REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wydatki na okulary dla pracowników - rozliczenie podatkowe i składkowe oraz ewidencja rachunkowa

Pracodawcy często finansują pracownikom zakup okularów korygujących wzrok. Najczęściej realizują w ten sposób obowiązek wynikający z przepisów prawa pracy. Rzadziej zakupy okularów korekcyjnych finansują dobrowolnie. W związku z takimi działaniami pracodawców pojawiają się pytania o możliwość zwolnienia z PIT przychodu osiąganego z tego tytułu przez pracowników, możliwość zaliczania wydatków poniesionych przez pracodawców na zakup okularów do kosztów uzyskania przychodów, a także rozliczanie VAT.

Jak rozliczyć VAT z tytułu odbywającego się w Polsce szkolenia dla zagranicznych uczestników

Organizujemy w Polsce szkolenia zawodowe dla zagranicznych uczestników z różnych krajów. W szkoleniu biorą udział osoby będące w rozumieniu przepisów podatnikami. Jak powinniśmy rozliczyć VAT? Czy jeśli usługa szkoleniowa będzie opodatkowana w Polsce, mamy prawo zastosować zwolnienie z VAT?

Jak uzyskać zwrot VAT od zakupów dokonanych ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej

Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych. Gdy nie może odliczyć VAT, a zakupy są finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy, przepisy dopuszczają odzyskanie zapłaconego VAT. Występując o zwrot, podatnik nie może zapomnieć o wniosku, który musi zawierać niezbędne dane i dołączone dokumenty. Składamy go razem z deklaracją.

Akta osobowe pracowników - dokumentacja zgromadzona w związku z ubieganiem się osoby o zatrudnienie

Sposób prowadzenia akt osobowych został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.

REKLAMA

Pięcioprocentowy CIT? To możliwe!

Malta to wyspa ogromnych możliwości dla polskich firm. Już 28 marca 2018 r. (środa) zapraszamy do Wrocławia na ekskluzywne seminarium z udziałem polskich i maltańskich ekspertów i praktyków, na temat warunków, jakie trzeba spełnić aby legalnie i zgonie z polskim prawem móc skorzystać z mechanizmów oferowanych przez maltański system podatkowo-prawny, oferujący stawki podatkowe 5% lub 0%. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Zakaz handlu w niedziele od 1 marca 2018 - pytania i odpowiedzi

Przedstawiamy wspólne stanowisko Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Państwowej Inspekcji Pracy dotyczące ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz niektóre inne dni. Odpowiada ono na pytania o wiele wątpliwych kwestii.

1 marca 2018 r. weszła w życie ustawa zakazująca handlu w niedziele

Od 1 marca obowiązuje ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Pierwsza niedziela wolna od handlu już 11 marca br.

Przez jaki okres przysługuje zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy za osobę, która powróciła do pracy w trakcie miesiąca

Moja pracownica 23 stycznia 2018 r. powróciła do pracy z urlopu macierzyńskiego. W jakim okresie jestem zwolniony jako pracodawca z opłacania za nią składek na FP? Skoro pracownica wróciła do pracy, to czy powinna mieć policzone składki na ubezpieczenia społeczne? Czy mam ją zgłaszać do ZUS, czy zgłoszenia dokonać na zasadzie korekty danych? Dodam, że zasiłek wypłacał pracownicy ZUS.

REKLAMA

Czy pracownik oddelegowany do pracy za granicę, któremu pracodawca zapewnia bezpłatny nocleg, osiąga przychód ze stosunku pracy

Do tej pory nasza spółka wykonywała roboty budowlane w kraju. W 2018 r. będziemy je prowadzili również za granicą. Do realizacji kontraktów realizowanych poza naszym krajem delegowali zostaną własni pracownicy zatrudnieni na podstawie umów o pracę. Pracownikom nie będą wypłacane diety z tytułu podróży służbowej. Regulamin wewnętrzny spółki gwarantuje pracownikom oddelegowanym nieodpłatne udostępnienie miejsc noclegowych w kwaterach prywatnych lub hotelach. Czy nasza spółka powinna zaliczać do przychodu pracownika wartość takiego świadczenia?

