestorskich, które są obecnie jednym ze standardów funkcjonowania spółki akcyjnej o akcjach w obrocie publicznym. Pośrednicy finansowi, analitycy, media, organy nadzoru, a także sami inwestorzy wywierają nacisk na dobry przepływ informacji od firm. Uczciwe i rzetelne informacje są bowiem lekarstwem na kryzysy gospodarcze i skandale finansowe. Dają szansę na zyskowny rozwój i zaufanie rynku.

Inwestowanie w wartość

Każdy może stać inwestorem. Z dnia na dzień. Bez wcześniejszego przeszkolenia czy choćby pobieżnego kursu ekonomii i biznesu. Przypomina to zrzutkową imprezę w azjatyckiej restauracji w której je się wyłącznie pałeczkami, na którą została zaproszona osoba nieposługująca się pałeczkami – nim zdołasz coś przekąsisz, już jesteś do tyłu finansowo. Zasady inwestowania największych tuzów giełd amerykańskich opisane w tej książce pomogą ci trochę nadrobić w stosunku do wyjadaczy giełdowych.

Jak czytać i rozumieć angielskie dokumenty sądowe w sprawach cywilnych? Praktyczny przewodnik

Ta książka to praktyczny przewodnik przygotowany dla osób, które stykają się z anglojęzycznymi dokumentami sądowymi dotyczącymi spraw cywilnych – dla prawników, tłumaczy, menedżerów i studentów. Aby rzeczywiście była przydatna dla czytelników, książka została pomyślana jako połączenie słownika i podstawowego kursu angielskiego języka prawniczego. Wszystkie przedstawione w książce dokumenty są autentyczne, a występująca w nich terminologia jest wszechstronnie objaśniona.

Wielki biznes. Czego możesz nauczyć się od największych firm

Czasami, gdy obserwujemy duże firmy, zdumiewa nas to, że udaje im się jakoś funkcjonować -- mimo przerostu biurokracji, gigantycznych pensji dyrektorów, kosmicznych budżetów reklamowych i ekstrawaganckich siedzib, których utrzymanie kosztuje miliony. A jednak to właśnie te firmy trwają na rynku od lat, wyznaczają trendy i mają kolosalne zyski! Jest to możliwe, ponieważ korporacje stosują podział pracy, realizują wymierne cele i konsekwentnie trzymają się obranego kursu.

Zarządzanie wartością klienta

Posiadanie rzeszy lojalnych klientów to upragniony cel każdego pracownika działu marketingu. Dlaczego? Bo lojalni klienci przynoszą regularny wpłaty, są tańsi w obsłudze, mogą płacić więcej niż zwykli klienci i polecają kupowane produkty znajomym… Jeśli tak sądzisz, to szybko wybij to sobie z głowy. Lojalność klientów nie jest tak prosta jak wygląda. Z tej książki dowiesz się na czym naprawdę polega lojalność i jak zdobyć ją skutecznie i z zyskiem dla firmy.

Skuteczna komunikacja w biznesie


Pracownicy którzy potrafią się umiejętnie komunikować, popełniają mniej błędów, rzadziej zdarzają im się nieporozumienia, generują mniej nieprzyjemnej atmosfery. Dzięki temu są bardziej wydajni. Ta książka o komunikacji w biznesie może być używana zarówno przez osoby z niewielkim doświadczeniem zawodowym czerpiące z niej podstawową wiedzę nt. niezbędnych umiejętności komunikacyjnych, jak i przez doświadczonych profesjonalistów chcących odświeżyć lub uzupełnić swoje umiejętności.

Jak rozwijać potencjał Twoich pracowników

Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz coraz więcej spraw na głowie. Nieraz myślisz: "Lepiej zajmę się tym sam, bo jeśli zlecę to komuś, będę musiał wyjaśniać wszystko od A do Z, a i tak skończy się na tym, że parę razy zostanę po godzinach". Być może wątpisz, czy w ogóle opłaca się szkolić pracowników: mogą zdobyć kwalifikacje Twoim kosztem, a potem uciec do innych firm. Ale czy czasem zastanawiałeś się, co by się stało, gdybyś zajął się rozwojem umiejętności swoich ludzi, a oni by pozostali w zespole?