Kiedy wystawiać faktury dokumentujące świadczenie usług najmu

Obowiązek podatkowy z tytułu najmu powstaje na zasadach szczególnych. Decyduje o tym zasadniczo data wystawienia faktury, gdy jest wystawiona terminowo. Opóźnienie w tym zakresie nie przesuwa daty powstania obowiązku podatkowego. Natomiast faktura wystawiona przedwcześnie skutkuje automatycznie koniecznością rozpoznania obowiązku podatkowego.

Zwrot towarów i zaliczek - udokumentowanie i rozliczenie korekty w deklaracji oraz JPK_VAT

Zwrot towarów i zaliczek to jedna z przyczyn korekty sprzedaży, której sposób udokumentowania i moment rozliczenia zależą od specyfiki sprzedaży. Zasady tej korekty zależą m.in. od tego, czy zwrot dotyczy sprzedaży dokonanej na rzecz osób prywatnych czy przedsiębiorców, a także od tego, czy nastąpił on w ramach sprzedaży krajowej czy sprzedaży zagranicznej.

Otwarcie sklepu w niedziele będzie karane

Za złamanie zakazu handlu w niedziele grozi kara w wysokości od 1 do 100 tys. zł, a przy uporczywym łamaniu ustawy - kara ograniczenia wolności.

RODO 2018 - co się zmieni?

25 maja 2018 r. wejdzie w życie RODO (GDRP, General Data Protection Regulation), czyli Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Przedsiębiorcy mieli blisko dwa lata na dostosowanie się do zmian wprowadzanych w UE i to już ostatni dzwonek, by zweryfikować stopień przygotowań. W przypadku wątpliwości warto skontaktować się ze specjalistami i skorzystać z usług doradczych. Tym bardziej, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą bardzo surowe kary.

Dziś ostatni dzień na złożenie JPK_VAT

Ministerstwo Finansów informuje, że do 23 lutego wpłynęło już ponad milion deklaracji JPK_VAT od przedsiębiorców. Termin na wysłanie pliku za styczeń 2018 r. upływa dziś - w poniedziałek 26 lutego.

TCL Communication prezentuje rozwiązania, które pozwolą przedstawić pierwsze produkty 5G już w 2019 roku

BARCELONA – 25 lutego 2018 - TCL Communication na targach Mobile World Congress 2018 demonstruje rozwiązania łączności 5G oparte na projekcie open source OpenAirInterface (OAI). Wspólnie z partnerami EURECOM i Creonic, TCL Communication zrealizowało implementację 5G w terminalach (User Equipment), co pozwala na demonstracje działania 5G w paśmie 3,5 GHz, w kanałach 80 MHz – konfiguracji odpowiedniej dla rynków europejskich i azjatyckich. Jest to przełomowy krok naprzód w przygotowaniu produktów konsumenckich z obsługą 5G.

TCL Communication prezentuje dwa przystępne cenowo tablety Alcatel z Androidem 8.1 Oreo™

BARCELONA – 25 lutego 2018 – TCL Communication na targach Mobile World Congress 2018 prezentuje zupełnie nową serię tabletów Alcatel 1T. W jej skład wchodzą modele Alcatel 1T 10 i Alcatel 1T 7 – przystępne cenowo urządzenia o prostym, ale eleganckim designie oraz wyposażone w najnowszego Androida 8.1 Oreo. Linia Alcatel 1T to kontynuacja idei demokratyzacji technologii – dzięki tym atrakcyjnym tabletom każdy konsument na świecie będzie mógł pozwolić sobie na komfortowe korzystanie z multimediów i Internetu.   

TCL Communication prezentuje ultra-szybkie mobilne routery LTE: Alcatel LINKZONE CAT12 oraz LINKZONE CAT7

BARCELONA – 25 lutego 2018 – TCL Communication prezentuje na targach Mobile World Congress 2018 swoje najszybsze mobilne routery LTE – Alcatel LINKZONE CAT12 oraz Alcatel LINKZONE CAT7. Te kompaktowe urządzenia wyróżniają się obsługą agregacji sieci LTE oraz długim czasem pracy. To godne rozwinięcie serii LINKZONE, która zdobyła uznanie polskich konsumentów, trafiając jednocześnie do ścisłej czołówki najpopularniejszych mobilnych routerów w sprzedaży operatorskiej.

Rola Funkcjonalnego Rachunku Kosztów w placówce medycznej

Pojęcie rachunku kosztów w placówce medycznej nie ma swojej definicji. Najbliższym pojęciem jest standard rachunku kosztów określony w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2015 roku w sprawie zaleceń do standardu rachunku kosztów u świadczeniodawców (Dz. U. 2015, poz. 1126), wydanym na podstawie Ustawy o Świadczeniach Opieki Zdrowotnej Finansowanych ze Środków Publicznych z dnia 27 sierpnia 2004 roku (tekst jednolity Dz.U. 2017, poz. 1938; art. 31lc ustęp 6). Celem regulacji jest normalizacja sposobu identyfikowania, gromadzenia, przetwarzania, prezentowania i interpretowania informacji o kosztach leczenia oraz określenie sposobu kalkulacji kosztu świadczenia opieki zdrowotnej.

Czy Polacy mają szansę stać się najbardziej przedsiębiorczym narodem w Unii Europejskiej?

Polacy są jednym z najbardziej kreatywnych narodów na świecie, a kreatywność jest najważniejszą składową sukcesu przedsiębiorcy. Niestety nie przekłada się to na miejsce w rankingu przedsiębiorczości. Czy dzieje się tak dlatego, że początkujący przedsiębiorca na samym początku działalności staje przed dziesiątkiem niełatwych pytań: jaką formę działalności wybrać, w jakiej branży, jak zatrudniać pracowników czy jak pozyskać finansowanie? Doświadczeni przedsiębiorcy chcą edukować początkujących.

Przeciwdziałanie praktykom korupcyjnym - nowy obowiązek przedsiębiorców

Trwają prace legislacyjne nad projektem ustawy o jawności życia publicznego, która ma określać w szczególności środki przeciwdziałania praktykom korupcyjnym. Jakie nowe obowiązki będą spoczywać na przedsiębiorcach?

Rozwiązanie dyscyplinarne w okresie wypowiedzenia a wysokość odszkodowania

W przypadku, gdy pracodawca rozwiązał z pracownikiem umowę o pracę w okresie biegnącego wypowiedzenia z naruszeniem przepisów o rozwiązywaniu umów o pracę bez wypowiedzenia, pracownikowi zgodnie z artykułem 60 kodeksu pracy przysługuje wyłącznie odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za czas do upływu okresu wypowiedzenia. Jaka jest wysokość tego odszkodowania w sytuacji gdy strony uzgodniły umownie dłuższy niż ustawowy okres wypowiedzenia?

Chmura obliczeniowa jako narzędzie ułatwiające prowadzenie biznesu

Gospodarka wolnorynkowa doprowadziła do swoistego „wyścigu zbrojeń”, jaki toczą między sobą przedsiębiorstwa; stawką jest w nim utrzymanie się na rynku, zaś „bronią” różnorakie narzędzia obniżające koszta działalności, ułatwiające dostęp do klienta i pozyskanie go, a także usprawniające z nim kontakt. Jednym z najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie jest cloud computing, czyli technologia chmur obliczeniowych.

Czy układ z definicji częściowy może spełnić cele postępowania restrukturyzacyjnego w pełni?