Przełomowe innowacje

Książka traktuje o niepowodzeniach firm z utrzymaniem czołowej pozycji w swoich branżach. Chodzi o firmy „dobre” – podziwiane, naśladowane, znane ze skutecznego działania. Gdy jednak przychodzi moment kontaktu tych firm z pewnego rodzaju zmianami technologii branży, nie są one w stanie nadążyć i utrzymać klientów. Miało to miejsce w handlu detalicznego, w branży dysków komputerowych, koparek, stalowni i wielu innych. Na czym polega to zjawisko i jak je okiełznać – dowiesz się z tej książki.

Kompendium wiedzy o logistyce. Wydanie IV

Logistykę pogardliwie określa się jako „sztukę przenoszenia rzeczy z miejsca na miejsce”. Logistyka nie ma takiego blasku sławy jak reklama czy strategia. Jej menedżerowie nie udzielają wywiadów w prasie biznesowej. Jednak bez logistyki żadna firma nie urosłaby powyżej kilkunastu – w porywach do kilkudziesięciu – klientów. Odpowiada ona za transport do klienta, jak również za przepływ w firmie surowców i półproduktów oraz za dostarczanie surowców w najbardziej odpowiednim dla produkcji czasie.

CRM - Relacje z klientami

Książka stara się łagodzić niekorzystne zjawiska na rynku CRM, najpierw poprzez zdefiniowanie pojęcia i jego różnych składników, a następnie dostarczając przewodnika do efektywnego wdrożenia programu CRM. Jednocześnie służy jako źródło informacji, określające i przedstawiające kluczowe koncepcje CRM, a także jako praktyczny przewodnik ułatwiający wybór najlepszego sposobu zaadaptowania i wdrożenia własnego rozwiązania CRM. Książka przedstawia również typowe błędy i najczęstsze sukcesy, jakie stały się udziałem tych, którzy jako pierwsi zaczęli stosować CRM. Wcześniej jednak pomoże uporządkować posiadane wiadomości i zrozumieć różne funkcje pełnione przez CRM wraz z możliwymi kombinacjami.

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny to struktura władzy w spółce, za pośrednictwem której właściciele lub akcjonariusze ustalają cele ekonomiczne firmy, środki ich realizacji oraz metody monitorowania osiąganych rezultatów. Taka warstwa zarządzania jest konieczna, gdy właściciele lub akcjonariusze nie mogą sami nią zarządzać (nie znają się, nie mają ochoty), ale nie mają ochoty pozostawić swoich pieniędzy bez ochrony ze strony nieuczciwych dyrektorów i menedżerów.

Początkujący menedżer

"Początkujący menedżer. Wydanie V" to poradnik opisujący zagadnienia przydatne każdemu, kto stoi u progu kariery menedżerskiej. Przedstawia zasady zarządzania personelem, dzięki którym można zyskać poważanie bez konieczności uciekania się do stosowania argumentów siłowych. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak bezboleśnie wdrożyć się w nowe obowiązki i wypracować sobie własny styl zarządzania. Nauczysz się rozmawiać z personelem, motywować pracowników i postępować z osobami zachowującymi się nieodpowiednio. Poznasz sposoby oceniania pracy swoich podwładnych i ustalania wynagrodzeń. Przeczytasz także o metodach radzenia sobie ze stresem, który nierozerwalnie wiąże się z pracą menedżera.

Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm

Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat oszalał na punkcie tego medium.

Prawo pracy. 4 wydanie 2011

Prawo pracy nie powstało po to, by utrudnić komukolwiek życie. Jego celem jest stworzenie minimalnych warunków współpracy gospodarczej między ludźmi tak, aby zdobywanie środków do życia nie wiązało się z utratą ludzkiej godności, zdrowia, psychicznej równowagi. Warto je znać, aby nie dać się naciągnąć nieuczciwym pracownikom ani nieuczciwym pracodawcom.

Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne

Przedsiębiorca musi radzić sobie ze schizofreniczną naturą swojej działalności. Sam widzi siebie bowiem jako nosiciela postępu i rozwoju w zatęchłym środowisku gospodarczym. Ale inni ludzie, pracownicy którzy nie podejmują przedsiębiorczego ryzyka, uważają zwykle przedsiębiorców za wyzyskiwaczy, kombinatorów i próżniaków (zgodnie z biblijnym „chcą zbierać, gdzie nie posiali”). Żeby sobie z tym poradzić, wystarczy poznać skąd się biorą obie strony medalu.