Przedsiębiorcy, którzy rozważają zasadność zgłoszenia wniosku o otwarcie jednego z postępowań restrukturyzacyjnych powinni mieć na uwadze warunki dopuszczalności zawarcia układu częściowego oraz płynące z tego potencjalne korzyści. Niejednokrotnie bowiem układ częściowy jest w stanie spełnić wszystkie cele, które mają zostać osiągnięte za pomocą postępowania restrukturyzacyjnego.

Trzy lata najtańszego pieniądza w historii

Ponad 22 mld złotych – nawet tyle mogli Polacy zaoszczędzić na odsetkach od kredytów hipotecznych dzięki utrzymywaniu stóp procentowych na najniższym w historii poziomie – wynika z szacunków Open Finance. Prognozy sugerują, że eldorado trwać może jeszcze od kilku do kilkunastu miesięcy.

Polecamy książkę „Nie licz na szczęście. Opowieść o innowacjach i wyborach klientów”

Sukces innowacji to nie jest kwestia szczęścia. Na podstawie wieloletnich badań światowy specjalista w dziedzinie innowacyjności i rozwoju, Clayton Christensen, stworzył teorię zadań pomagającą tworzyć produkty, które klient będzie chciał kupić i za które będzie skłonny zapłacić wyższą cenę. Jego koncepcję stosują z powodzeniem najbardziej znane firmy świata, w szczególności dynamicznie rozwijające się start-upy, takie jak Uber czy Airbnb. Patronat medialny nad książką objął Infor.pl.

Darmowe webinaria dla przyszłych testerek oprogramowania

Fundacja Mamo Pracuj wspólnie z zespołem Testuj.pl już po raz drugi organizują bezpłatne webinaria kierowane do kobiet, szczególnie matek, chcących przebranżowić się i rozpocząć karierę w branży IT. Pierwsze spotkanie w ramach projektu “Mamo Testuj” - już 27 lutego! Patronem medialnym jest Infor.pl.

Zapotrzebowanie na pracowników w poszczególnych zawodach w 2018 r.

Ukazały się wyniki trzeciej edycji ogólnopolskiego badania Barometr zawodów. Jego celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak w najbliższym roku będzie wyglądać zapotrzebowanie na pracowników w badanych zawodach.

Wydłużenie terminów dla podatników w zakresie cen transferowych

Ministerstwo Finansów pracuje nad wydłużeniem terminów na sporządzenie dokumentacji w zakresie cen transferowych. Wielu podatników ma bowiem trudności ze sporządzeniem ww. dokumentacji i sprawozdań w ustawowych terminach.

Pomoc w składaniu JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Krajowa Administracja Skarbowa oraz Ministerstwo Finansów zapewniają pomoc dla przedsiębiorców, którzy do 26 lutego 2018 r. składają pierwszy JPK_VAT za styczeń br. Od 14 do 23 lutego wyznaczeni pracownicy urzędów skarbowych będą wyjaśniać, jak tworzyć JPK_VAT i korzystać z aplikacji e-mikrofirma. Dodatkowo w soboty 17 i 24 lutego w godzinach 9-13 urzędy uruchomią dyżury dla mikroprzedsiębiorców. Czynna będzie też infolinia KIS.

Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego 2018

Zamiast uproszczenia wzorców umów telekomunikacyjnych klienci otrzymają obszerne i skomplikowane kontrakty, których nie będą w stanie zrozumieć – uważa Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i apeluje do rządu o zaniechanie prac nad nowelizacją prawa telekomunikacyjnego. Jego zdaniem zmniejszeniu biurokracji mogą służyć cyfrowe rozwiązania, wzorowane na najlepszych, znanych na świecie zastosowaniach.

Dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń - przesunięcie terminu stosowania oraz wpływ na Ustawę o dystrybucji ubezpieczeń

Dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń ma wprowadzić na rynek ubezpieczeń nową jakość w zakresie obsługi klienta dążąc do jak najlepszej ochrony jego interesów.

Senat wprowadził poprawki do Konstytucji Biznesu

Przy określaniu siedziby biura Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw minister będzie kierował się potrzebą decentralizacji - przewiduje jedna z poprawek do pakietu pięciu ustaw składających się na Konstytucję Biznesu, popartych w czwartkowym głosowaniu przez Senat.

Konstytucja Biznesu - senacka komisja gospodarki zaproponowała kilkadziesiąt poprawek

Senacka komisja gospodarki zarekomendowała we wtorek przyjęcie pięciu ustaw z pakietu Konstytucji Biznesu z kilkudziesięcioma poprawkami. Jaki mają charakter?

Reforma Krajowego Rejestru Sądowego 2018

Prezydent podpisał nowelę ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym. Zakłada ona m.in. wprowadzenie obowiązku składania sprawozdań finansowych w postaci elektronicznej oraz likwidację rejestru dłużników niewypłacalnych.

Kodeks należytej staranności w VAT

Prace nad kodeksem należytej staranności w VAT są na finiszu, będzie on miał formę objaśnień podatkowych wiążących dla podatnika, jak i aparatu skarbowego - powiedział PAP prezes ZIPSEE "Cyfrowa Polska" Michał Kanownik.

Wsparcie dla frankowiczów - ustawa prezydenta

W sierpniu 2017 roku prezydent złożył w Sejmie projekt nowelizacji ustawy z 2015 roku o wsparciu kredytobiorców, znajdujących się w trudnej sytuacji, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy (czyli jedynej ustawy dotyczącej kredytobiorców, która weszła w życie). Projekt stwarza nowe, większe możliwości uzyskania takiego wsparcia. Rząd pozytywnie ustosunkował się o tego projektu.

Konstytucja Biznesu - czy powstrzyma odpływ firm za granicę

Przyjęcie rozwiązań proponowanych w Konstytucji Biznesu nie tylko powstrzyma ucieczkę działalności gospodarczej za granicę, ale przyczyni się do napływu firm do Polski - ocenił dla PAP dr Grzegorz Czelej z senackiej Komisji Ustawodawczej.

Identyfikator LEI - szansa czy utrudnienie?

LEI (Legal Entity Identifiler) to identyfikator alfanumeryczny, oparty na normie ISO 17442 stworzonej przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną. Składa się z 20 znaków i ma na celu jednoznaczną identyfikację podmiotów prawnych uczestniczących w transakcji finansowej. Z czym wiąże się jego wprowadzenie i co to w praktyce oznacza dla przedsiębiorców? Kto może zyskać, a kto ma powody do obaw? Warto wiedzieć, zanim wystąpimy o kod LEI.

RODO 2018: więcej uprawnień dla klientów, więcej obowiązków dla firm

W związku z wejściem w życie RODO przykładowy Kowalski otrzyma ponad 20 nowych uprawnień. Wiąże się o jednak z wieloma nowymi obowiązkami dla firm.

Sukcesja w spółkach handlowych

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii analizuje bariery dot. sukcesji w przypadku spółek handlowych. Uwzględnimy potrzebę wprowadzenia nowych przekształceń podmiotowych - tak wiceminister resortu Mariusz Haładyj skomentował dla PAP propozycję BCC, aby umożliwić jednoosobowym firmom przekształcenie działalności w spółkę osobową.

Jak zakaz handlu w niedziele wpłynie na rynek pracy

Od marca 2018 r. handel w niedzielę będzie stopniowo ograniczany. Zgodnie z ustawą, którą 30 stycznia 2018 r. podpisał prezydent Andrzej Duda, począwszy od 11 marca 2018 r., tylko dwie niedziele w miesiącu będą pracujące. Od początku 2019 roku w handlu będzie można pracować tylko w jedną niedzielę w miesiącu, zaś od 1 stycznia 2020 roku zakaz sprzedaży będzie obowiązywał we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku. Za złamanie zakazu została przewidziana kara grzywny w wysokości od 1 tys. zł do 100 tys. zł. Jakie konsekwencje poniosą klienci i pracownicy sklepów w związku z podpisaną ustawą?