Rynkowe instrumenty finansowe. Wydanie 2010

Jeśli w jakimś obszarze biznesu, gospodarki lub ekonomii wiedza fachowa jest kluczowa do rozumienia co się dzieje, to tym obszarem będzie rynek finansowy. Złożenie zlecenia u maklera zdaje się prostą sprawą, do czasu rzecz jasna – gdy indeksy zaliczą chwilowy dołek, pieniądze znikną. Dlatego nigdy nie jest dość edukowania i powtarzania wiedzy. Nawet do przesady, gdyż lepiej przypomnieć sobie to co się już wie niż zostać z pustym rachunkiem inwestycyjnym.

Psychologia coachingu

Ta książka jest przydatnym źródłem wielu teorii psychologicznych związanych z coachingiem i rozwojem. Znajdziesz w niej także kilkanaście ćwiczeń, które umożliwią odkrywanie siebie, analizę problemów, poszukiwanie rozwiązań oraz zmianę zachowań. Autorzy widzą coaching – i przedstawiają go czytelnikom – jako narzędzie zdobywania wiedzy i inspiracji z przeszłości. To co już się stało nie jest warte naprawiania. Liczy się przyszłość.

Coaching kadry kierowniczej

Ta książka ma dwa oblicza. Dla coacha wyższej kadry zarządzającej będzie świetną lekturą o tym jak być skutecznym coachem (opis siedmiu kompetencji skutecznego coachingu) oraz źródłem nowego modelu działania (opis siedmiu kroków modelu Coachingu Achieve). Z kolei dla prezesa lub menedżera będzie to przewodnik pomocny w wyborze właściwego coacha (który powinien wykazywać w działaniu siedmiu kompetencji) i kontroli procesu coachingu (który powinien przebiegać zgodnie z 7-oma krokami modelu).

Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta

Organizacja, która chce sprostać pojawiającym się wyzwaniom rynkowym, musi poznać swojego klienta wraz z jego potrzebami i oczekiwaniami. Ich przełożenie na decyzje firmy tworzy fundament do budowy trwałej przewagi konkurencyjnej. Dlatego zwrócenie się firmy w kierunku marketingu relacji rozpoczyna nową drogę działalności, której celem jest satysfakcja i lojalność klientów, a także rozwój zyski. Firmy wykorzystują w tym celu różne strategie – autorzy opisali je w tej książce.

E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie

Internet jest nie tylko rewolucyjnym medium, pierwszym o naprawdę masowym zasięgu działania. Stanowi on przede wszystkim fascynujący alternatywny świat. Działa jak magnes, co roku przyciągając nowych użytkowników. Niczym używka, wciąż odnotowuje wydłużenie czasu kontaktu z odbiorcą. I last but not least -- Internet to niekończący się pasaż handlowy, wymarzone miejsce spotkań podaży i popytu.

Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja

W książce "Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja" znajdziesz wszystko to, czego zabrakło w innych publikacjach dotyczących projektowania serwisów internetowych. Ideą jej autora było pokazanie całego procesu powstawania witryny: od wyznaczenia strategii, przez określenie profilu użytkowników, wybór najlepszej technologii, właściwe dokumentowanie działań, aż po aspekty prawne.

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie

Problemy firm ze strategią biorą się z bałaganu intelektualnego. Średnio rozgarnięty menedżer jest w stanie wymienić 8-10 różnych strategii biznesowych. Dysponuje wieloma bardzo sensownymi pomysłami na rozwój firmy, ale nie umie podjąć decyzji który z nich jest najbardziej odpowiedni do jego firmy. Ta książka przedstawia najważniejsze współczesne koncepcje konkurencyjności i rozwoju przedsiębiorstwa. W kolejnych rozdziałach poznasz najważniejsze metody tworzenia i wyboru strategii.

Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku.

Dzięki pracy mamy pieniądze na życie, rachunki i przyjemności. Dlatego każda zmiana pracy wywołuje w nas stan podenerwowania – bo nie wiemy czy nowa praca będzie „lepsza” od starej, czy sobie poradzimy, czy nowi koledzy przyjmą nas serdecznie. Chcemy mieć poczucie, że poświęciliśmy tej decyzji sporo uwagi, że nie postępujemy nieodpowiedzialnie. Gdy zastosujesz zawarty w książce model czterech prostych wskaźników kariery, podejmiesz decyzję spokojnie, z pełną ufnością co do swojego wyboru.

Niepewność w pracy. Jak spokojnie przeżyć 8 godzin

Zaczynasz dzień od porannego spotkania i dawki stresu? Masz wrażenie, że przez kolejne godziny nie możesz się już zupełnie uspokoić? Niecierpiące zwłoki terminy i obowiązki odbierają Ci poczucie pewności? Nagle orientujesz się, że spędzasz bezsenne noce, martwiąc się, jakie zawodowe katastrofy może przynieść jutro? Jeśli na któreś z powyższych pytań odpowiedziałeś TAK, to znaczy, że ta książka jest dla Ciebie!