Obniżenie składki wypadkowej od 1 kwietnia 2018 r.

26 stycznia 2018 r. Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło projekt Rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych w zależności od zagrożeń zawodowych i ich skutków. W większości przypadków wysokość składki ulegnie obniżeniu.

Możliwość pozyskania środków w konkursie Programu Inteligentny Rozwój dla przedsiębiorców z miast średnich

To już ostatnie tygodnie na pozyskanie środków w konkursie Programu Inteligentny Rozwój dla przedsiębiorców z miast średnich. Nabór wniosków trwa do 28 lutego.

Zawieszenie działalności gospodarczej a obowiązek przesyłania JPK_VAT

Czy podatnik, który zawiesił działalność gospodarczą ma obowiązek przekazywania JPK_VAT? W jakich przypadkach?

Darmowa aplikacja do tworzenia i wysyłki JPK_VAT dla mikroprzedsiębiorców

Do dużych, średnich oraz małych firm, wraz z początkiem roku dołączyli mikroprzedsiębiorcy. Tym samym w lutym po raz pierwszy wszyscy czynni podatnicy podatku VAT prześlą do administracji skarbowej JPK_VAT. Ostatnią grupą objętą obowiązkiem wysyłania pliku są mikroprzedsiębiorcy, czyli firmy zatrudniające do 10 osób (i osiągające do 2 mln euro obrotów), które składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K, także jednoosobowe działalności gospodarcze.

Jak wystawić emerytowi lub renciście zaświadczenie o przychodzie wypłaconym w 2017 r.

Płatnicy składek są zobowiązani wystawić do 28 lutego 2018 r. zatrudnionym emerytom i rencistom zaświadczenie o wysokości przychodu wypłaconego w 2017 r. Czasami jednak są zwolnieni z tego obowiązku.

Jakie zmiany w zakresie ochrony danych osobowych pracowników wprowadza RODO

Od 25 maja 2018 r. zacznie obowiązywać unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane RODO. Rozporządzenie to będzie stosowane bezpośrednio w prawie polskim i nie wymaga implementacji do porządku krajowego. Zwiększa ono ochronę danych osobowych osób fizycznych, w tym pracowników.

Problemy z płatnościami gotówkowymi między przedsiębiorcami

Od ponad roku obowiązuje obniżony do 15 000 zł limit wartości transakcji zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami, który zobowiązuje do ich dokonywania za pośrednictwem rachunku płatniczego. Przedsiębiorcy nadal mają liczne wątpliwości, w jakich przypadkach dokonywanie płatności gotówką jest wykluczone. W raporcie kompleksowo omawiamy zasady dokonywania płatności między przedsiębiorcami oraz udzielamy odpowiedzi na pytania, jakie w tej sprawie wpłynęły do naszej redakcji.

Jak ewidencjonować w pkpir wydatki na działalność badawczo-rozwojową

Od lutego 2018 r. rozpocząłem prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej. Jakie wydatki związane z tą działalnością i w jaki sposób mogę ewidencjonować w pkpir?

Kiedy umowa oszczędnościowa może zostać uznana za nieważną?

Jak wynika z orzeczenia sądu, klauzule umowne zawarte w umowie oszczędnościowej oferowanej przez przedsiębiorcę dotyczące ustalenia wysokości świadczenia wykupu jako sprzeczne z zasadami współżycia społecznego są nieważne, zaś ich wyeliminowanie jako bezwzględnie nieważnych prowadzi do tego, że umowa zawarta przez strony nie zawiera jednego z koniecznych dla jej skutecznego zawarcia elementów, co skutkuje nieważnością takiej umowy.

REKLAMA