Coaching

Jeśli tak, mamy dla Ciebie intratną propozycję zawodową- zostań coachem. Zarobki w tej doskonale rozwijającej się branży są wysokie, a popyt rośnie w oczach. Możesz wykonywać swój nowy zawód po godzinach albo ubiegać się o pracę na stanowisku coacha w dużej firmie. Jeśli ta propozycja Cię zainteresowała, prawdopodobnie masz do nas wiele pytań- odpowiedź na nie znajdziesz w tej książce.

Strategiczna karta wyników firm usługowych


Teorie zarządzania takie jak strategiczna karta wyników pomagają menedżerom opracować, wdrażać i kontrolować nowe inicjatywy nastawione na przynoszenie oszczędności finansowych. W firmach sprzedających produkty takie podejście sprawdza się nieźle, ponieważ produkt łatwo zmierzyć, zważyć, ocenić jego jakość. W firmach sprzedających niematerialne usługi jest z tym gorzej – dlatego trzeba podejść do tematu inaczej. I o tym jest ta książka, która przyda się każdemu kto planuje oferować usługi.

E-learning. Tajniki edukacji na odległość

Aby skutecznie pełnić role zawodowe, społeczne i osobiste, potrzebujemy wiedzy wyselekcjonowanej i uporządkowanej, atrakcyjnej i przejrzystej, a także pozwalającej na sprawdzenie poziomu jej opanowania. Na to zapotrzebowanie odpowiada e-learning czyli wszelkiego rodzaju szkolenia elektroniczne i e-kursy. Ta książka przedstawi ci podstawowe terminy, zasady i narzędzia stosowane w skutecznym e-learningu. Dowiesz się jak oceniać programy e-nauczania oraz jak mierzyć ich efektywność i rentowność.

Koncepcje zarządzania

Książki o zarządzaniu dzielą się na dwie grupy. Pierwsza to poradniki, które miło się czyta w samolocie, ale trudno je zastosować w praktyce. Druga grupa to podręczniki, które trudno się czyta, ale za to otrzymujesz fachową wiedzę do wykorzystania w pracy. Ta książka należy do grupy drugiej, ale „puszcza oko” w kierunku książek z grupy pierwszej tzn. jest sporo list z punktorami i tabelek oraz niedużo stron dla każdej koncepcji (autorzy nie mają po prostu miejsca by brnąć w nudne szczegóły).

Jak pisać dobre e-maile

Sprawna i skuteczna komunikacja to podstawa biznesu - niezależnie od tego, kto z kim się porozumiewa i na jakiej płaszczyźnie. A ponieważ poczta elektroniczna jest jednym z najczęściej wykorzystywanych środków przekazu informacji, warto umieć perfekcyjnie się posługiwać tym użytecznym narzędziem, aby skutecznie przekazywać właściwe komunikaty.

Transport – opodatkowanie transportu i usług spedycyjnych 2011

Publikacja adresowana jest do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych. Powstała w celu rozwiązania wątpliwości, rodzących się na tle opodatkowania tej działalności.  Autorka dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem wynikającym z wieloletniej praktyki w zawodzie Doradcy Podatkowego, dając przy tym wskazówki, pomagające uniknąć błędów w rozliczaniu się z urzędem skarbowym. Wszystkich wyjaśnień udziela z uwzględnieniem aktualnego stanu prawnego ze wskazaniem przepisów prawnych regulujących poszczególne zagadnienia tematyczne. Książka stanowi praktyczny i rzeczowy poradnik ilustrowany przykładami zdarzeń gospodarczych, który w przystępny sposób omawia zagadnienia.

Analiza sprawozdań finansowych. Tom 1

Sprawozdanie finansowe firmy pozwala zrozumieć w jaki sposób zarabia ona pieniądze, czy jest to działanie trwałe na przyszłość i czy kadra zarządzająca ma na to wpływ. W Polsce stosuje się polski system tworzenia sprawozdań, w Unii obowiązuje system MSSF, a w Stanach – US GAAP. Znajomość tych systemów przydaje się w kontaktach biznesowych z zagranicznymi podmiotami np. przy kredytach, transakcjach, partnerstwach, zakupach i sprzedażach firm). Wszystkie trzy zostały opisane w książce.

REKLAMA